olia danilevich / pexels.com
Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na sukces Twojej firmy, jest szybkość strony internetowej. Zapewnia to lepsze wrażenia użytkowników oraz usprawnia SEO witryny. Możesz bardzo dbać o wygląd sklepu internetowego, ale jeżeli będzie działał on zbyt wolno, to potencjalni klienci będą rezygnować z zakupów.
Pamiętaj, że jest wiele wariantów szybkości witryny. Istnieje różnica między szybkością witryny mobilnej a komputerowej. Twoja wersja mobilna witryny może być wolniejsza niż wersja na komputery stacjonarne i na odwrót. Mogą również występować różnice w szybkości pomiędzy różnymi stronami w witrynie. Na przykład strona główna może działać wolno, ale strony produktów mogą ładować się szybciej. Jeżeli planujesz przetestować szybkość strony internetowej, to warto zwrócić uwagę na te zależności.
Musisz wiedzieć, że rozmiar obrazu jest jednym z głównych czynników wpływających na szybkość witryn E-Commerce. Jeśli każde zdjęcie produktu w Twojej witrynie nie jest poprawnie zoptymalizowane, to z pewnością obciąża to skuteczność strony WWW. Czasem jest również tak, że zdjęcia produktów wyglądają na małe, a mogą zawierać duże ilości dodatkowych danych, które można skompresować, aby przyspieszyć ładowanie witryny. Podczas optymalizacji obrazów należy pamiętać o takich zależnościach jak:
Jeżeli zaczniesz zwracać uwagę na te szczegóły, przyspieszysz pracę witryny oraz dobierzesz odpowiednie jakościowo zdjęcia. Pamiętaj, że dwa różne obrazy mogą mieć te same wymiary, ale różne rozdzielczości. Może to spowodować, że jeden obraz będzie rozmazany, a drugi ostry. Chodzi o to, aby mieć spójne wymiary obrazu i rozmiary plików, które umożliwią szybkie ładowanie strony internetowej. Przyjęło się, że obrazy nie powinny być większe niż 70 KB.
Warto pamiętać, że progresywne aplikacje internetowe są skonfigurowane tak, aby użytkownicy mogli wchodzić z nimi w interakcję podobnie jak aplikacje natywne. Jej celem jest zapewnienie najwyższej jakości odbioru stron internetowych przez wszystkie systemy operacyjne, a także bez względu na jakość połączenia z internetem. Po uruchomieniu z ekranu głównego aplikacje PWA pozwalają stronom internetowym działać tak, jak natywna aplikacja, ale z kilkoma dodatkowymi korzyściami, które mogą pomóc na nowo zdefiniować wrażenia z urządzeń mobilnych. Korzystając z aplikacji PWA, sprzedawcy optymalizują witryny, aby zapewnić płynne zakupy mobilne, które eliminują strony, które wolno się ładują, bez względu na rozmiar i typ urządzenia. Z uwagi na tę szybkość i uniwersalność sprzedawcy detaliczni mogą zarobić znacznie więcej.
Musisz mieć świadomość tego, że szybkość Twojej witryny może zmieniać się w zależności od lokalizacji użytkownika. Niektórzy odwiedzający mogą odczuwać większe opóźnienie w ładowaniu strony niż inni. Wynika to z odległości pomiędzy lokalizacją odwiedzającego a serwerem hostingowym witryny. Im dalej użytkownik znajduje się od Twojego serwera, tym większe będzie opóźnienie. W tym momencie warto wspomnieć o sieci CDN (Content Delivery Networks), ponieważ ona rozwiązuje ten problem, minimalizując odległość między odwiedzającym witrynę a serwerem. Z pewnością przyspieszy to czas reakcji witryny. Sieci CDN skracają czas ładowania strony czy aplikacji poprzez ładowanie jej zasobów z fizycznie najbliżej dostępnego serwera w lokalizacji użytkownika.
Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com
Jeśli masz responsywną stronę internetową, oznacza to, że treść jest równoważna zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Jeśli masz inną konfigurację na urządzenia mobilne, zawartość podstawowa będzie inna na urządzeniach mobilnych i na komputerach. Czynniki te z pewnością mogą wpływać na szybkość mobilnej strony internetowej. Treści dynamiczne mogą być szybsze w przypadku różnych treści, a responsywne witryny internetowe mogą być szybsze w przypadku tej samej treści.
Jak widzisz, wcale nie tak łatwo wpłynąć na szybkość sklepu internetowego. Łatwo natomiast popełnić błąd i generować wzrost współczynnika odrzuceń strony. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki przydadzą Ci się i skutecznie poprawiasz poprawę szybkości swojej witryny, to nadszedł czas, aby zoptymalizować swój sklep E-Commerce. Zaskocz odbiorców szybkością strony internetowej i generuj przychody.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!