Nie próbuj oszukiwać wyszukiwarek! Metody optymalizacyjne, których warto unikać

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Nie próbuj oszukiwać wyszukiwarek! Metody optymalizacyjne, których warto unikać

fauxels / pexels.com

Zdecydowanie można stwierdzić, że SEO jest skomplikowane. Często można spotkać się z ofertami agencji, które oferują niemal natychmiastowe wyniki optymalizacji treści. Problem polega jednak na tym, że aby zobaczyć pierwsze efekty, nierzadko trzeba czekać miesiące, a nawet lata. Gwarancja szybkich rezultatów wiąże się często z zastosowaniem technik black hat SEO, czyli podstępnych metod optymalizacyjnych, których celem jest oszukanie wyszukiwarek.

Black hat SEO - co to takiego

Black hat SEO to metody, które sprzeciwiają się wytycznym wyszukiwarek i próbują je oszukać w celu osiągnięcia wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Chociaż taktyki te mogą przynieść pewne pozytywne wyniki na początku ich stosowania, istnieje duże ryzyko zrujnowania swojego wizerunku w przyszłości. Jeśli Google odkryje, że próbowałeś go oszukać, Twoja strona gwałtownie spadnie ze swojej pozycji w SERP lub, co najgorsze, w ogóle nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Istnieje wiele różnych technik, które są używane w ramach strategii black hat SEO. Poniżej przedstawione zostały te najczęściej stosowane, których powinieneś szczególnie unikać. Niektóre z nich są trudniejsze do wykrycia, inne widać na pierwszy rzut oka. Pamiętaj jednak, że Google dysponuje wyspecjalizowanymi środkami, dzięki którym zidentyfikuje wszelkie próby oszustwa i srogo je ukarze.

Źródło: fauxels / pexels.com

Taktyki black hat SEO

Schematy linków

Chodzi tu o przepełnianie stron niepowiązanymi linkami, które prowadzą do niskiej jakości stron internetowych lub takich, które w żaden sposób nie łączą się z pierwotną witryną.

Twoja pozycja na liście wyników wyszukiwania z pewnością spadnie, jeśli okaże się, że masz wiele linków tego typu umieszczonych w swojej treści. Takie zagrania zostaną uznane przez Google za próbę manipulacji rankingiem, za co z pewnością zostaniesz poważnie ukarany. Nie ryzykuj więc utratą swojej reputacji i wykorzystuj linki ze sprawdzonych stron internetowych, dzięki którym korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w sieci.

Upychanie słów kluczowych

Nadużywanie słów kluczowych to kolejny poważny błąd, który zrujnować może wszystkie Twoje dotychczasowe starania. Unikaj więc powtarzania istotnych fraz w treści, dzięki czemu nie tylko korzystnie wpłyniesz na wrażenia użytkownika, ale też pokażesz Google, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Spam komentarzy z linkami

Mówimy tu o spamie automatycznymi komentarzami, które zawierają niskiej jakości linki. Osoby stosujące tę taktykę mają nadzieję uzyskać dzięki niej wyższą pozycję w rankingu Google, dzięki posiadaniu pokaźnej bazy linków do swojej witryny. Unikaj tej metody, gdyż wyszukiwarki z pewnością nie przejdą obok niej obojętnie.

Płatne linki

Kupowanie linków ze strony internetowej, która nie dotyczy branży, w której się specjalizujesz może być powodem spadku pozycji Twojej witryny w SERP. Jest to metoda, którą zdecydowanie trudniej wykryć, zwłaszcza jeśli zadbano o wybór witryny, z której pochodzą linki. Google jednak jest w stanie zidentyfikować tego typu zagrania i surowo je ukarać.

Maskowanie

W tej metodzie black hat SEO chodzi o wyświetlanie jednej wersji witryny wyszukiwarkom, a drugiej użytkownikom. Ta taktyka nie jest używana tak często, jak kiedyś, gdyż Google znacznie ulepszył w ostatnim czasie swoje algorytmy, dzięki czemu żadne podstępne zagrania nie umkną jego uwadze.

Strony przejściowe

Strony przejściowe to witryny z listami słów kluczowych przeznaczonych dla wyszukiwarek, których użytkownicy nie są w stanie dostrzec. Jeśli odbiorca chce skorzystać z takiej strony, zostanie automatycznie przekierowany do innej, która jest dostosowana do jego oczekiwań.

To tylko kilka metod black hat SEO, które mogą poważnie zaszkodzić Twojej witrynie. Jeśli zdecydujesz się na zastosowanie którejkolwiek z nich, Google szybko to wykryje i usunie witrynę Twojej firmy z wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania, albo nawet nie uwzględni jej podczas tworzenia rankingu.

Jakich metod zatem używać, aby zyskać zaufanie Google, przyciągnąć odbiorców i stanąć na szczycie SERP?

White hat SEO

White hat SEO to nic innego, jak skuteczne działania optymalizacyjne, które uwzględniają wytyczne wyszukiwarek i uczciwie działają na rzecz podniesienia pozycji witryny na liście wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że jak w przypadku wszystkich strategii, istnieje pewne ryzyko, że wykorzystasz je w niewłaściwy sposób, przez co przyniosą wyniki zupełnie przeciwne do zamierzonych.

Działaj więc zgodnie z zasadami Google, twórz wysokiej jakości treści, umieszczaj w nich linki do wartościowych witryn i zadbaj o optymalizację zawartości pod kątem słów kluczowych, a osiągniesz długotrwały sukces. Choć skorzystanie z metod black hat SEO może czasem być niezwykle kuszące, pamiętaj, że Google, niczym Wielki Brat, widzi wszystko, przez co z pewnością nie unikniesz bolesnych konsekwencji.

Pamiętaj, że nie istnieje uniwersalna strategia optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, która przyniesie satysfakcjonujące efekty w każdym przypadku. Przeprowadź więc indywidualne badania, poznaj oczekiwania i potrzeby swojej grupy docelowej, znajdź najskuteczniejsze słowa kluczowe i stwórz treści, które pozwolą Ci pokonać branżowych rywali i osiągnąć miejsce na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania. Zacznij już dziś i ciesz się świetnymi efektami dzięki SEO!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *