Przepis na sukces firmy? Silna strategia marketingowa

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Przepis na sukces firmy? Silna strategia marketingowa

Mikhail Nilov / pexels.com

Jesteś właścicielem internetowego sklepu i nie wiesz, jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Spokojnie, mamy zestaw specjalnie przygotowanych wskazówek, które pomogą w zrealizowaniu wszystkich założonych celów biznesowych.

Pewnie zdajesz sobie sprawę, jak ważny jest plan działania, a jeżeli nie…to zrobimy, co w naszej mocy, aby przekonać Cię do przygotowania kompleksowej strategii. Jednym z determinantów udanego biznesu jest bowiem dobrze przemyślany plan. Wychodzimy naprzeciw niezdecydowanym i przedstawiamy kilka elementów, bez których ani rusz!

Strategia marketingowa – teoretycznie o praktyce

Błędne jest stawianie znaku równości pomiędzy planem biznesowym a strategią marketingową. Pierwszy z nich skupia się na opisie składowych funkcjonowania firmy, natomiast celem strategii jest przyciągnięcie konsumentów i dążenie do tego, aby stali się stałymi, lojalnymi nabywcami oferty produktów i usług. Jej opracowanie wymaga skoncentrowania się na takich aspektach, jak analiza demografii przyszłych klientów, rynku branży czy praktyk konkurencji.

Dobry plan stanowi podstawę w zrozumieniu szans i zagrożeń firmy, zwłaszcza w obliczu licznie występujących konkurentów marki. Nie jest najważniejsza forma, za pomocą której przedstawisz rezultaty analizy, ponieważ może przyjąć formę wypunktowanej listy lub bardzo rozbudowanego raportu liczącego nawet kilkanaście stron.

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na stworzenie samodzielnej strategii marketingowej, czy postawisz raczej na pomoc ze strony profesjonalistów, nie możesz zapomnieć o jej filarach.

Kim są Twoi klienci?

Większość przedsiębiorców jest świadoma profilu odbiorców swoich przyszłych usług. Jednak znajdą się tacy, którzy nie do końca wiedzą, do kogo mają kierować tworzone przekazy. Wobec tego niezbędna jest analiza dotychczasowych nabywców oferty oraz sprecyzowanie, czym charakteryzuje się najliczniejsza grupa konsumentów. Weź pod uwagę także klientów, którzy dokonują największych zakupów.

Wartościowym działaniem będzie zweryfikowanie, w jaki sposób wskazane osoby spędzają swój czas, szczególnie w kontekście sieci internetowej. W ten sposób nie będziesz szukał po omacku potencjalnych konsumentów Twoich usług. Pamiętaj, że docelowo dążysz do zwrócenia ich uwagi oraz odwiedzin na zarządzanej przez Ciebie witrynie.

Spersonalizowana komunikacja

Twoim zadaniem jest tworzenie przekazów, które będą rozwiązywać problemy i odpowiadać na pytania zdefiniowanej wcześniej grupy docelowej. Możesz wierzyć nam bądź nie, ale nawet jeśli znajdziesz miejsca, w których pojawiają się przyszli konsumenci, ale kreowane przez Ciebie przekazy będą powierzchowne i niesprecyzowane, nie osiągniesz oczekiwanego sukcesu.

Musisz więc skupić się na swoim targecie. Zastanów się, w jaki sposób tworzone przez Ciebie produkty bądź proponowane usługi mogą pomóc odbiorcom. Jeżeli zawrzesz w opisie oferty podpowiedzi, skłonisz ich do wypróbowania Twoich propozycji.

Cenną wskazówką jest zweryfikowanie sposobu, w jaki konsumenci definiują swoje trudności. Dzięki temu upewnisz się, czy wyrażenia, których używasz w swojej komunikacji, są w pełni zrozumiałe i czytelne dla odbiorcy. Specjalistyczne zwroty nie są pożądane dla szerszego grona adresatów, dlatego staraj się unikać skomplikowanych wyrażeń. Nikt nie lubi górnolotnych treści, zwłaszcza osoby, którym bardzo zależy na jak najszybszym znalezieniu rozwiązania problemu.

Źródło: fauxels / pexels.com

Media społecznościowe – poszerz swój zasięg!

Gdzie najchętniej spędzają czas użytkownicy w wolnym czasie? Oczywiście – w mediach społecznościowych. Dodatkowa aktywność zapoczątkowana na Twitterze, Instagramie czy Facebooku to zatem strzał w dziesiątkę. W praktyce oznacza to systematyczne tworzenie postów oraz ich publikowanie. Cel jest prosty – dotarcie do jak największej internetowej publiczności. Możesz zaangażować się w tworzenie reklam wyświetlanych przez konkretnych użytkowników.

Nie zapominaj, że głównym obszarem sprzedażowym jest prowadzona przez Ciebie strona internetowa. Wszystkie działania wokół serwisów społecznościowych mogą wzmocnić rozpoznawalność marki i jej percepcję. Dbałość o detale na zarządzanej witrynie wraz z prostą, intuicyjną formą obsługi i nawigacji są jednak niemal najważniejsze.

SEO – niezawodny kompan każdej strategii

Sukces kampanii niejedno ma imię, natomiast jednym z ważniejszych jest SEO! Optymalizacja wyszukiwarek pomaga w znalezieniu informacji o prowadzonej działalności tam, gdzie faktycznie podejmowane są kroki w celu jej odszukania (i być może skorzystania z oferty). Znalezienie się na szczycie wyników Google podnosi rangę witryny, a to skłania do skorzystania z zamieszczonej na stronie oferty.

Omawiane podejście określane jest jako marketing przychodzący. W skrócie to nic innego, jak podejmowanie określonych czynności umożliwiających odbiorcom samodzielne odszukanie nadawcy danego komunikatu reklamowego.

Strategia marketingowa opracowana? Do dzieła!

Skutecznie opracowana strategia skupia się nie tylko na pozyskaniu klientów, lecz uzyskaniu świetnego ROI. Jeżeli wiesz i nie boisz się samodzielnego opracowania strategii, zacznij już teraz. Zawsze możesz nawiązać współpracę z agencją, która ułatwi Ci przejście przez wszystkie etapy. Gotowy? Start!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*