Google Adwords – czy to takie skomplikowane?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Google Adwords – czy to takie skomplikowane?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Oczywiście, że warto, tylko dlaczego? – model PPC i personalizacja ustawień

Model PPC (Pay Per Click), funkcjonujący w przypadku Google Adwords, jest opłacalnym rozwiązaniem z perspektywy ekonomicznej. Ponosimy koszty, każdego pojedynczego kliknięcia w eksponowaną w SERP reklamę naszej działalności. Kluczową różnicę w przypadku klasycznych form promocji, stanowi obecność użytkownika na naszej stronie, który zostaje przekierowany z chwilą kliknięcia na reklamę. Wynika z tego, że płacimy ze świadomość wzrostu współczynnika konwersji dla naszej strony.

Oczywiście stawki dla poszczególnych słów kluczowych ulegają dynamicznym zmianom, jednak narzędzie oferuje nam możliwość szczegółowej personalizacji ustawień – w tym wypadku użyteczna jest funkcja “maksymalna stawka”, dzięki której wiem, że nie poniesiemy większych kosztów, niż warta jest dla nas fraza kluczowa, którą jesteśmy zainteresowani.

Aktywność reklamy, z chwilą gdy jest potrzebna

Analizując uzyskane dane, może się okazać, klienci kontaktują się z Tobą tylko w określony dzień tygodnia. W takim wypadku nieustanne promowanie działalności, może być nierentownym, właśnie dlatego Google Adwords pozwala na aktywację reklamy, w ten dzień, w którym jest ona skuteczna.

Na tym pozytywy się nie kończą – nie dosyć, że możemy dowolnie manipulować częstotliwością reklamowania, to mamy możliwość doboru konkretnej pory dnia, czy też przedziału czasu, w którym reklama ma być widoczna. Mamy pełną kontrolę nad naszą promocją.

Twoi klienci preferują urządzenia mobilne?

Rozwiązanie od Google, pozwala dostosować reklamę do preferencji sprzętowych Twoich odbiorców. Przypuśćmy, że według pozyskanych danych, 80% twoich odbiorców korzysta z przeglądarki internetowej za pośrednictwem urządzenia mobilnego. W takiej sytuacji masz możliwość dostosować promocję do potrzeb smartfonów, czy też tabletów za pośrednictwem Adwords. Nie ma znaczenia, czy większość osób użytkuje urządzenia z systemem Android, czy też iOS, promocja zostanie dostosowana do każdego z nich.

Promocja odłożona w czasie

Jeżeli Twoja strategia marketingowa, zakłada promocję związaną z konkretnym wydarzeniem, które ma dopiero nastąpić, masz możliwość wcześniejszego przygotowania reklamy i upublicznieniem jej w konkretnym terminie, za pośrednictwem Google Adwords. Z chwilą zakończenia wydarzenia lub ustalonego dnia, promocja zostaje automatycznie zakończona.

Źródło: olia danilevich / pexels.com

Tym słowom kluczowym, mówimy nie! – koniec problemu wykluczających się słów kluczowych

W rzeczy samej narzędzie Google Adwords, pozwala nam na sprecyzowanie słów kluczowych, z którymi kojarzona ma być witryna naszej firmy. To jednak nie koniec, bowiem dzięki jego użytkowaniu możemy zapomnieć o problemie z wykluczającymi się słowami kluczowymi. Wystarczy, że ustalimy, które z nich nie mają być brane pod uwagę, podczas promocji naszej strony internetowej. Interesująca jest również zdolność Adwords do wykorzystywania odmian fraz kluczowych. Oto prosty przykład – w momencie, gdy ustalimy frazę kluczową “opieka zdrowotna”, nasza reklama zostanie wyświetlona, gdy użytkownik poszukuje frazy “darmowa opieka zdrowotna”. Dlaczego tak się dzieje? Wiąże się to z domyślnym wyświetlaniem reklamy zastosowanym przez Google, dla dowolnej odmiany frazy kluczowej.

Promocja dla określonego miasta, regionu, kraju?

Kolejną przydatną funkcją Adwords jest dostosowywanie promocji, do ustalonego obszaru. Swoją działalność możesz reklamować, z koncentracją na miejsca przebywania Twoich odbiorców. Stanowi to użyteczny element lokalnej strategii marketingowej, która z pewnością sprawi, że Twoja firma stanie się konkurencyjna, gdyż na danym obszarze Twoja działalność będzie promowana tak długo, jak sobie tego życzysz, a może nawet zdecydujesz się poszerzyć ustalone granice.

Jak nie postępować z Adwords?

Wszystkie zaprezentowane powyżej korzyści płynące z wykorzystania narzędzia Google, pojawią się tylko wtedy, gdy Adwords będzie regularnie kontrolowane i użytkowane. Narzędzie bazuje na aktualnie obowiązujących trendach, te jednak ulegają dynamicznej zmianie, niekontrolowane zwiększają prawdopodobieństwo zagubienia, a następstwem tego będzie uśmiercenie dotychczas skutecznej promocji.

Współpraca z Google Adwords wymaga pierwiastka ludzkiego, który będzie zajmować się analizą danych, a przede wszystkim reagować na nie, w innym wypadku decyzja o wykorzystaniu narzędzia, nie ma sensu. Innym rozwiązaniem, jest nawiązanie współpracy z doświadczonym zespołem ds. marketingu, który zatroszczy się o promocję, sprawiając, że nie będziesz zmuszony prowadzić cyklicznych kontroli trendów.

Podsumowanie

Jak widzimy, narzędzie Google Adwords nie jest tak skomplikowane, jak na pierwszy rzut oka może się nam wydawać. Oferuje niezwykle wiele, prosząc wyłącznie o naszą uwagę i zaangażowanie – tak jak to bywa z pracą, bez niej nie ma kołaczy. Jeżeli zdecydujesz się wykorzystać Adwords w swojej strategii marketingowej, z pewnością tego nie pożałujesz, to niezwykle zaawansowane narzędzie, jest gwarantem promocji, której nie bylibyśmy w stanie zrealizować stosując metody tradycyjne. Jeżeli chcesz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu promocji, aby twoje usługi były jeszcze lepiej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania, skontaktuj się z nami! W połączeniu z Twoimi pomysłami i naszym doświadczeniem, jesteśmy w stanie stworzyć coś wspaniałego!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*