CoWomen / pexels.com
Aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musisz zrozumieć ideę słów kluczowych. Jednak konkurencja na ogólne frazy jest dość duża, przez co możesz nie wyświetlać się innym użytkownikom. Poleganie na konkurencyjnych słowach kluczowych w treściach ograniczy Twój długoterminowy sukces. Jeśli jesteś gotowy, aby przestać bazować na ogólnych słowach kluczowych o wysokiej konkurencji, to najwyższa pora na frazy long tail, czyli słowa kluczowe z długim ogonem!
W tym artykule dowiesz się, czym są słowa kluczowe z długim ogonem, jak wpływają one na SEO oraz jak je zastosować szybciej od konkurencji.
Kuszące jest stosowanie najprostszych słów kluczowych ze względu na ich popularność. Jednak okazują się one jednocześnie najtrudniejsze do pozycjonowania, ponieważ wiele innych witryn skupia się na tych samych terminach. W takim przypadku użycie długich słów kluczowych jest trafniejsze i przybliża Cię do osiągnięcia celu. Te słowa kluczowe są w rzeczywistości dłuższe niż większość terminów i zapewniają lepszą konwersję na stronie internetowej, ponieważ są bardziej szczegółowe. Frazy long tail wskazują na konkretną usługę lub produkt, który jest poszukiwany przez użytkowników. Najczęściej stosowane są tutaj opisujące przymiotniki, które obrazują to, o co dokładnie chodzi odbiorcy. Przypuśćmy, że Twoja firma sprzedaje plecaki sportowe. Można pomyśleć, że słowa kluczowe o największej liczbie wyszukiwań to:
Jednak jeśli nie jesteś rozwiniętą i bardzo znaną marką, to Twoja witryna prawdopodobnie nie będzie miała dobrej pozycji w rankingu dla tych ogólnych terminów. Zamiast tego wypróbuj długie słowa kluczowe, na przykład: „niebieski plecak sportowy na siłownię”. Te rozbudowane słowa kluczowe lepiej pasują do intencji wyszukiwania użytkowników, więc powinni oni również zamienić się w potencjalnych klientów. Pamiętaj także, że słowa kluczowe z długim ogonem są łatwiejsze do pozycjonowania, ponieważ mniej witryn konkuruje o dłuższe frazy.
Wszystko jest proste do znalezienia… musisz tylko wiedzieć, gdzie szukać. Gwarantujemy, że jeśli zastosujesz się do poniższych wskazówek, to szybko dowiesz się, jakich słów użyć!
Okazuje się, że korzystanie z raportów reklam typu PPC pomaga w znalezieniu odpowiednich słów z długim ogonem. Raport wyszukiwanych haseł wykracza poza bezpłatne wyniki wyszukiwania i zawiera szczegółowe informacje na temat zapytań, które przyniosły bezpośrednie kliknięcia. Zastosuj te wyniki, aby odkryć długie słowa kluczowe, które obecnie generują ruch i prowadzą do konwersji. Innym narzędziem PPC, które pomaga w przypadku słów kluczowych z długim ogonem, jest Planer słów kluczowych Google Ads.
Jeśli chcesz zupełnie bezpłatnie znaleźć dokładne słowa kluczowe, które będziesz mógł zastosować do swoich treści na stronie, to wystarczy skorzystać z paska wyszukiwania Google. Wyszukaj popularne słowo kluczowe i odkryj kilka odpowiednich terminów z długim ogonem. To właśnie tam pojawiają się najbardziej pasujące do innych wyszukiwań użytkowników propozycje. Te wyniki to frazy i zapytania, których kiedyś szukali odbiorcy. Nie tylko przynoszą one pomysły na słowa kluczowe z długim ogonem do wykorzystania w treści, ale także dają pewne wyobrażenie o upodobaniach użytkowników internetu.
Jednym z najłatwiejszych sposobów na znalezienie właściwych słów kluczowych jest analizowanie pytań innych użytkowników na różnych portalach internetowych. Wystarczy, że poświęcisz trochę czasu na przeglądanie popularnych stron i dowiesz się, o co inni pytają aktualnie i czego potrzebują. Pamiętaj, że Google chce odpowiadać na zapytania użytkowników, dlatego staraj się generować konkretne informacje, których oni poszukują, tak aby wyszukiwarka mogła pozycjonować Cię wyżej w rankingu wyników wyszukiwania.
Istnieją różne typy narzędzi do badania słów kluczowych, które mogą pomóc Ci odkryć przydatne frazy z długim ogonem. Narzędzia pomogą Twojej firmie śledzić trudności słów kluczowych i ich pozycję w czasie rzeczywistym. Narzędzia z pewnością oszczędzają Twój cenny czas oraz pieniądze, które można lepiej wydać na tworzenie treści. Jeśli chcesz być pewny swoich działań, nie korzystaj tylko z jednego narzędzia badawczego. Każde narzędzie ma swoje unikalne zalety, a im więcej narzędzi masz do dyspozycji, tym więcej długich słów kluczowych znajdziesz.
Źródło: Christina Morillo / pexels.com
Z pewnością łatwo jest znaleźć rozbudowane słowa kluczowe, jednak dość trudno znaleźć te, które będą pasowały do Twoich treści na stronie, a przy tym realizowały swój cel. Nie pozwól, aby badanie słów kluczowych zajęło Ci więcej czasu niż osiągnięcie konkretnych zamierzeń biznesowych.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj dzięki nam skuteczną strategię SEO! Czekamy na Ciebie!