karsten madsen / pexels.com
Celem każdej agencji SEO jest opracowanie skutecznej strategii optymalizacyjnej mającej za zadanie zwiększenie widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania w Google. Jeśli postanowiłeś podjąć współpracę z zespołem specjalistów, ważne jest, abyś przy pierwszej konsultacji zadał kilka kluczowych pytań, które umożliwią Ci dokonanie trafnego wyboru.
Pierwsza rozmowa jest bowiem najlepszą okazją do poznania charakteru danej osoby, co pozwoli przybliżyć efekty, jakie można osiągnąć dzięki współpracy z nią. Konsultacja nie powinna być zatem czasem, kiedy wyłącznie siedzisz i słuchasz. Mimo że nie jesteś ekspertem SEO, wciąż musisz mieć wystarczającą wiedzę w tym zakresie, aby być świadomym klientem. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek to spore wyzwanie. Niezależnie od tego, czy pracujesz z całą firmą SEO, czy z indywidualnym specjalistą, ważne jest, abyś zadawał właściwe pytania. Oto kilka najistotniejszych elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru agencji SEO.
Musisz wiedzieć, że specjalista SEO nie przedstawi Ci szczegółowego planu optymalizacyjnego Twojej witryny. Wymaga to bowiem dokładnego audytu SEO, który zostanie przeprowadzony po podpisaniu umowy. Ekspert powinien zobrazować Ci jednak następujące elementy:
Zapewnienie najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania brzmi świetnie, prawda? Musisz być jednak wyjątkowo ostrożny. Jeśli ekspert SEO gwarantuje Ci znalezienie się na szczycie SERP, powinieneś jak najszybciej zrezygnować z podjęcia z nim jakiejkolwiek współpracy. Nikt nie jest bowiem w stanie przewidzieć pozycji strony w wyszukiwarce. Uzyskanie pierwszego miejsca lub nawet pierwszej strony dla szczególnie popularnych słów kluczowych wymaga dużo czasu i jeszcze więcej wysiłku. Warto też zaznaczyć, że nikt nie zna dokładnego algorytmu Google, na podstawie którego wyszukiwarka kształtuje ranking SERP. Według ekspertów dotarcie do pierwszej strony listy wyników wyszukiwania może zająć nawet rok. Agencja SEO, która składa takie obietnice, prawdopodobnie albo stosuje zakazane metody optymalizacyjne, albo zupełnie nie zna się na swojej branży.
Wykwalifikowany specjalista wykorzysta sprawdzone i skuteczne metody pozycjonerskie, dzięki którym pierwsze wyniki pojawią się w ciągu sześciu miesięcy. Fakt ten może demotywować wielu właścicieli witryn. Trzeba sobie jednak uzmysłowić, że SEO to skomplikowana i czasochłonna strategia, na której efekty trzeba trochę poczekać.
Źródło: Buro Millennial / pexels.com
Tworzenie linków polega na łączeniu innych stron internetowych z Twoją witryną. Ten typ łączy nazywany jest „linkami zwrotnymi” lub „linkami przychodzącymi”. Wyszukiwarki, takie jak Google, używają tych elementów do oceny wartości każdej witryny. Sieć łączy zbudować można na trzy sposoby:
Ważne jest, aby pamiętać, że Google bierze pod uwagę zarówno autorytet, jak i treść witryny linkującej do danej strony. Duża baza łączy z witryn, które nie mają nic wspólnego z zawartością Twojego serwisu, może poważnie zaszkodzić pozycji w wyszukiwarce. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na ten aspekt.
Od swojej agencji SEO powinieneś usłyszeć, że pozyskuje linki z witryn o wysokim autorytecie, a dokonywane jest to w naturalny sposób poprzez generowanie wartościowych treści. Jeśli usłyszysz, że specjalista wykorzystuje automatyczne programy do link buildingu, możesz zapomnieć o doskonałych efektach w wyszukiwarce.
Okazuje się bowiem, że duża liczba linków o niskiej jakości może w rzeczywistości poważnie zaszkodzić pozycji Twojej witryny w SERP. Google uznaje bowiem takie podejście za podstępną próbę oszukania algorytmu. Warto też zaznaczyć, że naturalny link building to dość czasochłonne zajęcie. Nie zdziw się zatem, że eksperci będą wysoko cenić koszt takiej usługi.
Wykwalifikowany agent SEO powinien regularnie monitorować efekty swoich działań i stale informować Cię o wszelkich podjętych procesach i uzyskanych wynikach.
Podejmując współpracę z agencją SEO, powinieneś otrzymać informacje zwrotne dotyczące zarówno wykorzystanych technik optymalizacyjnych, jak i zestawienie ogólnych statystyk, takich jak raport ruchu w witrynie, ranking słów kluczowych, współczynniki konwersji czy wskaźnik odrzuceń.
Artykuł powstał dzięki współpracy z: