Jaka strategia linkowania zewnętrznego przyniesie najlepsze efekty?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Jaka strategia linkowania zewnętrznego przyniesie najlepsze efekty?

Mikhail Nilov / pexels.com

Linki zewnętrzne odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania Twojej witryny. Łącza są bowiem elementem spajającym wszelkie części internetu i stanowią fundament istnienia Google. Warto więc znać ich charakterystykę i skutecznie wykorzystywać je w swojej strategii optymalizacyjnej.

Jaka jest zatem najlepsza strategia linkowania zewnętrznego i jakie techniki warto wdrożyć do swojego planu? W tym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania i dowiesz się, jak backlinki mogą pomóc Ci osiągnąć sukces.

Czym są linki zewnętrzne?

Linkowanie wychodzące to sytuacja, w której witryna zawiera linki do innej, zewnętrznej strony. Różni się od łączy wewnętrznych tym, że prowadzą one do miejsc w tej samej witrynie.

Linki wewnętrzne są ważne z wielu powodów. Przede wszystkim, odsyłają użytkowników do odpowiednich stron w Twojej witrynie, dzięki czemu pozwalasz im rozwinąć podejmowany temat i zatrzymać ich u siebie na dłużej. Ponadto pomagają pokazać Google, w jaki sposób skonstruowana jest witryna i jaką zawartość prezentuje. Warto też zwrócić uwagę, że podczas wykorzystania tej techniki, wartość jednej strony jest przenoszona za pomocą linków do drugiej, co dodatkowo wzmacnia wizerunek witryny w sieci.

Przejdźmy do linków zewnętrznych. Są one równie ważne i działają podobnie do ich wyżej opisanych odpowiedników, gdyż wraz z linkiem przekazują innym stronom także wartość treści.

Dostarczanie użytkownikom wartościowych informacji i linków do innych wiarygodnych stron internetowych, które okazać się mogą równie przydatne, pozwoli Ci wzmocnić wizerunek marki i wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm.

Google podkreślił kiedyś nawet, że:

„Linkowanie do innych stron internetowych to świetny sposób na zapewnienie użytkownikom doskonałego doświadczenia. Linki często pomagają im dowiedzieć się czegoś więcej, sprawdzić źródła i lepiej zrozumieć prezentowaną treść.”

Jakie techniki linkowania zewnętrznego wybrać?

Linki wychodzące pomagają twórcom zwiększyć wartość prezentowanych treści i korzystnie wpływają na wiarygodność witryny, przez co zajmuje ona wyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania. Oto kilka prostych wskazówek, dotyczących tego, co warto robić, a czego unikać w związku z linkowaniem zewnętrznym:

Co robić?

  • Oceń wiarygodność i jakość witryny, z której chcesz uzyskać linki zewnętrzne. Pamiętaj, że wskutek tego procesu, Google będzie postrzegał Was jako powiązane strony, które prezentują podobną zawartość. Jeśli okaże się, że witryna nie spełnia wymogów wyszukiwarki, możesz zrujnować swoje dotychczasowe osiągnięcia.
  • Odpowiednio korzystaj z linków zewnętrznych. Łączenie się z wysokiej jakości stronami, które posiadają wartościowe z punktu widzenia użytkowników informacje, może przynieść Ci niesamowite rezultaty. Dzięki temu nie tylko zwiększysz zaufanie odbiorców, ale też pokażesz Google, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
  • Zoptymalizuj anchor text w linkach zewnętrznych. Dzięki temu pokażesz użytkownikom, czego mogą się spodziewać po kliknięciu w dane łącze.

Czego unikać?

  • Nie umieszczaj linków do mało wartościowych witryn, chyba że posiadają istotne informacje, które rozwijają podjęty przez Ciebie temat. Bez przeprowadzenia odpowiednich badań może okazać się, że połączyłeś się z niewiarygodną stroną, co szybko zostanie zauważone przez użytkowników i Google, a Ty stracisz swój autorytet w sieci.
  • Nie przesadzaj z ilością linków w treści. Tego typu taktyki mogą być uznane przez Google za spam, a użytkownicy z pewnością nie potraktują Cię jako wiarygodne źródło informacji i opuszczają witrynę.
  • Nie kopiuj treści innych witryn, nawet jeśli zamierzasz podlinkować ich źródło na swojej stronie. Google uzna takie działania za próbę oszustwa i nie uwzględni Cię podczas tworzenia listy wyników wyszukiwania.
  • Zrezygnuj ze schematów linków. Jeśli Google uzna, że próbujesz manipulować rankingiem strony za pomocą linków zewnętrznych, szybko zostaniesz ukarany. Jest to jedna z taktyk Black Hat SEO, więc zdecydowanie powinieneś jej unikać.
  • Nie linkuj do stron z błędami 404. Punktem docelowym Twoich łączy muszą być aktywne witryny. Zlikwiduj więc wszelkie uszkodzone linki, aby pokazać użytkownikom, że zależy Ci na ich zadowoleniu i uświadomić wyszukiwarkom, że warto umieścić Twoją stronę na pierwszej karcie SERP.

Źródło: Mikhail Nilov / pexels.com

Jakie są rodzaje linków zewnętrznych?

Linki dofollow

Linki te stanowią większość łączy wychodzących z wielu witryn. Google traktuje je jako nośniki wartości, więc powinieneś zadbać, aby były jak najwyższej jakości, czyli prowadziły do stron o wysokim autorytecie. Po zastosowaniu tego typu linków będziesz bowiem utożsamiany z daną witryną i w pewien sposób poniesiesz odpowiedzialność za jej zawartość.

Linki nofollow

Linki te mają zastosowanie w tagu HTML rel=”nofollow”, który informuje wyszukiwarki, aby zaindeksowały link, ale zignorowały przekazywaną przez niego wartość. Google stwierdził, że wszystkie płatne łącza powinny zawierać ten tag, gdyż nie są zdobywane w sposób naturalny.

Linki sponsorowane

Mogą być one formą reklamy, która pojawia się na górze listy wyników wyszukiwania lub stanowić link umieszczany w treści, który przynosi korzyści finansowe związane z każdym kliknięciem.

Podsumowanie

Wykorzystanie linków zewnętrznych w ramach strategii SEO to doskonały sposób na zwiększenie widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania oraz pokazanie użytkownikom, że jesteś wartościową witryną i chcesz sprostać ich oczekiwaniom. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki i zacznij linkować zewnętrznie już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.