amy-hirschi-uwpo02K55zw/unsplash.com
Jeśli jesteś właścicielem klubu fitness, na pewno marzysz o tym, aby przyciągnął on jak najwięcej wielbicieli sportu. W osiągnięciu sukcesu pomogą zaplanowane działania promocyjne. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.
Choć wciąż można spotkać się z reklamami w radiu czy ulotkami rozdawanymi na ulicy, to nietrudno zauważyć, że obecnie istnieją o wiele skuteczniejsze formy promocji. Wszystkie sprowadzają się do… internetu. W nowoczesnym świecie większość z nas wszelkie poszukiwania informacji rozpoczyna właśnie w sieci. Warto więc to wykorzystać.
Jeżeli prowadzimy własną działalność, jak na przykład klub fitness, strona internetowa powinna być podstawą naszych działań promocyjnych. To na niej możemy umieścić najważniejsze dane o klubie, takie jak adres, mapkę dojazdu czy numer telefonu. Ponadto to najlepsze miejsce do podzielenia się grafikiem zajęć i cennikiem oraz zaprezentowania trenerów pracujących w klubie.
Istotne jest, aby witryna została zaprojektowana w przemyślany sposób. Powinna być nie tylko atrakcyjna pod względem wizualnym, lecz przede wszystkim przejrzysta i intuicyjna. Znaczenie ma odpowiednia optymalizacja kodu, szybkość ładowania strony czy dostosowanie do urządzeń mobilnych.
Należy również mieć na uwadze, że samo założenie strony internetowej, nawet najpiękniejszej, nie jest wystarczające i nie można pozostawić jej samej sobie. Musimy zadbać o jej optymalizację, aby potencjalni klienci mogli na nią trafić. Dzięki optymalizacji, nazywanej także pozycjonowaniem, dana witryna znajduje się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania i notuje częsty ruch. Wśród działań tworzących proces pozycjonowania można wymienić: dobór słów kluczowych – krótszych, jedno- i dwuwyrazowych, jak i dłuższych, składających się z 3-5 słów, tworzenie użytecznych treści, czyli content marketing, oraz link building, polegający na dodawaniu linków – wewnętrznych, kierujących do podstron w obrębie witryny, i zewnętrznych, odsyłających do branżowych portali, jak na przykład strongo.pl
Usługa Google Moja Firma umożliwia tworzenie wirtualnych wizytówek. Pomagają one klientom zdobyć podstawowe dane i informacje bez wchodzenia na stronę internetową. Z tego powodu ważne, aby wizytówka została dokładnie uzupełniona i zawierała adres klubu fitness, jego godziny otwarcia i zakres usług. Musimy pamiętać, aby wszelkie dane aktualizować na bieżąco, na przykład podczas świąt, gdy godziny otwarcia mogą różnić się od tych w dni powszednie.
W Google Moja Firma można również dodawać zdjęcia i stosować słowa kluczowe, które wpleciemy w opisy. Znaczącą opcją w tej usłudze jest możliwość wystawiania opinii przez klientów. Warto starać się na wszystkie odpowiadać, nawet te negatywne. Możemy też zachęcać zadowolonych klientów, aby wystawiali pozytywne oceny. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że im więcej korzystnych komentarzy, tym lepiej dla naszego klubu fitness.
Wielu z nas śledzi w mediach społecznościowych osoby zajmujące się fitnessem. Lubimy obserwować ich styl życia i treningi, w ten sposób motywując się i inspirując. Jeśli prowadzisz klub fitness, masz doskonałą okazję, aby pochwalić się umiejętnościami i kompetencjami swoich pracowników, zachęcać do uprawiania sportu i zdrowego tryby życia czy przeprowadzić trening online. Takie działania pomogą zbudować społeczność wokół klubu, a jego klienci poczują, że znaleźli miejsce, w którym jest im dobrze. Poza tym profesjonalnie prowadzone profile w social mediach pomagają budować wizerunek solidnej, godnej zaufania firmy.