Pozycjonowanie WordPress

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Pozycjonowanie to coś, czym powinien zainteresować się każdy przedsiębiorca, niezależnie od tego, czy prowadzi swój biznes w sieci, czy stacjonarnie. Wirtualna wizytówka firmy w postaci serwisu internetowego, która wyświetla się na pierwszej liście wyników wyszukiwania na popularne słowa kluczowe, to klucz do rozwoju i zrealizowania celów biznesowych.

    Pozycjonowanie w WordPress, czyli najpopularniejszym oprogramowaniu do tworzenia serwisów internetowych, powinno obejmować optymalizację oraz budowanie profilu linków przychodzących. Cały proces jest dość skomplikowany i czasochłonny. Jednak, jeśli zależy Ci na tym, aby nie tylko być w Internecie, ale przede wszystkim docierać do potencjalnych klientów, warto poświęcić czas i zainwestować odpowiednie środki.

    Czym jest WordPress?

    WordPress to najpopularniejszy na świecie CMS (z j. ang. Content Management System), czyli system zarządzania treścią, z którego aktualnie korzysta ok. 40% wszystkich serwisów internetowych istniejących w sieci. Początkowo służył on wyłącznie do tworzenia i prowadzenia blogów, jednak aktualizacje, rozszerzenia i stale pojawiające się nowe moduły sprawiły, że dziś jego zastosowanie jest znacznie szersze – oprócz prowadzenia bloga, pozwala on również na stworzenie funkcjonalnej, atrakcyjnej dla użytkowników strony WWW czy sprawnego sklepu internetowego.

    Warto też wspomnieć, że WordPress to oprogramowanie darmowe, dlatego koszty utworzenia serwisu są praktycznie zerowe. Jednak już rozszerzenie strony lub sklepu o dodatkowe funkcje w niektórych przypadkach wiąże się z pewnymi kosztami.

    WordPress, czyli CMS o otwartym kodzie źródłowym – co to znaczy?

    Systemy zarządzania treścią można podzielić na trzy główne grupy.

    Open Source (otwarty kod źródłowy) – dostęp do niego ma praktycznie każdy, dlatego możliwości rozszerzania, tworzenia nowych szablonów i modułów są nieograniczone. Każdy może go modyfikować i udoskonalać.

    SaaS (zamknięty kod źródłowy) – do kodu mają dostęp jedynie twórcy oprogramowania, dlatego możliwości mogą być nieco ograniczone.

    Istnieje również oprogramowania dedykowane – tworzone na podstawie potrzeb klienta.

    Czy CMS ma znaczenie dla SEO?

    Tak naprawdę dla wyszukiwarki Google nie ma znaczenia, w jakim systemie zarządzania treścią powstał serwis internetowy. Istotne są funkcje, możliwości i dodatki, które wspierają proces zwiększania widoczności w sieci, a trzeba przyznać, że WordPress oferuje ich bardzo dużo. Dlatego bez obaw możesz korzystać właśnie z tego CMS-a i skutecznie pozycjonować swój serwis internetowy.

    Największe zalety WordPressa – dlaczego tak często jest on wybierany przez webmasterów?

    Ogromną zaletą WP są niskie koszty wdrożenia, ponieważ samo oprogramowanie jest darmowe. Jedyne koszty, z jakimi trzeba się liczyć przy tworzeniu strony, to wykupienie domeny oraz hostingu.

    Ponadto do stworzenia sprawnego technicznie i atrakcyjnego serwisu internetowego nie musisz posiadać wiedzy z zakresu programowania. Podstawy dotyczące tworzenia stron w zupełności wystarczą.

    Czy warto pozycjonować stronę WordPress?

    Pozycjonowanie strony WordPress jest kosztowne, na efekty trzeba czekać od kilku do kilkunastu miesięcy, a do tego nie ma gwarancji, że duża widoczność serwisu przełoży się na większą sprzedaż i lepsze zyski. Mimo wszystko jest to najtańszy rodzaj reklamowania swojego biznesu. To zresztą niejedyny powód tak ogromnego zachwalania tej strategii.

    Pozycjonowanie stron WordPress a marketing

    Pozycjonowanie sklepu lub strony WordPress to strategia marketingowa, a nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Warto przytoczyć termin AIDA (z j. ang. Attension Interest Desire Action), który opisuje następujące po sobie akcje w procesie sprzedażowym. Pierwszym etapem jest Attension, czyli zwrócenie uwagi potencjalnego klienta i danie o sobie znać. Dopiero później można zainteresować go produktem czy usługą. W pozycjonowaniu w WordPress zwróceniem uwagi i pokazaniem się odbiorcom będzie właśnie zwiększenie widoczności w sieci. Strony, które nie wyświetlają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania mają marne szanse na dotarcie do użytkowników.

    Największe korzyści pozycjonowania stron WordPress

    Generowanie naturalnego ruchu na stronie

    Duża widoczność na odpowiednio dobrane frazy kluczowe przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie. Im więcej użytkowników odwiedzi Twoją stronę czy sklep, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. Pozycjonowanie sklepu WordPress z wykorzystaniem fraz long tail pozwala docierać do osób z samego końca lejka sprzedażowego, czyli już przekonanych do zakupu.

    Budowanie bazy klientów poprzez zachęcanie do konwersji

    Odpowiednia optymalizacja SEO WordPress przystosowuje stronę nie tylko do wymagań wyszukiwarki, ale również do potrzeb użytkowników. Dzięki temu serwis staje się atrakcyjny i zachęca odwiedzających do dokonania konwersji, czyli akcji pożądanych przez firmę: dokonania zakupu, wypełnienia formularza, zapisania do newslettera, pobrania e-booka czy obejrzenia materiału wideo.

    Budowanie zaufania wśród konsumentów i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

    Pozycjonowanie w WordPress pomaga budować zaufanie klientów i kreować profesjonalny wizerunek marki. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania to dla użytkowników znak, że firma inwestuje w usługi profesjonalnej agencji SEO, a do tego jest na tyle wartościowa, że wyszukiwarka Google chce ją wyświetlać na samej górze rankingu.

    Czy pozycjonowanie WordPress różni się od pozycjonowania w innych CMS-ach?

    Każdy system zarządzania treścią umożliwia tworzenie i prowadzenie serwisu internetowego na nieco innych zasadach. Różnice widoczne są oczywiście we wdrażaniu strony WWW czy sklepu internetowego, w płatnościach za utrzymywanie serwisu oraz w codziennym użytkowaniu.

    Algorytmy i wymagania wyszukiwarki Google – takie same w każdym CMS-ie?

    Dopasowywanie serwisu internetowego do algorytmów i wymagań Google opiera się przede wszystkim na działaniach wykonywanych w obrębie strony – to tzw. optymalizacja. Po tym względem WordPress niczym nie różni się od innych systemów zarządzania treścią. Niezależnie od tego, jakiego CMS-a używasz do utworzenia strony WWW czy sklepu internetowego, zawsze będziesz dopasowywał witrynę do tych samych wymagań i czynników rankingowych.

    Pozycjonowanie WordPress – różnice we wdrażaniu działań

    Różnice w pozycjonowaniu serwisów internetowych na poszczególnych CMS-ach widoczne są w sposobie wdrażania konkretnych działań. Teoretycznie inaczej będzie wyglądało pozycjonowanie na WordPress (o otwartym kodzie źródłowym), a zupełnie inaczej w przypadku systemów typu SaaS, które nie pozwalają na modyfikowanie skryptu na własną rękę. Oprócz tego w sklepie internetowym utworzonym na WP wiele podstawowych działań SEO można wykonać automatycznie dzięki dostępnym wtyczkom, np. wygenerowanie przyjaznych adresów URL.

    Swoboda w tworzeniu nowych katalogów w obrębie strony

    WordPress umożliwia łatwe tworzenie nowych podstron w obrębie domeny, dzięki czemu możesz stworzyć miejsce na bloga, poradniki czy najczęściej zadawane pytania. Pamiętaj, że konieczna jest właściwa optymalizacja tekstów, bo tylko dzięki temu będą one wspierały pozycjonowanie stron internetowych WordPress. Ważne jest nie tylko nasycenie treści wcześniej dobranymi słowami kluczowymi, ale również odpowiednie formatowanie tekstów, dbanie o ich przejrzystość, wartość merytoryczną oraz oryginalność.

    Ogromna liczba wtyczek i dodatkowych modułów ułatwiających pozycjonowanie WordPress

    WordPress możesz wzbogacić o wiele funkcjonalności, co jest kolejnym aspektem odróżniającym go od innych systemów zarządzania treścią. Oprócz tego sam również możesz modyfikować kod źródłowy, jeśli zajdzie taka potrzeba, i dopasowywać serwis internetowy do własnych potrzeb. WP daje niemal nieograniczone możliwości, dlatego sprawdzi się zarówno dla prostych stron WWW, jak i rozbudowanych sklepów internetowych.

    Pozycjonowanie WordPress – jak powinna wyglądać optymalizacja?

    Usuwanie zbędnych elementów

    Na samym początku optymalizacji powinieneś upewnić się, że korzystasz wyłącznie z tych wtyczek, które rzeczywiście są niezbędne. W przeciwnym wypadku mogłoby to skończyć się niepotrzebnym spowolnieniem działania strony czy sklepu, co źle wyglądałoby w oczach zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki.

    Zgoda na indeksowanie

    Aby wyszukiwarka Google mogła wyświetlić daną stronę na konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania, najpierw musi dodać ją do swoich zasobów, czyli do indeksu. To odbywa się poprzez skanowanie i indeksowanie. Podczas tworzenia strony w WordPressie istnieje opcja zablokowania indeksowania witryny. Dzięki niej można zapobiec niepotrzebnemu sprawdzaniu serwisu, który jest dopiero w budowie i nie jest gotowy, aby pokazać się internautom. Po zakończeniu prac nad stroną trzeba pamiętać, aby tę opcję wyłączyć. W przeciwnym wypadku boty indeksujące nie będą miały możliwości sprawdzenia witryny, więc pozycjonowanie SEO WordPress nie będzie skuteczne.

    Plik robots.txt i mapa strony

    Za pomocą pliku robots.txt możliwe jest komunikowanie się z robotami wyszukiwarki. To właśnie on daje im instrukcje, po jakich podstronach w obrębie domeny mają się poruszać i co sprawdzać. Plik robots.txt powinien znajdować się pod adresem NazwaTwojejDomeny.pl/robots.txt.

    Pozycjonowanie powinno uwzględniać również utworzenie mapy strony, czyli listy wszystkich adresów URL należących do danej domeny. To również ułatwia wyszukiwarce indeksowanie zawartości i jest konieczne zwłaszcza w przypadku tak rozbudowanych serwisów, jak sklepy internetowe.

    Meta tytuły i meta opisy

    Dla pozycjonowania w WordPress bezpośrednie znaczenie mają meta opisy. Ich rola to krótkie przedstawienie tego, co użytkownik znajdzie na danej podstronie, dlatego powinny być napisane tak, aby zachęcały do odwiedzenia witryny. Dzięki temu będą generowały wartościowy ruch.

    Meta tytuły natomiast brane są pod uwagę w procesie wartościowania stron. Z tego względu powinny zawierać najważniejsze dla danej podstrony słowa kluczowe, mieć odpowiednią długość, a także opisywać to, co użytkownik rzeczywiście może znaleźć, klikając w link.

    Przyjazne adresy URL

    Adres URL powinien informować internautów oraz boty indeksujące, co znajdą na poszczególnej podstronie. Z tego względu należy zadbać o to, aby był to logiczny ciąg znaków, a także zawierał ważne słowo kluczowe.

    Nagłówki H1, H2 oraz H3

    Odpowiednie stosowanie nagłówków również wpływa na pozycjonowanie stron internetowych WordPress, dlatego jest ważnym elementem optymalizacji. Nagłówek H1 jest najważniejszy i powinien opisywać tytuł strony. Nagłówki niższego rzędu, czyli H2 i H3, traktowane są jak podtytuły i śródtytuły. W nagłówkach należy umieszczać słowa kluczowe.

    Optymalizacja grafik

    Najważniejsze to zadbać o odpowiedni rozmiar, wagę i rozdzielczość plików graficznych oraz stworzyć unikalne opisy alternatywne, czyli atrybuty ALT. Ten ostatni aspekt będzie miał znaczenie, jeśli z jakiegoś powodu wystąpi problem z wczytaniem obrazu.

    Linkowanie wewnętrzne

    Umieszczanie odnośników do podstron w obrębie domeny ułatwia robotom wyszukiwarki indeksowanie witryny, natomiast użytkownikom – poruszanie się po niej. Jednak linkowanie wewnętrzne ma również znaczenie dla pozycjonowania w WordPress. Umieszczanie linków w odpowiednich słowach kluczowych pomaga zwiększyć ich „moc”.

    Zmiana wersji PHP

    Wersja PHP uruchomiona na serwerze ma znaczenie przede wszystkim dla prędkości działania strony. Nowsze moduły i wtyczki mogą nie działać poprawnie na przestarzałej wersji PHP. Należy więc używać jak najnowszej jego wersji.

    Szybkość ładowania strony

    Szybkość ładowania strony to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google. Podczas pozycjonowania w WordPress należy zwrócić uwagę na ten aspekt i zadbać o to, aby zawartość strony nie wczytywała się dłużej niż 3 sekundy np. poprzez uruchomienie najnowszej wersji PHP czy zoptymalizowanie plików graficznych.

    Wersja mobilna strony

    Responsywność strony ma wpływ na UX, ale oprócz tego jest jeszcze jedna kwestia. Firma Google wprowadziła algorytm mobile first, przez co roboty indeksujące w pierwszej kolejności biorą pod uwagę mobilną wersję serwisu internetowego.

    Pozycjonowanie WordPress – linkowanie zewnętrzne

    Linkowanie zewnętrzne to pozyskiwanie linków prowadzących do pozycjonowanej witryny. Będą nimi zatem odnośniki umieszczone na zewnętrznym serwisie, który kieruje użytkowników lub boty indeksujące do Twojej strony czy sklepu internetowego. Pomagają one budować autorytet serwisu internetowego.

    Jak pozyskiwać linki zewnętrzne?

    Linki trzeba pozyskiwać umiejętnie, bo w przeciwnym wypadku działania nie będą miały sensu, a środki przeznaczone na linkowanie nigdy się nie zwrócą. Oprócz tego nieumiejętne pozyskiwanie linków mogłoby zostać uznane przez Google za działanie niezgodne z jej polityką i odpowiednio ukarane np. filtrem algorytmicznym lub banem.

    Trzeba pamiętać, że ważne jest źródło odnośników – powinny one pochodzić ze znanych, cieszących się autorytetem i podobnych tematycznie serwisów. Oprócz tego pozyskiwanie linków powinno odbywać się stopniowo.

    Najpopularniejsze sposoby na link building to: katalogi firm, artykuły sponsorowane, social media, wpisy gościnne, fora branżowe, grupy tematyczne.

    Linki dofollow i linki nofollow – czym się różnią i jakie mają znaczenie dla pozycjonowania w WordPress?

    Istnieją dwa główne rodzaje linków zewnętrznych: dofollow oraz nofollow. Te pierwsze informują roboty wyszukiwarki, że mają one podążać za umieszczonym odnośnikiem oraz przekazują moc strony, na której są umieszczone, witrynie, do której prowadzą. Za linkami nofollow roboty Google nie podążają, jednak nie oznacza to, że nie mają one znaczenia dla pozycjonowania SEO w WordPress.

    Algorytm Pingwin a linki zewnętrzne

    W 2012 roku firma Google zaktualizowała swoje wymagania względem serwisów internetowych i stworzyła algorytm o nazwie Pingwin. Jego zadaniem jest przede wszystkim ograniczenie korzystania z systemów wymiany linków oraz tworzenia stron zapleczowych o niskiej jakości. Od czasu jego wprowadzenia największe znaczenie dla pozycjonowania w WordPress ma jakość linków, a nie ich ilość.

    Content marketing a WordPress

    Content marketing jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej uniwersalnych narzędzi do promowania firmy oraz zaspokajania potrzeb odbiorców. Z tego też względu warto uwzględnić go w pozycjonowaniu strony WordPress.

    Polega przede wszystkim na tworzeniu i dystrybucji wartościowej treści. Celem jest zainteresowanie jasno zdefiniowanej grupy odbiorców oraz zachęcenie jej do podjęcia zyskownej dla firmy akcji. Pozwala zarówno zwiększać sprzedaż, budować pozytywną relację z klientami, kreować pozytywny wizerunek marki, jak i angażować użytkowników.

    Oprócz tego content marketing to doskonały sposób na rozbudowywanie swojego serwisu internetowego, a to właśnie lubi wyszukiwarka Google. Promuje ona strony, na których stale coś się dzieje. Regularne tworzenie nowych treści pomaga spełniać wymagania Google, dzięki czemu strona ma znacznie większe szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Content na stronie WWW i w sklepie internetowym – jak tworzyć treści, które będą wspierały SEO?

    Content na stronie WWW, który może wspierać pozycjonowanie w WordPress, to teksty na stronie głównej, opis oferty, najczęściej zadawane pytania, sekcja „o firmie” czy poradniki związane z branżą. Każdy z tych tekstów powinien być nasycony słowami kluczowymi oraz odpowiednio zoptymalizowany. Natomiast treści, które mają znaczenie dla pozycjonowania sklepu WordPress to przede wszystkim opisy produktów i kategorii lub też wszystkie inne w obrębie serwisu.

    Wyszukiwarka Google dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem niskiej jakości contentu, dlatego próby przemycenia na swoją stronę przesyconych słowami kluczowymi i niezawierających żadnej wartości dla użytkownika tekstów to duże ryzyko.

    Optymalizacja treści kluczem do sukcesu

    Oprócz tego, że treść na stronie lub w sklepie internetowym musi być wartościowa, konieczna jest również odpowiednia optymalizacja pod kątem SEO oraz UX. W przypadku SEO najważniejsze czynności to nasycenie treści słowami kluczowymi. Dla UX ważne jest formatowanie tekstów. Unikaj bloków tekstu i długich akapitów. Zamiast tego dziel treść na krótkie sekcje i opisuj odpowiednimi nagłówkami. Dodawaj listy, wypunktowania, wytłuszczenia i inne wyróżniki w tekście.

    Google Panda – czym jest i jakie ma znaczenie w tworzeniu treści?

    Google Panda to algorytm wprowadzony w 2011 roku przez firmę Google. Jego celem jest ogólna poprawa jakości wyników wyszukiwania, jednak największe znaczenie ma on właśnie dla treści. Dzięki niemu na wysokie miejsca na liście organicznych wyników wyszukiwania mogą trafić wyłącznie strony zawierające wartościowe i unikalne teksty.

    User Generated Content – czym jest i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania stron WordPress?

    Obecnie planowanie dobrej strategii marketingowej opiera się głównie na potrzebach grupy docelowej, a do tego większość działań angażuje odbiorców i sprawia, że pomiędzy nimi a daną marką nawiązuje się dialog. Konsumenci również mogą przyczyniać się do kreowania wizerunku marki i budowania świadomości, właśnie poprzez User Generated Content.

    Co to jest User Generated Content?

    User Generated Content (UGC) to inaczej content dobrowolnie tworzony przez użytkowników, a nie przez markę. Wszystko, co pojawi się w sieci na temat danej firmy, ale nie zostało stworzone przez markę, to właśnie UGC. Termin ten w świecie marketingu internetowego pojawił się niedawno. Kiedy specjaliści od marketingu odkryli, że angażowanie odbiorców w kampanie reklamowe przynosi zaskakująco dobre rezultaty, zaczęli szukać coraz to nowszych rozwiązań, które mogłyby wspomóc promowanie marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku oraz oczywiście pozycjonowanie.

    Jakie formy może przybierać User Generated Content?

    User Generated Content to wszystkie treści, komentarze, opinie, zdjęcia, grafiki, materiały wideo czy wzmianki dotyczącej danej marki, pojawiające się w Internecie.

    Content stworzony przez użytkowników powstaje z przeróżnych powodów. Niektórzy chcą pochwalić się nowym produktem w sieci i publikują zdjęcia, posty czy materiały wideo w social mediach, wspominając o marce, a czasami nawet linkując do strony firmowej czy sklepu internetowego. Inni odczuwają chęć podzielenia się opinią o produkcie, dlatego publikują komentarze.

    Dlaczego User Generated Content może pomóc promować markę?

    Jeśli o marce dużo mówi się w sieci, to naturalnie rośnie jej popularność, zatem zwiększa się świadomość wśród odbiorców. Im więcej osób wie o Twojej firmie, tym masz większe szanse na pozyskanie klientów. Oprócz tego dobrze wygląda to też w oczach wyszukiwarki Google – jeśli inni mówią o danej stronie/firmie, to znaczy, że warto ją promować.

    Każdy komentarz, opinia czy inny materiał utworzony i opublikowany przez użytkownika to dodatkowa, unikalna treść, która może zawierać słowa kluczowe, a przede wszystkim naturalnie utworzone frazy long tail. Użytkownicy mogą się również dzielić linkami do ulubionych produktów lub ciekawych artykułów na blogu, poprzez opublikowanie ich np. w social mediach.

    Jak wykorzystać UGC w pozycjonowaniu w WordPress?

    W sklepie internetowym możliwość dodawania komentarzy i opinii powinna znajdować się pod każdym produktem. Dzięki temu UGC będzie nie tylko wpierał pozycjonowanie strony WordPress, ale również zachęcał innych do dokonania zakupu (pod warunkiem, że opinie będą pozytywne, o co również musi dbać firma oferują produkty wysokiej jakości i dbając o potrzeby klientów). Innym sposobem na budowanie UGC jest organizowanie konkursów w social mediach. W zamian za atrakcyjną nagrodę użytkownicy będą pisali ciekawe komentarze, publikowali zdjęcia lub krótkie filmy.

    Analiza aktualnego stanu strony, czyli audyt SEO i UX

    Aby serwis internetowy miał szansę wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, musi spełniać wymagania wyszukiwarki pod kątem SEO oraz UX.

    Oznacza to, że konieczna jest optymalizacja techniczna, a także wdrożenie rozwiązań, które będą atrakcyjne dla użytkowników. Wszystkim zajmuje się pozycjoner podczas pozycjonowania w WordPress, jednak aby mógł on zaplanować skuteczną strategię, idealnie dopasowaną do serwisu internetowego, konieczne jest przeprowadzenie jego szczegółowej analizy.

    Dlaczego sprawdzenie aktualnego stanu strony jest tak ważne?

    Audyt SEO to szczegółowa analiza serwisu internetowego pod kątem dopasowania do wymagań wyszukiwarki, dzięki której możliwe jest wykrycie wszystkich istniejących błędów. Podczas audytu sprawdzane są wszystkie obszary, które mogą mieć mniejszy lub większy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

    Audyt UX bada natomiast dopasowanie strony pod kątem wrażeń użytkownika. Podczas kilku etapów wykrywane są błędy, które mogą powodować wysoki współczynnik odrzuceń oraz zniechęcać do konwersji. Zarówno audyt SEO, jak i UX pozwalają sprawdzić aktualny stan strony i na tej podstawie zaplanować strategię pozycjonowania w WordPress.

    Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?

    Audyt SEO powinien wykonywać specjalista, który wie, jakie obszary należy sprawdzić, jakich narzędzi używać, a także, jak interpretować wyniki, aby analiza okazała się pomocna w procesie pozycjonowania SEO w WordPress.

    Współpraca ze specjalistą powinna rozpocząć się od rozmowy, podczas której klient przedstawia swoje potrzeby i cele, jakie chce osiągnąć, a także omawia dotychczasowe działania wykonane w ramach pozycjonowania w WordPress. Następnie przeprowadzana jest analiza strony, a na końcu – sporządzany raport. Raport z audytu SEO to najważniejszy aspekt w całym procesie. Jest to dokument, który zawiera wyniki analizy, a także przedstawia mocne i słabe strony serwisu. Na jego podstawie należy planować strategię pozycjonowania.

    Jak sprawdzić stronę pod kątem UX?

    Audyt UX lub inaczej audyt użyteczności, to również zadanie dla specjalisty. Etapy tego procesu wyglądają podobnie, jak w przypadku audytu SEO. Pierwszym jest szczegółowy wywiad z klientem: zapytanie o potrzeby, cele przedsiębiorstwa, dotychczasowe działania, potrzeby grupy docelowej. Drugim – analiza strony pod kątem wrażeń użytkownika. Trzeci etap to sporządzenie raportu przedstawiającego wykryte błędy, a także mocne strony serwisu internetowego (podczas audytu UX wyróżnia się trzy rodzaje błędów: podstawowe, średnie i krytyczne – te mają największy wpływ na pozycjonowanie, dlatego należy pozbyć się ich w pierwszej kolejności). Czwarty to zaś konsultacja z klientem.

    Pozycjonowanie w WordPress a analiza konkurencji

    Sprawdzenie tego, jak działają firmy, z którymi będziesz walczyć o wysokie pozycje, pozwoli zaplanować doskonałą strategię SEO. Analiza konkurencji powinna obejmować wszystkie obszary, które mają znaczenie dla SEO oraz dla UX.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress

    Strona WWW i sklep internetowy to dwa zupełnie różne serwisy. Różnią się przede wszystkim przeznaczeniem – zwykła strona WWW służy zazwyczaj jako wirtualna wizytówka firmy przedstawiająca ofertę, natomiast sklep internetowy to miejsce do prowadzenia sprzedaży online. Z tego względu serwisy te różnią się także wielkością. Czy więc pozycjonowanie sklepu WordPress będzie wyglądało inaczej niż pozycjonowanie zwykłej strony?

    Czym się różni pozycjonowanie sklepu WordPress od pozycjonowania strony WWW?

    Z racji tego, że sklep to znacznie bardziej wymagający i rozbudowany serwis, a do tego służy do prowadzenia sprzedaży, proces optymalizacji strony w WordPress może być trudniejszy i bardziej czasochłonny. Konieczne będzie zadbanie o przyjazne adresy URL, meta dane, treści i wszystkie inne elementy optymalizacji. W przypadku dużej ilości podstron mogą wystąpić problemy w szybkości ładowania strony, o co również trzeba będzie zadbać w procesie pozycjonowania sklepu WordPress.

    Czym jest WooCommerce?

    Za sprawą opublikowanej w 2011 roku wtyczki WooCommerce z WordPressa mogą korzystać również przedsiębiorcy działający w branży e-commerce. Wtyczka do najpopularniejszego dziś CMS-a na świecie umożliwia utworzenie i zarządzenie sklepem internetowym. Zainstalowanie wtyczki i utworzenie własnego e-sklepu jest darmowe i dostępne dla każdego.

    Jak pozycjonować sklep WooCommerce?

    Pozycjonowanie sklepu WordPress, utworzonego za pomocą wtyczki WooCommerce, to niełatwe zadanie. Aby kompleksowo przeprowadzić ten proces, konieczne są specjalistyczna wiedza i profesjonalne narzędzia. Oprócz tego prowadzenie bardziej zaawansowanych działań będzie wymagało zainstalowania dodatkowych wtyczek.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress – największe błędy

    Największe i najczęściej popełniane błędy to: duplikaty treści (kopiowanie opisów produktów od producentów, umieszczanie kilku takich samych opisów do produktów różniących się kolorem); brak optymalizacji podstron z produktami; brak optymalizacji plików graficznych; brak przekierowań; kanibalizacja słów kluczowych.

    Blog na WordPress – jak optymalizować treści?

    Prowadzenie bloga firmowego to najtańszy i najskuteczniejszy sposób na pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie. Wpisy na blogu mogą docierać do klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej – wystarczy dobrać odpowiednie tematy i słowa kluczowe, które przyciągną odpowiednich odbiorców.

    Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

    Blog firmowy pomaga zwiększyć widoczność serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania i pozyskuje wartościowy ruch. Regularne publikowanie wysokiej jakości wpisów to sposób zarówno na pozycjonowanie sklepu WordPress, jak i zwykłej strony WWW.

    Miejsce na słowa kluczowe

    Im więcej treści znajduje się w obrębie witryny, tym więcej miejsca na umieszczenie słów kluczowych. Każdy artykuł może przyciągać odbiorców z innego etapu procesu zakupowego. Ogólne słowa kluczowe przeznaczone są dla konsumentów niezdecydowanych. W tym wypadku teksty powinny wzbudzać w nich chęć do zakupu. Frazy long tail, czyli długiego ogona, które są bardzo cenne w procesie pozycjonowania strony WordPress, warto wykorzystać, aby przyciągnąć odbiorców przekonanych do zakupu. Ruch pozyskany dzięki takim frazom najczęściej przekłada się na sprzedaż.

    Kreowanie profesjonalnego wizerunku marki

    Wysokiej jakości artykuły eksperckie, tłumaczące odbiorcom ważne kwestie zrozumiałym językiem, pomagają budować profesjonalny wizerunek oraz zaufanie od marki. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci wolą kupować od firmy, której ufają. Blog to doskonałe miejsce na wykreowanie wizerunku eksperta.

    Sposób na linkowanie wewnętrzne

    Regularne publikowanie wpisów na blogu daje ogromne możliwości w kwestii linków wewnętrznych. Odnośniki można umieszczać w artykułach blogowych (mogą one prowadzić do podstron z ofertą, produktami czy kategoriami produktów, ale także do innych wpisów na blogu) albo w innych miejscach na stronie i kierować do bloga.

    Sposób na pozyskiwanie linków zewnętrznych

    Jeśli będziesz tworzyć wartościowe treści na blogu, odbiorcy na pewno to zauważą i będą chcieli dzielić się nimi w sieci, np. w social mediach. W taki sposób Twoja witryna pozyska wartościowe, naturalne linki zewnętrzne, które wzmocnią pozycję strony.

    Nieograniczone możliwości rozbudowywania witryny

    Blog firmowy daje nieograniczone możliwości i pozwala regularnie publikować nowe wpisy. Każdy nowy post to dodatkowa, wartościowa treść, która na wiele różnych sposobów może wspierać pozycjonowanie stron internetowych WordPress.

    Jak dobierać słowa kluczowe do wpisów na blogu?

    Dobór słów kluczowych to czynnik, który będzie miał wpływ na efektywność działań. Dlatego powinien być poprzedzony szczegółową analizą zachowań internautów. Należy nie tylko sprawdzić za pomocą specjalistycznych narzędzi SEO, jakie frazy najczęściej wpisują oni w wyszukiwarkę, ale również zapoznać się z komentarzami w social mediach, na blogach konkurencji itp. Pamiętaj, że tematy muszą być dopasowane do odbiorców.

    Blog na WordPress – optymalizacja treści pod kątem SEO

    Na czym polega optymalizacja? Na początku musisz upewnić się, czy Twoje wpisy są unikalne. Kopiowanie tekstów od innych twórców jest zabronione i nie tylko negatywnie wpływa na SEO, ale jest to po prostu przestępstwo. Następnie należy nasycić (ale nie przesycić) treść i nagłówki wcześniej dobranymi słowami kluczowymi, umieścić linki wewnętrzne, urozmaicić tekst grafikami czy materiałami wideo oraz zoptymalizować meta tytuły i meta opisy.

    Formatowanie treści

    Wpisy na blogu muszą być odpowiednio sformatowane. Najważniejsze aspekty to: dzielenie tekstu na krótkie sekcje, dodawanie nagłówków, wyróżnianie najważniejszych informacji, dodawanie list i wypunktowań.

    Pozycjonowanie – pomocne wtyczki WordPress

    Webmasterzy korzystający z tego CMS-a mają ogromny wybór, jeśli chodzi o pluginy, zarówno darmowe, jak i płatne. Przedstawiamy najważniejsze wśród dostępnych wtyczek.

    Yoast SEO

    Dostępna jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Wspiera wdrażanie podstawowych i bardziej zaawansowanych działań SEO. Szczególnie pomocna do optymalizacji bloga, jednak warto zainstalować ją w każdym w przypadku. Umożliwia m.in. utworzenie mapy strony oraz optymalizację meta tytułów i meta opisów.

    Rank Math

    Swoją popularność zawdzięcza wyjątkowo intuicyjnej obsłudze. Wtyczka umożliwia m.in. optymalizację nieograniczonej liczby słów kluczowych oraz integrację z Google Search Console. To doskonała opcja dla osób, które zdecydowały się na samodzielne pozycjonowanie, jednak nie mają dużej wiedzy i doświadczenia w tym zakresie.

    All in One SEO Pack

    W podstawowej (darmowej) wersji zawiera mnóstwo opcji i funkcji, które pozwalają przeprowadzić niemal kompletny proces SEO.

    Squirrly SEO

    To wtyczka przydatna przede wszystkim przy tworzeniu postów na bloga. Aby wykorzystać cały jej potencjał, warto wykupić wersję premium.

    Pozycjonowanie stron WordPress – czy można robić to samemu?

    Pozycjonowanie w WordPress to proces, który powinien trwać w nieskończoność. Niektóre czynności, takie jak publikowanie wpisów na blogu, powinny odbywać się regularnie. Z tego względu firma zlecająca pozycjonowanie musi przygotować się na comiesięczne koszty, których wysokość będzie zależała od zakresu działań i oczekiwanych rezultatów.

    Samodzielne pozycjonowanie strony w WordPress – czy to jest możliwe?

    Samodzielne pozycjonowanie w WordPress jest jak najbardziej możliwe, jednak nigdy nie będzie tak skuteczne, jak działania wykwalifikowanego specjalisty SEO, który ma doświadczenie w zwiększaniu widoczności serwisów.

    Dlaczego agencja SEO to lepsze rozwiązanie?

    Przede wszystkim można uzyskać o wiele lepsze efekty i walczyć o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego przedsiębiorca nie musi martwić się o popełnienie błędu. Niedoświadczone osoby, które próbują samodzielnie wprowadzać działania związane z optymalizacją w WordPress, często nieświadomie stosują techniki zakazane przez wyszukiwarkę. Niedozwolone działania SEO są niestety surowo karane przez wyszukiwarkę. Trzeba również pamiętać, że pozycjonowanie stron to praca na pełen etat. Nawiązując współpracę z agencją, można zyskać czas na inne ważne działania związane z firmą.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 84
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.