Pisz bloga jak profesjonalista!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Marketing
Pisz bloga jak profesjonalista!

pixelcreatures/pixabay.com

Blogowanie to bardzo ważny aspekt tworzenia autorytetu Twojej marki zarówno wśród odbiorców, jak i wyszukiwarek. Działania optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek to najistotniejszy element całej układanki. Decyzja o prowadzeniu bloga jest świetnym pomysłem, ale jeśli nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z pisaniem tego typu treści, cały proces okazać się może bardzo zniechęcający. Poniżej przedstawiono kilka rad, dzięki którym prowadzenie bloga nie tylko nie będzie sprawiało Ci żadnych problemów, ale też przyniesie Ci wiele satysfakcji. Istnieje wiele strategii SEO on-site w kontekście optymalizacji blogów, ale to zupełnie inny temat. Dziś dowiesz się dziś, jak pisać wartościowe treści, które zainteresują Twoich odbiorców.

Dobra organizacja to podstawa!

Pierwszym krokiem do podjęcia jakiejkolwiek działalności, nie tylko blogowej, jest odpowiednia organizacja. Musisz ustalić, dlaczego chcesz pisać bloga. Może być on bowiem dla Twojej firmy nie tylko zbiorem treści na określone tematy, mimo że większość użytkowników wychodzi z takiego założenia.

Przed przystąpieniem do właściwej pracy nad blogiem, określ swój cel, poznaj swoją grupę odbiorców i określ, jakie treści będą mogły być udostępnione na większą skalę.

Każdy wpis powinien być zgodny z tymi zasadami. Pomoże Ci w tym dobra organizacja. Zbadaj działania konkurencji i ich słowa kluczowe, skoncentruj się też na najpopularniejszych tematach podejmowanych w Twojej branży, a odpowiednie pomysły same się pojawią! Informacji jest wiele – Twoim zadaniem jest odpowiednie opracowanie ich i doprowadzenie do formatu, który przypadnie do gustu Twoim odbiorcom.

Stwórz swój niepowtarzalny styl!

Twój styl ma ogromne znaczenie! To właśnie on przyciągnie odbiorcę lub sprawi, że więcej nie wróci do Twoich wpisów. Nie każdy blog musi składać się z obszernych wpisów. Z obserwacji współczesnego świata jasno wynika, że ludzie mają coraz mniej czasu na czytanie nie tylko książek, ale też treści internetowych. Z badań wynika, że przeciętny czytelnik może sobie pozwolić na przeczytanie zaledwie 30% tekstu wyświetlanego na ekranie monitora. Twój styl musi więc zachęcać użytkownika do poświęcenia czasu na Twoją twórczość. Sposób w jaki opracowujesz swoje wpisy może ulegać zmianie z dnia na dzień. Tym rozwiązaniem również możesz zainteresować odbiorcę i zmaksymalizować jego zaangażowanie w rozwój Twojej działalności. Być może skorzystasz z niżej wymienionych form blogowania.

1. Instrukcje

Powodem poszukiwania informacji w internecie jest zazwyczaj rozwiązanie pewnych problemów. Od naprawy zepsutego czajnika elektrycznego po optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Tutoriale DIY mogą być niezwykle pomocne we wszystkich dziedzinach życia codziennego. Tworząc swoje treści w formie instrukcji stajesz się autorytetem, gdyż pokazujesz użytkownikom że masz pokaźną wiedzę na poruszane tematy. Nie musisz się też obawiać, pisząc poradnik wymiany zepsutej części samochodowej, stracisz klientów swojego warsztatu. Takie wpisy pomagają użytkownikom określić stopień Twoich kwalifikacji i dzięki nim istnieje realna szansa, że w przyszłości skorzystają w Twoich usług, jeśli akurat będą takowych potrzebować.

2. Listy

Listy to doskonały sposób na zrobienie dobrego wrażenia na użytkowniku, ale też są pomocne w zdobywaniu linków z innych stron. Wpływa to na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce. Wpisy typu “Top 10…”, “Lista najważniejszych rzeczy…” są niezwykle zachęcające, gdyż czytelnik w bardzo czytelny sposób może pozyskać informacje, które naprawdę go interesują. Dodatkowo odbiorców przyciąga zdanie eksperta na określony temat, więc możesz być pewien, że stosując ten styl blogowania, przyciągniesz wielu poszukiwaczy wartościowych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Przydać Ci się może kilka poniższych sposobów, dzięki którym zainteresujesz swoich odbiorców:

  • zaimponuj swoją wiedzą na określony temat,
  • twórz wartościowe i pouczające treści,
  • staraj się wykraczać poza 10 wypunktować lub zatrzymuj się na liczbie nieparzystej, gdyż takie nietypowe zagrania przyciągają wzrok,
  • pisz zwięźle i na temat.

3. “Ultimate Guides”

“Ultimate Guides” to długie posty. Zwróć uwagę na ten, który właśnie czytasz. Zawiera niemal 1200 słów. Zdarza się, że czytelnikom zależy na treściach wykraczających poza 500 wyrazów, które w szczegółach podejmą interesujący ich temat. Kluczem do uznania tak długich wpisów jest ich uporządkowanie i możliwość przyswojenia, nawet, gdy początkowo wydają się zbyt obszerne. Wpisy tego typu są świetnym sposobem na zaimponowanie publiczności swoją specjalistyczną wiedzą. Masz też wówczas wiele możliwości na zastosowanie odpowiednich słów kluczowych i linków i umiejętne rozmieszczenie ich w tekście. Twórcy mogą sądzić, że treści złożone z ponad 500 słów mogą odstraszyć odbiorcę i nie być warte żadnego wysiłku. Jeśli jednak zastosujesz liczne wypunktowania, odpowiednie i atrakcyjne nagłówki oraz podział na akapity, z pewnością sprawisz, że wpisy nie będą nużące i zachęcą użytkowników do ponownych odwiedzin.

4. Wywiady

Jednymi z najpopularniejszych blogów czytanych przez odbiorców pochodzących z różnych środowisk, są wywiady z osobami opisującymi stan branży lub historię działalności ich marki. Zdawać się może, że posty tego typu nie będą cieszyć się szczególnym zainteresowaniem, bo nie stanowią ani oferty usługi ani porady na dany temat. Nic bardziej mylnego. Wywiady są doskonałym sposobem na swego rodzaju “ożywianie” firmy i pozwalają na wykształcenie charakterystycznych cech, które użytkownicy będą kojarzyć z Twoją marką.


Źródło: kaboompics/pixabay.com

5. Recenzje

Recenzje najpopularniejszych i najnowszych elementów Twojej branży to świetny sposób, aby pokazać odbiorcom, że posiadasz aktualną wiedzę i szukasz najodpowiedniejszych sposobów na sprawienie, by Twoje usługi były najwyższej jakości. Co jeśli okaże się, że Twoje poglądy są zupełnie inne niż konkurencyjnych portali? Możesz zyskać jeszcze więcej! Kontrowersje to coś, co szczególnie interesuje współczesnych użytkowników. Będzie to sprytne posunięcie w celu zwiększenia zainteresowania swoim blogiem i krok w kierunku SEO.

Kontroluj swoje działania

Nawet jeśli doskonale znasz usługi swojej firmy, regularnie sprawdzaj, czy posty są aktualne i wartościowe dla czytelników. Zawsze dobrze jest rozwijać swoją wiedzę w danej dziedzinie. Z pewnością Ci to nie zaszkodzi, a może przynieść wiele dobrego. Dokładne analizy Twojego bloga pozwolą na uzyskaniu istotnych informacji dotyczących rozwijania niektórych pomysłów lub konieczności poszukiwania nowych, które przyciągną większą liczbę odbiorców.

Bądź wyjątkowy bez względu na zmiany

Z pewnością nie jesteś pierwszą osobą, która wpadła na pomysł odnośnie napisania konkretnego wpisu. Bez wątpienia znajdzie się jeszcze kilka innych postów, które podjęły tematy takie, jak Ty. O ile w grę nie wchodzi plagiat, takie działania są właściwe. Szukanie inspiracji we wszystkich kierunkach może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoją twórczość. Być może okaże się, że w niepowtarzalny sposób opisałeś pewną kwestię i stanie się ona najbardziej wartościowym elementem w morzu podobnych treści. Oryginalność Twojej działalności z pewnością pozwoli Ci stać się liderem wśród innych marek. Nie bój się więc dodawać osobistych uwag do tematów powszechnie podejmowanych przez innych twórców.

Rozmiar ma znaczenie!

Uwaga, ciekawostka! Pierwsza strona wyników wyszukiwań Google ma ponad 2000 słów. Tak, aż tyle. Długość postów na Twoim blogu ma kluczowe znaczenie – szczególnie gdy interesuje Cię optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek. Kiedy już stworzysz krótki wpis na swoim blogu, musisz zastanowić się nad tym, czy na pewno zawarłeś w nim wszystkie najistotniejsze informacje, czy zamieściłeś w nim słowa kluczowe, na których Ci najbardziej zależało, czy załączyłeś wartościowe linki i przede wszystkim, czy uważasz swój wpis na tyle jakościowy, by był udostępniany w innych częściach internetu. Czasami trudno jest “zmieścić” szereg najważniejszych informacji w tak krótkiej treści. Wniosek jest jeden – dłuższe posty są łatwiejszym rozwiązaniem, które pomoże Ci przekazać światu wszystko to, na czym Ci zależy. Korzystnie wpłyną one również na proces pozycjonowania Twojej strony.

Zainteresuj użytkownika!

Wygląd Twojego bloga to pierwsze, na co użytkownik zwraca uwagę, gdy na niego natrafi. Czytelnik potrzebuje czegoś więcej, niż tylko słów. Musisz przyciągać wzrok! Zdjęcia to jedno, zadbaj również o wyposażenie swojego wpisu w filmy, infografiki, oryginalne obrazy czy też wykresy.

Kluczem jest spójność!

Już wiesz, jak ważna jest struktura Twojego bloga i ogólny pomysł na jego prowadzenie. Posty muszą być na tyle oryginalne i wartościowe, aby przyciągnęły uwagę odbiorcy i zdobyły popularność wśród innych, nawet tych poruszających podobne tematy. Jeśli okaże się, że perfekcyjne blogowanie wykracza poza sfery Twoich umiejętności lub po prostu uznasz je za zbyt czasochłonne, pomocna okazać się może współpraca z doświadczoną agencją SEO! Poprawa jakości treści to również poprawa pozycji Twojej strony w wyszukiwarce, a na tym z pewnością zależy Ci najbardziej. Sprawdź jakie to proste i skontaktuj się z nami już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.