Opis meta – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Pozycjonowanie
Opis meta – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Mikhail Nilov / pexels.com

Opisy meta są ważnym elementem optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Pierwszą rzeczą, którą należy podkreślić jest to, że nigdy nie powinny być takie same dla wielu stron. Dzisiaj dowiesz się, czym są, dlaczego mają znaczenie dla SEO i jak je optymalizować. Zaczynamy!

Czym jest meta opis?

Meta opis to krótki tekst pod tagiem tytułu strony internetowej, który prezentowany jest na stronach wyników wyszukiwania. Jego celem jest przedstawienie tego, o czym jest dana witryna i zachęcenie użytkowników do wybrania jej spośród innych pozycji.

Opis meta powinien być prosty i informować odbiorcę o tym, co znajdzie po wejściu na stronę internetową.

Jednym z najważniejszych aspektów dobrego opisu meta jest zatem wartość, jaką prezentuje użytkownikowi i sposób, w jaki zachęca go do kliknięcia w link witryny. Dzięki temu budujesz zaufanie wobec marki i pokazujesz Google, że Twoja strona jest wartościowa i zasługuje na wysokie miejsce w SERP.

Znaczenie opisu meta dla SEO

Głównym celem meta opisu SEO jest zwiększenie współczynnika klikalności, który mierzy liczbę osób, które kliknęły link i porównuje ten wskaźnik z całością wyświetleń.

Oto kilka powodów, dla których opis meta jest szczególnie ważny z punktu widzenia SEO i korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce:

  • Google bierze pod uwagę opis meta podczas sprawdzania, czy strona pasuje do intencji użytkowników i trafnie odpowie na ich pytania;
  • gdy użytkownicy klikają daną stronę w wynikach wyszukiwania, Google prawdopodobnie podniesie jej pozycję, gdyż uzna ją za bardziej dopasowaną do oczekiwań odbiorców;
  • na liczbę kliknięć i zainteresowanie użytkownika wpływa kilka czynników, między innymi:
    • meta tytuł,
    • opis meta,
    • popularność marki,
    • wcześniejszy kontakt ze stroną, która spełniała oczekiwania użytkownika, więc postanowił do niej powrócić.

Jeśli Twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, masz powód do radości. Niestety, nie oznacza to, że możesz spocząć na laurach i przestać działać. Twoim kolejnym zadaniem jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia w link strony i wybrania jej spośród innych, konkurencyjnych marek. Doskonale sprawdzi się w tym celu opis meta, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle branżowych rywali i pokazać odbiorcy, że Twoja witryna posiada dokładnie to, czego poszukuje.

Znasz już wartość opisu meta, kolejnym krokiem będzie więc zdobycie wiedzy dotyczącej tego, jak napisać najlpeszy meta decription. W kolejnej części artykułu poznasz inne aspekty, takie jak idealny format, długość i strukturę tego elementu, które pozwolą Ci przyciągnąć nowych odbiorców.

Jak zoptymalizować opis meta?

Format

Cechami najlepszego opisu meta są zwięzłość, dokładność i czytelność. Warto też zadbać o jasne wezwanie do działania, które dodatkowo zwróci uwagę użytkownika. Możesz w tym celu zastosować formę ‘’dowiedz się więcej”, “sprawdź jak”, “poznaj najlepsze sposoby” i wiele innych sformułowań, które zachęcą odbiorcę do wybrania Twojej strony.

Źródło: Mikhail Nilov / pexels.com

Długość

Długość meta opisu jest ważna, gdyż wyszukiwarki są w stanie wyświetlić określoną liczbę znaków w każdej pozycji. W zależności od szerokości symboli, Google zazwyczaj pokazuje około 150-160 znaków w każdym wyniku SERP. Warto więc zmieścić się w zakresie 125-155, aby mieć pewność, że cały meta opis został zaprezentowany użytkownikom.

Słowa kluczowe

Jak twierdzi Google, słowa kluczowe w opisach meta nie wpływają na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. Niemniej jednak wciąż są ważne, gdyż jasno informują użytkownika, czego dotyczy dana witryna i jakie tematy porusza. Dzięki temu pozwolisz odbiorcy szybciej określić, czy Twoja strona posiada dokładnie to, czego poszukuje, co korzystnie wpłynie na współczynnik kliknięć.

Czego unikać podczas pisania opisów meta?

Nadużywanie słów kluczowych

Istnieje kilka czynników, których należy unikać podczas pisania meta opisów. Najważniejszym z nich jest niewątpliwie upychanie słów kluczowych. Umieszczając zbyt dużą liczbę najważniejszych fraz w treści, negatywnie wpływasz na wrażenia użytkownika i zniechęcasz go do odwiedzenia Twojej strony

Pamiętaj też, że rujnujesz swój wizerunek w oczach Google, który zwraca uwagę na nadmierną optymalizację, wskutek czego może uznać Twoją witrynę za spam i pominąć ją podczas tworzenia rankingu.

Powielanie treści

Często spotkać się można z wieloma stronami internetowymi, które posiadają dokładnie ten sam opis meta. Warto unikać tego sposobu, gdyż uniemożliwiasz użytkownikom poznanie tematu zawartości swojej strony, przez co współczynnik klikalności z pewnością spadnie.

Oryginalne i interesujące opisy meta dla każdej strony w Twojej witrynie, będą najlepszym rozwiązaniem, które korzystnie wpłynie na Twój wizerunek w sieci i skutkować będzie satysfakcjonującymi wynikami.

Podsumowanie

Z pewnością wiesz już, czym jest opis meta i jaki ma wpływ na osiągane wyniki. Celem każdego twórcy strony internetowej jest zbudowanie bazy lojalnych odbiorców i osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, wypróbuj kilka technik, bądź cierpliwy i działaj konsekwentnie, a z pewnością osiągniesz te efekty. Pamiętaj, liczy się zaangażowanie. Musisz pokazać zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom, że posiadasz wysokiej jakości treści i zasługujesz na miano lidera w swojej branży. Nie czekaj więc i zacznij optymalizować meta opisy już dziś, a z pewnością to osiągniesz.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *

    Oceń tekst
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.