Luca Sammarco / pexels.com
Postaraj się zwiększyć współczynnik konwersji na swojej stronie internetowej. To właśnie on świadczy o sukcesie Twojej firmy. Jeśli generujesz duży ruch, ale nie przekształca się on w bezpośrednie działanie, a najlepiej sprzedaż, najwyższy czas pomyśleć o tym, w jaki sposób zoptymalizować witrynę, aby jak najlepiej wykorzystać jej możliwości.
Optymalizacja współczynnika konwersji najczęściej idzie w parze z działaniami SEO. Dlatego najlepiej zoptymalizować oba czynniki, aby zwiększyć swoje zyski.
W tym artykule wyjaśnimy, czym właściwie jest współczynnik konwersji oraz jak skutecznie go zwiększyć.
Współczynnik konwersji pokazuje liczbę użytkowników, którzy po kliknięciu w reklamę AdWords dokonali konwersji, czyli podjęli konkretne, pożądane przez właściciela witryny działanie.
CRO, czyli Conversion Rate Optimization polega na strategicznych działaniach skoncentrowanych na poprawie całkowitej liczby odwiedzających witrynę, którzy finalizują swoje transakcje. Im więcej klientów zdobędziesz, tym wyższy będzie wskaźnik konwersji. Optymalizacja konwersji usprawnia drogę potencjalnego klienta od momentu wyszukania produktu do chwili zakupu.
Zamiast zwiększać ruch, postaraj się skupić swoją uwagę na generowaniu większej sprzedaży z ruchu, który już posiadasz. Działania CRO obejmują opinie użytkowników, analizę oraz testy A/B w celu wykrycia i naprawy potencjalnych problemów, z którymi mogą spotkać się potencjalni konsumenci. Jeśli chcesz obliczyć współczynnik konwersji, zastosuj poniższy wzór:
CR = A/C * 100%
Litera „A” oznacza liczbę akcji podjętych przez użytkowników, natomiast „C” liczbę kliknięć w reklamę.
Od 2019 r. firmy, których witryny dostosowane są do urządzeń mobilnych, posiadają ogromną przewagę nad konkurencją w wynikach wyszukiwania. Wszystko przez to, że Google bierze ten czynnik pod uwagę, tworząc ranking SERP.
Jeśli jeszcze nie posiadasz witryny mobilnej, stwórz ją jak najszybciej, ponieważ w przeciwnym razie będziesz tylko na tym tracił.
Nie umieszczaj na swojej stronie zbyt długich formularzy, ponieważ tylko zniechęcają one klientów do wystawienia opinii na temat Twojej marki. Krótkie formularze są łatwiejsze i szybsze do wypełnienia i przesłania. Możesz też spróbować podzielić dłuższe formularze na dwie części. Zbieraj tylko niezbędne informacje, które naprawdę będą miały dla Ciebie znaczenie w przyszłości.
Publikowanie na stronie internetowej wartościowych treści może pomóc nie tylko przyciągnąć odbiorców, ale także zaangażować ich i zachęcić do działania.
Treści SEO skupiają się na odpowiadaniu na konkretne pytania użytkowników, dzięki którym mogą oni znaleźć Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Kiedy zaspokoisz ich ciekawość lub rozwiejesz obawy, które mogą pojawić się na jakimś etapie podróży konsumenckiej, zwiększysz prawdopodobieństwo, że przejdą do kolejnego etapu, jakim jest zakup produktu.
Powinieneś skutecznie angażować potencjalnych klientów, posługując się CTA. Twoje wezwania do działania powinny być jasne, zwięzłe i wartościowe. Umieść je w strategicznych miejscach w treści na stronie, aby użytkownicy wiedzieli, gdzie dokonać zakupu, jak umówić się na spotkanie lub skontaktować się z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Najlepszym sposobem na generowanie wysokiej konwersji w witrynie, jest przeprowadzenie testów A/B, które pozwolą wskazać, które z wdrożonych działań pracują na sukces Twojej firmy. Dzięki temu możesz zobaczyć, co przemawia do Twoich odbiorców. Testy A/B umożliwiają poprawę wdrożonych strategii SEO.
Źródło: Firmbee.com / pexels.com
Jeśli chcesz budować zaufanie wśród potencjalnych klientów, pomyśl o dodaniu recenzji na swojej stronie. Sprawiają one, że wzrasta zaufanie w stosunku do Twojej marki i pozwalają zapewnić spokój klientom, którzy nie muszą się martwić, że zamówiony produkt do nich nie dotrze. Z pewnością zachęci to potencjalnych klientów do podjęcia konkretnych działań na stronie.
Warto zwrócić szczególną uwagę na to, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Zrozumienie ich zachowania pomoże Ci zoptymalizować różne elementy na stronie, na przykład wezwanie do działania, wiadomości i wiele innych. Dzięki temu usprawnisz proces konwersji. Dowiedz się jak najwięcej na temat swoich odbiorców, aby poprawiać działania w witrynie i angażować ich do interakcji.
Dzięki opisanym przez nas działaniom możesz skutecznie poprawić współczynnik konwersji na swojej stronie. Pamiętaj, że SEO może napędzać konwersję witryny. Postaraj się zaangażować potencjalną grupę odbiorców i wywołać u nich chęć podjęcia jakiejkolwiek interakcji.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego konwersja w witrynie jest tak ważna i zadbasz o jej optymalizację w swojej firmie!