Trudne słowa kluczowe – problem czy szansa na sukces?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Trudne słowa kluczowe – problem czy szansa na sukces?

Pavel Danilyuk/pexels.com

Po utworzeniu nowej strony internetowej dla swojej firmy, najważniejsze jest to, że masz chęć i determinację do działania! Sukces osiągnie ten, kto będzie najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Niestety, problematyczne słowa kluczowe, które są najczęściej wykorzystywane w terminologii branżowej, mogą się wydawać wręcz niemożliwe do wykorzystania w pozycjonowaniu strony.

Bez wątpienia Twoja droga będzie trudna, ale nie niemożliwa do pokonania. Z pomocą specjalistycznej agencji SEO będziesz w stanie zastosować szereg optymalizacyjnych działań, które realnie poprawią Twoją pozycję w sieci, a Ty z dnia na dzień będziesz bliżej osiągnięcia swojego celu.

Poniżej zawarto informacje, które z pewnością pozwolą Ci poznać wagę trudnych słów kluczowych i odpowiednio je wykorzystać podczas optymalizacji treści.

Nieosiągalność popularnych słów kluczowych

Jeśli Twoja witryna dopiero zaczyna funkcjonować, może się wydawać, że najbardziej oczywiste słowa kluczowe, których powinieneś używać, są poza Twoim zasięgiem. Tym co czyni przeszkodę w tym procesie, jest bez wątpienia “młody wiek” Twojej strony i brak jej autorytetu w wyszukiwarce. Dla przykładu: nowa firma kurierska próbująca uszeregować termin “usługi kurierskie” zawsze będzie zajmować miejsce za kilkudziesięcioma stronami takimi jak inPost czy DPD, ponieważ to właśnie one mają większy autorytet.

Jako strona nowej firmy musisz zastosować właściwy sposób działania i, przede wszystkim, być bardzo cierpliwy. Na początku będziesz plasować się za ogromnymi markami z o wiele dłuższym stażem działania, niż Ty – to oczywiste. Firmy te wydają fortunę na kampanie reklamowe i posiadają ogromne bazy linków, dzięki czemu zyskują przewagę nad nowymi witrynami.

Co w tym przypadku możesz zrobić? Poniżej przedstawiono trzy niezwykle pomocne rady, które sprawią, że sukcesywnie będziesz piął się po szczeblach rankingu wyników wyszukiwania.

1. Zacznij od terminów long-tail!

Słowa kluczowe long tail są przepustką do ułatwienia nowej stronie pozycjonowania pod kątem popularnych terminów w Twojej branży. Oprócz tej korzyści, frazy te są też bardziej dostosowane do sposobu wyszukiwania informacji przez użytkowników, dzięki czemu zyskasz wielu potencjalnych klientów. Jest to główny cel procesów optymalizujących treści pod kątem wyszukiwarek, więc zadbaj o ustanowienie terminów long tail jako ważnego elementu Twojej strategii.


Źródło: Tima Miroshnichenko/pexels.com

Mając na uwadze intencje użytkowników, pomyśl o ich preferencjach podczas wyszukiwania. Najczęściej wpisywane do wyszukiwarki treści występują w postaci długich, rozbudowanych fraz.

Wróćmy na chwilę do wcześniej wymienionego przykładu “usług kurierskich”. Wyobraź sobie, że Twoja firma poszukuje właśnie takich usług. Jak myślisz, czy wpisanie w wyszukiwarce sformułowanie “usługi kurierskie” naprawdę pomoże Ci dotrzeć do oferty, która rzeczywiście będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia? Z pewnością w końcu dotrzesz do odpowiedzi, która faktycznie spełni Twoje oczekiwania, jednak bez wątpienia zajmie to trochę czasu.

Rozbudowane wyrażenia kluczowe znacznie ułatwiają ten proces. “Tanie usługi kurierskie dla firm w Olsztynie” pokażą Ci znacznie więcej, niż krótka, ogólna fraza.

Frazy long tail są znacznie łatwiejsze do uszeregowania i mogą pomóc Ci w znalezieniu się na szczycie wyników wyszukiwania. Dostosuj się zatem do preferencji swoich odbiorców i stosuj długie wyrażenia kluczowe jak najczęściej!

2. Wykorzystuj w treściach docelowe słowo kluczowe!

Wraz ze swoją agencją SEO stwórz dopracowaną strategię, która pomoże Ci wyposażyć Twoje treści w odpowiednie słowa kluczowe long tail, jednocześnie umieszczając w nich ogólne, najważniejsze słowo, które faktycznie chcesz podkreślić.

Treść może stanowić szybki wpis na blogu, jak i też rozbudowany, czasochłonny i kreatywny film na Youtube. Niezależnie od tego, jaki typ publikacji wybierzesz, muszą one spełniać dwa podstawowe kryteria:

Unikalna zawartość

Chociaż analizowanie działań konkurencji nie jest przestępstwem SEO, plagiat z pewnością wzbudzi zainteresowanie Google. Upewnij się więc, że Twoje treści są jedyne w swoim rodzaju i sprawią, że używane w nich podstawowe słowa kluczowe stanowić będą ważny element, dzięki któremu pokonasz rywali w walce o najwyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania.

Wartościowe treści

Każde słowo kluczowe, pod kątem którego chcesz pozycjonować, musi być tym, czego użytkownicy aktualnie poszukują. Na miano odpowiedniej treści zasługuje ta, która zawiera odpowiednie terminy, dzięki czemu pojawia się na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Analizowanie słów kluczowych to najważniejszy proces, który powinien zaistnieć przed utworzeniem jakiejkolwiek treści. Musisz więc znać najczęściej wyszukiwane w danym czasie hasła. Gdy już posiądziesz tę wiedzę, odpowiednio zaopatrz swoje wpisy w najczęściej wyszukiwane przez użytkowników frazy, dodając do nich pasujące słowa kluczowe, które będą istotne w pozycjonowaniu Twojej strony.

Odpowiednie treści to wartościowe treści, czyli takie, które odbiorcy chcą i będą czytać. Nie są oni jednak jedynymi ich adresatami. Jeśli Twoje wpisy zachęcą ludzi do odwiedzania prowadzonej przez Ciebie strony, wygenerujesz na niej większy obrót, co z pewnością przyciągnie uwagę wyszukiwarek. Zanotują one Twoje starania i wzniosą Cię w rankingu najlepszych witryn w Twojej branży. Kiedy już do tego dojdzie, zaczniesz pojawiać się na pierwszych stronach wyników wyszukiwań, a używane przez Ciebie trudne słowa kluczowe zyskają na wartości.

3. Zastosuj “niewidzialną” optymalizację

Nie, nie chodzi o uzupełnianie treści niewidocznym tekstem, który zawiera docelowe słowa kluczowe. To fatalna decyzja, która spowoduje oflagowanie witryny i przyniesie Ci sporo problemów związanych z powrotem do dobrej formy. Próby odbudowy autorytetu zajmą dużo czasu, który mógłbyś spożytkować na optymalizację swoich treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych.

Co jeśli nie jesteś w stanie znaleźć idealnego sposobu na użycie docelowego słowa kluczowego w treści? Zadbaj o ogólną optymalizację, a wyszukiwarki na pewno zauważą Twoje starania.

Gdzie umieścić trudne słowa kluczowe, jeśli nie pasują do Twoich treści?

  • w metatagach opisu;
  • w nazwach domen;
  • w znacznikach i nazwach obrazów;
  • w tytułach.

Jeśli połączysz właściwą, uczciwą optymalizację z odpowiednią treścią zawierającą najważniejsze słowa kluczowe, Twoje szanse na zajęcie wysokich pozycji w wyszukiwarce realnie wzrosną, zwiększając tym Twoją pozycję w Google i uznanie wśród odbiorców. Pomóc Ci w tym może współpraca z wykwalifikowaną agencją SEO.

Opanuj trudne słowa kluczowe z agencją SEO!

Z pewnością wzbogaciłeś się właśnie o nową, przydatną wiedzę na temat umieszczania w treściach słów kluczowych. Być może uważasz, że jest to wymagający i czasochłonny proces. Nic dziwnego – sukces wymaga czasu. Nawet najlepsze działania optymalizacyjne nie sprawią, że osiągniesz cel z dnia na dzień.

Mając na uwadze swoją wygodę i zaoszczędzony czas, warto zgłosić się o pomoc do agencji SEO. Samodzielne zapanowanie nad właściwą optymalizacją może okazać się nie lada wyzwaniem, ale też ogromnym stresem dla Ciebie i Twojego zespołu. Pozwól nam więc zadziałać i sprawić, że Twoja strona stanie się atrakcyjna zarówno dla odbiorców, jak i wyszukiwarek. Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, co możesz osiągnąć dzięki SEO.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *