Artykuł sponsorowany
Lokal gastronomiczny to nie tylko sprzęty kuchenne, a wyposażenie go może stanowić finansowe wyzwanie dla startującego przedsiębiorcy. Wszystko dlatego, że obróbka żywności wymaga wysokiej jakości produktów, narzędzi i urządzeń, a także wielu systemów pozwalających utrzymać higienę pracowników i bezpieczeństwo żywności.
Niektóre produkty, sprzęty czy systemy dostępne są w wielu wersjach – tańsze, droższe, wypośrodkowane. Wszystkie oferty przekonują, że właśnie u nich stosunek jakości do ceny jest najlepszy. Drogie meble i narzędzia mogą przerażać, ale jeżeli uważnie przyjrzysz się kosztom może się okazać, że z czasem inwestycja nie tylko się zwróci, ale zaprocentuje. Z kolei w innych przypadkach (na przykład jeśli chodzi o szybko zużywające się i często wymieniane elementy) płacenie za droższą opcję może być zupełnie nieopłacalne. Co brać pod uwagę, by wybrać najbardziej jakościowy produkt? Przede wszystkim postaraj się określić, czego wymagasz od rzeczy, której poszukujesz. W kuchni z pewnością ważna jest trwałość i wytrzymałość na działanie niesprzyjających czynników – wilgoci, wody, obecnych w produktach spożywczych mikroorganizmów, silnych detergentów. Na stronie: https://www.xxlinox.pl/pl/ znajdziesz na przykład meble ze stali nierdzewnej. Dlaczego mogą okazać się dobrym wyborem? Pozwalają na zachowanie czystości i nie podlegają wpływowi wody, dzięki czemu nie pojawia się na nich rdza. Tego typu rozwiązania są wprost stworzone do kuchni, w której zawsze obecna jest woda i wysoki poziom wilgoci.
Na pewno wiesz, jakiego podstawowego wyposażenia potrzebujesz do swojego lokalu. Z drugiej strony, ważne jest również zadbanie o szczegóły, na przykład wygodne baterie zlewowe, odpowiednio głębokie zlewozmywaki, szafkę na przechowywanie detergentów, optymalne wymiary lodówek czy światło, które pozwoli na dokładną i precyzyjną pracę w kuchni. Zadbanie o to, by producent lamp sufitowych, od którego zamierzasz kupić elementy oświetlenia do Twojego lokalu był zaufany i posiadał jakościowe produkty, jest bardzo ważne. Odpowiednie oświetlenie nie tylko pomoże lepiej zadbać Ci o pracowników (na przykład żółte światło mniej będzie męczyć ich wzrok), ale również przyda się, kiedy zatrudnione przez Ciebie osoby będą musiały ocenić jakość żywności. W podobny sposób istotny może okazać się zakup termometrów czy urządzeń mierzących poziom wilgoci w różnych pomieszczeniach, wyposażenie lokalu w szatnię pracowniczą czy zakup „schodków”, czyli niewielkich drabinek, które pozwolą zatrudnionym przez Ciebie osobom sięgać po produkty usytuowane na wyższych półkach.
Fot.: Sandra Seitamaa/unsplash.com