Wszystko, co musisz wiedzieć na temat płatnych wyszukiwań Google

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat płatnych wyszukiwań Google

Andrea Piacquadio / pexels.com

Obecnie istnieje wiele form płatnych reklam w internecie. Jednak jest jeden typ, który powinien znać każdy właściciel firmy, a mianowicie marketing w płatnych wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj o reklamę typu Pay per click, która daje możliwość szybkiego wzrostu ruchu w witrynie dzięki metodzie płatności za kliknięcie.

Jeśli zastanawiasz się, czym są płatne reklamy w wynikach wyszukiwania oraz dlaczego warto korzystać z tej strategii, to dobrze trafiłeś! Poniżej znajdziesz niezbędne informacje na ten temat.

Czym są płatne reklamy w wynikach wyszukiwania?

Marketing w płatnych wynikach wyszukiwania lub reklama typu PPC to forma promocji, w której firma płaci za każdym razem, gdy użytkownik kliknie bezpośrednio w wyświetlaną reklamę.

Polega to na umieszczaniu reklam typu PPC w wyszukiwarkach, takich jak Google. Jest ona najczęściej wyświetlana jako link sponsorowany na stronie wyników wyszukiwania. Gdy użytkownicy wyszukują odpowiednie słowa kluczowe, które firma zoptymalizowała pod kątem kampanii reklamowej, reklama PPC pojawi się na samej górze strony wyszukiwarki.

Za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie bezpośrednio w Twoją reklamę, będziesz musiał zapłacić wyszukiwarce. Opłata ta jest jednak bardzo niska w porównaniu z pieniędzmi, które będziesz generować dzięki sprzedaży. Reklamy typu PPC pozwalają strategicznie dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Dodatkowo im trafniejsza jest Twoja kampania marketingowa w płatnych wynikach wyszukiwania, tym mniejsza jest opłata za każde kliknięcie. Odwiedzać Twoją stronę będą bowiem tylko użytkownicy rzeczywiście zainteresowani oferowaną usługą lub produktem.

Marketing w płatnych wynikach wyszukiwania to dla małych firm jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu w witrynie.

Dlaczego warto korzystać z marketingu w płatnych wynikach wyszukiwania?

Najważniejszym powodem, dla którego powinieneś zainwestować w marketing w płatnych wynikach wyszukiwania, jest możliwość wyświetlania Twojej strony na samej górze wyszukiwarki. Umieszczenie witryny na szczycie w organicznych wynikach wyszukiwania wymaga dużo czasu i wysiłku. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest właśnie płatna reklama.

Na urządzeniach mobilnych płatne reklamy odgrywają jeszcze ważniejszą rolę, ponieważ mniejszy ekran sprawia, że ​​wszystkie oczy natychmiast kierują się na reklamy umieszczone na samej górze. Okazuje się, że duża część odbiorców, nawet nie rozróżnia płatnych wyników od tych organicznych i w związku z tym najczęściej klikają oni bezpośrednio w te płatne, ponieważ to one znajdują się najwyżej w rankingu.

Dlatego jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem, powinieneś zainwestować w reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania, ponieważ to właśnie one będą najszybszym sposobem na promowanie marki.

Jak działa marketing w płatnych wynikach wyszukiwania?

Reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania wyświetlają się na podstawie wyników aukcji mającej określić, które z proponowanych reklam będą wyświetlane i gdzie będą wyświetlane. Istnieje kilka czynników, które określają pozycję reklamy, począwszy od trafności komunikatu, przez zapytanie użytkownika, aż po stronę docelową firmy.

Aby obliczyć ranking reklam typu PPC w wynikach wyszukiwania, należy zastosować poniższy wzór:

Ranking reklamy = stawka x Wynik Jakości

Wynik Jakości określa użyteczność i trafność reklamy dla użytkownika. Jednak dokładne czynniki wpływające na ranking nie są do końca znane – są one celowo ukrywane przez Google, aby reklamodawcy nie mogli oszukiwać, skupiając się tylko na tych czynnikach. Jednak powszechnie wiadomo, że na wynik jakości składają się trzy główne elementy:

  • trafność reklamy,
  • jakość strony docelowej,
  • współczynnik klikalności.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

Kluczowe elementy reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania, na których musisz się skupić

  1. Nagłówek
  2. Nagłówek powinien być pogrubiony, ponieważ przyciąga najwięcej uwagi w reklamie. Upewnij się także, że jest on wystarczająco atrakcyjny, aby zachęcić i zaangażować odbiorców.

  3. Dane demograficzne
  4. Jeśli Twoja reklama w płatnych wynikach wyszukiwania jest kierowana do grupy osób znajdujących się na dużym obszarze, na przykład na cały kraj, to należy zawęzić ten obszar. Lepiej kierować reklamy do osób w określonych regionach. Może to wpłynąć na zwiększenie współczynnika konwersji.

  5. Czas wyświetlania
  6. Godziny wyświetlania reklam mają ogromne znaczenie, ponieważ większość docelowych odbiorców może szukać Twoich produktów o określonej porze, np. wieczorem – w takiej sytuacji wyświetlanie reklam wczesnym rankiem nie ma żadnego sensu.

  7. Cena
  8. Wyższe stawki zapewnią Twoim reklamom lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli więc zaoferujesz niższą ofertę, Twoja reklama zostanie umieszczona na gorszym miejscu. Może to w jakiś sposób wpłynąć na współczynnik konwersji, jednak w dłuższej perspektywie pozwala trochę zaoszczędzić.

Podsumowanie

Reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania pomagają przyciągnąć większy ruch do Twojej witryny. Reklamy typu PPC pozytywnie wpływają na wyniki finansowe Twojej firmy. Z pewnością poświęcenie czasu na działania SEO jest ważne, jednak nie zapewnia to ekspresowych wyników widocznych z dnia na dzień. Warto więc zainwestować w kampanie marketingowe w płatnych wynikach wyszukiwania, które pozwalają zobaczyć natychmiastowe efekty.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*