Czym jest Planer słów kluczowych?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Czym jest Planer słów kluczowych?

fauxels / pexels.com

Istotnym aspektem w budowaniu strategii marketingowych jest wybór narzędzia pozwalającego na przewidywanie przyszłych rezultatów kampanii oraz koniecznych kosztów przeznaczonych do tego celu. Zakres fraz wciąż się powiększa, jednocześnie utrudniając zadanie pozycjonującym. Z pomocą przychodzi Planer słów kluczowych Google, dzięki któremu będziesz w stanie poprawić widoczność zarządzanej strony internetowej na liście SERP i okiełznać zbiór przydatnych fraz. Przeczytaj, jakie dane możesz uzyskać za sprawą tego intuicyjnego narzędzia.

Od A do Z o Planerze słów kluczowych

Planer słów kluczowych (z ang. Google Keyword Planner) to bezpłatne, kompleksowe narzędzie, upowszechnione wszystkim użytkownikom zarejestrowanym w usłudze Google. Ten instrument kierowany jest przede wszystkim do ekspertów w dziedzinie pozycjonowania, choć zastosowanie znajdzie również u przedsiębiorców samodzielnie zarządzających platformą e-sprzedażową. Upraszcza proces wyszukiwania właściwych fraz kluczowych, wykorzystywanych w prowadzeniu płatnych kampanii, rozliczanych w modelu PPC bądź w ramach realizowanych strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Dwie opcje – różne zastosowania

Jeżeli sięgniesz po Planer słów kluczowych Google Ads, dostrzeżesz dwie opcje. Wybór jednego z wariantów jest zależny od założonych przez Ciebie celów. Jakie możliwości mamy na myśli?

Poznaj nowe słowa kluczowe

Zazwyczaj ta opcja jest wykorzystywana przez ekspertów ds. SEO bądź przedsiębiorców poszukujących informacji na temat liczby wykorzystywanych fraz. Zamieszczając konkretne słowa w planerze, zyskujesz dostęp do ogromnej bazy zbliżonych haseł. Podczas początkowej pracy z narzędziem możesz mieć problemy z wychwytywaniem najbardziej wartościowych słów kluczowych. Z czasem nauczysz się sprawnie korzystać z zasobów dostępnego instrumentu.

Poznaj liczbę wyszukiwań oraz prognozy

Ten wariant jest najczęściej wykorzystywany przez osoby specjalizujące się w konfiguracji wdrażanych kampanii typu PPC. Opcja nie tylko upowszechnia fundamentalne informacje dotyczące słów kluczowych, lecz przedstawia dokładne dane historyczne i prognozy dotyczące efektywności wdrożonych działań.

Oszacowanie kosztów kampanii mocną stroną Google Keyword Planner

Jeżeli zastanawiasz się, jakie koszty przeprowadzanych kampanii Cię czekają, koniecznie sięgnij po Google Planer słów kluczowych. Dostęp do informacji dotyczących liczby kliknięć, wygenerowanych wyświetleń bądź uzyskanych konwersji to wgląd w przyszłe funkcjonowanie Twojego biznesu. Dane niezbędne do realizacji wstępnych kalkulacji pobierane są z panelu historii kampanii. Im większą liczbą wdrożonych strategii możesz się poszczycić, tym, proporcjonalnie, osiągniesz lepsze rezultaty w postaci bardziej realnych prognoz.

Frazy typu long tail to żaden problem

Frazy z długim ogonem bywają problematyczne, choć inwestycja w nie może przynieść zadowalające rezultaty. Chociaż przykuwają uwagę niewielkiej liczby użytkowników, to jednak są to zazwyczaj osoby zdecydowane na zakup danego towaru bądź skorzystanie z określonej usługi. Planer słów kluczowych rozwiązuje trudności wynikające z ich implementacji w procesie pozycjonowania. Pozwala na sprawne wyszukanie, a następnie pogrupowanie określonej liczby haseł w taki sposób, aby szły w parze z oczekiwanymi wynikami sprzedażowymi.

Dane statystyczne to nie wszystko

Zastosowanie Google Keyword Planner (GKP) daje szeroki wgląd w dane ściśle powiązane z konkretną frazą. W planerze dostępnych jest jednak szereg innych funkcji, wpływających na różne procesy w opracowywaniu kompleksowych strategii. Nowatorskim rozwiązaniem okazuje się opcja “Sprecyzuj słowa kluczowe”. Dzięki niej możesz bezproblemowo dobierać właściwe słowa do tworzonych kampanii i wykluczać te, które nie spełnią swojej roli w kampanii.

Możesz spotkać przeróżne podziały, chociażby ze względu na słowa brandowe, non-brandowe, rodzaj produktu, usługi, a nawet kolor. Wskazana klasyfikacja podyktowana jest preferencjami algorytmów Google.

Pozycjonowanie z Planerem słów kluczowych

Pierwotnym przeznaczeniem Google Keyword Planner było wsparcie procesu planowania kampanii Google Ads. Istnieje więcej możliwości ze strony intuicyjnego instrumentu, a jedna z nich dotyczy pracy nad SEO. W kontekście pozycjonowania narzędzie spełnia swoją funkcję zarówno podczas prac początkowych, jak i w ramach researchu świeżych pomysłów dotyczących tworzonych treści oraz rozbudowy bazy fraz.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

Czym jeszcze zaskoczy Cię Google Keyword Planner?

Bezpłatne narzędzie oferuje wachlarz możliwości w związku z wyszukiwaniem, a także pracą nad doskonaleniem fraz kluczowych. Czego dokładnie możesz spodziewać się po GKP?

  • Weryfikacji częstotliwości wyszukiwanej frazy w ostatnim miesiącu,
  • przedstawienia na wykresie sezonowości określonego słowa,
  • natężenia konkurencyjności danej frazy,
  • zaprezentowania statystyk dotyczących efektywności użycia czy przewidywanego ruchu,
  • wstępnej liczby kliknięć wraz z zakładaną konwersją, co z kolei okazuje się trafionym pomysłem przy ustalaniu budżetu, rozliczanego za pośrednictwem metody typu CPC.

Słowa kluczowe to podstawowy element każdej kampanii reklamowej, dlatego po rozpoczęciu pracy nad SEO koniecznie sięgnij po narzędzie analizujące frazy. Pozycjonuj skutecznie dzięki Google Keyword Planner!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*