Pozycjonowanie WordPress

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmieni膰!
    Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 z naszym analitykiem SEO i dowiedz si臋, jak skutecznie pozycjonowa膰 sw贸j biznes

    Pozycjonowanie sklepu to co艣, czym powinien zainteresowa膰 si臋 ka偶dy przedsi臋biorca, niezale偶nie od tego, czy prowadzi sw贸j biznes w sieci, czy stacjonarnie. Wirtualna wizyt贸wka firmy w postaci serwisu internetowego, kt贸ra wy艣wietla si臋 na pierwszej li艣cie wynik贸w wyszukiwania na popularne s艂owa kluczowe, to klucz do rozwoju i zrealizowania cel贸w biznesowych.

    Jak powinno wygl膮da膰 pozycjonowanie w WordPress, czyli najpopularniejszym oprogramowaniu do tworzenia serwis贸w internetowych, kt贸ry zdominowa艂 rynek system贸w zarz膮dzania tre艣ci膮? Przede wszystkim powinno obejmowa膰 optymalizacj臋 oraz budowanie profilu link贸w przychodz膮cych. Wbrew pozorom nie jest to 艂atwe zadanie, a ca艂y proces jest do艣膰 skomplikowany i czasoch艂onny. Jednak, je艣li zale偶y Ci na tym, aby nie tylko by膰 w internecie, ale przede wszystkim dociera膰 do potencjalnych klient贸w, warto po艣wi臋ci膰 czas i zainwestowa膰 odpowiednie 艣rodki.

    Jak przeprowadzi膰 pozycjonowanie WordPress? Jakie znaczenie dla SEO ma content marketing? Czy SEO w WordPress r贸偶ni si臋 od zwi臋kszania widoczno艣ci w innych CMS-ach? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poni偶szym tek艣cie.

    Czym jest WordPress?

    Czym jest WordPress?

    Omawianie zagadnie艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem w WordPress warto zacz膮膰 od tego, czym tak w艂a艣ciwie jest WordPress. Dzi臋ki temu 艂atwiej b臋dzie zrozumie膰, dlaczego warto z niego korzysta膰 oraz dlaczego niekt贸re elementy zwi臋kszania widoczno艣ci serwisu internetowego wygl膮daj膮 tak, a nie inaczej.

    Rozwi艅

    WordPress 鈥 lider na 艣wiatowym rynku CMS-贸w

    WordPress to najpopularniejszy na 艣wiecie CMS (z j.ang. Content Management System), czyli system zarz膮dzania tre艣ci膮, z kt贸rego aktualnie korzysta ok 40% wszystkich serwis贸w internetowych istniej膮cych w sieci. Pocz膮tkowo s艂u偶y艂 on wy艂膮cznie do tworzenia i prowadzenia blog贸w, jednak aktualizacje, rozszerzenia i stale pojawiaj膮ce si臋 nowe modu艂y sprawi艂y, 偶e dzi艣 jego zastosowanie jest znacznie szersze 鈥 opr贸cz prowadzenia bloga, pozwala on r贸wnie偶 na stworzenie funkcjonalnej i atrakcyjnej dla u偶ytkownik贸w strony WWW czy sprawnego sklepu internetowego oraz oczywi艣cie na ich pozycjonowanie. WordPress to zatem CMS uniwersalny, kt贸ry sprawdzi si臋 niezale偶nie od tego, jaki rodzaj dzia艂alno艣ci prowadzisz oraz w jaki spos贸b chcesz dociera膰 do klient贸w. Wiele znanych i cenionych marek korzysta w艂a艣nie z tego systemu zarz膮dzania.

    Warto te偶 wspomnie膰, 偶e WordPress to oprogramowanie darmowe, dlatego koszty utworzenia serwisu s膮 praktycznie zerowe (oczywi艣cie trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 zakup domeny i hostingu). Jednak ju偶 rozszerzenie strony lub sklepu o dodatkowe funkcje w niekt贸rych przypadkach wi膮偶e si臋 z pewnymi kosztami.

    WordPress, czyli CMS o otwartym kodzie 藕r贸d艂owym 鈥 co to znaczy?

    Systemy zarz膮dzania tre艣ci膮 mo偶na podzieli膰 na trzy g艂贸wne grupy:

    • Open Source (otwarty kod 藕r贸d艂owy),
    • SaaS (zamkni臋ty kod 藕r贸d艂owy),
    • oprogramowania dedykowane (tworzone na podstawie potrzeb klienta).

    CMS-em o otwartym kodzie 藕r贸d艂owym jest w艂a艣nie WordPress. Pozycjonowanie sklepu czy strony WWW utworzonych w艂a艣nie na takim oprogramowaniu przez niekt贸rych uwa偶ane jest za naj艂atwiejsze i najbardziej skuteczne. Wynika to z faktu, 偶e optymalizacja, kt贸ra jest kluczowym elementem zwi臋kszania widoczno艣ci w sieci, obejmuje czynno艣ci wykonywane poprzez ingerencj臋 w kod 藕r贸d艂owy. W CMS-ach typu SaaS zazwyczaj do kodu maj膮 dost臋p jedynie tw贸rcy oprogramowania, dlatego mo偶liwo艣ci mog膮 by膰 nieco ograniczone. Jednak dzi臋ki wielu unowocze艣nieniom, pozycjonowanie w przypadku SaaS mo偶e by膰 r贸wnie skuteczne.

    A co w艂a艣ciwie oznacza otwarty kod 藕r贸d艂owy? Oznacza to tyle, 偶e dost臋p do niego ma praktycznie ka偶dy, dlatego mo偶liwo艣ci rozszerzania, tworzenia nowych szablon贸w i modu艂贸w s膮 nieograniczone. Ka偶dy mo偶e go modyfikowa膰 i udoskonala膰, co robi wielu programist贸w na ca艂ym 艣wiecie. Z tego te偶 wzgl臋du istnieje tak wiele r贸偶nych dodatk贸w i funkcji, kt贸re u艂atwiaj膮 prowadzenie strony, zarz膮dzanie sklepem oraz optymalizacj臋 SEO w WordPress.

    Czy CMS ma znaczenie dla SEO?

    Tak naprawd臋 dla wyszukiwarki Google nie ma znaczenia, w jakim systemie zarz膮dzania tre艣ci膮 powsta艂 serwis internetowy. Czy b臋dzie to oprogramowanie SaaS, czy Open Source tak jak bohater tekstu, czyli WordPress 鈥 pozycjonowanie mo偶e by膰 tak samo skuteczne. Wyszukiwarka Google na pewno nie preferuje kt贸rego艣 rodzaju system贸w zarz膮dzania tre艣ci膮. Znaczenie maj膮 jednak funkcje, mo偶liwo艣ci i dodatki, kt贸re wspieraj膮 proces zwi臋kszania widoczno艣ci w sieci, a trzeba przyzna膰, 偶e WordPress oferuje ich bardzo du偶o. Dlatego bez obaw mo偶esz korzysta膰 w艂a艣nie z tego CMS-a i skutecznie pozycjonowa膰 sw贸j serwis internetowy.

    Najwi臋ksze zalety WordPressa 鈥 dlaczego tak cz臋sto jest on wybierany przez webmaster贸w?

    Mo偶liwo艣膰 skutecznego pozycjonowania strony WordPress to niejedyny pow贸d tak ogromnej popularno艣ci tego systemu zarz膮dzania tre艣ci膮. Ogromn膮 zalet膮 WP s膮 r贸wnie偶 niskie koszty wdro偶enia, poniewa偶 samo oprogramowanie jest darmowe. Jedyne koszty, z jakimi trzeba si臋 liczy膰 przy tworzeniu strony do wykupienie domeny oraz hostingu. Zupe艂nie inaczej wygl膮da to w przypadku oprogramowania SaaS 鈥 korzystaj膮c z takiego rozwi膮zania konieczne jest op艂acanie comiesi臋cznego abonamentu, w co wliczone s膮 koszty utrzymania serwisu (domena, hosting itp.).

    Inn膮 du偶膮 zalet膮 WordPressa jest to, 偶e do stworzenia sprawnego technicznie i atrakcyjnego serwisu internetowego nie musisz posiada膰 wiedzy z zakresu programowania. Podstawy dotycz膮ce tworzenia stron w zupe艂no艣ci wystarcz膮.

    Czy warto pozycjonowa膰 strony WordPress?

    Czy warto pozycjonowa膰 strony WordPress?

    Pozycjonowanie strony WordPress jest kosztowne, na efekty trzeba czeka膰 od kilku do kilkunastu miesi臋cy, a do tego nie ma gwarancji, 偶e du偶a widoczno艣膰 serwisu prze艂o偶y si臋 na wi臋ksz膮 sprzeda偶 i lepsze zyski. Zatem jak to mo偶liwe, 偶e tak wielu przedsi臋biorc贸w decyduje si臋 na inwestycj臋 w dzia艂ania agencji SEO, a specjali艣ci od marketingu przekonuj膮, 偶e jest to najlepsze co mo偶e zrobi膰 firma pod k膮tem promowania swojej dzia艂alno艣ci?

    Rozwi艅

    Odpowied藕 jest prosta. Mimo wszystko jest to najta艅szy rodzaj reklamowania swojego biznesu. Jednak niskie koszty nie s膮 jedynym powodem tak ogromnego zachwalania tej strategii.

    Pozycjonowanie stron WordPress a marketing

    Pozycjonowanie sklepu lub strony WordPress to strategia marketingowa, a nie od dzi艣 wiadomo, 偶e reklama jest d藕wigni膮 handlu. Tego stwierdzenia pierwszy raz u偶yto kilkadziesi膮t lat temu, ale wci膮偶 jest ono aktualne. Nawet najlepszy produkt czy us艂uga nie b臋d膮 si臋 sprzedawa艂y, je艣li firma nie zainwestuje w reklam臋. Warto tutaj przytoczy膰 termin AIDA (z j.ang. Attension Interest Desire Action), kt贸ry opisuje nast臋puj膮ce po sobie akcje w procesie sprzeda偶owym. Pierwszym etapem jest Attension, czyli zwr贸cenie uwagi potencjalnego klienta i pokazanie si臋, czyli danie o sobie zna膰. Dopiero p贸藕niej mo偶na zainteresowa膰 go produktem czy us艂ug膮. W pozycjonowaniu w WordPress zwr贸ceniem uwagi i pokazaniem si臋 odbiorcom b臋dzie w艂a艣nie zwi臋kszenie widoczno艣ci w sieci. Strony, kt贸re nie wy艣wietlaj膮 si臋 na pierwszej stronie wynik贸w wyszukiwania maj膮 marne szanse na dotarcie do u偶ytkownik贸w. Je艣li Twoja strona nie b臋dzie tam obecna, prawdopodobnie nikt nie dowie si臋 o jej istnieniu 鈥 w takiej sytuacji trudno o to, aby kto艣 skorzysta艂 z Twoich us艂ug lub kupi艂 produkt.

    Najwi臋ksze korzy艣ci pozycjonowania stron WordPress

    Pozycjonowanie WordPress to zwi臋kszanie widoczno艣ci strony lub sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli uzyskanie jak najlepszej pozycji w rankingu Google. Do tego d膮偶y ka偶dy specjalista SEO, wykonuj膮c odpowiednie dzia艂ania. Jednak pierwsze miejsce na li艣cie wynik贸w wyszukiwania nie jest korzy艣ci膮 samo w sobie. Jest to g艂贸wny cel, ale prawdziwe korzy艣ci dla firmy, kt贸re wynikaj膮 z tego w艂a艣nie celu, s膮 inne.

    Generowanie naturalnego ruchu na stronie

    Du偶a widoczno艣膰 na odpowiednio dobrane frazy kluczowe przyczynia si臋 do zwi臋kszenia ruchu na stronie. Warto wspomnie膰, 偶e organiczne wyniki wyszukiwania to najbardziej warto艣ciowe 藕r贸d艂o ruchu. Im wi臋cej u偶ytkownik贸w odwiedzi Twoj膮 stron臋 czy sklep, tym wi臋ksza szansa na pozyskanie nowych klient贸w. Pozycjonowanie sklepu WordPress z wykorzystaniem fraz long tail pozwala dociera膰 do os贸b z samego ko艅ca lejka sprzeda偶owego, czyli ju偶 przekonanych do zakupu. W tym przypadku odwiedzenie serwisu internetowego zazwyczaj wi膮偶e si臋 z dokonaniem zakupu. Dzia艂ania SEO maj膮 zatem realny wp艂yw na zwi臋kszenie sprzeda偶y.

    Budowanie bazy klient贸w poprzez zach臋canie do konwersji

    Odpowiednia optymalizacja SEO WordPress przystosowuje stron臋 nie tylko do wymaga艅 wyszukiwarki, ale r贸wnie偶 do potrzeb u偶ytkownik贸w. Dzi臋ki temu serwis staje si臋 atrakcyjny i zach臋ca odwiedzaj膮cych do dokonania konwersji, czyli akcji po偶膮danych przez firm臋. W sklepie internetowym b臋dzie to przede wszystkim dokonanie zakupu, jednak konwersj膮 mo偶e by膰 r贸wnie偶 wype艂nienie formularza, zapisanie do newslettera, pobranie e-booka czy obejrzenie materia艂u video. Wszystkie te czynno艣ci to spos贸b na pozyskiwanie (za zgod膮 u偶ytkownika) adresu e-mail oraz innych wa偶nych danych, kt贸re p贸藕niej mo偶na wykorzysta膰 do kontaktu i przedstawienia swojej oferty.

    Budowanie zaufania w艣r贸d konsument贸w i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

    Pozycjonowanie w WordPress pomaga budowa膰 zaufanie klient贸w i kreowa膰 profesjonalny wizerunek marki. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania to dla u偶ytkownik贸w znak, 偶e firma inwestuje w us艂ugi profesjonalnej agencji SEO, a do tego jest na tyle warto艣ciowa, 偶e wyszukiwarka Google chce ja wy艣wietla膰 na samej g贸rze rankingu i poleca膰 internautom. W tej kwestii pozycjonowanie ma przewag臋 nad kampaniami Google Ads, poniewa偶 niekt贸rzy nie ufaj膮 p艂atnym linkom i celowo je pomijaj膮.

    Czy pozycjonowanie WordPress r贸偶ni si臋 od pozycjonowania w innych CMS-ach?

    Czy pozycjonowanie WordPress r贸偶ni si臋 od pozycjonowania w innych CMS-ach?

    Ka偶dy system zarz膮dzania tre艣ci膮 umo偶liwia tworzenie i prowadzenie serwisu internetowego na nieco innych zasadach. R贸偶nice widoczne s膮 oczywi艣cie we wdra偶aniu strony WWW czy sklepu internetowego, w p艂atno艣ciach za utrzymywanie serwisu oraz w codziennym u偶ytkowaniu. Czy to oznacza, 偶e pozycjonowanie sklepu WordPress b臋dzie r贸偶ni艂o si臋 od pozycjonowania sklepu zbudowanego na innym oprogramowaniu? I tak i nie.

    Rozwi艅

    Algorytmy i wymagania wyszukiwarki Google 鈥 takie same w ka偶dym CMS-ie?

    Dopasowywanie serwisu internetowego do algorytm贸w i wymaga艅 Google opiera si臋 przede wszystkim na dzia艂aniach wykonywanych w obr臋bie strony, i jest to tzw. optymalizacja. WordPress po tym wzgl臋dem niczym nie r贸偶ni si臋 od innych system贸w zarz膮dzania tre艣ci膮. Niezale偶nie od tego, jakiego CMS-a u偶ywasz do utworzenia strony WWW czy sklepu internetowego, zawsze b臋dziesz dopasowywa艂 witryn臋 do tych samych wymaga艅 i czynnik贸w rankingowych, kt贸rych obecnie jest ok. 200. Niestety firma Google 艣ci艣le strze偶e wi臋kszo艣ci z nich. Osobom niezwi膮zanym z Google znana jest tylko cz臋艣膰, a co wi臋cej, nie wszystkie zosta艂y oficjalnie potwierdzone przez firm臋. Niekt贸re to tylko spekulacje, wynikaj膮ce z wieloletnich obserwacji specjalist贸w od SEO.

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 r贸偶nice we wdra偶aniu dzia艂a艅

    R贸偶nice w pozycjonowaniu serwis贸w internetowych na poszczeg贸lnych CMS-ach widoczne s膮 jednak w sposobie wdra偶ania konkretnych dzia艂a艅. Inaczej m贸wi膮c, algorytmy i wymagania wyszukiwarki Google si臋 nie zmieniaj膮, ale spos贸b dopasowania do nich strony mo偶e wygl膮da膰 inaczej w przypadku ka偶dego oprogramowania, dlatego teoretycznie inaczej b臋dzie wygl膮da艂o pozycjonowanie. WordPress to CMS o otwartym kodzie 藕r贸d艂owym, dlatego niekt贸re elementy optymalizacji b臋d膮 wygl膮da艂y zupe艂nie inaczej ni偶 w przypadku system贸w typu SaaS, kt贸re nie pozwalaj膮 na modyfikowanie skryptu na w艂asn膮 r臋k臋. Opr贸cz tego w sklepie internetowym utworzonym na WP wiele podstawowych dzia艂a艅 SEO mo偶na wykona膰 automatycznie dzi臋ki dost臋pnym wtyczkom, np. wygenerowanie przyjaznych adres贸w URL.

    Swoboda w tworzeniu nowych katalog贸w w obr臋bie strony

    Tre艣ci w obr臋bie witryny nadaj膮 stronie warto艣膰 i maj膮 ogromne znaczenie dla pozycjonowania. WordPress umo偶liwia 艂atwe tworzenie nowych podstron w obr臋bie domeny, dzi臋ki czemu mo偶esz stworzy膰 miejsce na bloga, poradniki czy najcz臋艣ciej zadawane pytania. W odr贸偶nieniu od innych platform (np. tych o zamkni臋tym kodzie 藕r贸d艂owym) nie potrzebujesz pomocy programisty, a tak偶e sam nie musisz posiada膰 wiedzy i umiej臋tno艣ci z tego zakresu. Pami臋taj jednak, 偶e stworzenie i opublikowanie tre艣ci to nie wszystko. Konieczna jest w艂a艣ciwa optymalizacja tekst贸w na stronie, bo tylko dzi臋ki temu b臋d膮 one wspiera艂y pozycjonowanie SEO w WordPress. Wa偶ne jest nie tylko nasycenie tre艣ci wcze艣niej dobranymi s艂owami kluczowymi, ale r贸wnie偶 odpowiednie formatowanie tekst贸w, dbanie o ich przejrzysto艣膰, warto艣膰 merytoryczn膮 oraz o to, aby by艂y oryginalne.

    Ogromna liczba wtyczek i dodatkowych modu艂贸w u艂atwiaj膮cych pozycjonowanie WordPress

    Jako 偶e WordPress to oprogramowanie otwarte, ka偶dy mo偶e rozszerza膰 skrypt oraz tworzy膰 nowe modu艂y, i to w艂a艣nie robi膮 programi艣ci zainteresowani tym CMS-em. Specjali艣ci z ca艂ego 艣wiata tworz膮 nowe dodatki, szablony i funkcje, kt贸re u艂atwiaj膮 tworzenie serwisu internetowego, zarz膮dzanie nim, dbanie o potrzeby u偶ytkownik贸w, a tak偶e pozycjonowanie. WordPress mo偶esz zatem wzbogaci膰 o wiele r贸偶nych funkcjonalno艣ci, co jest kolejnym aspektem, kt贸ry odr贸偶nia go od innych system贸w zarz膮dzania tre艣ci膮. Opr贸cz tego sam r贸wnie偶 mo偶esz modyfikowa膰 kod 藕r贸d艂owy, je艣li zajdzie taka potrzeba, i dopasowywa膰 serwis internetowy do w艂asnych potrzeb. WP daje niemal nieograniczone mo偶liwo艣ci, dlatego sprawdzi si臋 zar贸wno dla prostych stron WWW, jak i rozbudowanych sklep贸w internetowych.

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 jak powinna wygl膮da膰 optymalizacja?

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 jak powinna wygl膮da膰 optymalizacja?

    Optymalizacja SEO WordPress to dzia艂ania w obr臋bie witryny, kt贸re maj膮 dopasowa膰 stron臋 do wymaga艅 wyszukiwarki, a tak偶e do wra偶e艅 u偶ytkownika. Pozycjonuj膮c stron臋 lub sklep WordPress nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 przede wszystkim na takie aspekty:

    Rozwi艅

    Usuwanie zb臋dnych element贸w

    WordPress oferuje wiele funkcji, szablon贸w i dodatkowych wtyczek, ale z pewno艣ci膮 nie wszystkie mo偶liwe opcje b臋d膮 Ci potrzebne do prowadzenia biznesu. Dlatego na samym pocz膮tku optymalizacji powiniene艣 upewni膰 si臋, 偶e korzystasz wy艂膮cznie z tych wtyczek, kt贸re rzeczywi艣cie s膮 niezb臋dne. W przeciwnym wypadku mog艂oby to sko艅czy膰 si臋 niepotrzebnym spowolnieniem dzia艂ania strony czy sklepu, co 藕le wygl膮da艂oby w oczach zar贸wno u偶ytkownik贸w, jak i wyszukiwarki. Warto jeszcze przed rozpocz臋ciem dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem w WordPress okre艣li膰 swoje potrzeby i zastanowi膰 si臋, jakie dodatki b臋d膮 niezb臋dne do prowadzenia serwisu internetu i odpowiadania na potrzeby odbiorc贸w.

    Zgoda na indeksowanie

    Aby wyszukiwarka Google mog艂a wy艣wietli膰 dan膮 stron臋 na konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania, najpierw musi doda膰 j膮 do swoich zasob贸w, czyli do indeksu. To odbywa si臋 poprzez skanowanie i indeksowanie. Podczas tworzenia strony w WordPressie istnieje opcja zablokowania indeksowania witryny. Dzi臋ki niej mo偶na zapobiec niepotrzebnemu sprawdzaniu serwisu, kt贸ry jest dopiero w budowie i nie jest gotowy, aby pokaza膰 si臋 internautom. Po zako艅czeniu prac nad stron膮 trzeba pami臋ta膰, aby t臋 opcj臋 wy艂膮czy膰. W przeciwnym wypadku boty indeksuj膮ce nie b臋d膮 mia艂y mo偶liwo艣ci sprawdzenia witryny, wi臋c pozycjonowanie SEO WordPress nie b臋dzie skuteczne.

    Plik robots.txt i mapa strony

    Zgoda na indeksowanie to jednak nie wszystko. Warto u艂atwi膰 wyszukiwarce indeksowanie swojego serwisu internetowego, dzi臋ki czemu ca艂y proces potrwa kr贸cej, a do tego mo偶liwe b臋dzie zablokowanie dost臋pu do podstron, kt贸re nie maj膮 znaczenia dla SEO i nie powinny by膰 brane pod uwag臋 przez boty indeksuj膮ce. Do tego s艂u偶y plik robots.txt, dzi臋ki kt贸remu mo偶liwe jest komunikowanie si臋 z robotami wyszukiwarki. To w艂a艣nie on daje im instrukcje, po jakich podstronach w obr臋bie domeny maj膮 si臋 porusza膰 i co sprawdza膰. Plik robots.txt powinien znajdowa膰 si臋 pod adresem NazwaTwojejDomeny.pl/robots.txt.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress powinno uwzgl臋dnia膰 r贸wnie偶 utworzenie mapy strony, czyli listy wszystkich adres贸w URL nale偶膮cych do danej domeny. To r贸wnie偶 u艂atwia wyszukiwarce indeksowanie zawarto艣ci i jest konieczne zw艂aszcza w przypadku tak rozbudowanych serwis贸w, jak sklepy internetowe.

    Meta tytu艂y i meta opisy

    Dla pozycjonowania w WordPress bezpo艣rednie znaczenie maj膮 tylko meta tytu艂y, ale nie oznacza to, 偶e mo偶na pomija膰 optymalizacj臋 meta opis贸w. Ich rola to kr贸tkie przedstawienie tego, co u偶ytkownik znajdzie na danej podstronie, dlatego powinny by膰 napisane tak, aby zach臋ca艂y do odwiedzenia witryny. Dzi臋ki temu b臋d膮 generowa艂y warto艣ciowy ruch.

    Meta tytu艂y natomiast brane s膮 pod uwag臋 w procesie warto艣ciowania stron. Z tego wzgl臋du powinny zawiera膰 najwa偶niejsze dla danej podstrony s艂owa kluczowe, mie膰 odpowiedni膮 d艂ugo艣膰, a tak偶e opisywa膰 to, co u偶ytkownik rzeczywi艣cie mo偶e znale藕膰, klikaj膮c w link. Istnieje kilka wtyczek, kt贸re pomog膮 w 艂atwy spos贸b zoptymalizowa膰 meta dane, np. Yoast SEO.

    Przyjazne adresy URL

    Przyjazne adresy URL to co艣, czego nie mo偶na pomija膰 w procesie pozycjonowania sklepu WordPress czy zwyk艂ej strony WWW. Zoptymalizowanie adres贸w podstron to wa偶ny czynnik rankingowy Google, ale ma to znaczenie r贸wnie偶 dla UX, czyli wra偶e艅 u偶ytkownika. Adres URL powinien informowa膰 internaut贸w oraz boty indeksuj膮ce, co znajd膮 na poszczeg贸lnej podstronie. Z tego wzgl臋du nale偶y zadba膰 o to, aby by艂 to logiczny ci膮g znak贸w, a tak偶e zawiera艂 wa偶ne s艂owo kluczowe. WordPress bardzo u艂atwia wygenerowanie przyjaznych adres贸w URL i mo偶na to zrobi膰 praktycznie za pomoc膮 jednego klikni臋cia.

    Nag艂贸wki H1, H2 oraz H3

    Odpowiednie stosowanie nag艂贸wk贸w r贸wnie偶 wp艂ywa na pozycjonowanie strony WordPress, dlatego jest wa偶nym elementem optymalizacji. Absolutna podstawa to u偶ywanie nag艂贸wk贸w zgodnie z ich hierarchi膮. Nag艂贸wek H1 jest najwa偶niejszy i powinien opisywa膰 tytu艂 strony; nazw臋 kategorii, produktu (w przypadku sklepu internetowego) lub tytu艂 wpisu na blogu. Nag艂贸wki ni偶szego rz臋du, czyli H2 i H3 traktowane s膮 jak podtytu艂y i 艣r贸dtytu艂y. U偶ywa si臋 ich do dzielenia tekstu na cz臋艣ci, dlatego na jednej podstronie mo偶e by膰 ich wiele. W nag艂贸wkach nale偶y umieszcza膰 s艂owa kluczowe.

    Optymalizacja grafik

    Nieodpowiednio zoptymalizowane grafiki w serwisie internetowym mog膮 spowolni膰 dzia艂anie strony, negatywnie wp艂yn膮膰 na wra偶enia u偶ytkownika, a tak偶e sprawi膰, 偶e serwis b臋dzie 藕le postrzegany przez wyszukiwark臋 Google. Dlatego optymalizacja SEO WordPress powinna obejmowa膰 r贸wnie偶 ten aspekt. Najwa偶niejsze to zadba膰 o odpowiedni rozmiar, wag臋 i rozdzielczo艣膰 plik贸w graficznych oraz stworzy膰 unikalne opisy alternatywne, czyli atrybuty ALT. Ten ostatni aspekt b臋dzie mia艂 znaczenie, je艣li z jakiego艣 powodu wyst膮pi problem z wczytanie obrazu. Wtedy u偶ytkownikowi wy艣wietli si臋 zrozumia艂y opis, a nie nielogiczny ci膮g znak贸w.

    Linkowanie wewn臋trzne

    Umieszczanie odno艣nik贸w do podstron w obr臋bie domeny u艂atwia robotom wyszukiwarki indeksowanie witryny, natomiast u偶ytkownikom 鈥 poruszanie si臋 po niej. Jednak linkowanie wewn臋trzne ma r贸wnie偶 znaczenie dla pozycjonowania w WordPress. Umieszczanie link贸w w odpowiednich s艂owach kluczowych pomaga zwi臋kszy膰 ich 鈥瀖oc鈥. Opr贸cz tego odno艣niki do kolejnych podstron zatrzymuj膮 u偶ytkownika d艂u偶ej na stronie i zmniejszaj膮 wsp贸艂czynnik odrzuce艅.

    Zmiana wersji PHP

    Wersja PHP uruchomiona na serwerze ma znaczenie przede wszystkim dla pr臋dko艣ci dzia艂ania strony. Sam WordPress r贸wnie偶 ma swoje wymagania instalacyjne; nowsze modu艂y i wtyczki mog膮 nie dzia艂a膰 poprawnie na przestarza艂ej wersji PHP. Z tego wzgl臋du nale偶y u偶ywa膰 jak najnowszej jego wersji.

    Szybko艣膰 艂adowania strony

    Szybko艣膰 艂adowania strony to jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w rankingowych Google, zw艂aszcza teraz, po nowych aktualizacjach. Wyszukiwarka zwraca szczeg贸ln膮 uwag臋 na to, czy stron odpowiada na potrzeby u偶ytkownik贸w i spe艂nia wymagania dotycz膮ce UX. Podczas pozycjonowania w WordPress nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na ten aspekt i zadba膰 o to, aby zawarto艣膰 strony nie wczytywa艂a si臋 d艂u偶ej ni偶 3 sekundy. O szybko艣膰 艂adowania witryny mo偶na zadba膰 m.in. poprzez uruchomienie najnowszej wersji PHP czy zoptymalizowanie plik贸w graficznych.

    Wersja mobilna strony

    Jako 偶e wi臋kszo艣膰 ruchu w internecie pochodzi z urz膮dze艅 mobilnych, niezadbanie o responwysno艣膰 witryny to grzech ci臋偶ki. Serwis internetowy musi z 艂atwo艣ci膮 dopasowywa膰 si臋 do urz膮dze艅 mobilnych, zw艂aszcza smartfon贸w. Responsywno艣膰 strony ma wp艂yw na UX, ale opr贸cz tego jest jeszcze jedna wa偶na kwestia. Firma Google wprowadzi艂a algorytm mobile first, przez co roboty indeksuj膮ce w pierwszej kolejno艣ci bior膮 pod uwag臋 mobiln膮 wersj臋 serwisu internetowego. Oznacza to, 偶e responsywno艣膰 to jeden z najwa偶niejszych aspekt贸w zwi膮zanych z pozycjonowaniem SEO w WordPress.

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 linkowanie zewn臋trzne

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 linkowanie zewn臋trzne

    Dla wyszukiwarki Google najwi臋ksze znaczenie ma warto艣膰 danej strony, czyli przede wszystkim tre艣ci. Nie oznacza to jednak, 偶e mo偶na zapomina膰 o innych czynnikach rankingowych. Jednym z najwa偶niejszych dzia艂a艅 pozycjonowania w WordPress offsite jest tzw. link building, czyli budowanie profilu link贸w zewn臋trznych.

    Rozwi艅

    Czym jest linkowanie zewn臋trzne?

    Linkowanie zewn臋trzne to, najpro艣ciej m贸wi膮c, pozyskiwanie link贸w prowadz膮cych do pozycjonowanej witryny. Linkiem zewn臋trznym b臋dzie zatem odno艣nik umieszczony na zewn臋trznym serwisie, kt贸ry kieruje u偶ytkownik贸w lub boty indeksuj膮cej do Twojej strony czy sklepu internetowego. Dlaczego ma to znaczenie dla pozycjonowania sklepu WordPress lub strony WWW? Poniewa偶 linki zewn臋trzne pomagaj膮 budowa膰 autorytet serwisu internetowego, a wyszukiwarka Google bardzo lubi warto艣ciowe strony o du偶ym autorytecie i w艂a艣nie takie witryny ch臋tniej promuje.

    Jak pozyskiwa膰 linki zewn臋trzne?

    Link building na pierwszy rzut oka wydaje si臋 艂atw膮 do przeprowadzenia strategi膮, jednak w rzeczywisto艣ci nie wygl膮da to tak kolorowo. Linki trzeba pozyskiwa膰 umiej臋tnie, bo w przeciwnym wypadku dzia艂ania nie b臋d膮 mia艂y sensu, a 艣rodki przeznaczone na linkowanie nigdy si臋 nie zwr贸c膮. Opr贸cz tego nieumiej臋tne pozyskiwanie link贸w mog艂oby zosta膰 uznane przez Google za dzia艂anie niezgodne z jej polityk膮 i odpowiednio ukarane, np. filtrem algorytmicznym lub banem. To z kolei mog艂oby utrudni膰 przeprowadzenie procesu pozycjonowania w WordPress, poniewa偶 odbudowanie zaufania wyszukiwarki trwa bardzo d艂ugo.

    Konieczne jest zaplanowanie strategii i wszystkich nast臋puj膮cych po sobie krok贸w. Najlepiej b臋dzie, je艣li linkowanie zewn臋trznym zajmie si臋 osoba do艣wiadczona. Trzeba pami臋ta膰, 偶e wa偶ne jest 藕r贸d艂o odno艣nik贸w 鈥 powinny one pochodzi膰 ze znanych, ciesz膮cych si臋 autorytetem i podobnych tematycznie serwis贸w. Opr贸cz tego pozyskiwanie link贸w powinno odbywa膰 si臋 stopniowo.

    A gdzie umieszcza膰 linki zewn臋trzne, aby wesprze膰 pozycjonowanie strony WordPress? Sposob贸w na to jest mn贸stwo, wystarczy my艣le膰 kreatywnie. Najpopularniejsze sposoby na link building to:

    • katalogi firm,
    • artyku艂y sponsorowane,
    • social media,
    • wpisy go艣cinne,
    • fora bran偶owe,
    • grupy tematyczne.

    Linki dofollow i linki nofollow 鈥 czym si臋 r贸偶ni膮 i jakie maj膮 znaczenie dla pozycjonowania w WordPress?

    Istniej膮 dwa g艂贸wne rodzaje link贸w zewn臋trznych: dofollow oraz nofollow. Te pierwsze informuj膮 roboty wyszukiwarki, 偶e maj膮 one pod膮偶a膰 za umieszczonym odno艣nikiem oraz przekazuj膮 moc strony, na kt贸rej s膮 umieszczone, witrynie, do kt贸rej prowadz膮. Za linkami nofollow roboty Google nie pod膮偶aj膮, jednak nie oznacza to, 偶e nie maj膮 one znaczenia dla pozycjonowania SEO w WordPress. W og贸lnym rozrachunku znaczenie maj膮 wszystkie linki, jakie prowadz膮 do serwisu.

    Algorytm Pingwin a linki zewn臋trze

    W 2012 roku firma Google zaktualizowa艂a swoje wymagania wzgl臋dem serwis贸w internetowych i stworzy艂a algorytm o nazwie Pingwin. Najwi臋cej zamian wprowadzi艂 on w艂a艣nie w linkowaniu zewn臋trznym. Dawniej liczy艂a si臋 ilo艣膰 odno艣nik贸w prowadz膮cych do pozycjonowanej strony, dlatego cz臋sto dochodzi艂o do spamu. Zadaniem algorytmu Pingwin jest przede wszystkim ograniczenie korzystania z system贸w wymiany link贸w oraz tworzenia stron zapleczowych o niskiej jako艣ci. Od czasu jego wprowadzenia najwi臋ksze znaczenie dla pozycjonowania w WordPress ma jako艣膰 link贸w, a nie ich ilo艣膰.

    Content marketing a WordPress

    Content marketing a WordPress

    Marketing to dzia艂ania, kt贸rych celem jest zaspokajanie potrzeb grupy docelowej i tym samym osi膮ganie zysk贸w oraz realizowanie cel贸w przedsi臋biorstwa. W zale偶no艣ci od efekt贸w, jakie chce uzyska膰 firma, stosuje si臋 inne techniki i narz臋dzia.

    Rozwi艅

    Nie w ka偶dym przypadku skuteczne b臋d膮 te same dzia艂ania, jednak istnieje pewien wyj膮tek i jest to w艂a艣nie content marketing, kt贸ry jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej uniwersalnych narz臋dzi do promowania firmy i zaspokajania potrzeb odbiorc贸w. Z tego te偶 wzgl臋du warto uwzgl臋dni膰 go w procesie pozycjonowania w WordPress.

    Czym jest content marketing i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu w WordPress?

    Content marketing to rodzaj strategii marketingowej, kt贸ra polega przede wszystkim na tworzeniu i dystrybucji warto艣ciowej tre艣ci. Celem jest zainteresowanie jasno zdefiniowanej grupy odbiorc贸w oraz zach臋cenie jej do podj臋cia zyskownej dla firmy akcji. W odr贸偶nieniu od innych narz臋dzi i strategii marketingowych content marketing pozwala zar贸wno zwi臋ksza膰 sprzeda偶, budowa膰 pozytywn膮 relacj臋 z klientami, kreowa膰 pozytywny wizerunek marki, jak i anga偶owa膰 u偶ytkownik贸w. Jednak opr贸cz tego jest to r贸wnie偶 najwa偶niejszy aspekt pozycjonowania strony WordPress. Bez wysokiej jako艣ci tre艣ci trudno by艂oby przekona膰 wyszukiwark臋 Google, 偶e serwis jest warto艣ciowy i godny polecenia.

    Teksty to r贸wnie偶 miejsce na umieszczanie s艂贸w kluczowych, na kt贸rych opiera si臋 ca艂y proces zwi臋kszania widoczno艣ci w sieci. To dzi臋ki nim u偶ytkownicy mog膮 dociera膰 do poszczeg贸lnych podstron. Opr贸cz tego content marketing to doskona艂y spos贸b na rozbudowywanie swojego serwisu internetowego, a to w艂a艣nie lubi wyszukiwarka Google. Promuje ona strony, na kt贸rych stale co艣 si臋 dzieje. Regularne tworzenie nowych tre艣ci pomaga spe艂nia膰 wymagania Google, dzi臋ki czemu strona ma znacznie wi臋ksze szanse na wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania.

    Content na stronie WWW i w sklepie internetowym 鈥 jak tworzy膰 tre艣ci, kt贸re b臋d膮 wspiera艂y SEO?

    Content na stronie WWW, kt贸ry mo偶e wspiera膰 pozycjonowanie w WordPress to teksty na stronie g艂贸wnej, opis oferty, najcz臋艣ciej zadawane pytania, sekcja 鈥瀘 firmie鈥 czy poradniki zwi膮zane z bran偶膮. Ka偶dy z tych tekst贸w powinien by膰 nasycony s艂owami kluczowymi oraz odpowiednio zoptymalizowany. Natomiast tre艣ci, kt贸re maj膮 znaczenie dla pozycjonowania sklepu WordPress to przede wszystkim opisy produkt贸w i kategorii, ale r贸wnie偶 wszystkie inne teksty w obr臋bie serwisu.

    Jak tworzy膰 tre艣ci, kt贸re b臋d膮 wspiera艂y dzia艂ania SEO? Przede wszystkim zadba膰 o wysok膮 jako艣膰 i warto艣膰 merytoryczn膮 tekst贸w. Jest to najwa偶niejsza zasada, kt贸rej trzeba przestrzega膰 bez wzgl臋du na wszystko. Wyszukiwarka Google dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem niskiej jako艣ci contentu, dlatego pr贸by przemycenia na swoj膮 stron臋 przesyconych s艂owami kluczowymi i niezawieraj膮cych 偶adnej warto艣ci dla u偶ytkownika tekst贸w to du偶e ryzyko. W najgorszym wypadku mo偶e si臋 to sko艅czy膰 kar膮 od Google, a w najlepszym 鈥 pozycjonowanie w WordPress b臋dzie po prostu nieskuteczne.

    Optymalizacja tre艣ci kluczem do sukcesu

    Opr贸cz tego, 偶e tre艣膰 na stronie lub w sklepie internetowym musi by膰 warto艣ciowa, konieczna jest r贸wnie偶 odpowiednia optymalizacja pod k膮tem SEO oraz UX. W przypadku SEO najwa偶niejsze czynno艣ci to nasycenie tekst贸w s艂owami kluczowymi. Powinny si臋 one znale藕膰 zar贸wno w nag艂贸wkach, jak i w samej tre艣ci. Dla UX, kt贸re jest istotnym elementem pozycjonowania strony WordPress, wa偶ne jest formatowanie tekst贸w. Pami臋taj, 偶e w obecnych czasach ka偶dy si臋 spieszy i nie ma na nic czasu. Dlatego warto u艂atwi膰 czytelnikom odnalezienie wa偶nych informacji w tek艣cie. Unikaj blok贸w tekstu i d艂ugich akapit贸w. Zamiast tego dziel tre艣膰 na kr贸tkie sekcje i opisuj odpowiednimi nag艂贸wkami. Dodawaj listy, wypunktowania, wyt艂uszczenia i inne wyr贸偶niki w tek艣cie, kt贸re prze艂ami膮 nud臋 i sprawi膮, 偶e tekst b臋dzie przejrzysty i przyst臋pny dla ka偶dego. Pami臋taj te偶, 偶e wra偶enia u偶ytkownika r贸wnie偶 maj膮 znaczenie w procesie pozycjonowania w WordPress.

    Google Panda 鈥 czym jest i jakie ma znaczenie w tworzeniu tre艣ci?

    Google Panda to algorytm wprowadzony w 2011 roku przez firm臋 Google. Jego celem jest og贸lna poprawa jako艣ci wynik贸w wyszukiwania, jednak najwi臋ksze znaczenie ma on w艂a艣nie dla tre艣ci. Dzi臋ki niemu na wysokie miejsca na li艣cie organicznych wynik贸w wyszukiwania mog膮 trafi膰 wy艂膮cznie strony zawieraj膮ce warto艣ciowe i unikalne teksty. Algorytm Panda nie lubi duplikat贸w; kr贸tkich tekst贸w, kt贸re nie zawieraj膮 warto艣ci merytorycznej, a tak偶e tre艣ci przesyconych s艂owami kluczowymi. Wszystko to zatem negatywnie wp艂ywa na pozycjonowanie SEO w WordPress, dlatego warto unika膰 takich b艂臋d贸w.

    User Generated Content 鈥 czym jest i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania stron WordPress?

    User Generated Content 鈥 czym jest i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania stron WordPress?

    Promowanie swojej firmy i pozyskiwanie klient贸w w dzisiejszy czasach wygl膮da inaczej ni偶 kilkana艣cie czy kilkadziesi膮t lat temu. Wcze艣niej schemat by艂 prosty: m贸wi膰 do ludzi i czeka膰 na zyski. Obecnie planowanie dobrej strategii marketingowej opiera si臋 g艂贸wnie na potrzebach grupy docelowej, a do tego wi臋kszo艣膰 dzia艂a艅 anga偶uje odbiorc贸w i sprawia, 偶e pomi臋dzy nimi a dan膮 mark膮 nawi膮zuje si臋 dialog.

    Rozwi艅

    Konsumenci r贸wnie偶 mog膮 przyczynia膰 si臋 do kreowania wizerunku marki i budowania 艣wiadomo艣ci, w艂a艣nie poprzez User Generated Content. Co to jest i jaki ma zwi膮zek z pozycjonowaniem w WordPress?

    Co to jest User Generated Content?

    User Generated Content (UGC) to inaczej content dobrowolnie tworzony przez u偶ytkownik贸w, a nie przez mark臋. Wszystko, co pojawi si臋 w sieci na temat danej firmy, ale nie zosta艂o stworzone przez mark臋 to w艂a艣nie UGC. Termin ten w 艣wiecie marketingu internetowego pojawi艂 si臋 niedawno. Tak naprawd臋 tre艣ci tworzone przez u偶ytkownik贸w maj膮 znaczenie, od kiedy strategia marketingowa zacz臋艂a przybiera膰 zupe艂nie inn膮, wspomnian膮 wy偶ej posta膰. Kiedy specjali艣ci od marketingu odkryli, 偶e anga偶owanie odbiorc贸w w kampanie reklamowe przynosi zaskakuj膮co dobre rezultaty, zacz臋li szuka膰 coraz to nowszych rozwi膮za艅, kt贸re mog艂yby wspom贸c promowanie marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku oraz oczywi艣cie pozycjonowanie. WordPress zn贸w niczym nie r贸偶ni si臋 w tej kwestii od innych CMS-贸w 鈥 UGC mo偶e okaza膰 si臋 doskona艂ym rozwi膮zaniem i w tym przypadku.

    Jakie formy mo偶e przybiera膰 User Generated Content?

    User Generated Content to wszystkie tre艣ci, komentarze, opinie, zdj臋cia, grafiki, materia艂y video czy wzmianki dotycz膮cej danej marki, pojawiaj膮ce si臋 w internecie 鈥 wszystkie one mog膮 wspiera膰 pozycjonowanie w WordPress.

    Content stworzony przez u偶ytkownik贸w powstaje z przer贸偶nych powod贸w. Niekt贸rzy chc膮 pochwali膰 si臋 nowym produktem w sieci i publikuj膮 zdj臋cia, posty czy materia艂y video w social mediach, wspominaj膮c o marce, a czasami nawet linkuj膮c do strony firmowej czy sklepu internetowego. Inni odczuwaj膮 ch臋膰 podzielenia si臋 opini膮 o produkcie, dlatego publikuj膮 komentarze np. na podstronie produktu. Jeszcze inni komentuj膮 posty publikowane na blogu.

    Dlaczego User Generated Content mo偶e pom贸c promowa膰 mark臋?

    User Generated Content mo偶e pom贸c w promowaniu marki i pozycjonowaniu strony czy sklepu WordPress z kilku powod贸w. Przede wszystkim, je艣li o marce du偶o m贸wi si臋 w sieci, to naturalnie ro艣nie jej popularno艣膰, zatem zwi臋ksza si臋 艣wiadomo艣膰 w艣r贸d odbiorc贸w. Im wi臋cej os贸b wie o Twojej firmie, tym masz wi臋ksze szanse na pozyskanie klient贸w. Opr贸cz tego dobrze wygl膮da to te偶 w oczach wyszukiwarki Google 鈥 je艣li inni m贸wi膮 o danej stronie/firmie, to znaczy, 偶e warto j膮 promowa膰. To jednak nie wszystko. Jak zosta艂o wspomniane wcze艣niej, Google lubi strony z bogatym contentem i ju偶 sam fakt, 偶e witryna jest rozbudowywana wspiera pozycjonowanie w WordPress.

    Ka偶dy komentarz, opinia czy inny materia艂 utworzony i opublikowany przez u偶ytkownika to dodatkowa naturalna i unikalna tre艣膰, kt贸ra mo偶e zawiera膰 s艂owa kluczowe, a przede wszystkim naturalnie utworzone frazy long tail. U偶ytkownicy mog膮 si臋 r贸wnie偶 dzieli膰 linkami do ulubionych produkt贸w lub ciekawych artyku艂贸w na blogu, poprzez opublikowanie ich np. w social mediach. Dzi臋ki temu strona pozyskuje naturalne linki zewn臋trzne, kt贸re mocno wspieraj膮 ca艂y proces pozycjonowania SEO w WordPress.

    Jak wykorzysta膰 UGC w pozycjonowaniu w WordPress?

    Mimo 偶e User Generated Content to z definicji tre艣ci, kt贸re tworz膮 u偶ytkownicy, to jednak firma r贸wnie偶 musi mie膰 w tym sw贸j udzia艂. Przede wszystkim trzeba umo偶liwi膰 u偶ytkownikom dodawanie komentarzy i opinii. W sklepie internetowym taka mo偶liwo艣膰 powinna znajdowa膰 si臋 pod ka偶dym produktem. Dzi臋ki temu UGC b臋dzie nie tylko wpiera艂 pozycjonowanie strony WordPress, ale r贸wnie偶 zach臋ca艂 innych do dokonania zakupu (pod warunkiem, 偶e opinie b臋d膮 pozytywne, o co r贸wnie偶 musi dba膰 firma oferuj膮 produkty wysokiej jako艣ci i dbaj膮c o potrzeby klient贸w). Innym sposobem na budowanie UGC jest organizowanie konkurs贸w w social mediach. W zamian za atrakcyjn膮 nagrod臋 u偶ytkownicy b臋d膮 pisali ciekawe komentarze, publikowali zdj臋cia lub kr贸tkie filmy.

    Analiza aktualnego stanu strony, czyli audyt SEO i UX

    Analiza aktualnego stanu strony, czyli audyt SEO i UX

    Aby serwis internetowy mia艂 szans臋 wy艣wietla膰 si臋 na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, musi spe艂nia膰 wymagania wyszukiwarki pod k膮tem SEO oraz UX. Oznacza to, 偶e konieczna jest optymalizacja techniczna, a tak偶e wdro偶enie rozwi膮za艅, kt贸re b臋d膮 atrakcyjne dla u偶ytkownik贸w. Wszystkim zajmuje si臋 pozycjoner podczas pozycjonowania w WordPress, jednak aby m贸g艂 on zaplanowa膰 skuteczn膮 strategi臋, idealnie dopasowan膮 do serwisu internetowego, konieczne jest przeprowadzenie jego szczeg贸艂owej analizy.

    Rozwi艅

    Dlaczego sprawdzenie aktualnego stanu strony jest tak wa偶ne?

    Sprawdzenie, w jakim stanie znajduje si臋 strona to podstawa do dalszych dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem strony czy sklepu WordPress. Audyt SEO to szczeg贸艂owa analiza serwisu internetowego pod k膮tem dopasowania do wymaga艅 wyszukiwarki, dzi臋ki kt贸rej mo偶liwe jest wykrycie wszystkich istniej膮cych b艂臋d贸w. Podczas audytu sprawdzane s膮 wszystkie obszary, kt贸re mog膮 mie膰 mniejszy lub wi臋kszy wp艂yw na pozycj臋 strony w wynikach wyszukiwania.

    Audyt UX bada natomiast dopasowanie strony pod k膮tem wra偶e艅 u偶ytkownika. Podczas kilku etap贸w wykrywane s膮 b艂臋dy, kt贸re mog膮 powodowa膰 wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 oraz zniech臋ca膰 do konwersji. Zar贸wno audyt SEO, jak i UX pozwalaj膮 sprawdzi膰 aktualny stan strony i na tej podstawie zaplanowa膰 strategi臋 pozycjonowania w WordPress. Bez wcze艣niejszego sprawdzenia, trudno by艂oby wprowadza膰 zmiany, poniewa偶 pozycjoner nie wiedzia艂by, w czym tkwi najwi臋kszy problem. Opr贸cz tego kompleksowy audyt pozwala r贸wnie偶 oceni膰 potencja艂 serwisu internetowego do dalszego rozwoju.

    Jak sprawdzi膰 stron臋 pod k膮tem SEO?

    Audyt SEO powinien wykonywa膰 specjalista, kt贸ry wie, jakie obszary nale偶y sprawdzi膰, jakich narz臋dzi u偶ywa膰, a tak偶e jak interpretowa膰 wyniki, aby analiza okaza艂a si臋 pomocna w procesie pozycjonowania SEO w WordPress. Samodzielne przeprowadzenie analizy serwisu internetowego jest mo偶liwe, jednak prawdopodobnie nie by艂oby tak skuteczne. Do tego osoba, kt贸ra nie ma nic wsp贸lnego ze stron膮 b臋dzie bardziej obiektywna.

    Wsp贸艂praca ze specjalist膮 powinna rozpocz膮膰 si臋 od rozmowy, podczas kt贸rej klient przedstawia swoje potrzeby i cele, jakie chce osi膮gn膮膰, a tak偶e omawia dotychczasowe dzia艂ania wykonane w ramach pozycjonowania w WordPress. Nast臋pnie przeprowadzana jest analiza strony, a na ko艅cu 鈥 sporz膮dzany raport. Raport z audytu SEO to najwa偶niejszy aspekt w ca艂ym procesie. Jest to dokument, kt贸ry zawiera wyniki analizy, a tak偶e przedstawia mocne i s艂abe strony serwisu. Na jego podstawie nale偶y planowa膰 strategi臋 pozycjonowania.

    Jak sprawdzi膰 stron臋 pod k膮tem UX?

    Audyt UX lub inaczej audyt u偶yteczno艣ci to r贸wnie偶 zadanie dla specjalisty. Tak naprawd臋 etapy tego procesu wygl膮daj膮 podobnie, jak w przypadku audyt SEO:

    • Szczeg贸艂owy wywiad z klientem: zapytanie o potrzeby, cele przedsi臋biorstwa, dotychczasowe dzia艂ania, potrzeby grupy docelowej.
    • Analiza strony pod k膮tem wra偶e艅 u偶ytkownika (kt贸re elementy mog膮 powodowa膰 niezadowolenie; co sprawia, 偶e u偶ytkownicy porzucaj膮 stron臋; kt贸re elementy powstrzymuj膮 konwersj臋).
    • Sporz膮dzenie raportu przedstawiaj膮cego wykryte b艂臋dy, a tak偶e mocne strony serwisu internetowego (podczas audytu UX wyr贸偶nia si臋 trzy rodzaje b艂臋d贸w: krytyczne, 艣rednie i podstawowe; na zadowolenie u偶ytkownik贸w, a tak偶e na pozycjonowanie w WrodPress najwi臋kszy wp艂yw maj膮 b艂臋dy krytyczne, dlatego to ich nale偶y pozby膰 si臋 w pierwszej kolejno艣ci).
    • Konsultacja z klientem.

    Pozycjonowanie w WordPress a analiza konkurencji

    Przed rozpocz臋ciem dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem SEO w WordPress nale偶y wykona膰 r贸wnie偶 analiz臋 konkurencji. Cz臋sto jest to element audytu SEO, przeprowadzany przez agencj臋. Sprawdzenie tego, jak dzia艂aj膮 firmy, z kt贸rymi b臋dziesz walczy膰 o wysokie pozycje pozwoli Ci zaplanowa膰 doskona艂膮 strategi臋 SEO. Analiza konkurencji powinna obejmowa膰 wszystkie obszary, kt贸re maj膮 znaczenie dla SEO oraz dla UX.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress

    Pozycjonowanie sklepu WordPress

    Strona WWW i sklep internetowy to dwa zupe艂nie r贸偶ne serwisy. R贸偶ni膮 si臋 przede wszystkim przeznaczeniem 鈥 zwyk艂a strona WWW s艂u偶y zazwyczaj jako wirtualna wizyt贸wka firmy przedstawiaj膮ca ofert臋, natomiast sklep internetowy to miejsce do prowadzenia sprzeda偶y online.

    Rozwi艅

    Z tego wzgl臋du serwisy te r贸偶ni膮 si臋 tak偶e wielko艣ci膮. Nie trudno zauwa偶y膰, 偶e sklep online to du偶o bardziej wymagaj膮ca witryna. Ale czy to oznacza, 偶e pozycjonowanie sklepu WordPress b臋dzie wygl膮da艂o inaczej, ni偶 pozycjonowanie zwyk艂ej strony?

    Czym si臋 r贸偶ni pozycjonowanie sklepu WordPress od pozycjonowania strony WWW?

    Dzia艂ania SEO w sklepie internetowym nie r贸偶ni膮 si臋 zbytnio od SEO na stronie WWW. Jednak z racji tego, 偶e sklep to znacznie bardziej wymagaj膮cy i rozbudowany serwis, a do tego s艂u偶y do prowadzenia sprzeda偶y, optymalizacja w WordPress mo偶e by膰 trudniejsza i bardziej czasoch艂onna. Du偶y e-sklep mo偶e zawiera膰 tysi膮ce produkt贸w, a ka偶dy z nich powinien mie膰 swoj膮 podstron臋. Oznacza to, 偶e optymalizacj臋 trzeba b臋dzie przeprowadzi膰 na tysi膮cach podstron. Konieczne b臋dzie zadbanie o przyjazne adresy URL, meta dane, tre艣ci i wszystkie inne elementy optymalizacji. W przypadku du偶ej ilo艣ci podstron mog膮 wyst膮pi膰 problemy w szybko艣ci 艂adowania strony, o co r贸wnie偶 trzeba b臋dzie zadba膰 w procesie pozycjonowania sklepu WordPress.

    Czym jest WooCommerce?

    Jak ju偶 wiesz, pocz膮tkowo WordPress s艂u偶y艂 wy艂膮cznie do prowadzenia blog贸w, jednak szybko sta艂 si臋 narz臋dziem do tworzenia innego rodzaju serwis贸w internetowych. Za spraw膮 opublikowanej w 2011 roku wtyczki WooCommerce, z WordPressa mog膮 korzysta膰 r贸wnie偶 przedsi臋biorcy dzia艂aj膮cy w bran偶y e-commerce. Wtyczka do najpopularniejszego dzi艣 CMS-a na 艣wiecie umo偶liwia utworzenie i zarz膮dzenie sklepem internetowym. Zainstalowanie wtyczki i utworzenie w艂asne e-sklepu jest darmowe i dost臋pne dla ka偶dego. Ogromna ilo艣膰 funkcji i dodatkowych modu艂贸w sprawia, 偶e sklep utworzony na silniku WordPress mo偶e sprawnie funkcjonowa膰, niezale偶nie od bran偶y.

    Jak pozycjonowa膰 sklep WooCommerce?

    Pozycjonowanie sklepu WordPress, utworzonego za pomoc膮 wtyczki WooCommerce to 鈥 tak jak w przypadku ka偶dej innej platformy 鈥 nie艂atwe zadanie. Wprawdzie system ju偶 na starcie oferuje darmowe funkcje, kt贸re pomagaj膮 wdro偶y膰 podstawowe dzia艂ania SEO, jednak podstawy nie wystarcz膮, aby walczy膰 o najlepsze pozycje w rankingu Google. Aby kompleksowo przeprowadzi膰 proces zwi臋kszania widoczno艣ci sklepu utworzonego na WordPressie, konieczne s膮: specjalistyczna wiedza i profesjonalne narz臋dzia. Opr贸cz tego prowadzenie bardziej zaawansowanych dzia艂a艅 b臋dzie wymaga艂o zainstalowania dodatkowych wtyczek. Warto wspomnie膰, 偶e niekt贸re wtyczki i modu艂y s膮 dodatkowo p艂atne.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress 鈥 najwi臋ksze b艂臋dy

    Istnieje wiele b艂臋d贸w, jakie mo偶e pope艂ni膰 osoba niedo艣wiadczona (a czasami nawet wykwalifikowany specjalista) podczas pozycjonowania sklepu WordPress. Niekt贸re z nich nie b臋d膮 mia艂y a偶 tak du偶ego znaczenia dla SEO, inne natomiast mog膮 uniemo偶liwi膰 stronie zyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najwi臋ksze i najcz臋艣ciej pope艂niane b艂臋dy to:

    • duplikaty tre艣ci (kopiowanie opis贸w produkt贸w od producent贸w, umieszczanie kilku takich samych opis贸w do produkt贸w r贸偶ni膮cych si臋 kolorem),
    • brak optymalizacji podstron z produktami,
    • brak optymalizacji plik贸w graficznych,
    • brak przekierowa艅,
    • kanibalizacja s艂贸w kluczowych.

    Blog na WordPress 鈥 jak optymalizowa膰 tre艣ci?

    Blog na WordPress 鈥 jak optymalizowa膰 tre艣ci?

    Specjali艣ci do spraw marketingu s膮 zgodni 鈥 prowadzenie bloga firmowego to najta艅szy i najskuteczniejszy spos贸b na pozyskiwanie warto艣ciowego ruchu na stronie. Wpisy na blogu mog膮 dociera膰 do klient贸w na ka偶dym etapie 艣cie偶ki zakupowej 鈥 wystarczy dobra膰 odpowiednie tematy i s艂owa kluczowe, kt贸re przyci膮gn膮 odpowiednich odbiorc贸w. Opr贸cz tego blog wspiera pozycjonowanie w WordPress, pod warunkiem, 偶e jest odpowiednio zoptymalizowany.

    Rozwi艅

    Dlaczego warto prowadzi膰 bloga firmowego?

    Blog firmowy pomaga zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania i pozyskuje warto艣ciowy ruch. Regularne publikowanie wysokiej jako艣ci wpis贸w to spos贸b zar贸wno na pozycjonowanie sklepu WordPress, jak i zwyk艂ej strony WWW. W obu tych przypadkach blog mo偶e okaza膰 skutecznym narz臋dziem wspieraj膮cym SEO, i to bez inwestowania du偶ych 艣rodk贸w. W jaki spos贸b blog firmowy mo偶e pom贸c w zwi臋kszaniu widoczno艣ci? Przede wszystkim pozwala on dopasowa膰 witryn臋 do wymaga艅 wyszukiwarki Google. Najwa偶niejsze aspekty to:

    Miejsce na s艂owa kluczowe

    Im wi臋cej tre艣ci znajduje si臋 w obr臋bie witryny, tym wi臋cej miejsca na umieszczenie s艂贸w kluczowych. Ka偶dy artyku艂 mo偶e przyci膮ga膰 odbiorc贸w z innego etapu procesu zakupowego. Og贸lne s艂owa kluczowe przeznaczone s膮 dla konsument贸w niezdecydowanych. W tym wypadku teksty powinny wzbudza膰 w nich ch臋膰 do zakupu. Frazy long tail, czyli d艂ugiego ogona, kt贸re s膮 bardzo cenne w procesie pozycjonowania strony WordPress, warto wykorzysta膰, aby przyci膮gn膮膰 odbiorc贸w przekonanych do zakupu. Ruch pozyskany dzi臋ki takim frazom najcz臋艣ciej przek艂ada si臋 na sprzeda偶. Oczywi艣cie pomi臋dzy niezdecydowaniem a przekonaniem do zakupu istnieje jeszcze kilka innych etap贸w 艣cie偶ki zakupowej i do takich odbiorc贸w r贸wnie偶 nale偶y kierowa膰 wpisy na blogu.

    Kreowanie profesjonalnego wizerunku marki

    Wysokiej jako艣ci artyku艂y ekspercie, t艂umacz膮ce odbiorcom wa偶ne kwestie zrozumia艂ym j臋zykiem, pomagaj膮 budowa膰 profesjonalny wizerunek oraz zaufanie od marki. Nie od dzi艣 wiadomo, 偶e konsumenci wol膮 kupowa膰 od firmy, kt贸rej ufaj膮. Blog to doskona艂e miejsce na wykreowanie wizerunku eksperta.

    Spos贸b na linkowanie wewn臋trzne

    Linkowanie wewn臋trzne to bardzo wa偶ny element optymalizacji SEO w WordPress. Odno艣niki w obr臋bie domeny u艂atwiaj膮 indeksowanie oraz poruszanie si臋 po stronie. Opr贸cz tego zatrzymuj膮 u偶ytkownika na d艂u偶ej, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwark臋 Google. Regularne publikowanie wpis贸w na blogu daje ogromne mo偶liwo艣ci w kwestii link贸w wewn臋trznych. Odno艣niki mo偶na umieszcza膰 w artyku艂ach blogowych (mog膮 one prowadzi膰 do podstron z ofert膮, produktami czy kategoriami produkt贸w, ale tak偶e do innych wpis贸w na blogu) albo w innych miejscach na stronie i kierowa膰 do bloga.

    Spos贸b na pozyskiwanie link贸w zewn臋trznych

    Linki zewn臋trzne to jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w rankingowych Google i jednocze艣nie najwa偶niejszy aspekt pozycjonowania w WordPress offsite. A co wsp贸lnego z link buildingiem ma prowadzenie bloga firmowego? Okazuje si臋, 偶e bardzo wiele. Je艣li b臋dziesz tworzy膰 warto艣ciowe tre艣ci na blogu, odbiorcy na pewno to zauwa偶膮 i b臋d膮 chcieli dzieli膰 si臋 nimi w sieci, np. w social mediach. W taki spos贸b Twoja witryna pozyska warto艣ciowe i naturalne linki zewn臋trzne, kt贸re wzmocni膮 pozycj臋 strony.

    Nieograniczone mo偶liwo艣ci rozbudowywania witryny

    Wyszukiwarka Google lubi strony, kt贸re s膮 stale od艣wie偶ane i rozbudowywane, jednak trudno o to w przypadku zwyk艂ej strony WWW 鈥 po pewnym czasie na pewno sko艅cz膮 si臋 pomys艂y na publikowanie nowych tre艣ci. Blog firmowy daje nieograniczone mo偶liwo艣ci i pozwala regularnie publikowa膰 nowe wpisy. Ka偶dy nowy post to dodatkowa warto艣ciowa tre艣膰, kt贸ra na wiele r贸偶nych sposob贸w mo偶e wspiera膰 pozycjonowanie SEO w WordPress.

    Jak dobiera膰 s艂owa kluczowe do wpis贸w na blogu?

    Dob贸r s艂贸w kluczowych to czynnik, kt贸ry b臋dzie mia艂 wp艂yw na efektywno艣膰 dzia艂a艅. Dlatego powinien by膰 poprzedzony szczeg贸艂ow膮 analiz膮 zachowa艅 internaut贸w. Nale偶y nie tylko sprawdzi膰 za pomoc膮 specjalistycznych narz臋dzi SEO, jakie frazy najcz臋艣ciej wpisuj膮 oni w wyszukiwark臋, ale r贸wnie偶 zapozna膰 si臋 z komentarzami w social mediach, na blogach konkurencji itp. Pami臋taj, 偶e tematy musz膮 by膰 dopasowane do odbiorc贸w. Je艣li nie b臋d膮 interesowa艂y Twojej grupy docelowej, nie pomog膮 w pozycjonowaniu w WordPress i pozyskiwaniu ruchu. Teksty musz膮 przyci膮ga膰 u偶ytkownik贸w, a to w艂a艣nie mo偶na osi膮gn膮膰 dobieraj膮c odpowiednie tematy i frazy kluczowe.

    Blog na WordPress 鈥 optymalizacja tre艣ci pod k膮tem SEO

    Optymalizacja WordPress wpis贸w na blogu pod k膮tem SEO to podstawa do tego, aby tre艣ci mog艂y wpiera膰 proces pozycjonowania strony WordPress. Na czym polega optymalizacja? Na pocz膮tku musisz upewni膰 si臋, czy Twoje wpisy s膮 unikalne. Kopiowanie tekst贸w od innych tw贸rc贸w jest zabronione i nie tylko negatywnie wp艂ywa na SEO, ale jest to po prostu przest臋pstwo. Nast臋pnie nale偶y nasyci膰 (ale nie przesyci膰) tre艣膰 i nag艂贸wki wcze艣niej dobranymi s艂owa kluczowymi, umie艣ci膰 linki wewn臋trzne, urozmaici膰 tekst grafikami czy materia艂ami video oraz zoptymalizowa膰 meta tytu艂y i meta opisy.

    Formatowanie tre艣ci

    Tak jak w przypadku wszystkich innych tekst贸w, kt贸re maj膮 wspiera膰 pozycjonowanie SEO w WordPress oraz odpowiada膰 na potrzeby u偶ytkownik贸w, wpisy na blogu musz膮 by膰 odpowiednio sformatowane. Najwa偶niejsze aspekty to:

    • dzielenie tekstu na kr贸tkie sekcje,
    • dodawanie nag艂贸wk贸w,
    • wyr贸偶nianie najwa偶niejszych informacji,
    • dodawanie list i wypunktowa艅.

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 pomocne wtyczki

    Pozycjonowanie WordPress 鈥 pomocne wtyczki

    Stron臋 czy sklep internetowy utworzony w WordPress mo偶na dodatkowo rozszerzy膰 i uzupe艂ni膰 kolejnymi funkcjami i modu艂ami. Webmasterzy korzystaj膮cy z tego CMS-a maj膮 ogromny wyb贸r, je艣li chodzi o pluginy, zar贸wno te darmowe, jak i p艂atne. W艣r贸d dost臋pnych wtyczek znajdzie si臋 oczywi艣cie mn贸stwo tych, kt贸re wspieraj膮 pozycjonowanie w WordPress. Najwa偶niejsze to:

    Rozwi艅

    Yoast SEO

    Yoast SEO, czyli najpopularniejsza wtyczka do WordPressa. Dost臋pna jest zar贸wno w wersji darmowej, jak i p艂atnej. Wspiera wdra偶anie podstawowych i bardziej zaawansowanych dzia艂a艅 SEO. Szczeg贸lnie pomocna do optymalizacji bloga, jednak warto zainstalowa膰 j膮 w ka偶dym w przypadku. Umo偶liwia m.in. utworzenie mapy strony oraz optymalizacj臋 meta tytu艂贸w i meta opis贸w.

    Rank Math

    Rank Math to wtyczka, kt贸ra w ostatnim czasie zyska艂a ogromn膮 popularno艣膰, i jest na dobrej drodze, aby zdominowa膰 wcze艣niej wspomnianego lidera. Swoj膮 popularno艣膰 zawdzi臋cza wyj膮tkowo intuicyjnej obs艂udze. Wtyczka umo偶liwia m.in. optymalizacj臋 nieograniczonej liczby s艂贸w kluczowych oraz integracj臋 z Google Search Console, jednak lista jej funkcji jest znacznie d艂u偶sza. Sprawdzi si臋 zar贸wno do pozycjonowania sklepu WordPress, jak i strony WWW, dlatego warto j膮 zainstalowa膰. Jest to doskona艂a opcja dla os贸b, kt贸re zdecydowa艂y si臋 na samodzielne pozycjonowanie, jednak nie maj膮 du偶ej wiedzy i do艣wiadczenia w tym zakresie.

    All in One SEO Pack

    Kolejna wszechstronna wtyczka, kt贸ra usprawnia proces pozycjonowania w WordPress to All in One SEO Pack. W podstawowej (darmowej) wersji zawiera mn贸stwo opcji i funkcji, kt贸re pozwalaj膮 przeprowadzi膰 niemal kompletny proces SEO.

    Squirrly SEO

    Wtyczka Squirrly SEO r贸wnie偶 wspiera proces pozycjonowania, jednak nie warto zast臋powa膰 ni膮 wtyczki Yoast czy All in One SEO. Lepszym rozwi膮zaniem b臋dzie zainstalowanie jej wraz z nimi. Dzi臋ki temu mo偶na stworzy膰 sprawny system SEO, kt贸ry pozwoli uzyska膰 wysokie miejsce w rankingu Google. Squirrly SEO to wtyczka przydatna przede wszystkim przy tworzeniu post贸w na bloga. Aby wykorzysta膰 ca艂y jej potencja艂, warto wykupi膰 wersj臋 premium.

    Pozycjonowanie stron WordPress 鈥 czy mo偶na robi膰 to samemu?

    Pozycjonowanie stron WordPress 鈥 czy mo偶na robi膰 to samemu?

    Pozycjonowanie w WordPress to proces, kt贸ry tak naprawd臋 powinien trwa膰 w niesko艅czono艣膰. Niekt贸re czynno艣ci, takie jak np. publikowanie wpis贸w na blogu, powinny odbywa膰 si臋 regularnie. Z tego wzgl臋du firma zlecaj膮ca pozycjonowanie musi przygotowa膰 si臋 na comiesi臋czne koszty, kt贸rych wysoko艣膰 b臋dzie zale偶a艂a od zakresu dzia艂a艅 i oczekiwanych rezultat贸w.

    Rozwi艅

    Dla niekt贸rych przedsi臋biorc贸w skorzystanie z us艂ug agencji SEO to zbyt du偶y wydatek. Niekt贸rzy nie chc膮, a inni nie mog膮 pozwoli膰 sobie na tak膮 inwestycj臋, dlatego decyduj膮 si臋 na samodzielne pozycjonowanie sklepu WordPress czy strony firmowej utworzonej na tym CMS-ie. Czy takie rozwi膮zanie si臋 sprawdzi?

    Samodzielne pozycjonowanie strony w WordPress 鈥 czy to jest mo偶liwe?

    Samodzielne pozycjonowanie w WordPress jest jak najbardziej mo偶liwe, jednak nigdy nie b臋dzie tak skuteczne, jak dzia艂ania wykwalifikowanego specjalisty SEO, kt贸ry ma do艣wiadczenie w zwi臋kszaniu widoczno艣ci serwis贸w. Owszem, w sieci mo偶na znale藕膰 mn贸stwo poradnik贸w, kt贸re krok po kroku omawiaj膮, jakie dzia艂ania nale偶y wdro偶y膰, jednak musisz pami臋ta膰, 偶e proces pozycjonowania powinien by膰 dopasowany do specyfiki biznesu, grupy docelowej oraz efekt贸w, jakie chce osi膮gn膮膰 przedsi臋biorstwo. Dlatego te偶 w ka偶dym przypadku mo偶e on wygl膮da膰 zupe艂nie inaczej. Opr贸cz tego trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 fakt, 偶e poznanie teorii, a pozycjonowanie strony WordPress w praktyce to dwie r贸偶ne rzeczy.

    Dlaczego agencja SEO to lepsze rozwi膮zanie?

    Wsp贸艂praca z agencj膮 SEO to lepsze rozwi膮zanie z kilku powod贸w. Przede wszystkim mo偶na uzyska膰 o wiele lepsze efekty i walczy膰 o najwy偶sze pozycje w wynikach wyszukiwania. Opr贸cz tego przedsi臋biorca nie musi martwi膰 si臋 o nie艣wiadome pope艂nienie b艂臋du. Niedo艣wiadczone osoby, kt贸re pr贸buj膮 samodzielnie wprowadza膰 dzia艂ania zwi膮zane z optymalizacj膮 w WordPress, cz臋sto nie艣wiadomie stosuj膮 techniki zakazane przez wyszukiwark臋. Niedozwolone dzia艂ania SEO s膮 niestety surowo karane przez wyszukiwark臋. Nieetycznie pozycjonowana strona mo偶e otrzyma膰 kar臋, przez kt贸r膮 jej pozycja drastycznie spadnie i trudno b臋dzie j膮 odbudowa膰. Trzeba r贸wnie偶 pami臋ta膰, 偶e pozycjonowanie strony WordPress to praca na pe艂en etat. Rzadko si臋 zdarza, aby w艂a艣ciciel firmy mia艂 czas na regularne prowadzenie dzia艂a艅 SEO. Nawi膮zuj膮c wsp贸艂prac臋 z agencj膮, mo偶na zyskasz czas na inne wa偶ne dzia艂ania zwi膮zane z firm膮.

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *