unsplash.com
Nowoczesną promocję motoryzacyjnych zespołów sportowych najlepiej rozpocząć w… internecie. Co warto zrobić, na co zwrócić uwagę i przede wszystkim – od czego zacząć? Podpowiadamy.
Nie da się ukryć, że w obecnych czasach internet stał się taką przestrzenią, w której toczy się większość naszego życia. To dzięki sieci nawiązujemy kontakty, a następnie je utrzymujemy, robimy zakupy, szukamy fachowców, odkrywamy nowe pasje, pogłębiamy wiedzę. I to w sieci możemy najskuteczniej się promować, trafiać do nowych klientów i wielbicieli. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić. Poniżej przedstawiamy garść porad, jak zaplanować promocję motoryzacyjnych zespołów sportowych na miarę dzisiejszych czasów.
Bez względu na branżę, w jakiej działamy, wszelkie działania promocyjne najlepiej zacząć od założenia strony internetowej, która będzie pełnić funkcję wizytówki i ułatwi kontakt z odbiorcami. W reklamie i marketingu bardzo często wykorzystuje się motoryzację, więc ta dziedzina sama w sobie jest promocyjna i warto to wykorzystywać.
Założenie własnej witryny to zaledwie pierwszy krok, na którym nie powinno się poprzestawać. Jeśli nie chcemy, aby nasza strona została dosłownie zakopana przez inne, musimy zadbać o jej pozycjonowanie. Celem pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, tak aby pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Tylko wtedy witryna będzie notowała częsty, regularny ruch, a przecież o to nam chodzi – o docieranie do jak największego grona odbiorców i zachęcenie ich, aby chcieli zostać i śledzić nasze poczynania.
A od czego najlepiej zacząć pozycjonowanie? Na początku warto określić obszar swojej działalności, to, czym chcemy się dzielić i chwalić, z jakiej strony pokazać oraz skonkretyzować grupę potencjalnych odbiorców. Jest to istotne, ponieważ dzięki tym danym będziemy mogli dobrać słowa kluczowe, które stanowią podstawę w pozycjonowaniu. Dzięki trafnie dobranym słowom kluczowym użytkownicy internetowi szybciej do nas dotrą, gdy wpiszą w wyszukiwarkę interesującą ich frazę. Dobrym pomysłem jest stosowanie zarówno krótszych fraz kluczowych, składających się z 1-2 słów, jak i dłuższych, złożonych z 3-5 wyrazów.
Jeżeli mamy już słowa kluczowe, które nawiązują do naszej działalności, możemy skupić się na content marketingu. Content marketing polega na tworzeniu ciekawych i wyjątkowych treści. Regularne dodawanie tekstów jest istotne, ponieważ zachęca odbiorców do ponownych odwiedzin naszej strony. Branża motoryzacyjna daje świetną możliwość dzielenia się historią zespołów sportowych czy nowinkami i ciekawostkami z tego świata. Należy tylko przy tym pamiętać, aby treści pojawiały się regularnie i zawierały w sobie także wcześniej dobrane słowa kluczowe. Warto rozważyć również założenie tematycznego bloga.
W pozycjonowaniu strony internetowej znaczenie ma jeszcze linkowanie, czyli link building. Najprościej mówiąc, linkowanie polega na dodawaniu linków – ważne są zarówno linki wewnętrzne, odsyłające do podstron w obrębie danej witryny, jak i zewnętrzne, które kierują do zaufanych portali, na przykład mototeams.pl.
Tworzenie i ulepszanie strony internetowej warto uzupełnić budowaniem profili w mediach społecznościowych. To najprostszy i najszybszy sposób, aby dotrzeć do innych i zbudować swoją społeczność. Media społecznościowe umożliwiają, a później także ułatwiają kontakt z odbiorcami, poza tym są doskonałą przestrzenią do promowania swojej działalności i budowania profesjonalnego wizerunku.