Sora Shimazaki / pexels.com
Jeżeli choć raz próbowałeś działać w zakresie marketingu, to wiesz, że jest to bardzo trudne zadanie. W tym artykule przedstawimy Ci, jakie działania możesz podjąć w trakcie zarządzania strategią content marketingu na swojej stronie internetowej.
Pamiętaj, że wszystkie treści, które wymagają strategii, nie koncentrują się na odbiorcy. Prawdziwy content marketing buduje rynek, a fałszywy generuje linki, konwersję, odwiedzających, ruch itp. Właściwie nie ma tutaj różnicy, ponieważ kampania marketingowa tworzy popyt. Nie uzyskasz tego za pomocą fałszywego SEO. Twoja „strategia treści” nie koncentruje się na tworzeniu, wzmacnianiu i utrzymaniu popytu, dlatego nie jest to marketing treści.
Jeżeli nie będziesz na bieżąco analizował wykorzystywanych słów kluczowych, to może się okazać, że nie są one dobrane w sposób prawidłowy i nie generują konwersji na stronie internetowej. Dobry marketing treści będzie przynosił zyski, dlatego ważne jest, aby dodawać odpowiednie słowa kluczowe, które są najczęściej wyszukiwane w sieci. Frazy umożliwiają optymalizację strony internetowej w taki sposób, że możesz stać się popularny i pozycjonować swoją witrynę na konkretne zapytania użytkowników, dzięki czemu znajdą Cię jeszcze szybciej.
Najważniejsze jest to, żeby wyróżnić się na tle konkurencji. Faktem jest, że w obecnych czasach nie jest łatwo zainteresować użytkowników internetu. Kluczem do sukcesu może okazać się tworzenie zupełnie innych treści niż konkurencja. Świetną taktyką jest storytelling. Staraj się opowiadać o sobie i swoich przeżyciach. Zobaczysz, że odbiorcy to pokochają! Zachęcaj klientów za pomocą komentarzy, konkursów, rabatów. Wszystkie metody są dobre, aby zaangażować odbiorcę. Warto stosować szokujące nagłówki, które przyciągną potencjalnych odbiorców.
Osobiste opowieści zawsze wygrywają nad innymi historiami. Pamiętaj, że możesz napisać wszystko, a ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia! Staraj się zrozumieć swoich klientów i ich potrzeby. Dawaj im odpowiedzi na pytania, które ich nurtują. Jeżeli nie dodajesz do swoich artykułów twardych danych w postaci procentów,czy wyników badań, to również możesz nie być uważany za godnego zaufania. Pamiętaj, najważniejsi są Twoi klienci!
Źródło: George Milton / pexels.com
Jest to najprostsza część content marketingu, ponieważ możesz to zrobić sam w szybki i przyjemny sposób. Wystarczy, że w mediach społecznościowych stworzysz post, który będzie nawiązywał do Twojego artykułu na blogu. Możesz zainwestować również w płatne reklamy, ale z pewnością większą zabawę będziesz miał z mediami społecznościowymi. W tym miejscu użytkownicy spotykają się po to, aby nawiązać ze sobą kontakt, dlatego i Ty nie odstawaj od grupy. Staraj się być na bieżąco z ich problemami i pomagać im w trudnych decyzjach. Oni liczą na Ciebie!
Pamiętaj, że codzienne dodawanie treści na swoje media społecznościowe nie czyni z Ciebie od razu “spamera”. Jednak pamiętaj, jeśli udostępnianie treści nie buduje popytu, to nie osiągniesz zadowalającego sukcesu. Każdy przedsiębiorca, który próbuje dopasować odpowiednie słowa kluczowe, jest przekonany, że robi wszystko dobrze. Jednak nie jest to content marketing – po prostu dodajesz kolejną stronę internetową do indeksu. Musisz stosować metodę opowiadań i wzbudzania emocji. Jeśli uda Ci się zainteresować potencjalnego klienta opowieścią o Twojej firmie, a publiczność zareaguje pozytywnie, to zaczniesz generować popyt.
Content marketing musi wnosić coś nowego do doświadczeń konsumentów.
Linkowanie odgrywa bardzo ważną rolę w optymalizacji treści. Jeżeli zastosujesz linki w artykułach na swojej stronie, to Google zacznie szybciej indeksować witrynę oraz klasyfikować ją do kategorii pod odpowiednim słowem kluczowym. Jeżeli dodasz odpowiedni link do konkretnej frazy, to takie słowo kluczowe ma większą wartość niż pozostałe na stronie. Pamiętaj, żeby uważać na linki, które należą do spamu, ponieważ przyniosą Ci one więcej negatywnych skutków niż pozytywnych.
Najważniejsze, aby linkować strony, które niosą ze sobą pewną wartość i są autorytetem dla wyszukiwarek oraz użytkowników. Twoja marka, dzięki backlinkom również rośnie w siłę i staje się wartościowa, ponieważ użytkownicy wiedzą, że mogą Ci zaufać.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci zrozumieć ideę content marketingu. Dla niektórych może okazać się on trudniejszy, niż przypuszczają, dlatego może przydać się porada w doświadczonej agencji SEO. Marketing jest bardzo rozbudowanym obszarem i głównie chodzi o to, aby w zadowalający dla firmy sposób wzbudzić pożądane efekty wśród odbiorców.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!