Tagi kanoniczne – czyli jak prawidłowo wdrożyć je na stronie internetowej?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Tagi kanoniczne – czyli jak prawidłowo wdrożyć je na stronie internetowej?

Vlada Karpovich / pexels.com

Z pewnością mogłeś zauważyć, że w Internecie treść lubi się powielać. Szczególnie w branży e-Commerce. Takie zjawisko może zaszkodzić Twojej marce i SEO. Wiadomo, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest bardzo pożądana przez wszystkich właścicieli stron internetowych. Dlatego też, jeśli będziesz stosował zduplikowane treści w witrynie, to możesz stracić pozycję w rankingu wyszukiwarek, a także ogólną reputację.

Pamiętaj, że jeżeli przytrafi Ci się taki los, to zawsze istnieją rozwiązania pozwalające uniknąć takich problemów. Jedną z taktyk jest użycie znaczników kanonicznych na stronie internetowej. Tagi kanoniczne mają na celu rozwiązanie problemów związanych ze zduplikowanymi treściami wyświetlanymi na stronach wyników wyszukiwarek. W praktyce tagi te informują wyszukiwarki, który konkretny adres URL witryna chce wyświetlić w odpowiedzi na odpowiednie wyszukiwanie.

Poniżej pomożemy Ci uniknąć powielania treści i wytłumaczymy, na czym polega stosowanie tagów kanonicznych.

Czym są tagi kanoniczne i dlaczego warto je stosować?

Tagi kanoniczne są częścią nagłówka HTML strony internetowej i zapisuje się je jako “rel=canonical”. W tym samym miejscu można znaleźć znaczniki tytułów, czy znaczniki opisów meta. Tagi kanoniczne umożliwiają właścicielom witryn określenie, którym konkretnym stronom wyszukiwarki powinny nadać priorytet w odpowiedzi na dane zapytanie. Tagi te powodują spójność zduplikowanych treści, zapewniając użytkownikom wyszukiwania najlepszą i najbardziej odpowiednią ich kopię. Tagi kanoniczne ułatwiają także zarządzanie witrynami internetowymi. Tagi kanoniczne mogą pomóc w zapewnieniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zapewnić stronie internetowej ruch. Jeśli witryna ma mnóstwo zduplikowanych treści, istnieje szansa, że ​​ważne strony zostaną pominięte, ignorując w ten sposób miejsca docelowe z unikalną treścią.

Kiedy używać tagów kanonicznych?

Zduplikowaną treść można szczególnie zauważyć w branży e-Commerce, ponieważ sprzedaż produktów wiąże się z tymi samymi kolorami oraz nazwami towarów. W tym miejscu należy umieścić znaczniki kanoniczne, aby zachować rankingi i jak najwięcej linków. Pamiętaj również, że nie tylko ma to miejsce przy produktach, ale również strony główne są duplikowane częściej niż jakakolwiek inna strona w Twojej witrynie. Jest też bardziej prawdopodobne, że będą do nich prowadziły inne strony. Dlatego dobrym pomysłem jest umieszczenie tagu kanonicznego na stronie głównej witryny, aby upewnić się, że jest ona identyfikowana jako strona główna.

Google twierdzi, że tagi kanoniczne powinny znajdować się na każdej stronie WWW, nawet jeśli nie posiada ona zduplikowanej treści. Sprzedawca posiada więcej niż jedną witrynę i najczęściej umieszcza te same treści w obu. Znaczniki kanoniczne, choć przydatne, nie zastępują dobrze skonstruowanej witryny internetowej. W tym przypadku przyda Ci się projektowanie UX.

Źródło: Oyster Haus / pexels.com

Przekierowania 301 i tagi Noindex jako alternatywne działania

Musisz wiedzieć, że najczęściej używaną alternatywą dla tagów kanonicznych jest przekierowanie 301. Pełni ono podobną funkcję do tagów, ale z kilkoma znaczącymi różnicami. Po pierwsze, tag kanoniczny jest widoczny tylko dla wyszukiwarek. W rezultacie użytkownicy nadal mogą uzyskać dostęp do miejsca docelowego. Z drugiej strony użycie przekierowania 301 sprawi, że strony staną się niedostępne dla użytkowników i algorytmów wyszukiwarek. Dlatego, jeśli właściciele stron internetowych chcą, aby strona pozostała dostępna, dobrym rozwiązaniem są tagi kanoniczne. Jeśli ma być ona niedostępna, należy użyć przekierowania 301.

Tag noindex powinien być używany tylko wtedy, kiedy właściciele stron WWW nie chcą, aby witryna była indeksowana lub kiedykolwiek pojawiała się w wyszukiwarkach. Tagi Noindex mogą być skuteczną metodą radzenia sobie z duplikowanymi treściami, jednak należy pamiętać o tym, że tagi kanoniczne przekazują dużą ilość linków, podczas gdy tagi noindex ich nie obsługują. Weź to pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, który rodzaj tagów wybrać.

Zduplikowane treści to rzeczywistość, z którą większość przedsiębiorców będzie musiała się zmierzyć prędzej czy później. Chociaż Google wyraźnie stwierdził, że nie ma kary za powielanie treści, nie oznacza to, że nie jest to szkodliwe dla pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Musisz pamiętać, że zduplikowana treść obniża trafność strony WWW oraz może prowadzić do negatywnych konsekwencji w świecie e-Commerce.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że dzięki tym wskazówkom będziesz mógł lepiej zarządzać swoją stroną internetową. Tagi kanoniczna są bardzo przydatną funkcją, którą warto zastosować w witrynie sklepu internetowego. Ograniczają zduplikowane treści na stronie i zwiększają wydajność witryny pod kątem SEO. Jeżeli zastosujesz te proste działania, to zobaczysz, że szybko znajdziesz się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*