Breadcrumbs, czyli menu okruszkowe a znacznik schematu wideo

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Breadcrumbs, czyli menu okruszkowe a znacznik schematu wideo

Vlada Karpovich / pexels.com

Materiały wideo w sieci to jedna z najpopularniejszych form komunikacji z użytkownikami. Ich znaczenie nieustannie rośnie, czego przykładem jest niepodważalna pozycja YouTube. Ilość publikowanych materiałów jest olbrzymia i wciąż rośnie, warto więc zastanowić się nad tym, jak uporządkować oferowane treści. Z pomocą przychodzi tzw. menu okruszkowe. Dowiedz się, jak je wykorzystać w przypadku znaczników schematu wideo. Za ich pomocą możesz kontrolować rekomendacje, a także poprawić swoją strategię marketingu cyfrowego. Prawidłowe użycie znaczników zapewni Ci większą widoczność i dopasowanie.

Jest to ścieżka menu dodana do mapy strony. Jej kolejne części są od siebie oddzielone i porządkują odnalezienie treści w witrynie. Znajdują się one u góry, w miejscu szybko oraz łatwo dostępnym dla odbiorców. Stosowanie menu okruszkowego pomaga robotom wyszukiwarek na łatwiejsze filtrowanie treści, a także porządkują dane. Jak to wygląda na przykładzie?

Strona główna -> Komputery i tablety -> Laptopy -> Laptopy biznesowe

Z perspektywy SEO menu okruszkowe sprawia, że strona internetowa będzie bardziej przyjazna. Za pomocą mniejszych kategorii jesteśmy w stanie prześledzić potrzeby użytkowników. Analizując te dane, możemy opracować strategię zwiększenia zysków i zaznaczyć swoją obecność w internecie na tle konkurencji.

Optymalizacja pozwala na podział breadcrumbs na różne rodzaje. Z ich pomocą budujemy ścieżkę potencjalnych wyborów użytkownika, a także możemy go kierować w miejsca przez nas pożądane. Dzięki temu zwiększamy prawdopodobieństwo konwersji. Trudno bez nich wyobrazić sobie nawigację po stronie internetowej oferującej wiele kategorii i podkategorii. Poza oczywistymi walorami UX, poprawiamy za ich pomocą również linkowanie wewnętrzne naszej witryny.

Czym jest znacznik schematu wideo?

Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, nieustannie tworzą algorytmy pozwalające na prześwietlenie zawartości strony. Nie zawsze jest to proste, z tego powodu powstały znaczniki schematu. Jest to rodzaj meta danych pozwalający na skategoryzowanie treści strony. Z punktu widzenia użytkownika jest to nieoceniona pomoc, dzięki której dostają oni informacje pod tytułem strony o tym, co możemy na niej znaleźć.

W przypadku materiałów wideo działa to analogicznie. Znaczniki porządkują dane i pozwalają algorytmom przetwarzać publikowane treści. Jeśli ich brakuje sytuacja się komplikuje, ponieważ algorytm nie jest w stanie ich samodzielnie czytać (tak jak w przypadku artykułów czy postów). Warto o tym pamiętać, aby móc trafniej wyświetlać się w rankingach wyszukiwania.

W jaki sposób z nich korzystać? Krok po kroku

Wbrew temu co myślisz, nie musisz być specjalistą IT, aby wiedzieć, jak posługiwać się znacznikami wideo. Są na to dwa sposoby. Możesz skorzystać z generatora znaczników bądź stworzyć je od podstaw. Poniżej know-how, abyś mógł wybrać własną metodę.

Tworzenie znaczników za pomocą generatora

Google nie stwarza możliwości oznaczania wideo jak typu formatu. Narzędziem, które pozwala na generowanie znaczników jest SEO. Nie jest to zadanie skomplikowane, wystarczy wypełnić odpowiednio formularz.

1. Oznacz format znacznika wideo, wybierając je z menu.

2. Podaj informacje takie jak: description, name, thumbnailURL, uploadDate.

3. Sprawdź czy Twój kod – JSON-LD – działa, publikując go w wynikach rozszerzonych Google.

4. Dodaj znacznik do kodu HTML.

5. Zobacz, czy wszystko działa na Twojej witrynie.

Samodzielne tworzenie znaczników

Za pomocą TechnicalSEO możesz dopasować tagi do wideo. Samodzielne tworzenie znaczników nie jest skomplikowane, wymaga jednak więcej czasu.

1. Skrypt

W pierwszej kolejności należy utworzyć element skryptu w nagłówku bądź treści strony. Służy do tego wspomniany kod JSON-LD. Wchodząc w index.html, dodaj element <script> typu application/ld+json. Następnie, używając @context, musisz dać sygnał wyszukiwarce, że używasz danych strukturalnych.

2. VideoObject

Po utworzeniu <script> należy ustawić schemat na obiekt wideo. Wystarczy wpisać @type i VideoObject.

3. Dodaj znaczniki

Teraz musisz dodać tagi, wymieniając je po przecinku. Ich kolejność nie ma znaczenia, ale są one niezwykle ważne dla wyszukiwarki.

Źródło: Jessica Lewis Creative / pexels.com

4. Sprawdź kod

Po zakończeniu kodu JSON-LD należy sprawdzić, czy działa on poprawnie. Możesz to zrobić za pomocą wyników rozszerzonych Google – wówczas pokażą się ewentualne błędy.

5. HTML

Jeśli wszystko działa poprawnie, należy wstawić znacznik do kodu HTML w sekcję head bądź wewnątrz kodu. Ostatnim krokiem jest sprawdzenie czy wszystko działa w witrynie.

Co powinieneś wiedzieć o tagach?

Wiesz już, że algorytm w inny sposób filtruje zawartość wideo w sieci. Wsparciem dla znaczników schematu są tagi, które zapewnią wyszukiwarce niezbędne informacje o jego treści, a ponadto będą brać je pod uwagę, pozycjonując Twoje miejsce w rankingach wyszukiwarek SERP. Zanim zaczniesz dodawać swoje własne, sugerowane, tagi, musisz podać kilka informacji bazowych.

Wymagane tagi

1. Nazwa

Najważniejszy element wideo, informujący użytkownika o czym jest film. Możesz skorzystać ze słów bądź fraz kluczowych, aby zwiększyć skuteczność SEO.

2. Opis

Kolejną ważną kwestią jest krótki opis wideo. Jest to około 160 znaków. W tym miejscu również możesz skorzystać z mocy słów kluczy.

3. Miniatura

Tworząc link do miniatury, pozwalasz wyszukiwarce na wyświetlenie ilustracji w wynikach wyszukiwania, co pomaga przykuć uwagę potencjalnego odbiorcy. Zwiększają one CTR. Pamiętaj jednak o ich formacie i jakości.

4. Data dodania i wygaśnięcia

Użytkownicy chętniej klikają w najnowsze wideo. Dodając film, musisz pamiętać o dacie jego przesłania. Istnieje również tag wygasający, informujący o tym, kiedy dostęp do materiałów wideo nie będzie już możliwy. Obie te daty powinny być zapisane w formacie ISO 8601.

5. Długość

Następną informacją jest czas trwania wideo. Pozwala Ci to określić jaką formę wolą Twoi odbiorcy – dłuższe bądź krótsze materiały.

6. Transkrypcja

Umożliwia ona pisanie treści nieograniczonej liczbą znaków. Możesz tutaj puścić wodze fantazji, a także wykorzystać strategię SEO dla lepszego pozycjonowania w sieci.

7. ContentURL i EmbedURL

Tagi te umożliwiają wyszukiwarkom odnalezienie adresu URL, który prowadzi bezpośrednio do Twojego wideo.

Podsumowując

Materiały wideo są jedną z najskuteczniejszych strategii kampanii marketingowej. Reklamy przykuwają naszą uwagę w ciągu kilku sekund. Warto więc skorzystać z tego medium, aby poprawić swoją popularność, a także wyżej pozycjonować się w rankingach wyszukiwarek SERP. Nie zapomnij jednak o tym co najważniejsze – o swoim odbiorcy. Twoja strona internetowa powinna prowadzić go sama! Skorzystaj więc z możliwości integracji znaczników wideo z treścią, aby nieustannie rozbudzać ciekawość użytkownika. Nawigacja menu okruszkowego pozwala odkrywać użytkownikowi potencjał witryny. Korzystając z tagów i znaczników, wpisujesz swoje wideo na listę wyszukiwań sugerowanych.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *