Nazwa domeny a pozycjonowanie

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Nazwa domeny a pozycjonowanie

Free Photos/pixabay.com

Na pozycję danej strony w wyszukiwarce wpływ ma wiele czynników. W celu uzyskania widoczności w sieci należy więc skupić się na licznych zabiegach optymalizacyjnych i technikach marketingowych, które skutecznie wpłyną na budowę autorytetu serwisu. Jednym z dość nieoczywistych czynników SEO jest domena i to właśnie jej wpływ na pozycję w wyszukiwarce omówimy w tym artykule. Nazwa domeny a pozycjonowanie – co warto wiedzieć? Sprawdźmy!

Czym jest domena?

Nazwa domeny to element pozwalający zlokalizować daną sieć. Jest to unikalny adres URL obsługujący stronę internetową, pocztę czy serwer w Internecie.

Nazwa domeny jest niepowtarzalna, a każda z domem prowadzi do innych zasobów w sieci. Tworząc ten element, trzeba więc pamiętać, że jego treść powinna być zrozumiała i chwytliwa, aby skutecznie zachęcała użytkowników do kliknięcia linku, a przy tym była łatwa do zapamiętania.

Biorąc pod uwagę fakt, że nazwa domeny jest tak ważnym elementem każdej strony internetowej, wielu właścicieli witryn zastanawia się, czy ma ona wpływ na widoczność w wyszukiwarce. Domena a pozycjonowanie – czy są zależne?

Czy domena ma wpływ na pozycjonowanie strony?

Domena a pozycjonowanie – czy nazwa warunkuje pozycję strony w wyszukiwarce? Wielu przedsiębiorców wciąż zadaje sobie to pytanie. Na wstępie warto jednak zaznaczyć, że nazwa domeny sama w sobie nie ma żadnego wpływu na pozycję danej witryny w Google. Niemniej jednak optymalizacja jej aspektów może pośrednio oddziaływać na pozycjonowanie stron, w związku z czym warto znać najważniejsze wyznaczniki skutecznych adresów URL.

Autorytet domeny to wartość, jaka ma strona internetowa, do której prowadzi dany adres URL. Im wyższa jakość treści w witrynie, szerzej rozbudowana sieć linków i bardziej użyteczna zawartość, tym większym autorytetem cieszy się dana domena, dzięki czemu lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce. O co jednak warto zadbać, aby zwiększyć wartość danego adresu URL?

Domena a pozycjonowanie – jak wybrać skuteczną nazwę?

Nazwa domeny a pozycjonowanie – czy warto optymalizować adresy URL? Właściciele stron, którzy wiedzą, że nazwa domeny i zawarte w niej słowa kluczowe nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, często całkowicie rezygnują z optymalizacji swoich adresów URL. Jest to poważny błąd, który może zaważyć o widoczności serwisu w Google. Warto więc podjąć się kilku sprawdzonych technik optymalizacyjnych, dzięki którym wzrośnie autorytet domeny.

Pierwszą, skuteczną praktyką jest budowanie domeny na podstawie nazwy danej marki. Krótki, chwytliwy adres URL bazujący na znanej szerokiemu gronu odbiorców nazwie firmy jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż stawianie na rodzaj usług, produktów czy nazwę miasta, w którym działa dana marka. Umieszczenie w domenie nazwy firmy bardzo korzystnie wpływa na jej wizerunek w sieci, rozszerzając przy tym świadomość marki i zachęcając użytkowników do odwiedzenia witryny.

Kolejnym, ważnym aspektem, dzięki któremu autorytet domeny znacznie wzrasta, jest czytelność i zrozumiałość adresu URL. Należy więc postawić na oryginalne, ale też łatwe do rozszyfrowania nazwy, które na pierwszy rzut oka będą kojarzone z daną marką oraz jej ofertą. Jako że obecność w domenie słów kluczowych nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, zamiast popularnych haseł w adresie URL warto umieścić zrozumiałą nazwę, która przybliży potencjalnym klientom zawartość strony lub ofertę danej marki.

Optymalizacja adresu URL

Nazwa domeny a pozycjonowanie – na co zwrócić uwagę? Pierwszym krokiem podczas optymalizacji adresu URL jest dostosowanie jego długości. Najlepiej, aby był on krótki, chwytliwy oraz w pełni zrozumiały. Warto unikać domen przesyconych słowami kluczowymi, które nie tylko w żaden sposób nie wpłyną na pozycjonowanie witryny, ale mogą też zaburzyć pozytywne wrażenia odbiorców.

Tworząc nazwę domeny, jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto wykorzystać nazwę danej marki, rezygnując przy tym ze znaków towarowych czy łączników.

Podczas gdy regularne aktualizacje treści mają bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, w przypadku adresów URL nie ma to większego znaczenia. Nie należy więc martwić się wiekiem domeny, gdyż raz stworzona, skuteczna nazwa może posłużyć wiele długich lat.

Budując zawartość serwisów internetowych, warto ponadto zrezygnować z zastosowania subdomen. Podfoldery sprawdzą się w tym przypadku o wiele lepiej, gdyż nazwa domeny nie będzie wówczas mocno zmieniona, a cały adres URL stanie się bardziej zrozumiały.

Rozszerzenie domeny a pozycjonowanie – co warto wiedzieć?

Mimo że wielu współczesnych właścicieli stron internetowych wie, że nazwa domeny nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie w wyszukiwarce, nieliczni pamiętają o istotnych końcówkach adresów URL. Rozszerzenie domeny a pozycjonowanie to ważny aspekt, to ważny aspekt, który należy uwzględnić podczas strategii optymalizacyjnej.

Rozszerzenia domeny to końcówki, które określają między innymi kraj, w jakim wyświetla się dana strona internetowa. Pomimo zastosowania tagów hreflang czy zdefiniowania języka w kodzie HTML, warto dodatkowo zwrócić uwagę na końcówkę adresu URL. Popularne rozszerzenia domen, takie jak „.pl” czy „.com” często znacznie lepiej pozycjonują się bowiem w wyszukiwarce, generując dzięki temu większy ruch i konwersję.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron internetowych to dość złożony proces, na który wpływ ma wiele różnorodnych czynników. Mimo że nazwa domeny nie jest jednym z nich, zdecydowanie warto zaangażować się w jej optymalizację. Trzeba bowiem pamiętać, że im bardziej zrozumiały i czytelny adres URL, tym większe zaufanie budzi wśród użytkowników. Jako że zastosowanie w domenie nazwy marki i skutecznego rozszerzenia oraz dbałość o jej autorytet to świetny sposób na budowanie widoczności w wyszukiwarce, warto poświęcić czas na opracowanie przyjaznego adresu URL. Trzeba jednak pamiętać, że tworzenie domeny to bardzo odpowiedzialne zadanie, którego efekty będą widoczne przez długi czas. Dobrym pomysłem jest więc podjęcie współpracy z profesjonalną agencją, która nie tylko zadba o prawidłową nazwę domeny, ale też zwiększy jej autorytet, co przyniesie wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*