Popraw pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania dzięki Schema.org!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Popraw pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania dzięki Schema.org!

Thirdman / pexels.com

Schema.org to zestaw tagów lub mikrodanych, które są dodawane do kodu HTML. Od kilku lat odgrywa coraz większą rolę w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wyszukiwarki są poinformowane o tym, jakie elementy znajdują się na Twojej stronie internetowej i z łatwością mogą odczytywać i znajdować informacje o Tobie. Jest to świetne narzędzie, dzięki któremu możesz szerzej zaprezentować swoje produkty. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio oznaczyć każde elementy w swojej ofercie na stronie. Pozwoli to na wyświetlenie Twojej strony WWW w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim konkretnych produktów, cen, czy opisów. Jeżeli zawrzesz te dodatkowe informacje, to w wynikach wyszukiwania zostaniesz prędzej zauważony przez odbiorców. Przede wszystkim dostarczysz odbiorcy pożądanych przez niego informacji.

Schema.org – o co właściwie z tym chodzi?

Schema.org to zestaw tagów lub mikrodanych, które są dodawane do kodu HTML. Od kilku lat odgrywa coraz większą rolę w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wyszukiwarki są poinformowane o tym, jakie elementy znajdują się na Twojej stronie internetowej i z łatwością mogą odczytywać i znajdować informacje o Tobie. Jest to świetne narzędzie, dzięki któremu możesz szerzej zaprezentować swoje produkty. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio oznaczyć każde elementy w swojej ofercie na stronie. Pozwoli to na wyświetlenie Twojej strony WWW w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim konkretnych produktów, cen, czy opisów. Jeżeli zawrzesz te dodatkowe informacje, to w wynikach wyszukiwania zostaniesz prędzej zauważony przez odbiorców. Przede wszystkim dostarczysz odbiorcy pożądanych przez niego informacji.

Jak działa Schema.org?

Schema.org współpracuje z Google, czy wyszukiwarką Bing. Pomaga dostarczać informację, które są potrzebne wyszukiwarce, aby zapewnić lepsze wyniki użytkownikom.

Korzystając z Schema, to za pomocą kodu możesz pokazać wyszukiwarkę, która nazwana przez Ciebie pozycja na stronie internetowej jest zdjęciem, opisem, czy nazwą produktu. Językiem, który informuje przeglądarkę o tym, jak ma się ona wyświetlać jest HTML, natomiast kod schema jest językiem, który informuje wyszukiwarkę o znaczeniu elementów na stronie. Bardzo ułatwia to pracę wyszukiwarkom Google, czy Bing.

Korzystając z tego narzędzia, wyszukiwarka wie, jakie elementy znajdują się na Twojej stronie internetowej. Przypuśćmy, że oferujesz w swoim sklepie internetowym artykuły kosmetyczne. Odbiorca podczas szukania konkretnego produktu w wyszukiwarce może z łatwością zobaczyć cenę konkretnego produktu, zdjęcie, opis i wiele innych, dzięki korzystaniu przez właściciela strony z Schema.org. Właśnie dzięki temu narzędziu wyszukiwarka orientuje się, jakie elementy znajdują się na Twojej stronie WWW.

Dzięki schema.org możesz zrobić, co tylko chcesz, a wyszukiwarka będzie to zauważała. Jest to język, który dostosowuje się do Twoich potrzeb. Jeśli na przykład prowadzisz bloga o filmach, możesz oznaczyć nazwiska aktorów wymienionych na Twoim blogu właściwością „aktor”. Podczas gdy użytkownik wpisze słowo kluczowe „aktorzy”, Twoja strona internetowa, która zawiera nazwiska konkretnych aktorów, wymienionych na stronie, będzie łatwiej wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

Które elementy możesz opisywać korzystając z Schema.org?

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

Dane strukturalne służą do oznaczania wielu różnych pozycji na stronie internetowej. Te najczęściej używane dostarczają informacji na tematy takie jak: wydarzenia, twórczość, ludzie, produkty, miejsca. Posiadają one właściwości, które pozwalają je następnie szczegółowo opisać. Na przykład praca twórcza może być „książką”, która zawiera tytuł, autora i nie tylko.

Zapewnij świetne wyniki swojej stronie internetowej, dzięki Schema.org!

Dzięki schema.org możesz zamieścić wszystko, co wyświetli się w wyszukiwarce. Może to być data, godzina, lokalizacja. Te elementy są po to, aby podkreślić kluczowe informacje. Należą one do dodatkowych wizualnych funkcji. Wyniki z takimi elementami wcześniej były nazywane rozszerzeniami. Zostały stworzone z myślą o wyróżnianiu swojej strony internetowej pośród innych oraz w celu pomocy innym użytkownikom internetu, aby mogli w szybki i prosty sposób znaleźć to, czego poszukują.

Takie wyniki wyszukiwania dostarczają o wiele więcej bogatszych wrażeń i przydatnych informacji oraz pomagają wyróżnić Twoją stronę internetową na tle konkurencji!

Jeżeli jakieś wydarzenie ma możliwość zakupu biletów online, to może warto dodać kategorię “oferty”, ponieważ pomoże to zwiększyć świadomość i sprzedaż biletów na koncerty, festiwale muzyczne, czy filmy. Pokazuje również informacje o artystach, datach i miejscach wydarzenia.

Jak uzyskać zadowalające wyniki na swojej stronie WWW?

Obecnie Google preferuje format JSON-LD, czyli format JavaScript do łatwego oznaczania uporządkowanych danych, które są czytelne zarówno dla ludzi, jak i maszyn. Wkleja się go w części head danej strony.

Najważniejsze, aby zapewnić wszystkim dostępnym polom odpowiednie dane, musisz pamiętać, żeby niczego nie pominąć, ponieważ jeśli wymagane przez Schema.org dane nie zostaną podane, spowoduje to wystąpienie błędów w wyszukiwarce. Sprawi to, że Twoje strony WWW nie będą wyświetlały się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Błędy mogą spowodować duże problemy i przez to, nie osiągniesz oczekiwanych efektów.

Podsumowanie

Rozszerzenia Schema.org zyskują na coraz większym znaczeniu. Może powinieneś zadbać o umieszczenie mikrodanych pod swoim adresem i ułatwić robotom Google’a swoją pracę? Będzie to dobra praktyka, jeśli chcesz być widoczny w wynikach wyszukiwania dla innych odbiorców.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *