Wszystko co musisz wiedzieć o narzędziu MOZ

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Wszystko co musisz wiedzieć o narzędziu MOZ

fauxels/pexels.com

Każda uczciwa i rozwijająca się firma chce budować długofalową relację z klientem. Najczęściej w oparciu o wzajemną promocję, korzystanie z dóbr oferowanych przez przedsiębiorstwa i przeznaczenie uwagi odbiorcy produktu lub usługi. Taki proces umożliwia pozyskiwanie nowych klientów (dzięki przekazywaniu pozytywnych informacji o firmie między potencjalnymi odbiorcami) i zbudowanie zaufania do stałych usługobiorców. W jaki sposób możesz zmierzyć tę relację? Czym jest MOZrank? Odpowiadamy!

Zanim dowiesz się czym jest MOZrank, jak działa MOZ Site Rank i w jaki sposób interpretować jego wyniki, sprawdź czym tak naprawdę jest MOZ i jak definiujemy inbound marketing.

Czym jest inbound marketing i jaką rolę pełni MOZ?

W marketingu najważniejsze jest odpowiednie dotarcie do określonego klienta. Właściwie w tym celu dobiera się grupę docelową, podczas optymalizacji celuje w konkretne frazy czy przygotowuje określone treści na dane nośniki. Celem reklamy w mediach społecznościowych, wideo, blogach, banerach zawsze jest znalezienie osób, które potencjalnie będą zainteresowane naszymi usługami. Dodatkowo należy określać strategię prowadzonych działań marketingowych, aby budować z tymi potencjalnymi klientami długofalową relację, która przekłada się na większą liczbę interakcji.

To właśnie inbound marketing czyli tzw. marketing przychodzący. Polega on na przygotowaniu i prowadzeniu działań promocyjnych w taki sposób, aby odbiorca znalazł Twoją markę i zaczął korzystać z jej usług, w oparciu o zaufanie i chęć dłuższego działania.

Do skutecznego inbound marketingu koniecznie potrzebujesz kwestii związanych z analizą danych i zmiennych, które posłużą Ci w procesie zdobywania kolejnych klientów. Tutaj przydatne będzie narzędzie od MOZ.

Co ma do tego MOZ i czym tak naprawdę jest?

MOZ to serwis oferujący zaawansowane narzędzia umożliwiające analizę inbound marketingu. Początkowo założona w 2004 roku platforma opierała się wyłącznie na działaniach SEO. Dziś dotyczy również innych kwestii marketingowych, łącznie z promowaniem marki w mediach społecznościowych, linkowaniem czy pełną analitykę działań marketingowych.

Rozbudowane narzędzie umożliwia sprawdzanie danych z wyszukiwarek, mediów społecznościowych czy aktywności użytkowników. Np. dzięki MOZ Page Rank sprawdzisz jak wygląda ranking strony w Google i przeanalizujesz, które działania powinieneś podjąć w celu poprawienia tego parametru. Możliwości jakie daje MOZ są bardzo szerokie i korzystają z nich profesjonaliści w dziedzinie pozycjonowania i marketingu.

MOZrank i inne wskaźniki – co to oznacza w praktyce?

MOZ to zaawansowane narzędzie do analizy wielu zmiennych marketingowych i tych, związanych z wyświetleniami określonej strony. Umożliwia pełną kontrolę działań promocyjnych i wpływ kolejnych kroków na najważniejsze statystyki.

Dzięki MOZ masz dostęp do wielu różnych funkcjonalności, z których każda pełni inną rolę. Z jakich funkcji najlepiej skorzystać?

Czym jest MOZrank?

Jednym z najbardziej popularnych i rozbudowanych narzędzi jest MOZrank. Zacznijmy od tego, że właśnie firma MOZ opracowała ranking, oparty na analizie linków prowadzonych do danej domeny – im więcej tych linków jest (lub lepsza jest ich jakość), tym strona ma wyższy MOZrank. W praktyce ten parametr strony to jej skala popularności (w zakresie od 1 do 10), gdzie im wyższy wynik, tym więcej lepszej jakości linków prowadzi do danej domeny.

MOZ udostępnia określone narzędzia, pozwalające na analizę MOZrank (znane także jako MOZ Site Rank). Statystykę tę przeanalizujesz za pomocą narzędzia o nazwie Open Site Explorer, stworzonego od podstaw właśnie przez MOZ. Jednocześnie narzędzie MOZ analizuje tzw. Page Authority, czyli również wytyczne stworzone przez amerykańskie przedsiębiorstwo. Tę zmienną podaje się w skali od 1 do 100 i określa jak strona prezentuje się w wynikach wyszukiwania.

MOZrank określa – co ważne – pojedynczą stronę. Z kolei ranking Domain Authority (opisywany też jako MOZ Site Rank) skupia się na całej domenie. A jaka jest różnica między PA, a również analizowanym przez narzędzia MOZ Page Rank? Algorytm PR jest opracowany przez Google, jednak nie jest już dynamicznie rozwijany (w przeciwieństwie do MOZRank i PA). Więcej o różnicy pomiędzy Page Authority, a Page Rank przedstawimy Ci w kolejnej części tekstu.

W jaki sposób możesz podnieść dane PA czy MOZrank? Zapewniając sobie większą liczbę linków z zaufanych stron o bardzo dobrej renomie. To podniesie Twoje rankowanie i wpłynie korzystnie na pozycjonowanie strony w nośnikach marketingowych takich jak wyszukiwarka Google. Pamiętaj, że Open Site Explorer to jedno z narzędzi, które wykorzystywane jest podczas audytu SEO.

Jak zwiększyć MOZrank?

Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu parametrów MOZrank, możesz skupić się na określonych kwestiach:

a) Kontrola dotychczasowego linkowania i planowanie pozyskania kolejnych linków.

b) Wykupienie określonej liczby linków na zaufanych portalach internetowych w postaci tekstów sponsorowanych.

c) Usunięcie błędów na stronie, zbędnych linków wewnętrznych czy treści o charakterze spamującym.

d) Zwiększenie atrakcyjności contentu na stronie, dbanie o zachowanie zasad user experience podczas wdrażania kolejnych rozwiązań.

W praktyce każdy krok wpływający pozytywnie na optymalizację strony internetowej przekłada się na zwiększony MOZrank.

Jakie inne narzędzia udostępnia MOZ?

Poza narzędziami do określania Site Rank MOZ w postaci Open Site Explorer, udostępnia również szereg innych możliwości. Zwróć uwagę na rozbudowane narzędzie analityczne MOZ. Pobiera wszystkie dane dotyczące wspomnianego inbound marketingu. Wskazuje wszystkie najważniejsze statystyki domeny i doradza jak poprawić określone parametry. Umożliwia też porównanie z konkurencją.

Wśród możliwości MOZ znajdziesz między innymi takie programy jak:

  • MOZBAR i zintegrowany z nim MOZCAST – pasek narzędzi SEO o nazwie MOZBAR jest narzędziem, który pozwoli na wskazanie statystyk linków i innych programów SEO w jednym miejscu, w określonym (niezbędnym) czasie rzeczywistym. MOZCAST, który jest z nim zintegrowany ułatwia natomiast analizowanie statystyk strony i wyników wyszukiwania dla niej w określonym momencie. Dzięki niemu masz możliwość śledzenia zmian na stronie i rankingu Google w określonych porach dnia.
  • Fresh Web Explorer – jedno z narzędzi, do których dostęp będziesz miał po wykupieniu pakietu premium MOZ. Analizuje wszelkie wzmianki na temat Twojej firmy w sieci. Umożliwia on sprawdzenie np. kto i gdzie wspominał markę zarządzaną przez Ciebie. Możesz w ten sposób przeanalizować jak popularna jest firma w sieci i jakie opinie o niej krążą.
  • On Page Grader – dzięki temu narzędziu możesz przeanalizować słowa kluczowe, które są dostępne na Twojej stronie. Sprawdzisz też aktualne trendy na dany temat i zweryfikujesz ewentualne kroki w pozycjonowaniu.

Poza wymienionymi MOZ umożliwia także analizę działań w mediach społecznościowych (np. na Twitterze) czy kontrolę trudności słów kluczowych i indeksowania. Możliwości i działań przy narzędziach MOZ jest naprawdę wiele.

Ile kosztują narzędzia MOZ?

Wszystko zależy od wybranego pakietu. Masz dwie możliwości. Najbardziej rozbudowana wersja to MOZ Pro. Za 99 dolarów miesięcznie otrzymasz dostęp do wszystkich programów, które oferuje ich dostawca, w tym wspomnianych On Page Grader czy Fresh Web Explorer. To najlepsze rozwiązanie, jeśli chcesz kompleksowo przeanalizować MOZrank czy aktualne trendy w sieci. Jego rozbudowane możliwości, zakres działania i ułatwienia są jednym z najważniejszych narzędzi specjalistów w zakresie optymalizacji stron internetowych i budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa.


Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Jeżeli Twoje oczekiwania nie są tak rozbudowane i chcesz się skupić na podstawowych kwestiach, to możesz postawić na pakiet Moz Local, którego koszt wynosi 49 dolarów. Zakres narzędzi jest tu ograniczony, jednak przy podstawowych pracach powinien spokojnie Ci wystarczyć.

Gdzie możesz wykorzystać narzędzie MOZ?

Narzędzia MOZ analizujące np. MOZRank sprawdzą się w wielu różnych typach stron internetowych.

  • Sklep internetowy – dzięki kompleksowej analizie możesz sprawdzić, jak działania marketingowe wpływają na Twoich klientów i ich potencjalną sprzedaż. Inbound marketing jest jedną z najważniejszych części prowadzenia działań promocyjnych w przypadku e-commerce, a narzędzia MOZ bardzo pomagają w jej realizacji.
  • Wizytówki internetowe, blogi, portale – w tym przypadku narzędzia MOZ również pomogą w analizowaniu bieżących kwestii związanych z marketingiem. Pomogą Ci np. zwiększyć rankowanie Twojej domeny i wpłyną na zaangażowanie użytkowników.

Praktycznie każdy przedsiębiorca, któremu zależy na bezpośrednich relacjach i budowaniu długotrwałego kontaktu z klientem powinien opierać się na wskaźnikach i wytycznych inbound marketingu, a co za tym idzie – korzystać z narzędzi MOZ. To wszechstronne systemy, których zakres związany jest z każdą działalnością promowaną w sieci.

Jakie korzyści daje MOZ?

MOZ daje szerokie możliwości i korzyści wszystkim użytkownikom. Dzięki narzędziom optymalizacyjnym możesz sprawdzać między innymi postęp prac nad pozycjonowaniem danej domeny, wpływ działań marketingowych na odbiór marki przez klientów czy ich realne związanie z marką. Analizowanie narzędzi MOZ umożliwia kontrolę Domain Authority, linkowania, słów kluczowych, działań w mediach społecznościowych i wielu innych kwestii.

Czy warto zainwestować w narzędzia MOZ? Zdecydowanie tak, gdyż dają one o wiele szerszą wiedzę na temat aktualnego stanu danej domeny i pozwalają analizować większość współczesnych statystyk. Kontrolując MOZ Site Rank, MOZrank czy wartości DA możesz w określonym momencie zareagować na zmiany trendów w Twojej branży i dostosować swoją stronę do oczekiwań odbiorców. Ci za to odwdzięczą się zaufaniem do marki i powrotem po kolejne usługi realizowane przez Ciebie.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*