Dlaczego Google nakłada kary ręczne?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Dlaczego Google nakłada kary ręczne?

EKATERINA BOLOVTSOVA / pexels.com

Nie zawsze okazuje się, że kiedy spada Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania, to jest to związane z samymi zmiennymi algorytmów Google. Musisz pamiętać, że Google może nałożyć karę na Twoją stronę internetową. Dzieje się tak wtedy, kiedy witryna jest zbyt spamowana lub występują inne naruszenia, które Google uznaje za niewłaściwe. Google najczęściej karze przedsiębiorcę tym, że jego strona przestaje być widoczna w wynikach wyszukiwania. Z pewnością zauważysz to w swoich wynikach strony, ponieważ ruch na niej znacznie spadnie, a także otrzymasz od Google informację, że otrzymałeś karę ręczną.


Źródło: janjf93/pixabay.com

O jakości strony zawsze decyduje algorytm Google lub pracujący nad tym zespół, który weryfikuje działania witryny. Najczęściej wystawianiem kar zajmuje się algorytm, jednak są przypadki, w których było to robione ręcznie przez człowieka. Możesz być pewien jednego, że kara, która została nałożona na Twoją stronę internetową, jest uzasadniona, takie rzeczy nie dzieją się przez pomyłkę. Ocena witryny dokonywana jest na podstawie najbardziej rażących działań, których Google nie toleruje.

Czym są kary ręczne i jakie są jej najczęstsze przyczyny?

Google nakłada tzw. manualne filtry, które odpowiadają za spadek witryny w rankingu wyszukiwarek. Jeżeli Twoja strona otrzymała taki rodzaj kary, to jeszcze nic straconego, ponieważ można się z tym uporać. Zawsze istnieje opcja odwoływania się w przypadku otrzymania takowego “filtra”.

Można wyróżnić dwa typy kar: filtr i ban. O pierwszym już trochę wspomnieliśmy, natomiast o co chodzi dokładnie z banem? Jest to działanie, które ma na celu usunięcie strony z wyników wyszukiwania, a nie tylko jej spadek w pozycji. Dzieje się tak wtedy, kiedy witryna popełniła drastyczne wykroczenia, np. ktoś stworzył stronę internetową tylko po to, aby czerpać z niej zyski. Google rzadko stosuje tego typu karę, najczęściej dotyczy to osób, które korzystają z technik black hat SEO.


Źródło: 200degrees/pixabay.com

Najczęstszymi przyczynami otrzymania kary ręcznej od Google są przede wszystkim: umieszczenie nienaturalnych linków, działania hakerskie, podstępne przekierowania na inne strony, specjalne tworzenie tekstu (np. białe słowa na białym tle), stosowanie słów kluczowych na siłę, czy różnego rodzaju spam.

Kiedy poradzisz już sobie ze wszystkimi problemami na stronie internetowej, możesz zgłosić witrynę do ponownej weryfikacji. Jednak musisz pamiętać, że jeśli otrzymujesz kary często, to Google będzie analizował Twoją witrynę dłużej i dokładniej.

Co robić, kiedy zobaczysz karę ręczną od Google?

Przede wszystkim nie można tej informacji ignorować. Może to oznaczać, że po prostu stracisz swoją stronę na zawsze, a tego z pewnością byś nie chciał. Musisz pokornie przyjąć karę i słuchać się wytycznych, które nakazuje Ci Google. Jeżeli jest to tylko częściowa kara, to problem jest prosty do rozwiązania, natomiast jest trochę trudniej w przypadku całkowitej kary ręcznej. Może to skutkować wprowadzeniem nowych strategii SEO, które naprawią problem. Uważaj na black hat SEO i manipulacyjne działania związane z wyszukiwarką, ponieważ te działania najczęściej przyczyniają się do kar. Algorytmy Google ulegają ciągłym zmianom i stają się one coraz mądrzejsze. W niekorzystnym świetle postawi Cię tylko próba oszukania Google!

Wystarczy, że zapoznasz się z popełnionymi błędami i podejmiesz próbę usunięcia ich. Niektóre działania można usunąć samodzielnie lub kiedy problem jest większy, można skorzystać z profesjonalnej pomocy ekspertów, którzy z pewnością wiedzą, jak sobie poradzić z tym problemem.

Poniżej przedstawimy Ci niektóre ze sposobów na rozwiązanie problemów w witrynie:

  1. Stosowanie nienaturalnych linków lub kupowanie ich, korzystając z techniki black hat SEONiektóre strony internetowe używają nienaturalnych linków w swoich treściach lub po prostu je kupują, aby manipulować rankingiem wyników wyszukiwania. Jeżeli dotyczy to Ciebie, to możesz szybko poradzić sobie z tym problemem, wystarczy, że zrezygnujesz z toksycznych lub nienaturalnych linków. Wystarczy, że poprosić o pomoc kogoś doświadczonego lub sam usuniesz je w panelu Google Search Console. W przypadku linków, których nie udało się bezpośrednio usunąć, użyj narzędzia Google Disavow.
  2. Zbyt dużo słów kluczowych w tekście, które są umieszczane na siłęJeżeli zauważysz, że otrzymałeś karę przez źle użyte słowa kluczowe, to możesz w szybki i prosty sposób sobie z tym poradzić. Wystarczy, że zmienisz opublikowaną treść i poprawisz ją zgodnie z wyznacznikami SEO. Sprawdź, czy w twoich treściach znajdują się ciągi powtarzających się słów lub kombinacji i po prostu je usuń. Po zakończonej operacji prześlij ponownie zgłoszenie do weryfikacji.
  3. Atak hakerski na witrynęTe działania zaliczają się do trudnych w rozwiązaniu, ponieważ są to działania, które nie są wykonywane przez Ciebie. W celu poradzenia sobie z tym problemem musisz skontaktować się ze swoim usługodawcą, aby upewnił się, że te działania nie wpłynęły na Twoich odbiorców. Pomoże Ci on również odzyskać swoją stronę internetową. Jeżeli napad hakerski okaże się poważniejszy, to warto wyłączyć stronę na pewien czas. To da Ci więcej możliwości rozwiązania problemu w najwygodniejszym dla Ciebie czasie. Warto zainwestować w takich przypadkach w doświadczony zespół ekspertów, który poradzi sobie ekspresowo z działaniami hakerskimi. Po rozwiązaniu problemu Twoja strona internetowa natychmiast wróci do odbiorców!
  4. Widoczny spam na stronie Spam jest celowym działaniem generowanym przez użytkowników, może być widoczny najczęściej w komentarzach, czy innych działaniach wykonywanych przez odbiorców. Wystarczy upewnić się, że wszystko jest w porządku, weryfikując te działania. Spam może zależeć również od Ciebie i Twoich działań. Sprawdź swoją witrynę, czy nie stosujesz tzw. agresywnych technik spamujących, takich jak maskowanie treści. Inaczej mówiąc, spam to wszystkie działania, które naruszają wytyczne Google. Pamiętaj, że jeżeli Twoje treści wyglądają nienaturalnie, czyli jak coś, na co sam byś nie wszedł, może pora to zmienić? Zaktualizuj lub całkowicie usuń fragmenty spamu ze swojej strony i zachowaj zgodność z wytycznymi Google, a następnie ponownie prześlij formularz weryfikacyjny do sprawdzenia.
  5. Maskowanie treści i podstępne przekierowania Podstępne przekierowania oznaczają, że Twoja strona pokazuje odbiorcom inne strony, które nie są widoczne oficjalnie dla Google, ponieważ widoczna jest inna strona. Rozwiązać ten problem możesz w Google Search Console. Możesz tam porównać dane ze swojej strony. Jeżeli okaże się, że treść będzie odbiegała od Twojej oficjalnej wersji, to musisz temu jak najszybciej zaradzić. Jeżeli zauważysz inne adresy URL, które przekierowują użytkowników na inne strony, zwyczajnie je usuń. Oczywiście, kiedy będziesz miał już pewność, że wszystkie błędy zostały zweryfikowane i naprawione, prześlij formularz do Google w celu sprawdzenia i usunięcia nałożonej kary.

Podsumowanie

Musisz pamiętać, aby trzymać się zasad nałożonych przez Google. Powinieneś stale pracować nad swoją stroną internetową i analizować ją pod kątem występujących błędów. Jeżeli zdarzy się, że Google nałoży na Ciebie karę ręczną, to nie powód do załamania. Wystarczy, że zachowasz czujność i będziesz postępował zgodnie z wytycznymi Google, w celu rozwiązania problemów. Musisz pokazać, że chcesz nad tym pracować i zmienić swoje działania. Wyjaśnij, co źle zrobiłeś i spróbuj to naprawić. Google nie trzyma długo urazy, więc na pewno od razu nie zablokuje całkowicie Twojej strony internetowej.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.