fauxels / pexels.com
Trudnym zadaniem może okazać się wyróżnienie się na tle konkurencji w wynikach wyszukiwania. Na szczęście w optymalizacji SEO istnieje dużo sposobów na to, aby Twoja firma została zauważona. Ponieważ SEO się ciągle rozwija, a ty pragniesz być najlepszy w swojej branży, to nigdy nie było lepszego momentu niż teraz, aby wykorzystać strategię SEO! Najlepszym sposobem, aby Twoja strona internetowa była rozpoznawalna, jest zdobycie w Google pożądanego miejsca w polecanych fragmentach wyszukiwarki! Nie do końca wiesz, jak się do tego zabrać i utrzymać się w tym miejscu? Nic nie szkodzi, ponieważ po przeczytaniu tego artykułu z pewnością wszystko Ci się rozjaśni. Dowiedz się, jak zoptymalizować treści, aby zbliżyć się do celu, jakim jest wyświetlenie Twojej treści w polecanych fragmentach Google!
Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z wyszukiwarki Google, to z pewnością zauważyłeś fragment z polecanymi treściami na górze wyników wyszukiwania. Polecane fragmenty są to duże i widoczne sekcje w wynikach SERP, które dają odbiorcom bezpośrednie odpowiedzi na ich pytania. Treść w wyróżnionym fragmencie pochodzi ze strony internetowej, którą Google uznał za wiarygodne źródło informacji dla konkretnego zapytania. Wyświetlany fragment z wyróżnieniem będzie zawierał także link do strony internetowej, z której treść została pobrana. Polecane fragmenty nazywane są zawsze „pozycją zero”, ponieważ znajdują się one zawsze ponad innymi wynikami wyszukiwania i nie wpływają one na ogólny ranking stron. Istnieje wiele sposobów na wyświetlanie użytkownikom Google Twoich treści w polecanych fragmentach, można je podzielić na trzy główne kategorie:
Jest to najbardziej popularna forma polecanych fragmentów, ponieważ można zauważyć wyświetlany fragment tekstu. Najczęściej bezpośrednio odpowiada na zadane pytanie w wyszukiwarce przez użytkownika Internetu.
Czasami sam tekst okazuje się, że nie jest najskuteczniejszym sposobem prezentowania informacji odbiorcy. Jeśli najlepszym sposobem na to dla Google jest lista lub tabela, to bezpośrednio pobierze ją z treści, albo sam poukłada daną treść w przejrzystą dla użytkownika listę. Listy i tabele są najczęściej używane w przypadku wyświetlania np. przepisów kulinarnych.
Czasami okazuje się, że film wideo jest najlepszym sposobem na przekazanie informacji odbiorcy. Te polecane fragmenty są najczęściej pobierane z kanałów YouTube, a nie z bezpośredniej strony internetowej.
nneem/pixabay.com
Musisz wiedzieć, że polecane fragmenty zapewniają największą widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycja zerowa jest pierwszą informacją, którą otrzymują użytkownicy podczas swoich pytań w wyszukiwarce. Te fragmenty pokazują odbiorcom, że Google uznał treści na Twojej stronie internetowej za istotne i warte uwagi. Nawet jeśli Twoja witryna nie znajduje się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, to ten fragment nadal znajduje się na samej górze w pozycji zerowej. Polecane fragmenty udowadniają, że masz dostęp do właściwych i rzetelnych informacji. Jednym z najważniejszych celów coraz to nowszych aktualizacji Google jest dostarczenie użytkownikom rzetelnych informacji dotyczących wszystkiego, czego aktualnie szukają. Jeśli więc Twoje treści są widoczne w pozycji polecanych fragmentów, to z pewnością są one uznane za autorytet, a jeżeli dopiero planujesz się tam znaleźć, to poświęć swój czas na zgłębienie wiadomości w danej dziedzinie, aby zostać ekspertem i budzić wiarygodność wśród odbiorców oraz Google. Dlatego pamiętaj, aby zostać zauważonym i znaleźć się w polecanych fragmentach, musisz tworzyć odpowiednią treść, a najprawdopodobniej zbudujesz swoje zaufanie wśród odbiorców, którego najprawdopodobniej potrzebujesz.
Nigdy nie masz gwarancji, że Twoje działania i wysiłki zostaną nagrodzone pozycją w polecanym fragmencie. Istnieją jednak sposoby, aby dać swojej stronie szansę na walkę w wyświetlaniu treści w pozycji zerowej.
Google chce odpowiadać na bezpośrednie pytania zadawane przez użytkowników. Dlatego, jeśli treść dokładnie odpowiada na często zadawane pytania w danej dziedzinie, to zasadniczo zwiększasz swoje szanse na pozycję w polecanych fragmentach.
Formułowanie tytułów w postaci pytań jest niezbędne, podobnie jak występowanie w nich słów kluczowych. Dlatego, postaraj się samodzielnie analizować aktualnie wyszukiwane słowa kluczowe lub jeśli nie masz na to czasu, to współpraca z doświadczonym zespołem ekspertów może być dla Ciebie przydatna. Pomogą Ci oni odszyfrować aktualne i najważniejsze słowa kluczowe w Twojej branży.
Jeżeli uważasz, że treści na Twojej stronie internetowej najlepiej przedstawić w formie wykresów lub list, to wykorzystaj to od razu! Listy można wykorzystać na swoją korzyść, aby trafić na pozycję zerową w wynikach wyszukiwania. Są to jedne z najlepszych sposobów na prosty dostęp do odbiorców do treści. Jeżeli więc masz listę, która z pewnością jest trafna i Google to zauważy, to możesz zostać mile zaskoczony swoją pozycją w polecanych fragmentach!
Musisz pamiętać, że zawsze możesz zostać wyrzucony z polecanego fragmentu w wynikach wyszukiwania, dlatego nie poprzestawaj na laurach i rozwijaj swoje treści pod tym kątem dalej! Chociaż nie ma pewnego sposobu na to, aby utrzymać się na tej pozycji, ale możesz zrobić kilka rzeczy, które przybliżą Cię do tego celu i sprawić, że Twoja witryna stanie się wiarygodnym źródłem informacji w danej branży! Oto trzy sposoby na to, żeby osiągnąć pozytywne zamierzone skutki:
Pamiętaj, że wyróżnionych fragmentów w wynikach wyszukiwania nigdy nie można przeoczyć, dlatego może warto pomyśleć nad tym typem strategii w swojej firmie? Jeśli potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na bezpłatną konsultację!