Jak znaleźć słowa kluczowe long tail? TOP 7 porad

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jak znaleźć słowa kluczowe long tail? TOP 7 porad

MART PRODUCTION / pexels.com

Na samym początku warto zaznaczyć, że słowa kluczowe „z długim ogonem” wcale nie muszą być długie. Frazy te charakteryzują się mniejszą liczbą wyszukiwań, dzięki czemu są mniej konkurencyjne i łatwiej się dla nich pozycjonować. Wynika to z ich dokładnego ukierunkowania i jasno określonego celu, co odróżnia je od ich standardowych odpowiedników.

Czym są słowa kluczowe z długim ogonem?

Słowa kluczowe long tail to często bardziej rozbudowane odmiany standardowych słów kluczowych, które dotyczą węższego obszaru poszukiwań. Frazą long tail może być na przykład termin „krótka czerwona sukienka”, którego wpisanie w wyszukiwarce zapewni użytkownikowi dokładne wyniki. Podstawową wersją tego hasła jest „sukienka”. Tak ogólne sformułowanie doprowadziłoby odbiorcę do wielu niesprecyzowanych wyników i znacznie wydłużyłoby czas poszukiwania pożądanych produktów.

Gdzie szukać słów kluczowych long tail?

  1. Wyszukiwarka Google

Jednym z najwygodniejszych sposobów pozyskiwania słów kluczowych long tail jest użycie wyszukiwarki. W tym celu zacznij wpisywać frazę związaną z tematem, który chcesz zawrzeć w swojej treści. Google automatycznie wyświetli kilka sugestii, które nawiązują do wprowadzanego hasła. Podane terminy są z reguły bardziej specyficzne i dokładne, w związku z czym nierzadko wyróżniają się mniejszą konkurencyjnością, dlatego łatwiej się dla nich pozycjonować. Warto też zajrzeć do sekcji „podobne wyszukiwania” w SERP, gdzie znajdują się inne popularne frazy long tail związane z docelowym słowem kluczowym.

  1. Answer The Public

Jest to narzędzie do badania słów kluczowych long tail, które pomaga znaleźć najskuteczniejsze frazy związane z tematem danych treści. Answer The Public ułatwia pozyskiwanie popularnych terminów, eliminując przy tym konieczność ręcznego przeprowadzania analizy SERP.

Połączenie strategii słów kluczowych long tail z ich standardowymi odpowiednikami zapewnić może doskonałe efekty i umożliwić kontrolowanie skuteczności prowadzonych działań. Nadal istnieje jednak konieczność gromadzenia związanych z objętością słów kluczowych danych, które pozwolą podjąć odpowiednie działania optymalizacyjne. W tym miejscu przydatne okazać się mogą inne narzędzia, takie jak Ahrefs i Ubersuggest.

  1. Fora internetowe

Fora internetowe są niezwykle rzadko wykorzystywanym źródłem słów kluczowych long tail, gdyż przejrzenie tysięcy stron i tematów może okazać się zbyt czasochłonne. Jeśli jednak zdecydujesz się zaangażować w ten proces, możesz znaleźć wiele istotnych terminów wykorzystywanych bezpośrednio przez grupę docelowych odbiorców.

Użytkownicy bardzo często korzystają bowiem z tego typu witryn, aby uzyskać informacje na temat określonych marek czy oferowanych przez nie produktów. Platformy takie jak Reddit okazać się więc mogą istną kopalnią słów kluczowych long tail, których użycie doprowadzić może do spektakularnych efektów.

Jak wykorzystać ten sposób? Oto kilka prostych kroków:

  • Przejdź do Google i spróbuj wpisać kilka kombinacji, takich jak „słowo kluczowe + forum”, „słowo kluczowe + Reddit” itp.;
  • Znajdź wątki i fora, które są aktywne i najczęściej aktualizowane;
  • Wybierz słowa kluczowe long tail, które są najczęściej wymieniane i najchętniej omawiane przez użytkowników.
  • Soovle

Soovle to bezpłatne narzędzie, które może znacznie ułatwić prowadzenie kampanii słów kluczowych long tail.

Jak z niego skorzystać?

  • Przejdź do Soovle i wpisz daną frazę w polu wyszukiwania na środku strony;
  • Wyświetlone zostaną wówczas powiązane z hasłem słowa kluczowe, pochodzące z Google, Amazon, Bing, YouTube, Yahoo, Wikipedii i Answers;
  • Możesz pobrać ten arkusz i wykorzystać pozyskane frazy w swojej strategii optymalizacyjnej.
  • Raport Google Search Console

Możesz nawet nie wiedzieć, ilu użytkowników trafia do Twojej witryny przy pomocy wyszukiwania słów kluczowych long tail. Jeżeli nie są one częścią prowadzonej strategii i nie otrzymują wystarczającej uwagi, ich potencjał jest boleśnie marnowany.

Jak więc zidentyfikować te terminy, aby móc wdrożyć je do swojego planu optymalizacyjnego?

  • Otwórz Google Search Console i kliknij „Skuteczność”;
  • Znajdź sekcję „Zapytania” i posortuj listę według pozycji;
  • Warto zacząć od 500 wierszy i kontynuować działania, aż znajdziesz hasła, w których plasujesz się w granicach 10–15 wierszy;
  • Następnie przenieś te terminy do Planera słów kluczowych, aby określić ich popularność;
  • Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem słów kluczowych long tail, które generują duży ruch, cechują się niską konkurencją i gwarantują świetne wyniki.
  • Trendy Google

Źródło: RODNAE Productions / pexels.com

Trendy Google przydatne (a co więcej – bezpłatne) narzędzie, które umożliwia analizę słów kluczowych long tail. Ponadto jest ono niezwykle łatwe w użyciu, gdyż przedstawia wykres popularności danych fraz w określonym czasie, wskutek czego łatwiej ocenić ich obecną skuteczność.

Warto też zwrócić uwagę na sekcję „powiązane zapytania”, która przedstawia terminy ściśle związane z wyszukiwanym hasłem, cechujące się zwykle mniejszą konkurencyjnością. Dane te są trudniej dostępne w innych tego typu narzędziach, co czyni Trendy Google przodującym programem do badania fraz long tail.

  1. Analiza konkurencji

Wartym wykorzystania środkiem badania słów kluczowych long tail jest analiza działań konkurencji. Korzystając z narzędzi takich jak Site Explorer, możesz łatwo określić, jakie wykorzystywane przez branżowych rywali frazy okazują się najbardziej skuteczne. Dzięki temu ustalisz terminy, które warto wykorzystać w swojej strategii, a decyzja poparta zostanie faktycznymi osiągnięciami innych marek, co pozwoli Ci osiągnąć świetnie wyniki i wysoką pozycję w SERP.

Podsumowanie

Znalezienie słów kluczowych long tail okazać się może wymagającym i czasochłonnym zadaniem. Niemniej jednak zdecydowanie warto poświęcić trochę czasu na przeprowadzenie dokładnych badań, gdyż wykorzystanie odpowiednich fraz może przynieść marce wiele korzyści. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek i dokonaj analizy skuteczności słów kluczowych long tail, a z pewnością osiągniesz wysoką pozycję w wyszukiwarce i przyciągniesz nowych klientów.

Artykuł powstał we współpracy ze stroną slowerful.com.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *