Ivan Samkov / pexels.com
YouTube jest drugą, zaraz po Google, najczęściej użytkowaną witryną na świecie. Serwis odwiedza ponad 1,9 miliarda użytkowników każdego miesiąca. Wynika z tego fakt, iż YouTube jest platformą, na której prowadzenie działań marketingowych przynosi najlepsze efekty. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich środków łatwo jest wówczas dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, co bez wątpienia jest celem niejednego współczesnego przedsiębiorcy.
Niezależnie od rodzaju czy wielkości branży, w której działasz, reklamy YouTube są prawdopodobnie jednym z najlepszych sposobów na rozpowszechnianie swojej oferty i pozyskiwanie nowych klientów. Warto jednak zaznaczyć, że ta forma promocji wiąże się z dość dużymi kosztami. Korzyści, jakie zapewnia umiejętne przeprowadzenie kampanii, są jednak warte każdej wydanej złotówki. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości z tym związane, przyjrzyjmy się bliżej kwestiom, które świadczą o skuteczności reklam w YouTube.
Pierwszym argumentem przemawiającym za zasadnością wykorzystania tego typu reklam jest bez wątpienia popularność serwisu. Oto kilka kluczowych statystyk YouTube przedstawiających zalety prowadzenia kampanii marketingowych na tej platformie:
Przy tak dużej bazie użytkowników z różnych grup demograficznych prowadzenie kampanii marketingowej w YouTube okazać się może najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży i uzyskanie miana lidera w swojej branży.
Aby lepiej zrozumieć skuteczność kampanii marketingowej na YouTube, przyjrzyjmy się bliżej charakterystyce reklam publikowanych w tym serwisie.
Użytkownicy internetu dzielą się na dwie grupy: tych, którzy chcą podjąć określone działania i tych, którzy szukają konkretnych informacji. YouTube to platforma, która zapewnia zasób treści odpowiednich dla obu tych kategorii. Nic więc dziwnego, że popularność tego serwisu rośnie każdego dnia.
Statystyki pokazują również, że YouTube ma znacznie większy zasięg niż na przykład treści nadawane w telewizji czy w radiu. Wynika z tego fakt, iż YouTube jest niezwykle skuteczną platformą reklamową. Prowadząc tam swoje działania marketingowe, możesz znacznie zwiększyć świadomość swojej marki i dotrzeć do dużej grupy odbiorców, co bezpośrednio przełoży się na przychody ze sprzedaży.
Jak wspomniano, reklamy w YouTube mogą mieć znaczący wpływ na decyzje zakupowe odbiorców. Według raportu analitycznego prawie 66 procent kupujących kosmetyki, 72 procent kupujących samochody i 62 procent kupujących smartfony wskazuje, że na ich wybór istotny wpływ miały filmy na tej platformie. Umiejętnie zaprojektowanie reklamy w YouTube są więc jednym z najlepszych sposobów na zwiększanie sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów.
Zaawansowane kierowanie zapewnia wgląd w konkretne liczby, co jest kolejną zaletą korzystania z reklam w YouTube. System ten polega na przedstawianiu reklam osobom, które są rzeczywiście zainteresowane oferowanymi produktami, dzięki czemu oszczędzasz nie tylko czas, ale też pieniądze.
W YouTube możesz wysyłać reklamy swoim docelowym odbiorcom na podstawie danych demograficznych, takich jak wiek, płeć, zainteresowania i status rodzicielski.
Inną wartą zainteresowania funkcją YouTube jest generowanie reklam dla niestandardowej grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Załóżmy na przykład, że sprzedajesz rowery. Zamiast kierować reklamy do ludzi interesujących się kolarstwem, możesz zaprezentować swoją ofertę osobom zainteresowanym kupnem sprzedawanych przez Ciebie rowerów.
To nie wszystko! Oprócz kierowania reklam do wybranych odbiorców możesz również wybierać określone kanały i filmy, które są powiązane z Twoją branżą. Dzięki temu zwiększyć ich skuteczność i osiągniesz lepsze wyniki sprzedażowe.
Według badań przeprowadzonych przez firmy analityczne reklamy YouTube zapewniają znacznie większy zwrot z inwestycji w porównaniu z tradycyjnymi formami promocji, takimi jak bloki w telewizji. Jest to kolejny argument przemawiający za skutecznością tego typu kampanii.
Warto jednak zaznaczyć, że wyniki będą różnić w zależności od inwestycji. Wynika to z faktu, iż istnieje szeroki zakres cen za reklamy w YouTube.
Źródło: Negative Space / pexels.com
Wyświetlanie reklamy na stronie głównej może bowiem kosztować znacznie więcej niż prezentowanie oferty przed filmem, którą widzowie mogą pominąć po kilku sekundach.
Prowadzenie działań marketingowych na YouTube to bardzo skuteczna forma rozszerzania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych funkcji i stwórz oryginalną reklamę, a z pewnością zyskasz popularność w sieci i osiągniesz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe!