Vlada Karpovich/pexels.com
Według badań 71% użytkowników Internetu woli, gdy firmy kontaktują się z nimi drogą mailową. Dlatego e – mail marketing pozostaje głównym elementem strategii promocyjnych większości biznesów, ale też organizacji non – profit. Odpowiednio wykorzystywane newslettery skutecznie przekształcają subskrybentów w zadowolonych klientów i są niezawodnym źródłem dochodu.
Newslettery to cyfrowe biuletyny rozsyłane masowo do subskrybentów, czyli osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie tego typu treści i w tym celu pozostawiły niezbędne dane. Ważne, by takie wiadomości były dla odbiorców interesujące i przydatne. Wysyłanie newsletterów nie ma na celu bezpośrednio sprzedaży produktów czy usług, ale jest ważne dla tworzenia silnej więzi z klientem oraz budowania pozytywnego wizerunku marki. Takie działania mają charakter długoterminowy i na dłuższą metę mogą przyczynić się do większego ruchu na stronie, a także wzrostu konwersji.
Newsletter służy do informowania odbiorców o nowościach, ciekawych faktach i wydarzeniach z życia firmy, a także o aktualnych trendach w branży. Warto pamiętać, że klienci uwielbiają, gdy rozwiązuje się ich problemy i odpowiada na potrzeby. Jeśli w Twoich wiadomościach mogą znaleźć odpowiedzi na pytania, które ich niepokoją i interesują, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że w przyszłości zwrócą się do Ciebie.
Najważniejsze, by pamiętać, że treści reklamowe muszą być w zdecydowanej mniejszości, a same newslettery powinny trafiać na skrzynki klientów regularnie. Na szczęście tę część procesu można zautomatyzować z pomocą specjalnych serwisów do e – mail marketingu, w tym także do newsletterów.
Oczywiście, możesz wysyłać wiadomości z firmowego adresu e – mail, ale:
Źródło:
Ketut Subiyanto/pexels.com
Dowolne narzędzie do newsletterów umożliwia masowe wysyłanie maili i analizowanie działań subskrybentów. Wszystkie niezbędne funkcje masz w jednym miejscu, a co więcej, większość serwisów oferuje integrację z najpopularniejszymi platformami e – commerce i systemami CMS.
Serwisy do newsletterów różnią się oczywiście od siebie i wybór tego najlepszego jest kwestią mocno indywidualną. Jednak pewien zakres funkcjonalności oferują praktycznie wszystkie dobre narzędzia i nie warto rozważać tych, które są bardziej ograniczone. Wybierając usługę dla swojej firmy, po prostu upewnij się, że nie brakuje w niej tych podstawowych funkcji.
Narzędzie powinno dawać Ci możliwość wygodnego i szybkiego przesłania kontaktów z plików: csv, txt, xls, xlsx. Baz kontaktowych nie można kupować, pobierać ani gromadzić z otwartych źródeł. Po pierwsze jest to nielegalne, a po drugie, skuteczność wysyłania newsletterów jest bliska zeru. Wszystkie usługi są pod tym względem zgodne – odbiorcy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości.
Każda platforma do e – mail marketingu ma możliwość pracy z listami kontaktów. Odbiorców możemy łączyć w grupy tematyczne lub kategorie pod względem określonej cechy. Ułatwia to zarządzanie bazą subskrybentów i pomaga tworzyć treści bardziej dopasowane do ich potrzeb.
Dobre narzędzie do newsletterów daje Ci dostęp do wygodnego edytora nie tylko tekstów, ale też elementów wizualnych maila. Do tego niepotrzebna jest wiedza z HTML – tworzenie zarządzanie zawartością odbywa się w modelu „przeciągnij i upuść”, co sprawia, że jest łatwe i wygodne w obsłudze.
Jest to podstawowa funkcjonalność dostępna w każdym serwisie do newsletterów. Treści możesz planować i przygotowywać z wyprzedzeniem, a dla swojej wygody ustawiasz harmonogram wysyłki. Pomaga to zachować regularność i oszczędza czas.
Ta funkcja polega na automatycznym podstawianiu danych klienta w temacie i treści maila. Gdybyś miał dokonywać takich zmian ręcznie dla każdego swojego subskrybenta, zajęłoby Ci to bardzo dużo czasu. Z pewnością nie uniknąłbyś pomyłek, które mogłyby źle wpłynąć na odbiór wiadomości przez klienta. Personalizacja treści może pomóc w zwiększeniu wskaźnika otwarć newslettera i przekonać odbiorcę do innych działań.
Domyślnie we wszystkich usługach do e – mail marketingu możesz zobaczyć:
Większość serwisów udostępnia również mapę kliknięć, na której można zobaczyć, jakie linki subskrybenci najczęściej odwiedzali.
Jak już wspomnieliśmy, wybór narzędzia, które pomoże Ci tworzyć skuteczny newsletter, to kwestia indywidualna. Zawsze w pierwszej kolejność bierz pod uwagę potrzeby swojej firmy, ale koniecznie zapoznaj się z opiniami innych.
Dokładnie sprawdź, jakie masz możliwości i przetestuj te narzędzia, które wydają Ci się najlepsze. Myśl również o ewentualnym rozwoju swojej firmy i upewnij się, że w wybranej platformie masz możliwość rozszerzyć zasięg swojego newslettera.
Proste i przyjemne w obsłudze narzędzie z wieloma ciekawymi funkcjami. Szczególnie nadaje się dla firm, które nie mają jeszcze wielu odbiorców – jest darmowe przy 12 000 maili miesięcznie do 1000 subskrybentów. Ma przyjemny dla oka i bardzo intuicyjny interfejs, a także dobry edytor graficzny. Początkującym użytkownikom oferuje wsparcie w postaci filmów z samouczkami oraz instrukcji. Oprócz tego narzędzie:
MailerLite ma wszystkie funkcje niezbędne do pracy z newsletterami, a przy tym jest stosunkowo niedrogi.
Narzędzie o bardzo rozbudowanej funkcjonalności, które pozwala na obsługę wszystkich działań w zakresie e – mail marketingu. Możesz w łatwy sposób zarządzać swoimi bazami danych, planować wysyłki maili, analizować ich skuteczność, a także przeprowadzać testy. W edytorze masz dostęp do wielu profesjonalnych szablonów, które możesz dowolnie zmieniać oraz personalizować. Oprócz tego jest opcja dodawania własnych szablonów. Narzędzie można zintegrować z Google Analytics, a wbudowany optymalizator czasu wysyłki podpowie Ci, kiedy współczynniki kliknięć z wiadomości jest największy.
To bardzo wszechstronna zautomatyzowana platforma marketingu internetowego dla biznesu, która oferuje narzędzia do zarządzania newsletterami, a także tworzenie landing pages o wysokiej konwersji, sporządzanie formularzy internetowych i ankiet, generowanie raportów analitycznych i przeprowadzanie testów.
Przez lata istnienia GetResponse stworzył ogromną bazę szablonów dla newsletterów odpowiednich do różnych celów i branż. Możesz także użyć edytora HTML, by tworzyć własne szablony od podstaw. Bazą kontaktów możesz dowolnie zarządzać z pomocą wygodnej segmentacji i filtrów. Ważną funkcją narzędzia jest podgląd wiadomości na ekranach komputerów oraz urządzeniach mobilnych. Dzięki temu sprawdzisz, czy wszystkie elementy są wyświetlane poprawnie bez względu na urządzenie.
Jedną z przewag konkurencyjnych tej platformy jest funkcja określenia „idealnego czasu” do wysyłki, co pozwala znacząco zwiększyć ilość otwarć i kliknięć w linki. Na podstawie analizy historii wcześniejszych działań subskrybenta GetResponse może oszacować optymalny czas wysłania newslettera.
MailChimp jest łatwy w konfiguracji i obsłudze, co czyni go jedną z najpopularniejszych platform do e – mail marketingu na świecie. Choć dostępny jest tylko w języku angielskim, w żaden sposób nie utrudnia to pracy. Korzystając z narzędzia, możesz:
W ramach darmowego pakietu MailChimp obsługuje do 10000 wiadomości miesięcznie dla 2000 subskrybentów. Warto dodać, że narzędzie ma wysoki wskaźnik akceptacji – to znaczy, że 96 – 99% maili trafia na skrzynki i odbiorców.
Jeśli nie masz dużego budżetu na działania marketingowe, to wysyłanie newsletterów do klientów, zarówno aktualnych, jak i potencjalnych, może być dobrym sposobem na promowanie swojej działalności. Dedykowane narzędzia są nieocenioną pomocą w osiągnięciu zadowalających wyników. Nawet te najlepsze oferują podstawowe pakiety w wersji darmowej, dlatego nie musisz inwestować w nie dodatkowych pieniędzy.
Artykuł powstał dzięki współpracy z:
thickmarketing.pl
voqalmedia.pl
creamedis.pl
marketeersplus.pl