Czym charakteryzują się nowoczesne formy reklamy w Internecie?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Czym charakteryzują się nowoczesne formy reklamy w Internecie?

Christina Morillo / pexels.com

Świadomi właściciele małych i dużych brandów odeszli już od trwonienia swojego budżetu reklamowego na standardowe, mało skuteczne formy promocji. Dziś już nawet prowadzenie działań marketingowych w sieci jest bardziej nastawione na skuteczność i celowość działania. To z tego względu nowoczesne formy reklamy podbijają marketing. Co warto o nich wiedzieć? Jakie są innowacyjne sposoby promowania swojej marki? Odpowiadamy!

Nowe formy reklamy to techniki promocji marki, wydarzenia czy określonej usługi, przy pomocy rozbudowanych, innowacyjnych narzędzi i technik, dostępnych w sieci. Nowoczesność w tym przypadku polega zarówno na zastosowaniu specjalnego oprogramowania i algorytmów, jak i używania zaawansowanych sposobów socjotechnicznych w dotarciu do określonej grupy odbiorców.

Nowoczesne formy reklamy – o czym warto wiedzieć?

Jeszcze kilka lat temu kampanie internetowe kojarzyły się z dwoma produktami – to bannery reklamowe i teksty sponsorowane. Użytkowników irytowała szczególnie na pierwsza forma promocji. Statyczne reklamy wizualne uniemożliwiały często użytkowanie danego serwisu internetowego, wyświetlały się w nieodpowiednich miejscach, a ich treść nie była skupiona na konkretnym użytkowniku. Właściwie przypadek decydował o tym, co nam się w danej chwili pokazuje.

Współczesne, nowe formy reklamy to przede wszystkim przemyślana, dokładnie zaplanowana promocja, docierająca do określonego użytkownika. Przygotowywana jest od podstaw, bazując na kompleksowo stworzonej strategii. Opiera się między innymi na algorytmach, konstrukcji portalu internetowego i upodobaniach naszych potencjalnych klientów.

Kto przygotowuje współczesne formy reklamy w Internecie? Mogą to robić zarówno sami właściciele określonych marek, jak i doświadczone agencje. W tym drugim przypadku możemy liczyć jednak na dużo wyższy poziom konwersji i trafienia do precyzyjnie wskazanych użytkowników. Inwestując we współpracę z agencją zyskujemy również czas, który możemy przeznaczyć na rozwój naszego biznesu.

Jakie innowacyjne formy reklamy w Internecie możemy wymienić?

Do innowacyjnych, nowoczesnych form reklamy zaliczymy te, które oparte są na nowych rozwiązaniach technologicznych i niewykorzystywanych dotąd nośnikach treści reklamowych. Jakie nowoczesne formy reklamy możemy wymienić?

Reklama produktowa PLA – to forma inteligentnej reklamy produktowej, która wyświetla użytkownikom promowane treści po wyszukaniu odpowiedniego tematu. Wskaże np. części samochodowe z naszej oferty, jeżeli użytkownik szuka elementów zamiennych do swojego auta.

  • Influencer marketing – współpraca z internetowymi twórcami, znanymi youtuberami czy blogerami może mieć charakter budowania świadomości marki i skutecznie przełoży się na dotarciu do określonej grupy odbiorców.
  • Marketing automatyczny – automatyzacja jest ważna również w nowoczesnej reklamie. Oparta jest na nowoczesnych algorytmach, które analizują kroki użytkownika w Internecie, a następnie wyświetlają oferty dopasowane ściśle do ich upodobań.
  • Reklama natywna (nacechowana) – to forma podprogowej reklamy, gdzie budowana więź z użytkownikiem pozornie nie ma charakteru promocyjnego, a wyłącznie informacyjny. Nie irytuje potencjalnych klientów, a wręcz może zbudować viral, błyskawicznie rozprzestrzeniający się w Internecie.
  • Push Ads – to nowe formy reklamy, które wymagają zgody użytkownika. Jeżeli ten umożliwi ich wyświetlanie, będą one pokazywać komunikaty promocyjne (przyjazne dla użytkownika i mało nachalne) nawet po jego wyjściu z danego serwisu.

W jaki sposób przeprowadzane są współczesne formy reklamowe?

Tutaj powinniśmy zacząć od poznania potrzeb podmiotu, który chce promować się w sieci. Konieczne jest określenie grupy docelowej klienta i jego profilu psychologicznego. Ważne jest również wybranie najskuteczniejszej formy nowoczesnej reklamy w sieci. Młody odbiorca szybciej pozna markę przy pomocy influencer marketingu, z kolei dla starszych i bardziej świadomych klientów skuteczną formą reklamy może być promocja natywna.

Konieczne są także prace wewnętrzne, przekładające się na konwersję użytkowników. Możemy bowiem zainwestować dużo w promocję PLA dla naszego sklepu internetowego, a jednocześnie nie będziemy mieli satysfakcjonujących wyników finansowych. Dlaczego? Klient, który wejdzie na naszą stronę oczekuje obsługi najwyższej jakości, prostego i czytelnego sposobu wyszukiwania produktów, łatwego dokonywania płatności i błyskawicznego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Jeżeli mu tego nie damy, to zwiększona liczba odsłon witryny nie przełoży się na sprzedaż.

Ile kosztują nowe formy reklamy?

Koszt nowoczesnej formy reklamy w Internecie jest trudny do określenia, bo zależy od naszych możliwości i potencjalnie oczekiwanych efektów. Inne są również stawki w przypadku influencer marketingu, a inne reklam produktowych PLA. W praktyce jednak już mały budżet (około 400-500 złotych miesięcznie) umożliwia skuteczną formę promocji i dotarcia do określonych użytkowników. Warto tu przypomnieć również optymalizację stron, która – jako nowoczesna forma reklamy – buduje świadomość marki, oddziałuje na potencjalnych klientów i przekłada się na konwersję (szczególnie, jeżeli zbudujemy nowoczesny serwis oparty na user experience).

Oczywiście, im większy budżet tym lepsze są efekty. Pamiętajmy jednak o tym, że działania promocyjne przy pomocy innowacyjnych form czy algorytmów przekładają się na zyski. Stąd niewielki budżet na początku, może błyskawicznie się rozszerzyć. Sukcesywnie dokładając do tego możemy znacznie rozwinąć naszą działalność. Specjaliści podkreślają, że nie ma aktualnie lepszej możliwości inwestycyjnej, niż właśnie nowe formy reklamy.

Dlaczego nowoczesne formy reklamy to najlepszy wybór?

Istnieje kilka powodów, dla których warto skorzystać z nowoczesnej formy reklamy. Związane są zarówno ze sposobem dotarcia do klienta, jakością reklamy, budowaniem świadomości nowoczesnej marki u klientów, jak również elastycznym budżetem. Jakie są jej główne zalety?

Skuteczność

Innowacyjne formy reklamy w sieci umożliwiają dotarcie do określonych odbiorców i precyzyjne wskazanie grupy docelowej. Dzięki temu zwiększa się szansa na działania konwersyjne marketingu i jego skuteczność. Działania takie jak optymalizacja stron, PLA czy reklama natywna sprawiają, że odbiorcy wyświetlają się takie reklamy, które go interesują.

Wszechstronność

Nowe formy reklamy ułatwiają dotarcie do każdego użytkownika, niezależnie od jego zainteresowań, budżetu czy stron internetowych z jakich korzysta. Dzięki temu każda branża, sektor usług czy produkcji może zyskać, inwestując w nowoczesne formy reklamy.

Dyskretna i przyjazna użytkownikom forma

W przeciwieństwie do trudnych do zaakceptowania bannerów starego typu, nowe formy reklamy w Internecie są dyskretne, przyjazne dla użytkownika, a dodatkowo mają wartość merytoryczną. Są w stanie zasugerować klientowi takie produkty, jakie naprawdę odpowiadają jego oczekiwaniom.

Możliwość dostosowania budżetu do możliwości

Ogromną zaletą, jaką cechują się nowoczesne formy reklamy jest możliwość dostosowania ich do przewidzianego budżetu. Z tego względu skorzystają z nich zarówno niewielkie, lokalne przedsiębiorstwa, które nie mają dużych pieniędzy na promocję, jak i rozbudowane korporacje stawiające na rozmach w marketingu.

Kto powinien skorzystać z nowej formy reklamy?

Nowoczesne formy reklamy i ich zakres są tak szerokie, że praktycznie każda branża czy rodzaj działalności gospodarczej może skorzystać z ich zalet. Pamiętajmy jednak, że skuteczność dotarcia determinuje typ promocji, którą wybierzemy. Nie dla każdej branży sprawdzi się każdy typ nowoczesnej formy reklamy w Internecie.

Sklepy internetowe/e-commerce

Jeden z głównych typów działalności, które można promować przy pomocy nowoczesnych form reklamy. Tutaj możemy inwestować zarówno w promocję produktową (inteligentne kampanie produktowe w wyszukiwarce Google, oparte na Google Shopping i Google Merchant Center/Google Ads mogą dać naprawdę znakomite rezultaty), jak i reklamy natywne. Przy działalności e-commerce niezwykle istotny jest UX danego serwisu, tak aby klient mógł dokonać zakupów szybko i efektywnie.

Właściciele przedsiębiorstw usługowo-handlowych

Prowadząc działalność w danej branży i posiadając stronę internetową w formie tzw. wizytówki również możemy skorzystać na nowoczesnych formach reklamy. Tutaj warto między innymi wykorzystać techniki SEO (do wypozycjonowania serwisu w wynikach wyszukiwarki Google) czy przemyśleć w rozsądny influencer marketing we współpracy z twórcami sieciowymi.

Blogerzy i twórcy

Właściciele serwisów internetowych, sami influencerzy, twórcy czy blogerzy są w stanie skutecznie wypromować prowadzoną przez siebie działalność. Jak to się dzieje? Ich produktem są tworzone treści. W ich przypadku szczególnie skuteczne jest SEO, reklama natywna czy automatyzacja marketingu. W ten sposób budują świadomość wśród użytkowników i zwiększają swoje możliwości. Oczywiście, skuteczność promocji zależy od jakości tworzonych treści, jednak w przypadku każdej branży reklama będzie skuteczna, jeżeli reklamowany podmiot prezentuje najwyższą jakość usług.

Źródło: fauxels / pexels.com

Pozostałe podmioty działające w Internecie

W praktyce każdego rodzaju działalność internetowa czy promowana za pomocą technik marketingowych w sieci może korzystać z nowoczesnej formy reklamy. Odpowiednio prowadzone działania wygenerują satysfakcjonujące wyniki. Ważne jest to, że marketing internetowy w nowoczesnym wydaniu praktycznie nie ma końca. Jest w stanie cały czas poszerzać grupę odbiorców, dzięki czemu ciągle rozwija promocyjny aspekt danej działalności.

Podsumowanie

Oczywiście, do nowoczesnych form reklamy w Internecie należy podejść odpowiedzialnie i rozmyślnie. Źle dobrana grupa docelowa czy charakter prowadzonego marketingu może sprawić, że wydane środki pójdą na marne, a konwersja wcale nie wzrośnie. Z tego względu do prowadzenia aktywnych działań reklamowych w Internecie powinniśmy wybierać doświadczone, eksperckie agencje, które potrafią odnaleźć się w nowoczesnych nośnikach promocyjnych.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.