Startup Stock Photos / pexels.com
Zmiany na stronie mogą wpłynąć na wynik w rankingu wyszukiwarek. Powinieneś więc być na to przygotowany.
Jeśli zdecydujesz się na migrację witryny na inną platformę lub na zwyczajne wprowadzenie w niej zmian, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Pomożemy Ci zrozumieć różne typy migracji i zwrócimy uwagę na czynniki, o których powinieneś pamiętać.
Migracja witryny występuje, kiedy strona WWW przenosi się z jednego miejsca do drugiego lub zmienia się nazwa jej domeny. W SEO przejście jest określane jako migracja, gdy następuje zasadnicza zmiana w strukturze adresów URL witryny. Zazwyczaj zmiany lokalizacji witryny, układu treści, architektury lub UX powodują migrację witryny.
Można wyróżnić tutaj migrację strony internetowej z HTTP na HTTPS.
Chodzi tutaj o przepisywanie lub usuwanie treści, co może mieć wpływ na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Kiedy firma zmienia markę i musi przejść z jednej domeny na drugą, następuje migracja danych.
Są to ulepszenia układu witryny, które wpływają na wewnętrzne odnośniki i strukturę adresów URL.
Ma to miejsce, kiedy witryna jest przełączana z jednej platformy na drugą, na przykład przejście z Shopify na WordPressa.
Może to być wszystko, od drobnych zmian w projekcie do kompletnej modyfikacji witryny w kodzie adresu i treści.
Przejście do konfiguracji mobilnej, indeksowanie aplikacji lub budowanie witryny PWA są często określane jako częściowe migracje witryny.
Źródło: Sora Shimazaki / pexels.com
Witryna powinna zawierać odpowiednie słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem SEO, aby po zeskanowaniu i zaindeksowaniu mogła zostać szybko odnaleziona przez użytkowników. W internecie dostępnych jest dużo narzędzi przeznaczonych do indeksowania. Podczas indeksowania upewnij się, że mapa witryny zawiera wszystkie adresy URL.
Musisz mieć świadomość czynników rankingowych Google. Jakość treści odpowiada za ocenę Twojej witryny, a także wpływa na jej konwersję. Użytkownicy chętniej odwiedzają zaufane witryny stworzone w poprawny sposób. Aby śledzić swoją pozycję w rankingu wyszukiwarek po migracji witryny, użyj narzędzi takich jak Google Analytics.
Postaraj się przeprowadzić przykładowy test adresu URL z listą kontrolną migracji witryny. Połącz stare strony WWW z nowymi wersjami domeny, aby uzyskać płynne przekierowania. Wszystkie zamieszczone linki muszą poprawnie przekierowywać do przeniesionej witryny.
Zduplikowana treść wynika z identycznych parametrów adresu URL, treść jest w rzeczywistości plagiatem. Po migracji może powstawać wiele aktywnych domen, co wpłynie na niskie pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby rozwiązać ten problem, warto zastosować narzędzia typu Search Console, aby usunąć zduplikowane adresy URL. Postaraj się, aby adres Twojej strony był jak najbardziej autentyczny i godny zaufania. Możesz również użyć przekierowania 301 do właściwego adresu URL.
Musisz rozważyć ryzyko i zyski z przeprowadzonej migracji strony. Niektórzy twórcy witryn korzystają z bezpiecznego połączenia HTTPS. Jeśli nie widzisz innych możliwości aktualizacji swojej strony WWW, to dopiero po przemyśleniu ryzyka podejmij decyzję, czy na pewno chcesz to zrobić.
Pamiętaj, aby po migracji witryny zaktualizować mapę, aby roboty wyszukiwarek mogły poprawnie zlokalizować Twoje strony. W tym celu warto skorzystać z Google Search Console. Przed przesłaniem mapy sprawdź, czy strona została pomyślnie zindeksowana. Jeśli struktura witryny ulegnie zmianie w przyszłości, przesłanie mapy witryny ułatwi Google migrację witryn.
Migracja danych na stronie jest bardzo ważnym czynnikiem każdej zmienionej witryny. Postaraj się podjąć niezbędne środki ostrożności podczas jej wykonywania, ponieważ w innym przypadku możesz narobić sobie problemów.
Jest to proces złożony, ale podzielony na odpowiednie etapy, może przynieść sukces. Postaraj się przeprowadzić migrację w sposób oszczędny oraz nieinwazyjny dla SEO. Jeśli chcesz zminimalizować ewentualne problemy, skontaktuj się z doświadczoną agencją SEO, która z pewnością pomoże Ci poradzić sobie z błędami na stronie.