Pozycjonowanie w branży sportowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie w branży sportowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć

myriam-jessier-VCtI-0qlVgA/unsplash.com

Uprawianie sportu staje się coraz bardziej modne i popularne, konkurencja więc w tej branży jest ogromna. W promowaniu sportowego biznesu nieocenione jest pozycjonowanie. Przedstawiamy wszystko, co warto o nim wiedzieć.

Branża sportowa szybko się rozwija, zdobywa wielu nowych odbiorców, klientów i wielbicieli. Konkurencja jednak nie śpi, więc jeśli chcemy być widoczni i notować kolejne, najlepiej wyższe, zyski, musimy postawić na sprawdzone działania marketingowe. Prym wśród nich wiedzie pozycjonowanie stron internetowych. Poniżej znajdziesz wszystko, co powinieneś o tym wiedzieć.

Pozycjonowanie – czyli właściwie co?

Zacznijmy od podstaw. Pozycjonowanie bywa także nazywane optymalizowaniem lub działaniem SEO. SEO to skrót z języka angielskiego od wyrażenia Search Engine Optimization, które dosłownie oznacza „optymalizację dla wyszukiwarek internetowych”. Cel pozycjonowania jest konkretny – wysoka pozycja danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego wysoka pozycja witryny jest tak istotna? Ponieważ tylko wtedy notuje regularny ruch, a użytkownicy internetowi nie mają problemu z trafieniem na nią.

Warto również wyjaśnić, dlaczego założenie strony internetowej zalicza się do podstawowych działań promocyjnych, gdy realizujemy się w branży sportowej. Bez względu na to, czy jesteśmy właścicielami klubu fitness, pracujemy jako trener personalny, czy prowadzimy sklep sportowy, własna witryna umożliwi nam zaprezentowanie swojej działalności oraz pomoże w dotarciu do potencjalnych klientów i wykreowaniu wizerunku profesjonalnej firmy. Pamiętajmy, że strona internetowa ma sens tylko wtedy, gdy zadbamy o jej pozycjonowanie. Źle zoptymalizowana witryna nie będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania na tyle wysokich pozycjach, aby notować regularny ruch.

Pozycjonowanie strony internetowej opiera się na kilku działaniach. Na początku powinniśmy określić swój zakres działalności i sprecyzować grupę potencjalnych klientów, dzięki temu skuteczniej dotrzemy do odbiorców. Takie skonkretyzowane dane przydają się również podczas dobierania słów kluczowych. Słowa kluczowe, które umieścimy w treściach na naszej stronie, muszą być dopasowane do naszej branży i jednocześnie uwzględniać trendy wśród wyszukiwanych fraz. Jeżeli nie mamy pewności, jak trafnie dobrać słowa kluczowe, skorzystajmy z narzędzi, które nam w tym pomogą, na przykład Google Keyword Planner lub Google Trends.

Dla wyników pozycjonowania znaczenie ma także content marketing, którego istotą jest tworzenie interesujących i unikalnych treści. Działając w branży sportowej, masz możliwość dzielenia się wiedzą o sportach, planach treningowych, wpływie aktywności fizycznej na zdrowie itd. Regularnie publikowane na stronie artykuły eksperckie, porady, wskazówki i recenzje produktów zwiększą ruch na stronie i zachęcą użytkowników do regularnych odwiedzin. Dobrym pomysłem są także wpisy gościnne, w których będziemy mogli umieścić linki do branżowych portali, takich jak techmove.pl

O co jeszcze warto zadbać, aby skutecznie się promować?

W branży sportowej ogromne znaczenie mają aspekty wizualne i informacyjne – lubimy oglądać, jak ktoś trenuje i dzieli się sportowym trybem życia, z wypiekami na twarzy śledzimy wydarzenia sportowe i szukamy opinii o ubraniach i gadżetach przydatnych podczas aktywności fizycznej. Poza prowadzeniem strony internetowej warto zadbać o obecność w social mediach, które umożliwiają dzielenie się sportową codziennością, komentowanie wydarzeń i recenzowanie produktów. Można połączyć to z publikowaniem zdjęć i krótkich filmów, prezentujących na przykład, jak ćwiczyć. Media społecznościowe pomagają również w nawiązywaniu kontaktów zarówno z klientami, jak i kontrahentami.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*