fauxels / pexels.com
Wraz z postępem technologicznym następują modyfikacje w obszarze optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Aby znaleźć się na liście najczęściej odwiedzanych witryn internetowych, trzeba wykazać się coraz nowszymi inicjatywami. To jednak wyzwanie dla przedsiębiorców, którzy cenią sobie uzyskiwanie natychmiastowych wyników.
Złotą recepturą, a jednocześnie fundamentalną zasadą, o której musisz pamiętać, jest podążanie za trendami. Nie możesz zachowywać biernej postawy i stawiać wszystko na jedną kartę, tj. jedno konkretne rozwiązanie/metodę.
Jakich trendów dostarcza SEO dla firm B2B, których nie możesz pominąć? O tym przeczytasz w naszym artykule, dlatego nie wahaj się już dłużej. Rozpocznij lekturę wpisu i poszerz horyzonty! W końcu pozycjonowanie nie może być aż tak skomplikowane i monotonne.
Pewnie sam przekonałeś się o tym, jak niewłaściwie zwizualizowana strona internetowa może odstraszać, a tym samym zniechęcić do dalszych procesów zakupowych. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i to nie tylko (jak się okazuje) w relacjach międzyludzkich. UX (tj. User Experience) to jeden z fundamentów uzyskiwania lepszej konwersji i mniejszego współczynnika odrzuceń. Użytkownicy, którzy szukają konkretnego produktu bądź usługi na Twojej stronie, powinni zatem chwalić sobie intuicyjność poruszania się po niej.
W zasadzie, wspominając o atrakcyjności, mamy na myśli niestandardowe szablony, które wyróżniają markę na tle innych. Stanowią wizytówkę Twojej firmy, jednocześnie przykuwając uwagę nawet najbardziej zdekoncentrowanego i wymagającego klienta. Dzięki SEO grono potencjalnych nabywców zauważy zarządzaną przez Ciebie stronę, ale w zbudowaniu solidnej bazy pomoże Ci odpowiedni projekt witryny.
Pośpiech i wygoda to czynniki, które wpływają na fakt, że coraz więcej osób korzysta z wyszukiwań głosowych. Jego ewolucję można byłoby zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat, a komfort rozwiązania jest szczególnie widoczny na smartfonach i tabletach.
Choć korzystanie z asystenta głosowego jest bardziej powszechne w przestrzeni B2B, to nie można pomijać jego przyszłościowego potencjału w obszarze przedsiębiorstw B2C. Pamiętaj, że sposób, w jaki ludzie wpisują dane frazy w wyszukiwarkę Google, będzie nieco różnić się od wypowiadania słów celem odnalezienia ich w odmętach Internetu. W konsekwencji znajdziemy różnicę pomiędzy hasłami wyszukiwań głosowych, a tradycyjnymi frazami.
Content to marketingowy król. Warto uwzględnić tę uwagę, jeżeli zależy Ci na pozyskiwaniu stałego grona odbiorców. Dzisiejszy klient jest wyjątkowo wymagający, dlatego ofercie proponowanych produktów i usług powinna towarzyszyć wysokiej jakości treść. Za pośrednictwem tworzonych opisów przekonasz niezdecydowanych konsumentów, prezentując się z perspektywy eksperta danej dziedziny.
Tworzysz określony content, jednak nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Zastanów się jeszcze raz nad strategią prowadzonej witryny i skoncentruj na przekazywaniu wartościowych informacji.
Źródło: fauxels / pexels.com
Dobrej jakości treści nie tracą na wartości, ale ostatnio wyjątkową popularnością cieszą się tworzone filmy. Ta forma komunikacji jest dogodna w odbiorze oraz pozwala nacieszyć oko. Podobnie jak w przypadku tworzonych tekstów nagrania wideo podlegają optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Za sprawą SEO przekazy audiowizualne wpływają korzystnie na reputację i rozpoznawalność Twojej strony. Nie musisz jednak ograniczać się do zarządzanej przez Ciebie witryny, ponieważ nagrania wideo idealnie wpasowują się do takich serwisów społecznościowych, jak Twitter czy Instagram.
Intencje wyszukiwania to nic innego, jak powód, dla którego określona osoba poszukuje czegoś w odmętach Internetu. Spodziewając się konkretnych rezultatów, musisz zacząć brać je pod uwagę. Znając potrzeby odbiorców, jesteś w stanie wypracować rozwiązania służące ich zaspokajaniu. W tym celu rekomendujemy skupienie się na frazach typu long tail, które ułatwią poszukiwanie odpowiedzi na pytanie – czego właściwie mój konsument potrzebuje?
Jeżeli nie dostrzegasz roli motywacji oraz potrzeb klientów, popełniasz duży błąd. Właściwie, oferując internautom jak najbardziej dokładne odpowiedzi, należy najpierw zweryfikować zamiary użytkownika wpisującego konkretne zapytanie w wyszukiwarkę Google.
W sytuacji, gdy już zapoznałeś się z podstawowymi trendami, nadszedł czas, żebyś rozpoczął świadome pozycjonowanie swojej witryny. Zmian będzie wiele, a ich śledzenie to Twoje marketingowe “must have”. Jeżeli wciąż nie czujesz się gotowy na nowe wyzwania, zastanów się nad podjęciem współpracy z agencją SEO. Maksymalnie zatroszcz się o swojego klienta i bądź na czasie!