Samodzielna optymalizacja treści – czy to w ogóle możliwe?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Samodzielna optymalizacja treści – czy to w ogóle możliwe?

Karolina Grabowska / pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest trudnym procesem i czasami może wymagać bardzo dużo czasu i zaangażowania. Istnieje bowiem wiele technik, które wydawać się mogą bardzo skomplikowane. Właściciel małej firmy może więc nie mieć czasu, aby dobrze zoptymalizować swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek. To samo można powiedzieć o dyrektorach marketingu lub menedżerach, których priorytety leżą raczej w produkcji. Można jednak wybrać łatwiejsze i mniej czasochłonne opcje, dzięki którym Twoja witryna będzie lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce.

1. Przeprowadź dokładne badania

Dowiedz się, jakich fraz kluczowych poszukuje Twoja grupa docelowa. Zrób listę 20-50 najistotniejszych haseł, a następnie dowiedz się, jaka jest liczba ich wyszukiwań. Możesz użyć do tego specjalistycznych narzędzi.

Następnie wybierz 10-20 najlepszych słów kluczowych. Zrób to, nawet jeśli cechują się dużą konkurencyjnością. Pamiętaj, by wykorzystywać frazy long tail. Strony automatycznie wychwycą długie słowa kluczowe, a Twoje treści zostaną uznane za bardziej dokładne. Tego typu zabiegi to podstawa optymalizacji treści i punkt, od którego powinieneś rozpocząć swoje działania.

2. Testuj

Musisz mieć pewność, że wybrane słowa kluczowe będą skuteczne dla Twojej firmy. Przetestuj więc te 10-20 fraz kluczowych za pomocą Google Ads PPC. Możesz wypróbować te narzędzie przez miesiąc lub dwa. Pamiętaj jednak, że im większy budżet, tym lepsza analiza. Warto więc zainwestować w ten proces pewną sumę pieniędzy, gdyż może okazać się to niezwykle korzystne dla kampanii marketingowej.

Po rozpoczęciu działań zapytaj swoich użytkowników dzięki jakim słowom Cię odnaleźli. Spróbuj przeanalizować wyniki, a gdy już zdecydujesz, jakie frazy są najlepsze, wybierz 50-80% tych terminów i wykorzystaj je w swoich treściach. Wybór dotyczący ich ilości zależy od Ciebie. Pamiętaj jednak, aby nie upychać kluczowych fraz, aby nie zniszczyć dobrego wizerunku swojej marki.

3. Rozpocznij wdrażanie strategii

Po wybraniu słów kluczowych, musisz je umieścić na swojej stronie. Pamiętaj, aby pogrupować podobne terminy w różnych treściach. Nie zapominaj też, że możesz tworzyć strony docelowe dla różnych grup wyszukiwania.

Najważniejszym miejscem, w którym powinieneś umieścić frazy kluczowe jest meta tytuł i meta opis. Jest to bardzo ważne, gdyż dzięki temu nie tylko zwrócisz uwagę użytkownika, ale też korzystnie wpłyniesz na swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Pamiętaj również, aby meta tytuł nie był dłuższy niż 70 znaków, a meta opis nie przekraczał 140 znaków ze spacjami.

Możesz również umieścić słowa kluczowe w tagach alt. dla obrazów i metatagów. Nie przyniesie to spektakularnych efektów, ale zawsze warto spróbować. Pamiętaj jednak, aby nie upychać słów kluczowych w treści, by Twoja witryna nie straciła dobrego wizerunku w oczach zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Ostatnią rzeczą, o którą koniecznie musisz zadbać, jest dołączenie przymiotnika lub innego wyrazu do kluczowej frazy, której użytkownicy będą poszukiwać najczęściej. Skorzystaj więc z określeń, takich jak: “wysoka jakość”, “najlepszy”, “najwyżej oceniany” czy “najbardziej wartościowy”. W ten sposób, jeśli ktoś szuka najwyżej ocenianej firmy w Twojej okolicy, z pewnością natrafi na Ciebie.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

4. Działaj poza stroną

Być może w Twoim wyobrażeniu jesteś najlepszą lokalną firmą. Niewykluczone, że jest to prawdą, ale skąd Google będzie to wiedzieć? W tej sytuacji najlepszą opcją jest linkowanie zwrotne, o którym prawdopodobnie już słyszałeś. Możesz wybrać dwa sposoby: tworzyć wysokiej jakości treści i liczyć, że spodobają się one Twoim odbiorcom na tyle, że będą chcieli umieszczać linki do nich na swoich stronach, albo po prostu poprosić ich o powiązanie treści. Dzięki temu osiągniesz długotrwałe efekty, które zdecydowanie korzystnie wpłyną na sprzedaż i pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Najlepsze sposoby zdobywania linków

Aby stworzyć silną sieć linków zwrotnych, musisz przede wszystkim zadbać o jakość swoich treści i o to, aby poruszały ważne i popularne tematy. Dzięki temu inni twórcy z chęcią będą łączyć swoje strony z Twoimi.

Możesz również spróbować blogować jako gość, jeśli masz wyższy budżet, gdyż niektórzy blogerzy pobierają opłaty za publikowanie treści na ich stronach. Są to dwa bardzo skuteczne sposoby zdobywania linków. Najważniejsze jest, aby tworzyć naturalne treści, do których ludzie będą chcieli linkować.

Jeśli chcesz jednak uzyskać krótkoterminowe wyniki, możesz ręcznie tworzyć linki. Warto wykorzystać w tym celu oprogramowanie, które buduje schematy łączy. Nie jest to najlepszy sposób budowania linków i należy być przy nim ostrożnym, gdyż nadmierne działania mogą przynieść karę od Google.

Podsumowanie

Jak już zapewne widzisz, optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek to trudny i wymagający proces, jednak nie niemożliwy do zrealizowania. Zdobądź więc niezbędną wiedzę, aby móc wykorzystać ją w praktyce i zacząć rozwijać swoją markę. Pamiętaj – liczy się zaangażowanie. Nie czekaj więc i rozpocznij swoje działania już dziś!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *