Andrea Piacquadio / pexels.com
Wraz z dynamicznym rozwojem technologii zmianom podlegają preferencje i potrzeby współczesnych konsumentów. Aby sprostać stawianym przez nich wymogom, należy w pierwszej kolejności zadbać o prawidłową komunikację. Najefektywniejszym instrumentem w nawiązywaniu więzi z grupą docelową okazuje się Internet. Jakie kanały sprzedażowe, pozwalające na osiągnięcie zadowalających rezultatów, oferuje? Sprawdź już teraz, sięgnij po wciągającą lekturę naszego artykułu!
O zaletach sieci internetowej można byłoby rozprawiać godzinami. W kontekście sprzedaży online jedną z korzyści są mniejsze koszty realizowania sprzedaży niż w przypadku działalności prowadzonej stacjonarnie. W porównaniu do tradycyjnych mediów uiszczane opłaty za budowanie kompleksowych kampanii mogą okazać się relatywnie mniejsze. Kolejna zaleta, której nie sposób pominąć, dotyczy większej kontroli nad grupą docelową.
Fundamentalna część sprzedaży online dotyczy charakterystyki targetu. Tak naprawdę to ona często stanowi główny wyznacznik doboru kanału sprzedaży. Dobrym sposobem na zapoznanie się z docelową grupą klientów jest przygotowanie person. Za ich pośrednictwem łatwiej zorganizować kampanię i trafić z przekazem do właściwej grupy konsumentów. To narzędzie służy do sprecyzowania wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania, a nawet zainteresowań, co z kolei przekłada się na proces targetowania reklam.
Sprzedaż w sieci to nie tylko przestrzeń w obrębie nabywanych produktów bądź usług, lecz także miejsca wdrażania strategii marketingowych. Co więcej, kanały sprzedaży e-commerce pozwalają na prowadzenie działalności w obrębie e-sklepów, a także na odpowiednie promowanie się za pośrednictwem przeróżnych platform społecznościowych i nie tylko. Przedstawiamy kilka praktycznych rozwiązań umożliwiających prowadzenie e-biznesu.
Wyróżniając kanały sprzedaży, nie sposób pominąć potencjału związanego z prowadzeniem sklepów internetowych. Jednym z argumentów przemawiających za działalnością w ich obrębie jest szansa kompleksowej konfiguracji najważniejszych elementów, np. sposobu dostawy, formy płatności czy tworzonych opisów. Jeżeli obawiasz się, że zarządzanie sklepem internetowym Cię przerośnie, uspokajamy – nic z tych rzeczy! Decydując się na oprogramowanie SaaS, nie musisz wszelkich wysiłków koncentrować na budowaniu strony od samego początku. To gotowe rozwiązanie, wymagające wyłącznie określonej personalizacji i publikacji contentu. Inwestycja w już istniejący e-sklep nie pochłania dużej części budżetu, dlatego to znakomity pomysł dla wciąż zabieganych przedsiębiorców.
Kolejne kanały sprzedaży internetowej stawiają pewne ograniczenia dla osoby rozwijającej działalność w sieci. Dobrym przykładem jest Allegro charakteryzujące się pewną automatyzacją w obsłudze sprzedaży. Swobodę zyskujesz jednak w tworzeniu opisów produktowych, co z kolei nie jest możliwe na platformie Empik. Korzystnie przedstawiają się także metody dokonywania płatności oraz kontrola nad wysyłkami.
Jaki jeszcze kanał sprzedaży cieszy się popularnością w sieci? Odpowiedź brzmi: tablice ogłoszeniowe. Do najbardziej znanych zaliczane są OLX oraz Facebook Marketplace. W tych miejscach możliwa jest sprzedaż asortymentu, jednak ich funkcjonalność opiera się wyłącznie na możliwościach stricte kontaktowych sprzedającego z nabywającym. Choć nie jest to kompleksowe źródło pozyskiwania przyszłych klientów, to jednak warto pokusić się o zamieszczenie w nim własnego ogłoszenia.
Źródło: Ivan Samkov / pexels.com
Zarządzanie stroną internetową i zamieszczanie ogłoszeń to tylko nieliczne działania w kontekście budowy potęgi biznesowej. Kluczem do sukcesu okazują się taktyki promocyjno-sprzedażowe w mediach społecznościowych, a także tworzenie artykułów na blogu czy pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. Jak wskazane kanały sprzedaży rodzaje wyglądają w praktyce?
Social media to wartościowe narzędzia w ramach promocji danej marki, choć można doszukać się w nich dużego potencjału sprzedażowego. Wynika to z możliwości dokładnego ustalenia grupy odbiorców, do których kierowany jest przekaz reklamowy na podstawie danych demograficznych oraz zainteresowań. Podobne funkcje dostępne są na Instagramie, dlatego warto zapoznać się z tymi kanałami społecznościowymi.
Niewykwalifikowani w dziedzinie SEO przedsiębiorcy często utożsamiają Google AdWords z pozycjonowaniem organicznym. To błędne spostrzeżenie jest rezultatem podobnych wyników w postaci zajmowania pierwszych miejsc stron w rankingu SERP. Czym zatem różnią się płatne reklamy w sieci od naturalnego pozyskiwanego ruchu? W przypadku pierwszej aktywności przedsiębiorca uiszcza opłatę za konkretne kliknięcie przez internautę, natomiast optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wymaga kompleksowego postępowania w kontekście przygotowania bazy słów kluczowych.
Być może będziesz zaskoczony, ale blog ma o wiele więcej możliwości, niż jesteś w stanie sobie wyobrazić. To również jeden z kanałów e-sprzedaży, który jednak wymaga od Ciebie tematycznego dopasowania treści względem oferty. Postaw na kreatywny proces kreacyjnych wpisów i kieruj się profesjonalnym podejściem, a pierwsze rezultaty uzyskasz lada moment.
Jak zdążyłeś zauważyć, kanałów sprzedaży nie brakuje, dlatego, aby być konsekwentnym przedsiębiorcą, powinieneś zatroszczyć się o właściwy dobór grupy docelowej do konkretnego narzędzia. Media społecznościowe zazwyczaj cieszą większą popularnością wśród młodszych użytkowników. Z tego też względu zastanów się poważnie nad miejscami dotarcia do zdefiniowanego wcześniej targetu