Tworzenie dobrych treści – TOP 9 porad

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Tworzenie dobrych treści – TOP 9 porad

Pavel Danilyuk/pexels.com

Jeśli Twoje strony notują coraz mniejszy ruch, a pisane przez Ciebie treści nie interesują Twoich odbiorców, źle rozumiesz część swojej strategii content marketingu. Nie daj się wyprzedzić przez konkurencję! Zadbaj o wartościowe i interesujące treści i przyciągnij do siebie nowych użytkowników, stosując się do poniższych wskazówek.

1. Pisz o konkretach

Ludzie będą chcieli czytać Twoje treści, jeśli znajdą w nich odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jeśli będziesz zbyt głęboko wnikać w szczegóły pobocznych tematów, a najważniejsze informacje umiejscowisz na samym końcu strony, możesz być pewien, że czytelnik do nich nie dotrze, gdyż zrezygnuje już w połowie wpisu. Prawdopodobnie nie wróci też do Ciebie kolejnym razem. Odbiorca potrzebuje konkretów, które przyciągną jego uwagę. Zacznij więc od najważniejszych kwestii, następnie możesz przejść do tematów mniej ważnych, by nie znudzić adresata już na samym początku. Czytelnik z pewnością doceni prezentowane przez Ciebie treści, jeśli sprostają jego oczekiwaniom.

2. Tytuły i śródtytuły są równie ważne

Tytuł to coś co przyciąga czytelnika na samym początku, natomiast dobre śródtytułu zachęcają go, by kontynuował lekturę. Bądź kreatywny i staraj się wprowadzić odbiorcę głębiej w swoje treści, poprzez zainteresowanie go ciekawymi śródtytułami. Unikaj nieścisłości w nagłówkach. Coś abstrakcyjnego lub szokującego natychmiast odwróci uwagę czytelnika, przez co nie dotrze on do istotnych informacji jakie zawarłeś na swojej stronie.


Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

3. Postaw na wypunktowane listy

Twórz listy tam gdzie się da. Przyciągają one wzrok użytkownika i zachęcają do rozszerzenia wiedzy o dalszy tekst. Wypunktowania są doskonałe, ponieważ:

  • organizują informacje;
  • tworzą wizualną przerwę w treści i przyciągają wzrok;
  • ułatwiają odczytanie treści.

Miej pod kontrolą wrażenie, jakie Twoja twórczość sprawia na odbiorcach, poprzez stworzenie zachęcającej listy, która poprowadzi czytelnika do dalszych treści.

4. Słowa kluczowe to podstawa!

Słowa kluczowe są najważniejszym elementem strategii optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, dlatego odpowiednie ich zaplanowanie jest niezwykle istotne. Wybierz 5-6 słów kluczowych, które najtrafniej opisują poruszany przez Ciebie temat i są na tyle popularne, aby były wyszukiwane przez użytkowników, po czym umieść je w swojej treści. Musi to być logiczny i spójny tekst, który czytelnik będzie chciał przeczytać. Właściwe wykorzystanie słów kluczowych i terminów związanych z tematem, na który piszesz, jest doskonałym sposobem na wzniesienie się na szczyt wyników wyszukiwania Google.

5. Zadbaj o swoje linki

Dodając linki do swoich treści upewnij się, że prowadzą one to wartościowych informacji w Twojej witrynie. Linki zewnętrzne to kryterium, które Google bierze pod uwagę w procesie pozycjonowania Twojej strony. Jednocześnie jesteś w stanie powiązać istotne według Ciebie witryny, które pozwolą zbudować autorytet Twojej marki i skompletować założenia na jej temat. Priorytetem powinno być dla Ciebie utrzymania zainteresowania odbiorców i ich zaangażowania w działalność strony. Musisz zadbać o dwa rodzaje linków:

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne istnieją w tej samej domenie, ale prowadzą czytelników ze strony na stronę. Na przykład, link wewnętrzny przenosi odbiorcę ze strony głównej do strony usługi z hiperłącza w zawartości strony głównej. Czytelnik, pomimo tego, że opuścił poprzednią stronę, nadal znajduje się w Twojej witrynie. Linki wewnętrzne to doskonały sposób na potęgowanie dobrego wrażenia odbiorcy, ale też wpływanie na opinie Google o Twojej stronie podczas jej indeksowania.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne pozwalają Twoim odbiorcom zauważyć powiązanie między Tobą, a innymi liderami w branży. Co prawda, klikając w link,czytelnik zostanie przeniesiony na stronę innej marki, ale dzięki temu pokażesz mu (a także Google), że wiesz, kim są mistrzowie w Twojej dziedzinie i że Twoja strona jest równie wartościowa.

Tak czy inaczej, powinieneś skupić się głównie na linkach wewnętrznych, które prowadzą do kolejnych stron w Twojej witrynie, aby użytkownik lepiej mógł poznać Twoją markę i jej charakterystykę. Linki wewnętrzne są bezpośrednio powiązane z twoimi produktami i usługami, więc możesz tym dodatkowo podkręcić swój biznes.

6. Zwróć uwagę na obrazy!

Jeśli jesteś twórcą bloga, Twoją intencją jest rozpowszechnienie go na wybranych kanałach mediów społecznościowych. Twój sukces w tych działaniach zależy w głównej mierze od publikowanych tam zdjęć, gdyż to one, wraz z treścią, jako pierwsze przyciągają odbiorcę. Posty udostępniane na mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter mają nikłe szanse na realne zainteresowanie czytelników, jeśli nie towarzyszą im zachęcające, robiące wrażenie zdjęcia, które dodatkowo przyciągną użytkowników do publikowanych przez Ciebie treści. Jak wynika z danych, tweety z obrazami otrzymują znacznie więcej uwagi i odpowiedzi niż posty bez szaty graficznej. Można więc powiedzieć, że jeśli nie posiadasz odpowiednio dostosowanego obrazu do swojego wpisu, nie trudź się opublikowaniem go, ponieważ prawdopodobnie nie zyska on uznania adresatów.

7. Projekt strony jest bardzo ważny!

Projekt Twojej strony internetowej ma ogromne znaczenie dla użytkowników! Większość z nich korzysta z niej na telefonie, dlatego jeśli Twoja witryna niekoniecznie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, jej układ pozostawia wiele do życzenia, a korzystanie z jej funkcji jest bardzo nieintuicyjne i sprawia odbiorcom wiele problemów, znacznie obniżasz swoje szanse na stanie się liderem w branży. Spraw, aby korzystanie z Twojej witryny zarówno na komputerze jak i telefonie było równie przyjemne i bezproblemowe. Ułatwisz tym swoim czytelnikom dostęp do informacji, które chcą posiąść jak najszybciej. Niezależnie od tego jak dobra jest Twoja twórczość, umiejętnie zaprojektowana strona internetowa z pewnością pozytywnie wpłynie na postrzeganie Twojej marki przez użytkowników i okryje Cię dobrą sławą wśród innych firm.

8. Dobra treść to zrozumiała treść

Twoim priorytetem powinna być jak najbardziej zrozumiała dla czytelnika treść! Niezaprzeczalnie chcesz mieć pewność, że odbiorca właściwie przyswoi poruszony przez Ciebie temat. Informacje na Twojej stronie muszą być pomocne, interesujące i wartościowe dla użytkownika. Publikowane przez Ciebie wpisy powinny być doskonale skomponowane, a nie sprawiać wrażenie instrukcji obsługi tostera! Warto poświęcić czas na tworzenie barwnych treści, które pozwolą Ci utrzymać kontakt z adresatami, którzy poczują tym samym więź z Twoją marką. Jeśli użytkownik znalazł się na Twojej stronie, oznacza to, że czegoś szuka. Twoim zadaniem jest mu to zapewnić!

9. Prezentuj wysoki poziom!

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja ciężka praca miała przełożenie na wyniki osiągane przez Twoją witrynę, koniecznie skup się na publikowanych w niej treściach. Ich jakość to element, który zdecydowanie zaważy na tym, czy czytelnik zostanie z Tobą na dłużej czy poświęci swoją uwagę konkurencji. Badaj słowa kluczowe, śledź poczynania konkurencji, dbaj o publikowane obrazy i wygląd Twojej strony, a trud, jaki w to wkładasz na pewno zaowocuje zwiększonym ruchem na stronie i zajęciem szczytowej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Jeśli chcesz ułatwić sobie drogę do sukcesu, koniecznie rozpocznij współpracę z doświadczoną agencją SEO, która zadba o Twoje treści i umożliwi Ci stanie się liderem w Twojej branży! Skontaktuj się z nami już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *