Jak optymalizować, aby korzystnie wpłynąć na współczynnik konwersji?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Jak optymalizować, aby korzystnie wpłynąć na współczynnik konwersji?

Karolina Grabowska / pexels.com

Digital marketing ma dwa cele: pozyskanie nowych odwiedzających i przekształcenie ich w rzeczywistych klientów lub użytkowników danej usługi.

Jak więc upewnić się, że Twoja inwestycja, w postaci czasu i pieniędzy dała zamierzone efekty? Możesz to sprawdzić dzięki współczynnikowi konwersji. Im wyższa jego wartość, tym więcej pieniędzy możesz zarobić na zbudowanym ruchu.

Zamiast inwestować w reklamy na Facebooku, możesz zarabiać na tej samej ilości ruchu, poprawiając swoją konwersję. Dlatego tak wiele firm zatrudnia agencje lub konsultantów marketingowych, którzy specjalizują się w usługach optymalizacji współczynnika konwersji. Jest to niezwykle opłacalne.

Jak opracować najlepszą kampanię promocyjną?

Oto kilka prostych kroków, dzięki którym stworzysz odpowiednią strategię skierowaną na wzrost współczynnika konwersji:

  1. Zrób dokładny research – wykorzystując różne narzędzia do analizy danych upewnij się, że wszystko funkcjonuje poprawnie. Mamy na myśli narzędzia e-commerce, lejki sprzedaży kasowej, Google Analytics itp.
  2. Wyznacz konkretny cel – wybierz wskaźnik, który chcesz poprawić i ustal cel, do którego chcesz zmierzać w związku z jego poprawą.
  3. Eksperymentuj – stwórz test A/B na podstawie zgromadzonych wcześniej danych i pozwól mu działać przez minimum 2-4 tygodnie.
  4. Przeanalizuj wyniki – zbadaj swoje wyniki i przedstaw je swojemu zespołowi i przełożonym.
  5. Bądź gotowy do dalszych działań – praca nad optymalizacją konwersji nigdy nie jest skończona. Zawsze znajdziesz coś wymagającego poprawy w Twojej witrynie. Na podstawie swoich badań wprowadzaj więc kolejne ulepszenie, które korzystnie wpłyną na funkcjonowanie Twojej strony.

Wiesz już, jak zbudować strategię optymalizacji współczynnika konwersji. Pozostaje tylko pytanie, jakich narzędzi użyjesz? Poniżej przedstawiono przegląd najlepszych z nich, dzięki którym łatwo i szybko zbadasz swoje wyniki.

  1. Google Analytics

Google Analytics to najlepsza platforma analityczna wykorzystywana przez niemal wszystkich twórców stron internetowych. Oferuje bowiem wszystko, od danych e-commerce po lejki konwersji i analizę ruchu. Pokazuje również dane na temat użytkowników, uwzględniając kategorie takie jak płeć, wiek, typ urządzenia i lokalizacja.

  1. E-commerce Analytics

Jeśli masz witrynę e-commerce, którą hostujesz na platformie takiej jak Shopify lub BigCommerce, ważne jest, aby korzystać z jej analiz. Zwykle są to bowiem dokładniejsze dane niż te, które można uzyskać z Google Analytics.

  1. WordPress Analytics

Jeśli prowadzisz bloga lub witrynę WordPress, koniecznie powinieneś korzystać z WordPress Analytics. Istnieje również mnóstwo wtyczek, dzięki którym zdobędziesz wszelkie istotne dane, które mogą okazać się przydatne podczas prowadzenia kampanii optymalizacji współczynnika konwersji.

  1. Google Optimize

Google Optimize to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego możesz zaprojektować testy A/B i śledzić ich wyniki. To sposób na rozpoczęcie swoich działań, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją drogę lub masz ograniczony budżet.

  1. Optimizely

Optimizely jest jednym z najbardziej znanych narzędzi służących do optymalizacji konwersji. Ma pewne zaawansowane możliwości przeprowadzania testów A/B, jednak jest całkiem drogi. Przeznaczony jest zatem do bardziej zaawansowanych działań prowadzonych przez duże firmy.

  1. Hotjar

Hotjar to jedno z najpopularniejszych narzędzi do monitorowania ruchu na stronach. Rejestruje użytkowników i to, jak zachowują się w Twojej witrynie, a następnie dokładnie Ci to przedstawia. To fantastyczny sposób na gromadzenie danych o odwiedzających i ustalanie tego, co wymaga poprawy.

  1. Freshmarketer

Freshmaketer to zestaw narzędzi, które umożliwają przeprowadzanie testów A/B, segmentację, marketing e-mailowy i automatyzację kampanii reklamowych. To bardzo przydatna platforma dla twórców, którzy nie mają specjalistycznych umiejętności, gdyż pozwala robić wszystko bez konieczności kodowania. Zapewnia więc nie tylko możliwość optymalizacji współczynnika konwersji, ale także wiele innych wartych wykorzystania opcji. Dodatkową zaletą jest to, że nie kosztuje zbyt wiele, więc możesz sobie na niego pozwolić, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem.

Źródło: fauxels / pexels.com

Jak zacząć optymalizację?

Wymienić można trzy główne części Twojej witryny, na których powinieneś się skupić – góra lejka, środek i dół. Oto opis każdej z nich:

Góra lejka marketingowego – jest to Twoja strona główna. Jeśli nigdy jej nie testowałeś, dobrym pomysłem jest ponowne ulepszenie jej funkcji. Nazywa się to górną częścią lejka, ponieważ jest to miejsce, do którego użytkownicy przechodzą po pierwszym kliknięciu w witrynę.

Środek lejka – jest to dowolna strona produktu lub kategorii, jeśli masz sklep internetowy lub określony post na blogu, a przy tym posiadasz pokaźną bazę treści. Powinieneś skupić się na tej część dopiero wtedy, gdy dobrze zoptymalizujesz dół i górę lejka marketingowego.

Dół lejka – jest to proces przeprowadzania transakcji, czyli rzeczywistego dokonywania zakupu. Stanowi to prawdopodobnie najważniejsze miejsce, któremu powinieneś poświęcić szczególną uwagę, ponieważ ma najbardziej bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe. Jeśli jednak korzystasz z dobrej platformy, takiej jak Shopify, która wprowadziła ostatnio wiele ulepszeń, możesz bardziej skupić się na górze lejka, gdyż dół będzie wymagał mniejszego zaangażowania.

Podsumowanie

Optymalizacja współczynnika konwersji to bardzo skuteczna technika marketingowa, która wpływa zarówno na poprawę jakości witryny, jak i wzrost sprzedaży. Powyższy przewodnik będzie idealny, zwłaszcza jeśli dopiero wchodzisz w świat content marketingu. Nie oznacza to jednak, że jako doświadczony twórca treści nie możesz z niego skorzystać. Niemniej jednak w tej sytuacji warto będzie skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO, takiej jak my, która pomoże Ci dobrać najlepszą strategię, dzięki której skutecznie poprawisz swoje wyniki. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *