Mikhail Nilov / pexels.com
Linki zewnętrzne odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania Twojej witryny. Łącza są bowiem elementem spajającym wszelkie części internetu i stanowią fundament istnienia Google. Warto więc znać ich charakterystykę i skutecznie wykorzystywać je w swojej strategii optymalizacyjnej.
Jaka jest zatem najlepsza strategia linkowania zewnętrznego i jakie techniki warto wdrożyć do swojego planu? W tym artykule poznasz odpowiedzi na te pytania i dowiesz się, jak backlinki mogą pomóc Ci osiągnąć sukces.
Linkowanie wychodzące to sytuacja, w której witryna zawiera linki do innej, zewnętrznej strony. Różni się od łączy wewnętrznych tym, że prowadzą one do miejsc w tej samej witrynie.
Linki wewnętrzne są ważne z wielu powodów. Przede wszystkim, odsyłają użytkowników do odpowiednich stron w Twojej witrynie, dzięki czemu pozwalasz im rozwinąć podejmowany temat i zatrzymać ich u siebie na dłużej. Ponadto pomagają pokazać Google, w jaki sposób skonstruowana jest witryna i jaką zawartość prezentuje. Warto też zwrócić uwagę, że podczas wykorzystania tej techniki, wartość jednej strony jest przenoszona za pomocą linków do drugiej, co dodatkowo wzmacnia wizerunek witryny w sieci.
Przejdźmy do linków zewnętrznych. Są one równie ważne i działają podobnie do ich wyżej opisanych odpowiedników, gdyż wraz z linkiem przekazują innym stronom także wartość treści.
Dostarczanie użytkownikom wartościowych informacji i linków do innych wiarygodnych stron internetowych, które okazać się mogą równie przydatne, pozwoli Ci wzmocnić wizerunek marki i wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm.
Google podkreślił kiedyś nawet, że:
„Linkowanie do innych stron internetowych to świetny sposób na zapewnienie użytkownikom doskonałego doświadczenia. Linki często pomagają im dowiedzieć się czegoś więcej, sprawdzić źródła i lepiej zrozumieć prezentowaną treść.”
Linki wychodzące pomagają twórcom zwiększyć wartość prezentowanych treści i korzystnie wpływają na wiarygodność witryny, przez co zajmuje ona wyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania. Oto kilka prostych wskazówek, dotyczących tego, co warto robić, a czego unikać w związku z linkowaniem zewnętrznym:
Źródło: Mikhail Nilov / pexels.com
Linki te stanowią większość łączy wychodzących z wielu witryn. Google traktuje je jako nośniki wartości, więc powinieneś zadbać, aby były jak najwyższej jakości, czyli prowadziły do stron o wysokim autorytecie. Po zastosowaniu tego typu linków będziesz bowiem utożsamiany z daną witryną i w pewien sposób poniesiesz odpowiedzialność za jej zawartość.
Linki te mają zastosowanie w tagu HTML rel=”nofollow”, który informuje wyszukiwarki, aby zaindeksowały link, ale zignorowały przekazywaną przez niego wartość. Google stwierdził, że wszystkie płatne łącza powinny zawierać ten tag, gdyż nie są zdobywane w sposób naturalny.
Mogą być one formą reklamy, która pojawia się na górze listy wyników wyszukiwania lub stanowić link umieszczany w treści, który przynosi korzyści finansowe związane z każdym kliknięciem.
Wykorzystanie linków zewnętrznych w ramach strategii SEO to doskonały sposób na zwiększenie widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania oraz pokazanie użytkownikom, że jesteś wartościową witryną i chcesz sprostać ich oczekiwaniom. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki i zacznij linkować zewnętrznie już dziś!