pixabay.com
Blog o aranżacji wnętrz może być skutecznym narzędziem reklamowym, należy tylko zadbać o jego promowanie. O czym warto pamiętać i na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy.
Aranżacja wnętrz zyskuje na popularności. Obecnie chętniej korzystamy z usług projektantów i dekoratorów albo sami oddajemy się aranżowaniu swoich czterech kątów, szukając inspiracji na internetowych blogach. Jednak blogów traktujących o tym, jak aranżować wnętrza, pojawia się coraz więcej, co wpływa na wzrost konkurencyjności. Jeśli nie chcemy, aby nasza domena została zakryta przez inne, musimy skupić się na przemyślanych działaniach promocyjnych. Od czego zacząć?
Każdy artysta powinien sprecyzować swój kierunek działań, znaleźć charakterystyczny styl, zastanowić się, co będzie wyróżniać go na tle innych. Aranżacja wnętrz ma wiele wspólnego z artystycznymi działaniami, bo w tej dziedzinie dużą rolę odgrywa wyobraźnia i wrażliwość. Zastanów się, co takiego w Twojej działalności mogłoby stać się znakiem rozpoznawczym? Może najbardziej lubisz aranżować pokoje dla dzieci? Może uwielbiasz antyki i znajdziesz dla nich miejsce w każdym projekcie? Albo nie wyobrażasz sobie wnętrza bez zielonych elementów? Cokolwiek to jest, niech będzie tym, co wyróżni Twoje projekty, zdjęcia i publikowane treści.
Jeśli prowadzisz bloga o aranżacji wnętrz, prawdopodobnie sam działasz w tej branży. Na swojej stronie możesz udostępniać dotychczasowe projekty, chwalić się efektami czy opowiadać o pomysłach. Aranżowanie wnętrz jest taką dziedziną, w której bardzo liczy się aspekt wizualny, więc piękne zdjęcia powinny być co najmniej tak istotne i dopracowane jak publikowane teksty. Niech przyciągają wzrok czytelników i sprawiają, że będą oni wracać, aby znów popatrzeć na te zachwycające aranżacje.
SEO obejmuje takie działania, których celem jest optymalizacja strony internetowej. Dobrze zoptymalizowana strona znajduje się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania i notuje częste, regularne odwiedziny, a jeśli prowadzisz bloga, na pewno zależy Ci na takich efektach. Jak więc zoptymalizować swoją witrynę, aby mogła pochwalić się zwiększonym ruchem? Na początku skup się na słowach kluczowych. Dobierz je do swojej branży i naturalnie wplataj w publikowane treści. Jeśli nie jesteś pewien, czy trafnie wybrałeś frazy, skorzystaj z narzędzi, które w tym pomogą, na przykład Google Keyword Planner.
Skoro mowa o treściach, zwróć uwagą na to, jak i co piszesz. Nie musisz być mistrzem pióra, ale pamiętaj, aby Twoje teksty cechowały się unikalnością i użytecznością. Treści muszą być atrakcyjne dla czytelników, jeśli mają jeszcze oni wrócić na Twojego bloga. Dobrym pomysłem może być seria artykułów zawierających porady i wskazówki, jak samemu aranżować wnętrza, jak dobierać meble czy dodatki, jak tanio urządzić mieszkanie. Czasami warto urozmaicić regularne posty wpisami gościnnymi, w których umieścimy linki do innych portali, zajmujących się podobną tematyką, takich jak na przykład domup.pl.
Pamiętajmy też, że prawidłowo zoptymalizowany blog to taki, który został starannie zaprojektowany. Zadbaj o poprawność kodu, szybkość ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych i sprawdzaj, czy nie pojawiają się strony błędów, a przekierowania odsyłają tam, gdzie powinny.
Na blogu dzięki opcji komentowania można wchodzić w interakcje z czytelnikami i fanami, ale lepszym sposobem na nawiązywanie kontaktów i budowanie trwałej społeczności jest obecność w mediach społecznościowych. Na Instagramie najlepiej publikować swoje zdjęcia i projekty, a na Facebooku można udostępniać swoje wpisy i wymieniać się opiniami. To najlepszy sposób na promowanie swojej blogowej działalności.