Mikael Blomkvist / pexels.com
Słowa kluczowe to najważniejszy element każdej kampanii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, gdyż pomagają one dotrzeć do grupy docelowych odbiorców i zbudować ruch w witrynie. Jak jednak określić odpowiednią częstotliwość występowania tych fraz w treści? Istotne jest wówczas ustalenie konkretnej gęstości słów kluczowych, co postaramy się wyjaśnić w niniejszym artykule.
Krótko mówiąc, gęstość słów kluczowych to liczba wykorzystanych fraz w treści kampanii lub na stronie internetowej. Jako że ten element ma duże znaczenie w procesie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, warto zadbać o jego odpowiedni współczynnik. Jak wyznaczyć liczbę słów kluczowych? Choć zawsze możesz użyć skrótu ctrl + F, nie będzie on tak skuteczny, jak kalkulator gęstości słów kluczowych.
Narzędzie to polega na prostych obliczeniach, których rozwiązaniem jest stosunek słów kluczowych do całkowitej liczby słów w treści.
Wzór gęstości słów kluczowych wygląda następująco: (USK/WS)*100%;
Gdzie:
USK – użyte słowa kluczowe
WS – wszystkie słowa
Łatwiej będzie zrozumieć to na konkretnym przykładzie:
Jeśli Twój artykuł składa się z 1000 wyrazów, a całkowita liczba użytych słów kluczowych wynosi 30, równanie będzie wyglądać następująco:
(30/1000)*100% = 3%
Oznacza to, że gęstość słów kluczowych dla określonej frazy wynosi 3% całkowitej liczby słów.
Nie wydaje się to dużym ułamkiem, prawda? Czy wobec tego 3% wystarczy, aby odpowiednio pozycjonować się w wyszukiwarce? Jaki stosunek liczby słów kluczowych w treści pozwala osiągnąć najlepsze wyniki?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci stworzyć idealnie zoptymalizowaną zawartość strony internetowej, dzięki której zbudujesz ruch w witrynie i zdobędziesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com
Na początku warto wspomnieć, że nie ma dokładnego współczynnika gęstości słów kluczowych, który w każdym przypadku zapewnia sukces.
Istnieje wiele sposobów wyznaczania liczby najważniejszych fraz. Niektórzy uważają, że należy trzymać się poziomu od 0,5 do 0,8%, a inni twierdzą, że gęstość na poziomie nawet 2,5% przyniesie najlepsze efekty. Eksperci jednogłośnie jednak potwierdzają, że nie warto przekraczać progu 3%, gdyż może to przynieść wynik odwrotny do zamierzonego.
Oznacza to, że na każde 100 słów treści, musisz użyć słowa kluczowego co najmniej dwukrotnie, a z pewnością zauważysz satysfakcjonujące efekty.
Aby stworzyć wartościowe treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, musisz dokładnie zbadać grupę docelowych odbiorców, określić ich potrzeby i oczekiwania. Dostosowanie contentu do wytycznych wyszukiwarek powinno być drugorzędnym zmartwieniem, gdyż bez dobrego doświadczenia użytkownika, możesz pożegnać się ze świetnymi wynikami.
Wiedza ta pozwoli Ci stworzyć wartościową treść, do której następnie dodasz skuteczne słowa kluczowe. Przepis na sukces!
Słowa kluczowe nie powinny być umieszczane w treści w sposób losowy. Warto dodać je w strategicznych miejscach, co korzystnie wpłynie na osiągane wyniki.
Uwzględnij więc najważniejszą frazę w nagłówku, aby jasno komunikowała temat artykułu. Dzięki temu użytkownicy poznają myśl przewodnią treści, a algorytmy Google ustawią ją na wyższej pozycji w SERP.
Podczas tworzenia głównej części wpisu weź pod uwagę wyliczoną wcześniej gęstość słów kluczowych i użyj ich tak, aby naturalnie pasowały do treści.
Warto też dodać najważniejszą frazę w adresie URL, co dodatkowo poprawi pozycję witryny w rankingu Google.
Unikaj upychania słów kluczowych, jeśli nie chcesz zniszczyć swojego wizerunku w oczach wyszukiwarki.
Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest używanie wielu odmian najważniejszej frazy, co nie tylko pozwoli trwać w zgodzie z algorytmem Google, ale też sprawi, że Twoje treści dotrą do większej liczby odbiorców.
Wymienione wyżej wskazówki okażą się skuteczne tylko wtedy, gdy Twoje treści będą naprawdę wysokiej jakości. Zanim więc wdrożysz strategię gęstości słów kluczowych, musisz zoptymalizować zawartość swojej strony internetowej, gdyż tylko dzięki temu możliwe jest przyciąganie nowych odbiorców.
Jeśli wybrane frazy są spójne z tematem i naturalnie pasują do zawartości witryny, osiągnięcie doskonałych efektów jest tylko kwestią czasu. Jak więc stworzyć idealną treść? Przelej swoje myśli „na papier”, a następnie przeczytaj tekst ponownie i oceń, w którym miejscu warto dodać słowa kluczowe. Dzięki temu unikniesz problemu upychania najważniejszych fraz i korzystnie wpłyniesz na jakość contentu.
Gęstość słów kluczowych jest bardzo ważnym czynnikiem, który pozwala odpowiednio zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarek. Poświęć więc trochę czasu na opracowanie idealnej strategii, dobranie skutecznych fraz i stworzenie dobrej zawartości, a bez wątpienia osiągniesz sukces. Możesz też rozważyć skorzystanie z usług agencji SEO, która kompleksowo zadba o zawartość Twojej witryny i wykorzysta słowa kluczowe w odpowiedni sposób, dzięki czemu zyskasz wysoką pozycję w wyszukiwarce i zdobędziesz popularność w sieci.