Rebranding – czy już czas na zmiany?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Rebranding – czy już czas na zmiany?

brimbus/pixabay.com

Nawet firmy odnoszące największe sukcesy muszą czasami aktualizować swoje działania w kontekście marketingu internetowego.

Jeśli jesteś właścicielem lokalnej firmy lub dopiero zaczynasz prowadzić swój biznes online, możesz nie być jeszcze znany na rynku. Z drugiej strony, jeśli popularność Twojej firmy nagle zaczyna spadać, może to być dla Ciebie sygnał ostrzegawczy, aby wprowadzić pewne zmiany!

Firma, która nie aktualizuje swoich działań na stronie internetowej, nie generuje ruchu i zaangażowania na niej (w przeciwieństwie do silnych marek). Przestaje być także widoczna w wynikach wyszukiwania, co jest ogromną stratą dla witryny. Jeśli Twoje wykresy w firmie zaczynają spadać, rozważ kontakt z doświadczoną firmą, która zajmie się optymalizacją Twojej strony internetowej.

Kiedy witryna zaczyna szkodzić?

Jeżeli nie potrafisz sobie przypomnieć, kiedy ostatni raz aktualizowałeś swoją stronę internetową, może czas najwyższy wprowadzić pewne zmiany? Warto przyjrzeć się, jakie publikujesz treści lub obrazy. Pamiętaj, że Twoja strona musi być regularnie aktualizowana, aby być na bieżąco ze zmianami w świecie słów kluczowych. Pozwoli Ci to przyciągnąć nowych klientów i zapewnić, że Twoja strona zawiera rzetelne i trafne wiadomości.

Co szkodzi Twojej stronie internetowej?

  • Uszkodzone lub nieaktualne, puste linki;
  • Przestarzałe obrazy;
  • Od ponad miesiąca nie pojawił się żaden wpis na blogu;
  • Amatorski wygląd strony internetowej.

Nie zauważyłeś, że Twoja grupa docelowa uległa zmianie?

Często jest tak, że skupiasz się na innych, codziennych działaniach w Twojej firmie i nie zauważasz zmian w swojej branży pod kątem produktu lub nawet, że grupa docelowa, do którego Twoja strona internetowa wcześniej trafiała uległa zmianie. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna nadal jest skierowana do klientów, którzy stracili nią zainteresowanie, to tak naprawdę nie trafiasz do nikogo, ponieważ starsi odbiorcy już dawno przeszli do konkurencji. Jeżeli stajesz się niewidoczny dla grupy docelowej odbiorców, może to szybko zepsuć Twoją reputację.

Jeżeli nie jesteś w stanie sam zapanować nad spadkiem wydajności Twojej firmy, to doświadczona firma SEO pomoże Ci zbadać konkurencję, zanalizować ich strony w mediach społecznościowych oraz odkryć, do kogo Twoja firma powinna kierować swoje reklamy. Czasami wystarczy dobra analiza słów kluczowych i napisanie z nimi odpowiednich treści na stronie, a Twoja marka znowu zacznie istnieć!

Twoja konkurencja się rozwija, a Ty nadal w miejscu?

Jeśli Twoja branża będzie się stale rozwijać, ale niestety Ty nie weźmiesz w tym udziału, to Twoja marka zatonie w oceanie konkurencji. Proponujemy, żeby regularnie analizować to, co Twoi konkurenci robią ze swoimi produktami i reklamami, oraz podążać za aktualnymi trendami. Po prostu staraj się być ciągle w grze! Dlatego, jeśli zauważysz wzrost aktywności w swojej branży, to warto podjąć konkretne działania w zakresie aktualizacji swoich strategii SEO.


Źródło: StartupStockPhotos/pixabay.com

Czy już czas na rebranding w Twojej firmie?

Rebranding firmy nie musi oznaczać od razu porażki. Nawet sukces w branży czasami może wymagać rebrandingu. Rozwój biznesu często prowadzi do nowych strategii, a Twoja marka powinna natychmiast powiedzieć klientom, o co w tym wszystkim chodzi, aby nie czuli się zagubieni lub co gorsza opuszczeni!

W swojej firmie postaw na aktualizacje treści, wysyłanie przypominających wiadomości e-mail, które informują obecnych klientów o nadchodzących zmianach. Może warto również postawić na kampanię marketingową w mediach społecznościowych, która przywróci odbiorcom nowszą, jeszcze lepszą markę, która teraz ma im jeszcze więcej do zaoferowania.

Negatywne recenzje mogą zepsuć Twoją firmę!

Negatywne recenzje, które zostawiasz bez komentarza i próby naprawienia sytuacji zaszkodzą Twojej marce!

Spróbuj nauczyć się zarządzania swoimi recenzjami. Spróbuj analizować swoje negatywne recenzje i naprawiać wyrządzone szkody. Odbiorcy zauważą wtedy, że działasz i reagujesz na wszystkie opinie!

Przykładem rebrandingu może być sieciowa restauracja “McDonald’s”, ponieważ ona sama przeszła swoją metamorfozę! Jeszcze kilka lat temu widzowie uważali, że jej wygląd zalicza się do kiczu. Dzięki zmianie wyglądu restauracji zaczęły pojawiać się pozytywne recenzje.

Twoja treść nie generuje wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania?

W prowadzeniu strony internetowej treść powinna być dla Ciebie najważniejszym aspektem, ponieważ to ona reprezentuje Twoją markę! Twoje treści są tym, co Twoja witryna utrzymuje w centrum uwagi wyszukiwarek i odbiorców. Ważne są dobrze dobrane tematy, stosowanie słów kluczowych oraz umieszczanie podstawowych wezwań do działania, czyli CTA.

Moderatorzy stron internetowych muszą regularnie aktualizować jej zawartość. Jak już pisaliśmy wcześniej, trendy branżowe i grupy docelowe ulegają ciągłym zmianom. Jeśli nie aktualizujesz swoich treści na stronie internetowej na bieżąco, to Twoja firma stanie się nieaktualna i pozycja jej zacznie spadać rankingu wyników wyszukiwania. Aktualizowanie treści to jeden z najłatwiejszych sposobów rebrandingu.

Sposoby, które pomogą Twojej firmie aktualizować treści:

  • Stosuj aktualne słowa kluczowe, które reprezentują aktualne trendy w Twojej branży,
  • Postaw na CTA, który odeśle klientów do kolejnych etapów procesu marketingowego,
  • Wnikliwie analizuj popularne tematy i twórz treści, które odbiorcy chcą czytać,
  • Rozszerzaj wartość swojej strony internetowej o konkretne pytania i odpowiedzi dotyczące Twojego produktu lub branży, dzięki czemu Twoja marka stanie się autorytetem.

Niech Twoja firma stanie się znowu widoczna!

Grupa ICEA pomoże Twojej marce odzyskać widoczność poprzez niezbędną optymalizację witryny. Doświadczenie naszego zespołu może szybko przywrócić Twoją stronę internetową w centrum zainteresowania odbiorców. Nasza firma z pewnością pomoże Ci szybko poradzić sobie z powyższymi problemami i sprawić, że będzie zgodna z aktualnymi standardami! Skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na bezpłatną konsultację!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*