Doorway pages – jak sobie z nimi poradzić?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Doorway pages – jak sobie z nimi poradzić?

/pexels.com

Tak, jak zmieniają się pory roku, tak też dynamicznie zmieniają się rankingi i algorytmy Google. Każdy właściciel strony internetowej, który dba o swoją pozycję w rankingu SEO, powinien poświęcić szczególną uwagę na zapoznanie się z aktualizacją doorway page w Google, aby stać się liderem na liście wyników wyszukiwania. Tworzenie stron przejściowych to jedna z popularnych technik prowadzących do zmylenia botów wyszukiwarek. Jeśli nie chcesz stracić swojej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania, powinieneś zadbać o zlikwidowanie doorway pages, aby jak największa liczba odbiorców dotarła do treści, które rzeczywiście ich interesują, a co więcej, znajdują się na Twojej stronie.

Jako aktualizację rozumieć można dostosowanie algorytmu, który wpływa na każdą stronę typu doorway page, postrzeganą przez Google jako szkodliwą dla użytkownika w procesie wyszukiwania. Google zakomunikował, że „Witryny z dużymi i dobrze ugruntowanymi kampaniami doorway mogą zobaczyć szeroki wpływ tej zmiany.”, co większość specjalistów SEO uznałaby za swego rodzaju „ostrzeżenie”.

Co to jest strona przejściowa?

Definicja strony przejściowej i jej funkcje są bardzo złożone, dlatego należy przyjrzeć się im bardziej dokładnie. Ważnym jest, abyś wiedział czy Twoja witryna może być zagrożona właśnie przez funkcjonowanie strony typu doorway page.

Strony przejściowe w ich najbardziej podstawowej formie można określić jako strony, które klasyfikują witrynę poprzez słowa kluczowe niemające żadnego połączenia z treścią stron, do których się odwołują. “Drzwi” te przeznaczone są wyłącznie dla wyszukiwarek i służą głównie zwiększaniu ruchu w domenie lub witrynie. Stwierdzić można, że tego typu strony nie niosą żadnej korzyści dla użytkowników. Każde odwiedzenie strony przejściowej pozwala na zwiększenie obrotu w głównej witrynie, co jest niestosownym sposobem na zmuszenie odbiorców i wyszukiwarek do oglądania niepożądanych przez nich treści.

Jak działa strona typu doorway page?

Załóżmy, że użytkownik poszukuje frazy “zapiekanka ze świeżych ziemniakow”. Klikając w pierwszy link wyników wyszukiwania, trafia na stronę przepełnioną bardzo dokładnymi instrukcjami dotyczącymi uprawy tych warzyw. Jak to możliwe? Ogólne słowa kluczowe mogą “wezwać” te strony przejściowe i przekierować wyszukiwarki właśnie w ich kierunku. To to samo, jakby wejść do lokalu z zewnątrz wyglądającego jak pałac, a znaleźć się na wysypisku śmieci. Doorway page można porównać do drzwi. Nigdy nie wiesz, co znajduje się po drugiej stronie, dopóki ich nie otworzysz.

Jak zidentyfikować stronę przejściową?

Strony przejściowe można łatwo zidentyfikować po ich wyróżnieniu na stronie internetowej. Linki zewnętrzne znajdujące się w wynikach wyszukiwania są niemal niemożliwe do znalezienia w prawdziwej witrynie. Google nazywa strony tego typu “wyspiarskimi”. Możesz zobaczyć stronę – wyspę w wynikach wyszukiwania, ale nie możesz się do niej dostać, co jasno sygnalizuje, że Twoja witryna posiada stronę przejściową.

Często strony internetowe są połączone z wieloma stronami przejściowymi, w niektórych przypadkach można je liczyć nawet w tysiącach. Spotkać można wiele linków, które doprowadzą wyszukiwarkę do różnych odmian tej samej strony. Stwierdzić wówczas można, że witryny tych firm wkrótce zostaną dotknięte aktualizacją Google. Jeśli zatem posiadasz wiele stron internetowych i zależy Ci na ich zachowaniu, rozważ aktualizację zawartych na nich treści, aby upewnić się, że są one na tyle wartościowe i unikalne, że wyszukiwarka nie uzna ich za “wyspy”.

Bądź czujny!

Ogólne słowa kluczowe prowadzące do bardzo konkretnych stron, wiele linków odnoszących się do tej samej czy chociażby podobnej witryny lub stron wyspiarskich, to jednoznaczne komunikaty, że istnieje strona przejściowa. Google dba o to, by owe strony nie wprowadzały w błąd swoich użytkowników, generując nieuzasadniony ruch w sieci. Ty również powinieneś zwrócić uwagę na strony typu doorway, jeśli zależy Ci na prowadzeniu przyjaznej dla odbiorcy witryny, który uzna ją za wartościową, przez co będziesz mógł rozwijać swoją działalność. Tego typu problemy mogą bezpośrednio wpłynąć na pogorszenie wizerunku Twojej marki, przez co możesz stracić swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Daj sobie pomóc!

Niemal wszystko w naszej codzienności dzieli się na “dobre” i “złe”. Tak samo również istnieją dobre i złe strategie SEO. Jedne pozwolą Ci zostać liderem w swojej branży, inne osadzą Cię na samym dole rankingu pozycjonowania. W tym drugim przypadku mówimy o Black Hat SEO. Działania te polegają na wykorzystywaniu bardzo agresywnych, często szkodliwych dla innych strategii optymalizacyjnych, celem pokonania konkurencji. Zamiast skupiania się na kopaniu dołków pod rywalami, każdy przedsiębiorca powinien skoncentrować się na polepszeniu własnych działań poprzez np. pozbycie się wszelkich stron przejściowych, zanim sprawią, że wartościowa witryna zostanie uznana jako spam, a on dostanie karę od Google. Powinieneś zatem uważać na celowe lub przypadkowe tworzenie doorway pages, by zostać uznanym za wiarygodnego i zyskać zaufanie odbiorców.

Z pewnością już rozumiesz w jaki sposób strony przejściowe szkodzą Twojej firmie i jej klientom. Zwróć więc uwagę na konieczność zlikwidowania ich, zanim Google Cię do tego zmusi. Trzeba mieć nadzieję, że wszelkie portale współpracujące z doorway pages zastanawiają się nad szkodliwością swoich działań i zdadzą sobie sprawę z wynikających z nich konsekwencji.

Ryzyko związane z korzystaniem z “drzwi” stale wzrasta. Jeśli zatem chcesz uniknąć wszelkich negatywnych skutków z nim związanych, zaufaj specjalistom. Współpraca z agencją SEO z pewnością odejmie Ci wielu zmartwień, a Ty będziesz mógł skupić się na tworzeniu wartościowych treści, które usatysfakcjonują Twoich adresatów. Skontaktuj się z nami już dziś!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*