Wszystko, co musisz wiedzieć na temat migracji witryny

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat migracji witryny

Startup Stock Photos / pexels.com

Zmiany na stronie mogą wpłynąć na wynik w rankingu wyszukiwarek. Powinieneś więc być na to przygotowany.

Jeśli zdecydujesz się na migrację witryny na inną platformę lub na zwyczajne wprowadzenie w niej zmian, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Pomożemy Ci zrozumieć różne typy migracji i zwrócimy uwagę na czynniki, o których powinieneś pamiętać.

Na czym polega migracja witryny?

Migracja witryny występuje, kiedy strona WWW przenosi się z jednego miejsca do drugiego lub zmienia się nazwa jej domeny. W SEO przejście jest określane jako migracja, gdy następuje zasadnicza zmiana w strukturze adresów URL witryny. Zazwyczaj zmiany lokalizacji witryny, układu treści, architektury lub UX powodują migrację witryny.

Można wyróżnić następujące rodzaje migracji:

  1. Zmiana protokołu

Można wyróżnić tutaj migrację strony internetowej z HTTP na HTTPS.

  1. Migracja treści w witrynie

Chodzi tutaj o przepisywanie lub usuwanie treści, co może mieć wpływ na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

  1. Zmiana nazwy domeny

Kiedy firma zmienia markę i musi przejść z jednej domeny na drugą, następuje migracja danych.

  1. Zmiany w strukturze witryny

Są to ulepszenia układu witryny, które wpływają na wewnętrzne odnośniki i strukturę adresów URL.

  1. Zmiana platformy strony

Ma to miejsce, kiedy witryna jest przełączana z jednej platformy na drugą, na przykład przejście z Shopify na WordPressa.

  1. Przeprojektowania

Może to być wszystko, od drobnych zmian w projekcie do kompletnej modyfikacji witryny w kodzie adresu i treści.

  1. Zmiana w konfiguracji mobilnej

Przejście do konfiguracji mobilnej, indeksowanie aplikacji lub budowanie witryny PWA są często określane jako częściowe migracje witryny.

O czym warto pamiętać podczas migracji witryny z jednej domeny do drugiej:

  • Usuń uszkodzone linki i błędy 404 strony;
  • Stwórz kopie zapasowe witryny;
  • Oblicz ryzyko strony i przygotuj się na konsekwencje migracji;
  • Rozważ przekierowanie adresu URL;
  • Zwróć uwagę na strukturę adresu URL;
  • Zachowaj tę samą strukturę katalogów i folderów;
  • Nadaj priorytet witrynom o wyższym autorytecie;
  • Zaplanuj poprawnie swoje strategie rebrandingowe;
  • Skonfiguruj nowy katalog dla robots.txt.

Źródło: Sora Shimazaki / pexels.com

Wskazówki dotyczące migracji danych w witrynie

  1. Zaindeksuj swoją witrynę przed migracją

Witryna powinna zawierać odpowiednie słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem SEO, aby po zeskanowaniu i zaindeksowaniu mogła zostać szybko odnaleziona przez użytkowników. W internecie dostępnych jest dużo narzędzi przeznaczonych do indeksowania. Podczas indeksowania upewnij się, że mapa witryny zawiera wszystkie adresy URL.

  1. Analizuj swoją pozycję w rankingu

Musisz mieć świadomość czynników rankingowych Google. Jakość treści odpowiada za ocenę Twojej witryny, a także wpływa na jej konwersję. Użytkownicy chętniej odwiedzają zaufane witryny stworzone w poprawny sposób. Aby śledzić swoją pozycję w rankingu wyszukiwarek po migracji witryny, użyj narzędzi takich jak Google Analytics.

  1. Testuj adresy URL

Postaraj się przeprowadzić przykładowy test adresu URL z listą kontrolną migracji witryny. Połącz stare strony WWW z nowymi wersjami domeny, aby uzyskać płynne przekierowania. Wszystkie zamieszczone linki muszą poprawnie przekierowywać do przeniesionej witryny.

  1. Usuń zduplikowane strony internetowe

Zduplikowana treść wynika z identycznych parametrów adresu URL, treść jest w rzeczywistości plagiatem. Po migracji może powstawać wiele aktywnych domen, co wpłynie na niskie pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby rozwiązać ten problem, warto zastosować narzędzia typu Search Console, aby usunąć zduplikowane adresy URL. Postaraj się, aby adres Twojej strony był jak najbardziej autentyczny i godny zaufania. Możesz również użyć przekierowania 301 do właściwego adresu URL.

  1. Przemyśl ryzyko i zyski migracji

Musisz rozważyć ryzyko i zyski z przeprowadzonej migracji strony. Niektórzy twórcy witryn korzystają z bezpiecznego połączenia HTTPS. Jeśli nie widzisz innych możliwości aktualizacji swojej strony WWW, to dopiero po przemyśleniu ryzyka podejmij decyzję, czy na pewno chcesz to zrobić.

  1. Zaktualizuj swoją mapę witryny

Pamiętaj, aby po migracji witryny zaktualizować mapę, aby roboty wyszukiwarek mogły poprawnie zlokalizować Twoje strony. W tym celu warto skorzystać z Google Search Console. Przed przesłaniem mapy sprawdź, czy strona została pomyślnie zindeksowana. Jeśli struktura witryny ulegnie zmianie w przyszłości, przesłanie mapy witryny ułatwi Google migrację witryn.

Podsumowanie

Migracja danych na stronie jest bardzo ważnym czynnikiem każdej zmienionej witryny. Postaraj się podjąć niezbędne środki ostrożności podczas jej wykonywania, ponieważ w innym przypadku możesz narobić sobie problemów.

Jest to proces złożony, ale podzielony na odpowiednie etapy, może przynieść sukces. Postaraj się przeprowadzić migrację w sposób oszczędny oraz nieinwazyjny dla SEO. Jeśli chcesz zminimalizować ewentualne problemy, skontaktuj się z doświadczoną agencją SEO, która z pewnością pomoże Ci poradzić sobie z błędami na stronie.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*