Jopwell / pexels.com
Każdy, kto zajmuje się optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek powinien wiedzieć, że dobrze sformułowane tytuły to klucz do sukcesu. Tagi tytułowe to pierwsza rzecz, którą użytkownik widzi na liście wyników wyszukiwania, a także jeden z najważniejszych czynników, których Google używa do określenia tematu treści strony.
Tagi tytułowe mają ogromną wartość dla SEO, dlatego powinieneś zadbać o odpowiednią ich optymalizację, jeśli chcesz, aby Twoja strona funkcjonowała jak najlepiej. Gdy już zajmiesz się tym zadaniem, rozważ odkrywanie nowych możliwości WordPress aby stale się rozwijać i wyżej pozycjonować swoją firmę w wyszukiwarce.
Najprostszym sposobem na odpowiedzenie na to pytanie, jest rozważenie tej sytuacji w praktyce: Po przejściu na stronę kliknij na nią prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję “wyświetl źródło strony”. Będziesz mógł zobaczyć wówczas tytuł w górnej sekcji.
Tytuł SEO w WordPress to tytuł, który Google i inne wyszukiwarki pokazują na stronie wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Tytuł SEO może być również określany jako tag title, co oznacza aspekt HTML, który określa tytuł konkretnej strony internetowej.
Kiedy użytkownik wyszukuje coś w dowolnej wyszukiwarce, otrzymuje listę wyników w formie fragmentu kodu. Często optymalizacja treści jest tylko częścią całego tego procesu w połączeniu z adresem URL i opisem meta i wieloma innymi elementami.
Pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą jeszcze przed wejściem na Twoją stronę, jest jej tytuł SEO, który różni się od głównego nagłówka witryny.
Głównym nagłówkiem jest to, co odbiorcy zobaczą, gdy już klikną tytuł SEO i trafią na konkretną stronę internetową.
Google używa tytułu SEO, aby określić temat Twoich treści i ustalić czy wyświetlać Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, czy też nie. Nawet jeśli masz bardzo wysoką pozycję w wyszukiwarce, ale nie posiadasz dobrego tytułu, możesz nie uzyskać wielu kliknięć.
Krótko mówiąc, tytuł strony czy posta jest przeznaczony dla osób, które już znajdują się w Twojej witrynie, a tytuł SEO jest przeznaczony dla tych użytkowników, którzy są na etapie jej poszukiwania.
Tytuł lub tag SEO jest również wyświetlany w górnej części przeglądarki, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z wielu otwartych kart. Celem tego jest ułatwienie im powrotu do konkretnej strony internetowej.
Podstawowym celem tytułu SEO jest sprawienie, aby ludzie w niego klikali, odwiedzali Twoją stronę internetową i czytali posty lub poznawali treści o Twoich produktach i usługach.
Gdy Twój tytuł nie jest wystarczająco dobry i nie zachęca do kliknięcia, odbiorcy zignorują Twoją witrynę i przejdą do następnej, która bardziej odpowiada ich zainteresowaniom. Tytuł SEO ma więc za zadanie pomóc w pozycjonowaniu słowa kluczowego i sprawić, że użytkownicy będą klikać w Twoją stronę.
Formułowanie interesujących tytułów i używanie w nich popularnych fraz kluczowych może znacznie poprawić współczynnik klikalności. Google bierze bowiem pod uwagę różne kryteria, aby określić trafność Twojej witryny dla wyszukiwanego konkretnego słowa kluczowego.
Nawet jeśli dobrze się pozycjonujesz, ale nie zachęcasz ludzi do klikania Twoich wyników, miejsce Twojej strony w wyszukiwarce z czasem zacznie spadać. Pamiętaj więc że, możesz być nawet na niższej pozycji, ale kiedy zainteresujesz użytkowników swoim tytułem i zachęcisz ich do kliknięcia Twoich wyników, Google to zauważy, i wynagrodzi Cię lepszym rankingiem.
Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com
Kolejnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę jest to, że Google używa określonego tytułu strony jako danych wejściowych do pozycjonowania. Nie skupiaj się więc tylko na kliknięciach, musisz upewnić się, że tytuł dokładnie odzwierciedla temat zawartości witryny i dobrze omawia konkretne słowo kluczowe.
Pamiętaj, tytuł strony realnie wpływa na Twoją pozycję w wyszukiwarce, dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio go zoptymalizować. Zadbaj o to nie tylko po to, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia w Twoją witrynę, ale też po to, aby poprawić swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania.
W sierpniu 2021 roku Google zaktualizował sposób generowania tytułów stron internetowych. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania będą pokazywać inny tytuł niż ten pierwotnie ustawiony. Nie musisz się tym jednak martwić. W większości przypadków tag tytułu HTML, który wyświetla Twoja strona, będzie tym, którego prawdopodobnie użyje Google.
Nawet po aktualizacji nie jest niczym nowym, że Google ma wpływ na to, jak tytuł strony pojawia się w wynikach wyszukiwania. Nowy algorytm ma jedynie generować tytuł, który będzie jednakowy dla różnych zapytań.
Zamiast ustawionego pierwotnie tytułu, wyszukiwarka będzie używać różnych innych elementów, takich jak tagi tytułu, nagłówki, teksty podstawowe na stronie, linki wewnętrzne, aby wygenerować tytuł, który będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania.
Na razie aktualizacje te nie wymagają od Ciebie żadnych działań, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google wykorzysta ustawiony przez Ciebie tytuł strony, który z pewnością bardzo korzystnie wpłynie na pozycję Twojej strony.
Jednakże, przy wszystkich tych zmianach powinieneś zwracać uwagę na to, jak Google wybiera konkretne tytuły najważniejszych stron. Analizuj Google Search Console, sprawdzaj wyniki wyszukiwania i obserwuj wszelkie zmiany współczynników klikalności kluczowych stron, aby być na bieżąco ze swoimi osiągnięciami i wiedzieć, jakie działania przynoszą zamierzone efekty.
Wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych jest obecnie podstawą funkcjonowania każdego dobrego biznesu. Tempo rozwoju branży IT jest jednak na tyle szybkie, że czasem trudno nadążyć za najnowszymi zmianami. Ważne jest natomiast, aby regularnie dowiadywać się o wszelkich nowościach, by nie zostać w tyle i wciąż mieć szansę na miano lidera w branży.
Utworzenie dobrych tytuły stron jest koniecznością, aby osiągnąć najlepsze wyniki. Poświęć więc trochę czasu na opracowanie wysokiej jakości tytułów stron, ponieważ przyniesie Ci to wiele korzyści. Możesz też cofnąć się do swoich wcześniejszych działań i zoptymalizować starsze tytuły, aby wciąż miały szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce i zdobywały większą liczbę kliknięć. Nie czekaj, Twój sukces zależy od Ciebie!