Pixabay / pexels.com
Link building jest jedną z najskuteczniejszych strategii SEO, która pomaga zwiększyć ruch i organicznie pozycjonować treści na stronie. Zamieszczone linki mają wpływ na wiarygodność treści. Dodatkowo, jeśli uda Ci się pozyskać wartościowy link odnoszący się do Twojej witryny, to z pewnością zwiększysz swój autorytet. Dzięki temu zdobędziesz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak buduje się linki? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.
Z pewnością wiesz, że Google bardzo sobie ceni wrażenia użytkowników i chce dostarczać im jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Jakość treści stała się znacznie ważniejszym czynnikiem rankingowym, a Google zaczął lepiej dopasowywać konkretne treści do wyszukiwań użytkowników. Chęć osiągnięcia celu, jakim jest ruch i konwersja na stronie, spowodowała, że przedsiębiorcy zaczęli bardziej dbać o swoje treści w witrynie oraz znajdujące się w nich linki.
Obecnie twórcy linków polegają w głównej mierze na marketingu treści, ponieważ to on odpowiada za prawidłowo zaimplementowane linki.
Link building to proces, który wchodzi w skład pozycjonowania. Kiedyś liczyła się liczba umieszczonych linków w treści, jednak powstanie algorytmu Pingwin zmieniło wszystko. Obecnie chodzi o linki, które będą jak najbardziej trafne i pomocne dla innych.
Zasady budowania linków się nie zmieniły i nadal tworzy się je w ten sam sposób. Budowanie linków okazuje się nawet łatwiejsze, ponieważ tworzenie wysokiej jakości treści powoduje szybsze indeksowanie strony. Dzięki temu witryna może zdobyć wyższą pozycję w wyszukiwarce i uzyskać większą widoczność linków zwrotnych.
Niestety zmiany w algorytmie Google spowodowały drastyczne kary dla twórców black hat SEO i dla tych, którzy generują spamujące linki. Google ostrzega również przed stronami internetowymi, które publikują treści wyłącznie w celu pozyskiwania linków.
To właśnie linki powodują ruch na stronie docelowej oraz pozyskują potencjalnych odbiorców na blogu firmowym. Aby je zdobyć, należy tworzyć wartościowe treści, które będą pomocne dla użytkowników. Najważniejsze jest to, aby skupić się na pozyskiwaniu naturalnych linków zwrotnych, które w żadnym stopniu nie będą wydawały się podejrzane dla algorytmów wyszukiwarek.
Staraj się stale analizować linki w swoich treściach, ponieważ dzięki temu będziesz na bieżąco z tym, co pojawia się w Twojej witrynie oraz gdzie Ty sam się znajdujesz. Musisz natychmiast reagować na wszystkie mało trafne i spamerskie linki. Jeśli zauważysz je na swojej stronie, to możesz do swojego adresu URL przesłać tag „rel=canonical” i zrzec się wszystkich generowanych na tej stronie linków.
Źródło: The Lazy Artist / pexels.com
Rozwój algorytmów sprawił, że szybciej są one w stanie wykryć manipulacje z tekstem zakotwiczenia. Tekst zakotwiczenia jest ważny dla linków wewnętrznych i zewnętrznych, ponieważ odpowiada w tekście za słowa kluczowe, dla których pozycjonowane są konkretne linki.
Jeszcze niedawno łatwo było przesłać treść za pomocą słowa kluczowego, które będzie dokładnie dopasowane do tekstu kotwicy i ocenić tę stronę internetową dla zastosowanego słowa kluczowego. Jednak Google zaczął zwracać uwagę na złe praktyki budowania linków w zakotwiczeniach i obecnie za takie praktyki możesz otrzymać karę.
Kara może wynikać z takich czynników jak:
Ważne jest, aby tekst kotwicy był dopasowany do kontekstu treści. Stawiaj więc na wartościową treść, a zobaczysz, że Google doceni Twoje starania!
Strategia budowania linków jest nadal rozwijającą się dziedziną, która jest bardzo pomocna w działaniach SEO. Obecnie aktualizacja Google Penguin wymaga większego nacisku na jakość treści i praktyki budowania dobrych linków, aby strony internetowe mogły zyskać zaufanie i autorytet.