Czym jest autorytet domeny?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Czym jest autorytet domeny?

fauxels / pexels.com

Jeśli chcesz określić, jakie są szanse Twojej witryny na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, możesz skorzystać z oceny autorytetu domeny. Jest to popularna miara w branży SEO. Musisz wiedzieć, że na pozycjonowanie stron internetowych wpływa wiele czynników, które często mogą ulegać zmianie. Warto więc monitorować je na bieżąco. Wskaźnik Domain Authority może Ci pomóc w dokładnej analizie wartości witryny.

W tym artykule postanowiliśmy przybliżyć termin Domain Authority i dokładnie wyjaśnić, o co właściwie z nim chodzi.

Autorytet domeny – co to jest?

Autorytet domeny to opracowany przez firmę MOZ wskaźnik, który jest na bieżąco sprawdzany przez algorytm Google. Określa on wiarygodność witryny, dzięki czemu wyszukiwarka wie, czy warto umieścić ją na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Domain Authority jest popularnym parametrem SEO.

Należy jednak pamiętać o tym, że wskaźnik Domain Authority nie jest czynnikiem rankingowym Google. Ocena autorytetu domeny służy raczej jako porównanie istniejących witryn. Nie ma jednego wskaźnika, który mógłby reprezentować w pełni jakość danej witryny. Dlatego najlepiej jest korzystać z różnych narzędzi, aby określić potencjał strony internetowej.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na autorytet domeny?

Warto zainteresować się Domain Authority, ponieważ linki zewnętrzne i link building dalej mają duże znaczenie w SEO. Nie da się skutecznie pozyskiwać linków, nie wiedząc, od czego zależy ich wartość czy w jaki sposób ją zbadać. Same działania link buildingu mogą okazać się trudne i czasochłonne, dlatego najpierw najlepiej jest przeanalizować odpowiednie czynniki, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Jednak pamiętaj, że pozyskiwanie linków bez podstawowej wiedzy na temat autorytetu domeny może okazać się mało skuteczne. W najgorszym przypadku będzie to dla Ciebie duża strata czasu i pieniędzy. Poznanie kilku podstawowych zasad pozwoli Ci uniknąć problemów w przyszłości.

W jaki sposób poprawić autorytet domeny?

Trudno jest bezpośrednio wpłynąć na wynik Domain Authority, ponieważ składa się na niego zbyt wiele czynników. Najlepszym sposobem może się okazać ogólna poprawa SEO witryny, zwracając uwagę w szczególności na linki.

Musisz wiedzieć, że jeśli dopiero założyłeś swoją stronę internetową, to prawdopodobnie wartość jej autorytetu będzie na niskim poziomie. Dlatego ważne jest, aby skupić się na dobrej optymalizacji witryny pod kątem SEO oraz na link buildingu. Zadbaj o podstawowe działania na stronie, przyciągnij odbiorców i zaangażuj ich. Zastosuj wartościowe linki zewnętrzne, które będą pokazywały siłę Twojej domeny.

Źródło: Buro Millennial / pexels.com

W jaki sposób sprawdzić poziom Domain Authority?

Poziom autorytetu domeny możesz sprawdzić dzięki odpowiednim narzędziom, takim jak:

  1. MOZ

To narzędzie pozwala firmom sprawdzać poziom Domain Authority w celu przewidywania prawdopodobieństwa, że strona WWW znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Narzędzie Moz używa różnych czynników, aby obliczyć ten wskaźnik. Moz opracował również system punktacji Page Authority po to, aby przewidywać, jakie strony mają szansę prześcignąć konkurencję.

  1. Ahrefs

Jest to bezpłatne narzędzie dostępne dla każdego. Jest on bardzo podobny do omawianego wcześniej MOZ, jednak posiada pewne różnice. Ahrefs oblicza siłę danej domeny na podstawie jakości i liczby linków przychodzących, które posiada.

  1. SEMrush

SEMrush wykorzystuje uczenie maszynowe do obliczania jakości, popularności i sygnałów linków zwrotnych witryny na podstawie bezpłatnych danych wyszukiwania, wskaźników ruchu oraz zysków lub strat.

Co wpływa na poziom Domain Authority?

Badanie wskaźnika autorytetu domeny nie zajmuje dużo czasu, a może pomóc znaleźć ewentualną przyczynę spadku ruchu w witrynie. Analiza ta uwzględnia około 40 zmiennych, spośród których wyróżnia się przede wszystkim:

  • Link building – chodzi tu przede wszystkim o jakość i liczbę linków przychodzących. Muszą one być trafne i odesłać użytkowników do sprawdzonych stron. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników autorytetu domeny. Jeśli więc chcesz osiągnąć wysoki poziom Domain Authority, musisz zadbać o odpowiednią wartość linków na stronie.
  • Ogólne SEO witryny – tutaj należy zwrócić uwagę na nagłówki, metadane, prędkość ładowania witryny i wiele innych czynników. Zadbaj o optymalizację strony pod kątem SEO.
  • Content – musisz pamiętać, że treści na stronie internetowej są szczególnie ważne dla SEO. To one wpływają na Twoją pozycję w rankingu SERP, dlatego zadbaj o wartościowy i atrakcyjny dla użytkowników content.

Podsumowanie

Wskaźnik Domain Authority jest znacznikiem mówiącym o szansach witryny na osiągnięcie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Mimo że nie jest to najważniejszy wskaźnik rankingowy dla Google, to w działaniach SEO odnaleziono pewną zależność pomiędzy autorytetem domeny a pozycją witryn w wynikach wyszukiwania. Dlatego zdecydowanie warto zainteresować się tym wskaźnikiem, jeśli prowadzisz witrynę internetową i chcesz osiągnąć sukces.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst