Dlaczego zostałeś zawieszony przez Google?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Dlaczego zostałeś zawieszony przez Google?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Często spotkać można się z określeniem, że zasady są po to, aby je łamać. Niestety, prawie nigdy nie ma to zastosowania, a już szczególnie w lokalnych wpisach Google.

Istnieją proste zasady, które określa Google, ale jest ich tak wiele, że znaczna część nie jest niektórym nawet znana. Z racji tego zdarzają się przypadki, w których lokalny wpis Google zostaje zawieszony. Jakie są tego najczęstsze przyczyny? Dowiesz się tego poniżej.

Dlaczego zostałeś zawieszony?

Początkowo Google nie powie Ci, czemu tak się stało. Dlaczego? Wywnioskować można, że wyszukiwarka nie chce pomóc użytkownikom “lepiej łamać zasad”. Im więcej ludzie wiedzą o danej zasadzie, tym więcej sposobów na jej złamanie odkryją. Google chce tego uniknąć, więc określa pewne zasady i pozostawia je Tobie i Twojej firmie. Od Ciebie zależy, jak się do nich zastosujesz.

Miękkie zawieszenie

Gdy wejdziesz do Google Moja Firma i okaże się, że profil został zawieszony, nie jesteś w stanie zarządzać swoją wizytówką, a więc nie możesz jej też zweryfikować. Jednak po miękkim zawieszeniu wpis nadal pojawia się w Google i Mapach Google. Ranking jest taki sam i chociaż żadne zawieszenie nie jest dobre, jest to „lżejsza” forma kary.

Aby przeciwdziałać tego typu problemom, utwórz nowe konto Google i od tego momentu staraj się żyć w zgodzie z wyszukiwarką i nie popełniać rażących błędów.

Twarde zawieszenie

Twarde zawieszenia są najgorsze, ponieważ są znacznie poważniejsze niż miękkie i o wiele trudniejsze do odwołania. Kara ta oznacza, że usunięto całą Twoją aukcję, w tym zdjęcia i recenzje.

Wpis znika w oczach Google, ale pozostaje Ci jedno rozwiązanie – kontakt z pomocą techniczną i prośba o przywrócenie treści. Niestety, szanse na powodzenie są niewielkie lub nawet żadne. Jest to dobre wyjście szczególnie dla firm, które z nieznanego powodu przestały w oczach Google kwalifikować się do wyświetlania w Mapach Google.

Aby uniknąć zawieszenia lub uniknąć KOLEJNEGO zawieszenia, staraj się nie popełniać poniższych wykroczeń.

1. Przekierowanie do innej domeny

Promocja i reklama to świetne rzeczy, szczególnie w SEO, ale uczciwość jest dla Google najważniejsza. Jeśli umieścisz w Google Moja Firma niestandardowy adresu URL, który przekierowuje użytkowników do domeny, której nie ma na liście, możesz spodziewać się miękkiego zawieszenia.

2. Upychanie słów kluczowych w nazwie firmy

Jeśli jesteś właścicielem sklepu z telefonami, o nazwie np. „Telefony u Andrzeja, ale dodajesz do swojej nazwy np “Tanie telefony u Andrzeja Kraków” lub inne niedozwolone słowa, możesz zostać szybko ukarany.

3. Zbędne podawanie adresu

Załóżmy, że jesteś fotografem, ale nie pracujesz w sklepie stacjonarnym. Mobilnie robisz zdjęcia, nagrywasz filmy i służysz swoimi umiejętnościami podczas różnych przyjęć. Wytyczne Google dotyczące działalności w obszarze usług mówią, aby adresy były widoczne tylko wtedy, gdy firma posiada swoją rzeczywistą lokalizację. Dlatego jeśli podasz swój adres domowy w lokalnej ofercie, a tak naprawdę nie jest to siedziba Twojej marki, możesz spodziewać się twardego zawieszenia. Uważaj więc, bo szkoda byłoby stracić recenzje i zdjęcia, na które ciężko pracowałeś.

4. Jedna firma - wiele ofert

Każda lokalizacja powinna mieć tylko jedną aukcję. Logiczne, prawda? Jeśli posiadasz wiele ofert swojej marki, ta prawdziwa z pewnością otrzyma miękkie zawieszenie, podczas gdy duplikaty zostanie całkowicie usunięte (twardo zawieszone). Każda lokalizacja powinna otrzymać nie więcej, niż jedną aukcję i naprawdę powinieneś przestrzegać tej zasady, jeśli zależy Ci na obecności swojej marki w internecie.

5. Szczególny rodzaj działalności

Niektóre działania biznesowe są szczególne, więc nie kwalifikują się do Google Plus lub Google Maps. Sklepy z bronią palną, alkoholem i tytoniem mogą należeć do tej kategorii, ponieważ zawierają ograniczenia wiekowe pod względem sprzedaży. Takie towary są odpowiednio regulowane i dozwolone tylko niektórym klientom, więc Google Plus może czasami nie zweryfikować Twoich danych i nie pozwolić Ci na wizytówkę

Źródło: fauxels / pexels.com

6. Zły adres

Jeśli adres, który podajesz, jest tymczasowy lub nie jest główną lokalizacją Twojej firmy, czyli np. podana siedziba nie jest otwarta w określonych godzinach pracy, zdecydowanie nie powinien być wymieniony. Każdy chce dbać o swoją pozycję w wyszukiwarce, ale działanie w tym kierunku za pomocą umieszczania adresu niezwiązanego z Twoją firmą, będzie skutkować wieloma problemami i twardym zawieszeniem.

7. Brak fizycznej lokalizacji firmy

Jako wynik swoich działań SEO, każdy właściciel firmy chciałby zobaczyć ją na pierwszych pozycjach Google Maps. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, szczególnie, gdy nie istnieje fizyczna lokalizacja przedsiębiorstwa. W celu stworzenia lokalnej strony, koniecznie podany zostać musi konkretny adres, pod którym klienci mogą kupić Twoje produkty, lub skorzystać z Twoich usług. Pominięcie tego warunku będzie skutkować zawieszeniem, a Ty stracisz szansę na topowe miejsce w rankingu.

8. Siedziba firmy nie jest Twoją własnością

Jeśli naprawiasz telefony w sklepie komputerowym znajomego, nadal nie masz prawa wymieniać tego adresu w lokalnej ofercie swoich usług. Dlaczego? Chociaż w prawdzie jest to miejsce prowadzenia przez Ciebie danej działalności, lokalizacja nie jest Twoją własnością i masz żadnych praw do podpisywania się pod nią swoim nazwiskiem lub nazwą firmy.

9. Filtry antyspamowe atakują Twoją branżę

Może zdarzyć się, że będziesz przestrzegał tych zasad, a i tak spotkasz się z niechcianym zawieszeniem. Nierzadko wpływa na to rodzaj branży, w której działasz. Obecnie, usługi bankowe i ich reklamy w sieci często są przez użytkowników postrzegane jako spam. Wynika z tego, że nawet jeśli jesteś lokalnym, małym bankiem, możesz mieć niemałe trudności w przebiciu się na wysokie pozycje w Google maps, gdyż Google będzie atakować Twoje oferty ze zdwojoną siłą.

Podsumowanie

Powyżej wymieniono tylko kilka z setek powodów, dla których aukcja może zostać zawieszona. Zwróć uwagę, że są to jednak najczęstsze przyczyny niezadowolenia Google, więc zadbaj o to, aby nie popełniać tych błędów podczas prowadzenia swojej działalności. Dobre stosunki między Tobą a wyszukiwarką to doskonały krok w kierunku sukcesu.

Nigdy też nie bój się walczyć o swoje racje. Jeśli uważasz, że zostałeś ukarany niesprawiedliwie, za błąd, którego nie popełniłeś, spróbuj skontaktować się z Google i wyjaśnić całą sytuację. Być może to tylko nieporozumienie, a Twoja oferta ponownie pojawi się w wyszukiwarce.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *