Czym zajmuje się specjalista SEO?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Czym zajmuje się specjalista SEO?

fauxels / pexels.com

Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa każde z nich dąży do jak największego rozwoju. Z tego też względu szeregi firmy zasilane są przez ekspertów specjalizujących się we wdrażaniu konkretnych rozwiązań. Celem zyskania rozgłosu i zdobycia popularności określone branże kumulują swoje wysiłki, aby znaleźć się na wyższych pozycjach w wynikach SERP. W tym celu sięgają po wsparcie, które gwarantuje specjalista SEO. W artykule pokrótce przedstawimy, jaką rolę odgrywa w procesach kreacyjnych witryny pozycjoner i jak wygląda jego ścieżka kariery. Chcesz poznać taktyki eksperta SEO? A może poszukujesz odpowiedniej pracy zawodowej dla siebie? Koniecznie sięgnij do opracowanej przez nas bazy informacji!

Pozycjoner, specjalista SEO i ekspert pozycjonowania – kto to właściwie jest?

Wszystkie wymienione w nagłówku zwroty to synonimy specjalisty SEO. Jego wielozadaniowość dotyczy takich praktyk, jak: optymalizacja stron, przeprowadzanie audytów wraz ze sporządzaniem raportów uzyskanych rezultatów, wnikliwy przegląd konkurencji pod kątem słów kluczowych, zdobywanie linków zewnętrznych, a także tworzenie bazy odpowiednich fraz. Zakłada się, że osoba poszukująca pracy na wskazanym stanowisku powinna posiadać podstawowe rozeznanie w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz regularnie monitorować wszelkie modyfikacje w obrębie działań algorytmów. Rezultaty działań eksperta ds. SEO zakładają uzyskanie wiodących miejsc określonych stron internetowych w wynikach SERP. To nie jest specjalizacja dedykowana dla osób niezaangażowanych w poszerzanie horyzontów poznawczych (w kontekście pozycjonowania) i biernych wobec wciąż zmieniającego się rynku e-marketingu.

Cierpliwość i spostrzegawczość – konik specjalisty w zakresie pozycjonowania

Już mniej więcej wiesz, specjalista SEO co robi w ramach zarządzania stroną WWW. Prawdopodobnie zastanawiasz się, jakich predyspozycji oczekuje się od takiej osoby. Do zbioru najważniejszych cech i umiejętności zaliczymy: cierpliwość, uodpornienie na warunki stresogenne oraz możliwość koncentracji na wielu czynnościach naraz. Dodatkowo kandydat powinien zręcznie posługiwać się słowem i dobrze komunikować się z pozostałymi członkami zespołu.

Co jeszcze musisz wiedzieć w kontekście tego, jak zostac specjalista SEO? Oprócz wrodzonych bądź nabytych cech i zdolności niezbędne staje się obeznanie w ramach poszczególnych zagadnień. Bez znajomości podstaw kodowania HTML czy Google Analytics nie będziesz w stanie spełnić zakładanych wymogów. Na pierwszym miejscu w pracy pozycjonera znajdują się znajomość działań optymalizacyjnych na stronie (On-page SEO) oraz rozeznanie w zakresie doświadczeń użytkownika (User Experience). Jednak zakres wymogów jest znacznie większy. Warto wspomnieć także o koniecznym nabyciu wiedzy na temat content marketingu czy link buildingu. Aby ze spokojem realizować szereg powierzonych obowiązków, konieczna staje się umiejętność obsługi Google Analytics i Google Tag Manager.

Kilku specjalistów ds. pozycjonowania

Właściwie, specjalista SEO kto to jest w ramach agencji marketingowej? Tak naprawdę istnieje kilka rodzajów ekspertów zajmujących się SEO. Z czym wiążą się konkretne stanowiska? Dlaczego warto rozróżnić określone pozycje w ramach funkcjonowania firmy? Zapoznaj się z obowiązkami towarzyszącymi profesjonalistom w zakresie optymalizacji wyszukiwarek.

  • Kierownik działu SEO (Head of SEO). Jego stanowisko związane jest z weryfikowaniem pracy poszczególnych członków teamu i rozdzielaniu konkretnych zadań.
  • Ekspert w obszarze content SEO. Praca w tym sektorze nie jest skorelowana bezpośrednio z procesem pozycjonowania pod kątem SEO. To “support” działań w obszarze optymalizacji, uwzględniający wkład troski o wartościową, przydatną treść.
  • Specjalista ds. technicznego pozycjonowania. Segment ten koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu posiadanej wiedzy z zakresu HTML, CSS czy JavaScript. Jego zadaniem jest zatem edytowanie, tworzenie witryny internetowej, a nawet koordynowanie systemem CMS.
  • Specjalista z zakresu link buildingu. Obowiązki w tym sektorze koncentrują się na zdobywaniu jakościowych linków zewnętrznych.
  • Profesjonalista w dziedzinie SXO. Wyzwaniem dla pracownika jest dopasowanie strony do wymogów stawianych przez użytkowników sieci.

W zanadrzu można wskazać jeszcze kilku specjalistów zajmujących się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek internetowych. Prawdopodobnie trapi Cię myśl, jak w ogóle rozwinąć karierę w tej branży? Od czego zacząć?

Początki kariery bywają czasochłonne

Aby znaleźć się w szeregach branży SEO, nie wystarczy poprzestać na zdobyciu podstawowego certyfikatu szkoleniowego. Opcji w dotarciu na szczyt upragnionej kariery jest naprawdę wiele. Jedną z nich jest rozpoczęcie swojej przygody od copywritingu. Kształtowanie contentu w oparciu o wymogi stawiane przez algorytmy Google to również doskonały sposób na przyswojenie wiedzy odnośnie do najważniejszych zagadnień pozycjonowania.

W Internecie dostępnych jest wiele szkoleń, kursów pozwalających na poszerzenie zakresu kompetencji. Jeżeli pracujesz w obszarze IT, możesz w prosty sposób pokusić się o przebranżowienie. Zazwyczaj specjaliści zajmujący się technologiami informacyjnymi przyswajają zbiór podstawowych informacji w błyskawicznym, satysfakcjonującym tempie. Wówczas starania o stanowisko juniorskie staje się możliwe do zdobycia, a to niedługa droga do zdobycia upragnionego awansu.

Ile jesteś w stanie zarobić, pozycjonując strony?

Dość popularnym pytaniem jest, ile zarabia specjalista SEO i czy faktycznie warto poświęcić czas i pieniądze na przeszkolenie się w dziedzinie e-marketingu? Tak naprawdę finanse zależą od wielu czynników, w tym stażu pracy oraz zakresu obowiązków. Statystycznie osoba na wskazanym stanowisku może zarobić 4800 zł netto, jednak zakres zarobku determinowany jest przez miasto, w którym powstał wakat. Pojawiają się także informacje na temat uzyskiwania wartości powyżej 7 tys. zł netto, dlatego warto wspinać się po drabince kariery i udoskonalać wszelkie umiejętności w tej branży.

Mamy nadzieję, że zachęciliśmy Cię do dalszego samorozwoju w segmencie SEO. Jeżeli jesteś zainteresowany branżą i chcesz zdobywać kolejne umiejętności w obszarze pozycjonowania, śmiało aplikuj na stanowisko eksperta ds. optymalizacji pod kątem wyszukiwarek!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*