“OKAY GOOGLE”, czyli zalety wyszukiwania głosowego!

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
“OKAY GOOGLE”, czyli zalety wyszukiwania głosowego!

Simon/pixabay.com

Wyszukiwanie głosowe rozwija się w ekspresowym tempie na całym świecie, umożliwia to ludziom dostęp do wyników wyszukiwania w Internecie za pomocą inteligentnego urządzenia i własnego głosu. Istnieje wiele usług, które oferują możliwość wyszukiwania głosowego, od Asystenta Google wbudowanego w każdy telefon z Androidem (Okay Google) po SIRI firmy Apple. Nawet Amazon postanowił podążać za modą i wprowadził Alexe, inteligentnego asystenta domowego aktywowanego przez wyszukiwanie głosowe.

Ten rodzaj wyszukiwania się wciąż rozwija, ale rośnie w coraz szybszym tempie. Do tego stopnia, że zaczynają się tworzyć badania naukowe na ten temat.

Wyszukiwanie głosowe – technologia przyszłości?

Wyszukiwanie głosowe, jest technologią, która umożliwia rozpoznawanie ludzkiej mowy oraz wyszukiwanie informacji za pomocą głosu. Ułatwia ona odbiorcy poruszanie się po wyszukiwarce, a także dobiera słowa kluczowe, których już nie trzeba wpisywać w pasek wyszukiwania, by zdobyć interesujące informacje! Wystarczy, że zapytasz o to swój telefon, a on na pewno pośpieszy z ratunkiem!

Największą zaletą wyszukiwania głosowego jest właśnie szybkość i łatwość z korzystania z wyszukiwarki. Wypowiedzenie frazy zajmuje

mniej czasu niż jej napisanie, a odpowiedź na nie otrzymamy jeszcze szybciej, bez konieczności wpatrywania się godzinami w ekran telefonu. To ogromne ułatwienie dla osób niewidomych, czy słabowidzących, a nawet kierowcy docenią z pewnością takie rozwiązanie!

Wyszukiwanie głosowe a SEO

Jak mówią, „Treść jest królem!” i to chyba pozostanie niezmienione jeszcze przez długi czas, natomiast deptać po piętach zaczyna już optymalizacja wyszukiwania głosowego. Średnio głosowe wyszukiwania są dłuższe niż typowe słowo kluczowe. Ludzie w trybie konwersacji mają tendencję do dłuższych wypowiedzi, niż wpisując słowa w wyszukiwarkę. W związku z tym kluczem jest myślenie w takich kategoriach, aby trafnie dostosowywać długie słowa kluczowe. Jednak zanim do tego przejdziemy, musisz pamiętać o kilku ważnych krokach, podczas tworzenia treści, które musisz przejść, zanim dodasz je na swoją stronę internetową:

  • Poznaj swoich odbiorców i zdecyduj dla kogo chcesz pisać;
  • Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie: „Jak mogę pomóc swojemu klientowi?” i sporządź listę typowych pytań zadawanych przez Twoich klientów;
  • Po dokładnym przeanalizowaniu swojego rynku powinieneś mieć co najmniej 3 typowe osobowości swoich klientów.

W tym momencie warto byłoby wspomnieć o Rank Brain. Jest to sztuczna inteligencja uczenia maszynowego, którą Google wykorzystuje od 2015 roku w celu wyświetlania trafnych wyników wyszukiwania dla konkretnych fraz. Zapytanie przechodzi przez model interpretacji, który do ustalenia intencji użytkownika wykorzystuje różne czynniki, takie jak lokalizacja, czy analiza słowa kluczowego. Google zdał sobie sprawę, że wyszukiwanie głosowe będzie się rozwijać i zoptymalizował swoje działania pod tym kątem.

Stare sposoby badania słów kluczowych powoli zanikają. Google używa teraz Rank Brain’a, aby spojrzeć na całą stronę internetową w porównaniu z innymi wynikami wyszukiwania, na podstawie kilku słów kluczowych znajdujących się w treści. Mając to na uwadze, zacznij pisać treści, które są bardziej konwersyjne i podążaj za dłuższymi słowami kluczowymi w swoich tekstach.


Źródło: Eren Li/pexels.com

Włączenie do treści elementów takich jak: lokalizacja, przymiotniki opisowe, takie jak „najlepszy” lub „w pobliżu”, są teraz ważniejsze niż kiedykolwiek dla lokalnych biznesów, a utrzymanie jasnych i zwięzłych treści jest kluczem do jak najlepszego podejścia w rozwiązywaniu problemów Twoich klientów.

Czy istnieje różnica w słownictwie, którym posługuje się klient w rodzimym języku w porównaniu z terminami branżowymi Twojej firmy? Klient może mieć inną nazwę dla konkretnego produktu lub usługi w przeciwieństwie do tego, co można nazwać na poziomie biznesowym. Włączenie tych terminów do treści witryny jest ważne, ponieważ tego właśnie szukają Twoi klienci. Bez nich równie dobrze możesz nie mieć strony internetowej, ponieważ nie zostaniesz zauważony!

Odpowiadaj na pytania za pomocą nagłówków!

Dostosuje się do tych reguł w swoich tekstach i stosuj podejście konwersacyjne, ponieważ większość wyszukiwania głosowego odbywa się jako pytania.

Na przykład:”Jak robią biżuterię tytanową?” Słowo kluczowe może nie pokazywać dużej liczby wyszukiwań wyników, ale pokazanie Google, że jesteś autorytetem na przykład w dziedzinie biżuterii tytanowej, jest początkiem we właściwym kierunku. Jeśli zaczniesz analizować swoich klientów i trafiać do nich w ten sposób, to powinieneś zacząć widzieć swoje rankingi w wynikach wyszukiwania dla terminów takich jak „biżuteria tytanowa”, które znajdują się coraz wyżej w wynikach!

To pokazuje, dokąd zmierza Google w tworzeniu doskonałych wyników wyszukiwania. Od czasów, kiedy nastąpił początek w dodawaniu słów kluczowych, do teraz obserwujemy definitywną zmianę w algorytmie Google’a, który stara się uzyskać bardziej naturalne wyniki dla użytkownika.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *