Marketing cyfrowy i tradycyjny – wybrać jeden czy wykorzystać oba?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing cyfrowy i tradycyjny – wybrać jeden czy wykorzystać oba?

Tima Miroshnichenko / pexels.com

W obecnych czasach bycie marketerem jest niezwykle wymagającym zadaniem. Ciągłe zmiany, rosnąca konkurencja i oczekiwania klientów to tylko niektóre z przeszkód z którymi firmy mierzą się każdego dnia. Podczas działań promujących, granice marketingu cyfrowego i tradycyjnego coraz bardziej się zacierają. Telewizja, radio, reklamy w gazetach czy billboardy mają teraz internetowe odpowiedniki, które często okazują się być dużo tańsze i znacznie bardziej skuteczne.

Wyżej wymienione tradycyjne formy reklamowania się były swego czasu jedynymi sposobami promowania swojej marki. Wiele firm wciąż wykorzystuje niektóre z nich, gdyż są one atrakcyjne z punktu widzenia pewnych odbiorców. Niestety, większość z tych metod jest już nieaktualna i nie przynosi efektów tak spektakularnych, jak kiedyś.

Wiele serwisów, takich jak YouTube, Facebook, LinkedIn czy Spotify oferuje możliwość umieszczania płatnych reklam i kierowania ich do odpowiedniej grupy odbiorców. W ten sposób coraz więcej marek przechodzi na cyfrową formę marketingu. Istnieje bowiem wiele internetowych form, które uzupełniają tradycyjne sposoby reklamowe.

Na przykład YouTube oferuje wiele sposobów, dzięki którym Twoje reklamy dotrą do odpowiednich widzów. W tym samym kierunku działa Facebook i promowanie w Aktualnościach, które można umieszczać w zależności od ich charakterystyki i budżetu, jakim dysponujesz. Nie trzeba już z pewnością wspominać o Spotify, LinkedIn czy Twitterze, a już w szczególności o reklamach w wyszukiwarkach, takich jak Google.

Firmy posiadają teraz znacznie większy wybór, dzięki czemu mogą dostosować odpowiednią formę reklamy do swojej strategii, charakterystyki usług, oczekiwań grupy docelowych odbiorców i efektów, jakie zamierzają dzięki temu osiągnąć. Reklamy w gazetach czy ulotki mają swój wyjątkowy klimat, jednak jeśli chcesz pokonać swoich branżowych rywali, musisz reagować na ciągłe zmiany i stosować nowoczesne techniki. Najlepszym rozwiązaniem jest optymalne połączenie cyfrowej i tradycyjnej formy marketingu, dzięki czemu Twoja firma zyska znacznie więcej, niż Ci się wydaje.

Spróbuj jednak wykorzystać pewne alternatywy niektórych środków. Zamiast reklam telewizyjnych wykorzystaj te na YouTube. Promocje w gazetach mogą zostać zastąpione przez sponsorowane posty na Facebooku. Billboardy znajdą swój odpowiednik w reklamach PPC.

Dlaczego marketing cyfrowy staje się coraz bardziej popularny?

Marketing cyfrowy pomaga dotrzeć do odbiorców z całego świata, niezależnie od miejsca, czasu czy urządzenia, z którego korzystają.

Czynniki, które wpływają na atrakcyjność tej formy marketingu to:

  • tańsza opcja

Marketing cyfrowy pozwala na większą liczbę wyświetleń reklam niż tradycyjna forma za naprawdę niewielki koszt, w porównaniu z drogimi reklamami w telewizji, radio czy gazecie. Marketing cyfrowy umożliwia Ci promowanie marki w dowolnym miejscu na całym świecie. Możesz zastosować odpowiednie techniki, aby dotrzeć do lokalnych odbiorców lub nastawić swoją strategię na pozyskanie klientów z większego obszaru. Internetowe reklamy dają Ci naprawdę wiele możliwości. Wyobraź sobie, ile kosztowałoby promowanie Twojej marki w telewizji na skalę światową. Spokojnie, nie musisz tego robić. Użyj cyfrowych alternatyw.

  • gwarantowane efekty

Spersonalizowane techniki marketingu cyfrowego, budowanie zaangażowania odbiorców i ukierunkowane rozwiązania reklamowe zawsze przynoszą rezultaty. Konieczny jest pewien wkład i inwestycja, ale zwrot i zyski z pewnością wynagrodzą Ci te trudny. Z pewnością osiągniesz swój cel, niezależnie od tego, czy jest nim zwiększenie świadomości marki, poprawa konwersji czy wzrost wyników sprzedażowych.

  • kontrola osiąganych rezultatów

Jedną z największych wad tradycyjnego marketingu jest to, że trudno ocenić wyniki jego zastosowania. Cyfrowe sposoby są możliwe do monitorowania w czasie rzeczywistym. Dzięki temu na bieżąco będziesz sprawdzał, co działa, co nie, co trzeba poprawić, a co rozwijać, gdyż przynosi pożądane efekty. Narzędziem przydatnym do tego typu badań jest Google Analytics, który pozwala monitorować ruch na stronach i śledzić działania klientów. Informacje te są niezwykle przydatne w obieraniu właściwej strategii marketingowej.

  • możliwość interakcji

Tradycyjny marketing jest bardzo statyczny. Firmy kierują reklamy do określonych odbiorców z nadzieję na ich reakcję. Internetowy marketing pozwala na zachęcanie klientów do interakcji z Twoją marką. Mogą oni udostępniać Twoje treści, komentować je, stale odwiedzać Twoją witrynę, poznawać produkty i usługi, recenzować je oraz dzielić się wrażeniami ze znajomymi. Interaktywność to doskonały sposób na budowanie zaangażowania i zachęcanie użytkowników do obcowania z Twoją marką.

  • dostosowanie do odbiorcy

Tradycyjny marketing nastawiony jest na masowe reklamy o uniwersalnej treści, które trafiają do szerokiego grona odbiorców. Nie ma więc możliwości dotarcia do potencjalnych klientów w konkretnej branży. Techniki marketingu cyfrowego pozwalają natomiast udostępnić odpowiednie treści konkretnym odbiorcom, który jest określony przez wiele kryteriów, takich jak upodobania, lokalizację, nawyki internetowe i zakupowe a nawet czas, w którym korzysta z mediów społecznościowych.

  • generowanie zaufania

Marketing cyfrowy pozwala na ciągły kontakt między firmą a jej klientami, dzięki czemu sprawia, że odbiorcy są bardziej związani z marką i zaangażowani w jej życie. Tego typu “współpraca” umożliwia Ci wyróżnienie się na tle konkurencji i budowanie nieskazitelnego wizerunku, który przyciągnie do Ciebie rzesze zainteresowanych Twoimi usługami klientów.

Wybór nie musi być jeden

Źródło: Yan Krukov / pexels.com

Pomimo coraz większego rozwoju technologicznego, nie musisz decydować się na wykorzystanie wyłącznie formy internetowych reklam. Optymalny będzie podział treści na te promowane poprzez marketing cyfrowy i te angażujące tradycyjne środki. Dzięki temu stworzysz niepowtarzalną strategię, dzięki której pokonasz swoich konkurentów i staniesz się liderem w branży.

Artykuł powstał dzięki współpracy z:

medialis.pl
becomedia.pl
writtedly.pl

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*