Lead marketing – czyli jak pozyskiwać kontakty z innymi?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Lead marketing – czyli jak pozyskiwać kontakty z innymi?

SHVETS production / pexels.com

Lead marketing jest niezwykle trudną strategią do opanowania. Może być to ważne dla Ciebie i z pewnością opłacalne, jeśli chcesz pozyskać nowych klientów i aby Twoja marka stała się rozpoznawalna.

Leady są po to, aby pozyskać takich klientów, którzy w większym stopniu zainteresują się zakupem naszych produktów lub usług. W tym artykule dowiesz się więcej na temat lead marketingu oraz jak go używać, aby odnieść sukces w swojej firmie.

Czym jest lead marketing?

Lead marketing są to działania, które mają na celu pozyskać osoby, które najchętniej zrobią u nas zakupy. Innymi słowy, chodzi o dotarcie do odbiorców, którzy prawdopodobnie wykażą duże zainteresowanie naszym produktem lub usługą oraz sfinalizują transakcję. Lead odnosi się do faktu, że użytkownicy już udowodnili, że chcą dokonać zakupu, a nie tylko są po to, aby czytać Twoje treści.

Celem lead marketingu jest przede wszystkim komunikacja z potencjalnymi klientami w zależności, na jakim etapie zakupowym są na Twojej stronie www.

Musisz umieć także rozróżnić to, czy użytkownik jest nastawiony tylko na marketing, czy już jednak na sprzedaż. Ci pierwsi są zainteresowani samymi informacjami, natomiast drudzy już są zdecydowani na zakup. Dlatego tak ważne jest, abyś wiedział, do kogo chcesz trafić w strategii lead marketingu.

Kiedy wiemy, że potencjalny klient jest tym właściwym?

Istnieje wiele czynników, które wskazują na to, że osoba zainteresowała się Twoim sklepem internetowym. Poniżej opiszemy kilka z najczęstszych przykładów, dzięki któremu będziesz wiedział, że to właśnie do tych osób powinieneś kierować swoje strategie lead marketingowe.

  1. Znajdujące się w koszyku przedmioty

    Jest to najważniejszy znak, że osoba chciała kupić Twoje produkty, jednak coś skłoniło ją do rezygnacji z finalizacji zamówienia. Może okazać się, że to tylko chwilowa rozłąka i zaraz dokona zakupu, ale jeśli nie wróci, to warto zainteresować się takim klientem i skłonić go do potencjalnych zakupów. W tym momencie najlepszą wiadomością dla Ciebie jest fakt, że oferujesz produkty, które kogoś interesują. Wystarczy tylko znaleźć na niego konkretną strategię, aby go przywrócić do finalizacji zakupu w koszyku.

  2. Korzystanie z wersji próbnej produktu

    Osoba, która wyrazi chęć na przetestowanie konkretnego narzędzia w wersji próbnej, może chcieć zakupić pełną wersję tego oprogramowania. Szanse na to są wysokie, jeżeli poziom ich zainteresowania produktem jest nadal wysoki. Takie osoby zasługują na szczególną uwagę, dlatego może warto zainteresować się tymi klientami, niż ciągle pozyskiwać nowszych?

    Tacy klienci oznaczają, że chcą podjąć decyzję, czy pełna wersja oprogramowania jest warta zakupu i ich uwagi. To samo może tyczyć się próbek produktów oferowanych w sklepach internetowych. Jeżeli próbna wersja okaże się satysfakcjonująca, to z pewnością dokonają zakupy jej pełnej wersji.

  3. Dołączanie do newslettera

    Osoba, która chce pozostać z Tobą w kontakcie, sama przechodzi do inicjatywy, zapisując się do Twojego newslettera. Można powiedzieć, że jest to punkt wyjścia do większych działań.

    Oznacza to, że chcą otrzymywać informacje o Twoich produktach i usługach co jakiś czas za pośrednictwem poczty e-mail, niż szukać produktów na własną rękę.

  4. Kontakt z Twoją marką, w celu uzyskania informacji

    Jest to najkorzystniejsza sytuacja, ponieważ możesz na kogoś wpłynąć bezpośrednio i zachęcić go do zakupu produktów lub konkretnej usługi. Potencjalny klient kontaktuje się z daną firmą, w celu znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania. Oznacza to, że jest już Tobą zainteresowany i musisz to wykorzystać!

    Jeżeli okaże się, że rozmowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów natychmiast, to poczekaj, a z pewnością zobaczysz, że wróci w niedalekiej przyszłości.

Co możesz zrobić, aby skłonić klienta do wybrania Twoich produktów lub usług?

Jeśli zauważyłeś u swoich klientów powyższe zachowania, to dobry czas, aby wprowadzić strategię lead marketingową. Teraz jest czas, w którym musisz odpowiednio podejść do nich, aby skłonić ich do zakupu. Jeżeli nie wdrożysz takich działań, oznacza to, że zniechęcasz ich do zakupu i z pewnością w ogóle już nie wrócą do Ciebie.

Pamiętaj jednak, że nie każda strategia lead marketingu zadziała na klienta, musisz być tego świadomy. Dlatego nie poddawaj się po jednej przegranej bitwie, na pewno jest jeszcze wiele innych potencjalnych klientów, których z łatwością przekonasz do zakupu.

Poniżej przedstawiamy Ci kilka strategii, które są niezbędne w lead marketingu:

  1. Nie bądź nachalny!

    Musisz o tym najbardziej pamiętać, ponieważ nachalność jeszcze bardziej zniechęca zainteresowanego klienta do zakupu.

    Na pewno sam nie chciałbyś, aby ktoś usilnie wpraszał się do Twojego życia, jak desperat, którego właśnie opuściłeś. Zamiast tego chciałbyś, aby podczas komunikacji wszystko było proste.

    Przypuśćmy, że ktoś zostawił produkty w koszyku bez sfinalizowania transakcji. Możesz w tym momencie wysłać tej osobie wiadomość o treści “hej wróć do nas, Twoje zakupy czekają w koszyku!”. Najwidoczniej potrzebują tylko małego przypomnienia o dokonaniu zakupu, bo widać, że Twoją marką już się dawno zainteresowali.

  2. Pokaż zalety swoich produktów lub usług!

    Kiedy ktoś jest zainteresowany zakupami w Twoim sklepie internetowym, czy chce skorzystać z Twoich usług, najczęściej nie wie dokładnie wszystkiego na temat Twojego asortymentu, który z pewnością jest aktualizowany na bieżąco.

    Dobrze, że jest możliwość wysyłania wiadomości na adres e-mail, ponieważ właśnie w ten sposób możesz zaangażować swojego potencjalnego klienta. Jeżeli zobaczyłeś, że interesuje kogoś konkretny produkt, to może warto przesłać mu coś więcej na jego temat? Może właśnie masz artykuł na swoim blogu firmowym na jego temat? Warto podesłać link!

  3. Nie kontaktuj się z klientami w nieskończoność!

    Jeżeli raz lub dwa razy podjąłeś już swoje działania, aby przypomnieć odbiorcy o zakupie, a nie zauważyłeś żadnej reakcji, to po prostu zwyczajnie odpuść! To następny krok należy właśnie do klienta. Im częściej tylko Ty sam będziesz się z nimi kontaktować, tym bardziej odbiorą Cię za nachalnego.

    Dlatego uważaj, żeby bardziej nie zaszkodzić swojej marce, ponieważ taka nachalność może doprowadzić do całkowitej utraty zainteresowania, a tego z pewnością nie chcesz w swojej firmie.

    Najpierw ustal, czy klient jest nadal zainteresowany zakupem, bo być może dokonał go na innych stronach.

Źródło: Mikael Blomkvist / pexels.com

Podsumowanie

Pamiętaj, aby osiągnąć sukces, musisz trzymać się powyższych czynników lead marketingu. Wtedy będziesz miał pewność, że podejmując jakiekolwiek działania, wykonujesz to prawidłowo i jest to przemyślane. Niezbędne jest, abyś pamiętał o umiarze, to jest najważniejszy klucz do sukcesu!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*