Dlaczego słowa kluczowe z długim ogonem mają znaczenie?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Dlaczego słowa kluczowe z długim ogonem mają znaczenie?

Tima Miroshnichenko / pexels.com

Okazuje się, że długie słowa kluczowe pomagają tworzyć najlepiej ukierunkowane treści o najwyższej jakości. Frazy mają ogromne znaczenie dla optymalizacji witryny. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o ich prawidłowy wybór i dopasowanie.

W tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej słowom kluczowym z długim ogonem. Dowiesz się przede wszystkim, w jaki sposób możesz je wykorzystać w swoich treściach na stronie WWW.

Czym są słowa kluczowe z długim ogonem?

Słowa kluczowe z długim ogonem to rodzaj hasła wpisywanego do wyszukiwarki, składającego się z co najmniej trzech słów. Użytkownicy wyszukiwarek i właściciele witryn używają ich, gdy chcą zawęzić wyniki wyszukiwania. Jest to jeden z niezawodnych sposobów zapewnienia stronie wysokiej pozycji w rankingu SERP. Słowa kluczowe typu long tail to najbardziej precyzyjne zwroty, które nakierowują użytkownika na konkretny produkt, którego właśnie szuka.

Słowa kluczowe z długim ogonem są korzystne, ponieważ pomagają firmom znaleźć bardziej określoną grupę docelową dla ich konkretnych ofert czy produktów. Do przykładowych słów kluczowych typu long tail można zaliczyć:

  • „Wygodne i oddychające obuwie sportowe” zamiast „obuwie sportowe”;
  • „Różowa bluzka z kwiecistym motywem” zamiast „bluzka”.

Dlaczego słowa kluczowe z długim ogonem są ważne?

Okazuje się, że słowa kluczowe z długim ogonem przyczyniają się do zwiększenia konwersji na stronie internetowej. Ten typ fraz jest najbardziej popularny wśród użytkowników internetu. Chcą oni bowiem uzyskać jak najbardziej pasujące wyniki do konkretnego zapytania. Nikogo nie interesują poboczne produkty z tej samej serii, dlatego każdy precyzyjnie wpisuje w pasek wyszukiwania frazy, które mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Jeśli zastosujesz na swojej stronie internetowej słowa kluczowe z długim ogonem, to możesz liczyć na większe zaangażowanie klientów na, a także wzrost sprzedaży oferowanych produktów. Zwiększają one również klikalność i atrakcyjność wyników wyszukiwania w oczach użytkowników, przez co mają wysoki współczynnik CTR.

Warto również wspomnieć, że słowa kluczowe z długim ogonem pomagają w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Chodzi o to, że wśród nich mogą zawierać się popularne frazy, które są zawężane przez bardziej sprecyzowane określenia.

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe z długim ogonem?

Jeśli chcesz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe z długim ogonem, wystarczy, że zastosujesz przedstawione poniżej sposoby.

Źródło: Kindel Media / pexels.com

  1. Skorzystaj z Google Analytics

Google Analytics pokazuje najpopularniejsze słowa kluczowe, których potencjalni odbiorcy używają podczas wyszukiwania w internecie. Przeglądanie listy słów kluczowych wyświetlanych w Google Analytics nie tylko daje możliwość zastosowania ich na swojej stronie, ale także pozwala na generowanie treści na dany temat, ponieważ jak się okazuje, jest to kopalnia pomysłów. Jeśli internauci są kierowani do Twojej witryny za pomocą konkretnego słowa kluczowego z długim ogonem, to znaczy, że wszystko działa, jak należy!

  1. Sprawdź wyszukiwarkę Google

Pasek wyszukiwania może również nakierować Cię na najbardziej popularne słowa kluczowe. Sugestie Google wyświetlane pod polem są w rzeczywistości słowami kluczowymi z długim ogonem, które wpisywane były przez użytkowników internetu najczęściej. Warto sprawdzić również znajdującą się na samym dole wyników wyszukiwania sekcję „podobne wyszukiwania”. Tam również możesz znaleźć słowa kluczowe z długim ogonem, które pozwolą Ci uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Zwróć uwagę na to, czego ludzie najchętniej szukają w sieci!

  1. Zastosuj narzędzia do badania słów kluczowych

Oprócz Google istnieje również wiele narzędzi do badania słów kluczowych dostępnych online, takich jak Senuto, KWFinder czy KWFinder. Skorzystanie z nich z pewnością znacznie ułatwi Ci pracę. Wyszukiwanie właściwych słów kluczowych za pomocą narzędzia przeznaczonego do analizy fraz z długim ogonem może zająć trochę czasu, ale z pewnością Ci się opłaci.

  1. Skorzystaj z Answer The Public

Answer The Public to znane narzędzie do wyszukiwania popularnych słów kluczowych (również z długim ogonem). Jego funkcją jest wyświetlanie najczęściej zadawanych pytań wyszukiwarce przez użytkowników. Z pewnością to narzędzie przyda Ci się w przyszłości.

Podsumowanie

Rywalizacja o najpopularniejsze frazy kluczowe może być bardzo duża i trudno będzie Ci przebić się przez konkurencję. Dlatego warto skupić się na słowach kluczowych z długim ogonem. Warto w tym celu zastosować któryś z przedstawionych przez nas sposobów pozyskiwania odpowiednich fraz, aby znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, aby umieszczać je w naturalny sposób w swoich treściach. W innym wypadku algorytmy Google mogą uznać Cię za spam.

Mamy nadzieję, że spodoba Ci się wyszukiwanie słów kluczowych z długim ogonem i zaczniesz stosować je na swojej stronie internetowej. Jeśli jednak będziesz miał trudności z tym zadaniem, skorzystaj z usług doświadczonego zespołu ds. SEO. Oni z pewnością będą wiedzieć, jak Ci pomóc!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 4